5 miliard na 15 let. Plzeňský kraj vypsal velkou soutěž na dieselové vlaky
Most přes přehradu Hracholusky. Pramen: Plzeňský kraj
Plzeňský kraj vypsal dlouho očekávanou soutěž na zajištění provozu na většině neelektrizovaných tratí v kraji. Na rozdíl od většiny jiných
„V požadavcích na vozidla je rok výroby 1995 a později“…..???
Mám to chápat tak, že 1995 a starší?
Na co je požadována maximální délka? 45m je délka nějakého nástupiště na Plzeňsku?
Bude se u některých těch tratí vypisovat i tendr na cestující? 😀
Tak doufejme, že u většiny linek kraj požaduje vlaky s ETCS a je svolný to zaplatit…
A to prosím na ty lokálky se bude také montovat ETCS ? Jinak je to asi zbytečné ne ?
Chápu 15 let při požadavku nových vozidel, ale proč vypisují zakázku s ojetinami na tak dlouho?
Protože prachy, kraj si jaksi uvědomil, že za málo peněz hodně muziky nedostane, tak to chce vyřešit ojetinami.
A taky protože třeba na Radnice – Plzeň – Bezdružice by to chtělo hybrida/parciál, akorát si kraj správně vyhodnotil, že to ještě tak 10 let na vypilování chce. 🙂
Jestli si někdo myslí, že za 10 – 15 let bude peněz víc a pořídí se vozidla na vodík, tak je naivní. Přinejmenším na část souboru by to nová vozidla chtělo už dnes.
Pokud che být zachován argument „ekologičnost hromadné dopravy vlaky“, měla by být podmínkou pohon splňující stage III B, jinak je to celý postavený na hlavu… Pokud to má být „zafixování“ stavu na dalších 15let. Pokud ne pak bych finance investoval do podpory autobusové dopravy Euro VI a výše
Nezavání to dotažením dalších Stadler GTW z Německa?
Otázka jestli jsou .. ještě
Nejsou nízkopodlažní dle požadavku, podlahu mají o něco vejš.
a v „normální“ NP variantě se nedělaly?
Jasně, dělaly.
Přijde na to, zda je někdo prodává.
A těch 200 Kč za vlkm si už pane Suro opravte. Dle zadavaci dokumentace je to cca 140 Kč – mrkněte na to pořádně.
No tak za tuhle cenu to nová být nemohou a ojeté na trhu v požadované kvalitě, čase a ceně na prodej prakticky nejsou (pronajímatele ojetých chtějí peníze co cca stojí nové vozidlo), takže buď se tam přihlásí Arriva s něčím od DB, někdo se ztrátou a nebo nikdo……
Na té ilustrační fotce je opravdu LÁVKA ?
ano, je tam i lávka
Není, jen špatná popiska ze série o lávce na tomto mostu. Díky za upozornění.
Co se děje v krajích ohledně koncepce budoucí železniční dopravy, nad tím se člověku až rozum hrbí. Víc než koncepce je to nekoncepce či spíše antikoncepce. Navíc moc nechápu proč si kraj nechá „zahnojit“ tratě vyběhlými recyklovanými popelníky z dob krále Klacka. V Německu tomu přejí, tam se zbaví těchto vyběhlých plecháčů a západo-Čechům to bude stačit. Ostuda na celej sbor !!!
jasně proč kupovat něco trochu lepšího ,když máme kvalitní stroje 810/811/814, že? 🙂
Čekal bych více progrese. Koleje Dolnośląskie například koupí hybridní vlaky.
Mě připadá docela velkorysé, že právě na tyhle trasy kraj vůbec vlaky chce a má vůli zajistit je nějakým ojetým desirem nebo lintem. Takže na nějaké extra požadavky na progres pro progres bych se vykvajznul.
jako nějaký ten hybrid by se hodil dost, na linky typu Radnice-Plzeň-Bezdružice. Jenže kdo to bude platit. Mi připadá pokrok, že se nepočítá s 810 popř. ani s 814.
Chcete srovnávat desítimilionové Slezsko s Plzeňským krajem?Tam už jsou tratě na které Plzeň objednává dopravu tak 20 let mimo provoz.
Dolnoslezské vojvodství má 2,9 mil. obyvatel. A obnovili a udržují provoz třeba na trati Kudowa-Zdrój – Klozdko, což může být obdoba tratí v Plzeňském kraji.
Fajn, omlouvám se a beru zpět,uvažoval jsem celé Slezsko.Ale i tak jde o šestkrát lidnatější region.A teď na kolika tratích tam za posledních 30 let zastavili provoz.A na kolika v Plzeňském k. .Tam by byla diskuse na téma nedostatku osobních vlaků do obce velikosti Žihle mimo realitu, zvláště, když tam co dvě hodiny stojí rychlík.🤪Takže si můžou za svůj rozpočet a úsporu z provozu dovolit i něco málo nového.Ale jako všude i tam je něco za něco. Tady někomu nestačí, že žije v lokálkové zemi, ještě by k tomu chtěl vlaky jak v Německu.Pro případné fanatiky žel.dopravy prosím vzít v… Číst vice »
jasně takže nejpokrokovější je kraj, kterej zavřel nejvíc železnic???
ono to chce taky zahrnout jiné podmínky…
Ad nejpokrokovější kraj.Z denního tisku:V neděli někdo nastražil na trať Plzeň-Železná Ruda klády na trať……..ve vlaku cestovalo 10 lidí.Tak to už pánové není ani na ten autobus.A to je hlavní trať.Takže pokrok nebo zdravý rozum?
Tak asi neumíte číst rok výroby 95 a to 810 a 814 nesplňují.
a vy zase neumíte pochopit humor, což? 🙂 🙂
Co doporučujete? Koupit nová vozidla? Pokud ano, tak také doporučte, kde na ně vzít peníze.
předpokládám že ČD určitě ve své nabídce ničím takovým neurazí 🙂
V to doufám a věřím že ČD vyhrají. 🙂🙂🙂
Navíc třeba absolutně nechápu, proč mají končit vlaky na tratích s malým taktem končit někde v Žihli? Nesmyslnost krajů. A krajského řízení.
vlaků. Oni neumí zajet ani 6 km za kraj do uzlu!! A bude to tak 15 let.! Podle mě je to ukázka naprosté nekompetence. A když na tuhle relaci nyní jezdí třeba Os 16725 s jedním 810x Co tam budou dělat s vozidlem se 110 osobami:-) Jen na truc, aby regionova neprošla zadáním? Ps: Blatno(3 Kraje, 3 dopravní systémy)
Do City of Blatno je dvouhodinový takt rychlíků, co víc by tam ještě mělo být?
A proč tím osobákem neudělám takt cca hodinu?
a kdo to bude platit? a kolik tím pojede lidí?
6 km… bububu.. A kdo bude platit ty velké soupravy..
ono je otázkou kolik vlaků jezdí až do Žihle. co mám loňskou zkušenost, tak 4h díry nejsou nic neobvyklého, dost toho končí Plasy/Kaznějov. Dál už je to temné území, spíš chatařů/čundráků a oni nepotřebunjí 2h takt…
Rád bych chtěl vidět, Libore, kolik vlaků končí v žst. Kaznějov. Pokud se nemýlím, tak končí buď v Plasích nebo Mladoticích.
jasně, myslel jsem Mladotice
Co je velká souprava? Na osobácích do Žihle jezdí už dnes souprava také o kapacitě +-100 míst.
hyperloop!
A prodloužit až do Karlových Varů. A s výjezdem z Prahy přes 174-ku.
a taky kdo by jezdil courákem Blatno-Plzeň, to je hrozná cesta…
Uzel, který zajistí napojení všech tratí. Ty rychlíky to neřeší, není vzájemná návaznost zdejších tratí (např. Rakovník, Bečov atd.). Proto také minimum cestujících. Ty se zde podařilo vyhnat. A jaké dvě hodiny, když některé jezdí třeba jen v Ne apod. Scházejí Os do okolí, schází návazná autobusová doprava do okolí. A podívejte se, jak se tam a odtud dostanete třeba ve večerních a podvečerních hodinách. A to i z Plzně, do Plzně, o ostatních směrech nemluvě. Tak, jak je to organizované a jak se 4 kraje nedohodnou a MD to nezajímá, by se dalo nazvat cílenou likvidací veřejné dopravy nebo… Číst vice »
někdy se stává, že sešrotování 810 a nasazení něčeho lepšího přivede další cestující.
To, že nejezdí Os do Blatna, je špatně. Souhlasím. Problém je v tomto případě v postoji Ústeckého kraje, který není ochoten (nebo spíš nemůže) doobjednat ten kousek Žihle – Blatno.
Fakt ale je, že Ústecký kraj společně s Plzeňským krajem objednává rychlíky v časech, kdy si je neobjednalo MD, a tvoří tak dvouhodinový takt. Po příchodu dopravce GWTR počet vlaků na této trase narostl (a zřejmě se tak dá čekat i v dalších letech). Obnovení vlaků Os na území Ústeckého kraje by bylo zřejmě podmíněno tím, aby MD objednávalo všechny rychlíky Plzeň – Most, což se nyní neděje.
Ze Žihle do Blatna u Jesenice je to 9 km, v Žihli končí 7 vlaků denně, jejich protažení do Blatna by při ceně 200 Kč/vlkm vyšlo na 9x2x7x200=25.200,- Kč denně, to je asi 8,200.000,- Kč ročně (při započítání výjimek v 6 a +), přitom výnosy by nebyly ani 100.000,- Kč, takže to je čistá ztráta přes 8 mil. Kč. To není o krajském uspořádání a nesmyslnosti krajů, ale o bohapustém vyhazování peněz. A argumenty o ZDO v tomto případě neplatí, protože tam jezdí jednak rychlíky, ale také autobus, který v x vymetá 4x denně všechny vísky od Plas po Lubenec.… Číst vice »
Když si to po sobě přečtete, zkuste si odpovědět, zda by vám taková doprava vyhovovala, abyste s ní jezdil. Lidí jezdí dost, ale díky takové organizaci dopravy v autech a chtějí se tam stavět další kapacitní silnice. Proč tedy, když tam nikdo nejezdí? A jak to jde dohromady s klimatem, životním prostředím, zdravím lidí, ochranou zem. půdy atd.?
Dle jiného úhlu pohledu je úspěch, že vůbec dojedou do Žihle. Taky by mohly být utnuty např. v Plasích, čímž by se mj. mohla ušetřit jedna souprava v oběhu.
P. S Okolo Blatna je hranice hned čtyř krajů.
Tak ono by to utnutí v Plasích zase tolik nevadilo, protože autobusová linka 460334 navazuje v Plasích na vlaky od Plzně (na ty, co v Plasích končí) a obsluhuje Horní Hradiště (staví na návsi, ne 1 km daleko v lesích), Mladotice, Strážiště, Chrášťovice, Odlezly, Přehořov, Žihli, Pastuchovice, Velečín a Blatno, kde na ní navazují vlaky směr Bečov i Rakovník. Takže ten autobus obslouží mnohem více míst, jen je pravda pomalejší. Ano, uznávám, bez obsluhy by se ocitly železniční zastávky Horní Hradiště a Mladotice zastávka, které ale mají význam pro chataře z Ústeckého kraje (ti stejně jezdí z Chomutova, Mostu, Bíliny… Číst vice »
Když má linky na oba směry z dané stanice stejný dopravce, je věc toho dopravce jestli chce dělat naschvály.
(Viz Os Praha-Kolín-Pardubice versus Praha-Hněvice-Ústí. Ústečákům se Středocechy se povedlo přesvědčit modrogumáky, ať neobrací naschvál v půlce cesty, Pardubičáci holt nezvládli zakázat ČD vymýšlení kravin)
Na konci kontraktu na 15 let bude plečkám pokud počítám dobře 43 roků a nikdo na konci kontraktu do nich nebude investovat už ani korunu, protože půjdou do šrotu. Nesmyslnost takových soutěží.. Zároveň podle kapacity zdá se již předem diskriminovali ČD regionovy. Kapacita 84. A pak je otázkou co je vlastně v českém krajském a second hand slengu nízkopodlažní. 760mm?
A kolik let by bylo vaší skvělé Regionově? A kraj snad má právo si určit kapacitu souprav?
Tak já jen, že na 15 let.
Tak formálně by jí bylo asi málo..
814 není nové vozidlo, ale modernizace 810/010, takže Regionovám je už letos 40 a více let a za 15 let od začátku kontraktu by jim bylo skoro 60!
Mohl bych se těch mínusářů zeptat, v čem podle nich není to konstatování nebo výpočet v pořádku? Sama Škoda Transportation o jednotkách Regionova píše: „Soupravy vznikaly rekonstrukcí a modernizací původních vozů vyráběných v letech 1973 – 1983.“
Minusari nikdy nikomu nic nezduvodnuji
Já vím, to byla řečnická otázka. Odpověď na ní nečekám 😉
To není otázka second-hand slangu, ale otevření si zadávací dokumentace. Požadují 550-600 mm.
No já jen, že jsem k současným pseudo rozstřelům taky slyšel od různých politiků, úředníků v různých pr prohlášeních atd. slovo nízkopodlažní..
že tam nejsou další tratě jak třeba o Hora-Klatovy-Domažlice? tam je jasno?
To bude v druhém balíku.
Zbytečné mrhání energií. Stávající dopravce zajišťuje kvalitní služby.
Není to mrhání energií, končí smlouva a je třeba nějakým způsobem ohlídat, aby ty vlaky jezdily dál.
Však proto je mu to vypsáno na míru?
Není mu to vypsáno na míru.
třeba se tam setkáme s novou řadou RegioČDesiro 🙂
Nebo hranatými Arrivami, které jiné kraje budou postupně vyžazovat. Psohlavcům budou ještě vyhovovat.
Může uspět i stávající dopravce, pokud nabídne za nejlepší cenu, to co si kraj žádá.
No nevím, ale není těch 5 mld Kč za navýšený objem vlkm na 35 mil Kč? Pak by to vycházelo na cca 140 Kč za vlkm což v situaci kdy tržby jsou kraje nová vozidla prakticky vylučuje.
Jestli nová vozidla nevylučuje už především vypsání zase na poslední chvíli?!
Tři roky jsou na poslední chvíli?
Na nová vozidla skoro na poslední chvíli, na ojetá to dejme tomu stačí.
Nová vozidla zákazník nechce.
Vzhledem k podmínkám na P2 – brutto vs. netto?
jen ať blbnou….
a wifi nechtí?
Chtějí.
Snad to vyhraje Arriva, držím palce ať máme vše jednotné v PK.
Hlavně ať to nezíská GWTR a nejezdí tam regiosprintery. Těchto krámů už jezdí v ČR víc než dost a nic horšího jsem nikdy nezažil.
Kapacita: nejméně 100 míst k sezení. Zkuste hádat, kolik má RegioSprinter.
kolik?
mÉNĚ
Tak by nasazoval dva spojené?
Hádám, že regiosprinter v té naprosto příšerné podobě po modernizaci (kdy má většinu sedaček zády k oknu) bude mít tak cca. 60-65 míst, víc ne.
Požaduje se minimální maximální rychlost 120 km/h, což regiosprinter vylučuje.
Regiosprinter se už nevyrábí a ojetiny jsou rozebrané.
Já to vidím spíš na ojeté Desira nebo Talenty. Možná Stadlery Gtw z Německa, Holandska nebo Švajcu. Možná Francouzký Alstom Class X 72500 (vyrobeno přes 100ks, motory MAN, rychlost 160, r.v. 1997-2002, kapacity 2vozy =128 míst, 3vozy = 206míst, výkon1200kW).
RegioTGV !
Ze Švýcarska neseženete MOTOROVOU jednotku (Švýcarsko je prakticky plně elektrizovanou železniční sítí).
Pohonný modul Gtw je variabilní. V Holandsku už některé byly upraveny z dieselu na elektriku. Jde to i obráceně.
Opravdu je lepší si přečíst zadávací dokumentaci.
Tak ono se zdá že převážná většina z toho co byla vyrobena a dosud existuje už v Česku jezdí 🙂 A další už nikdo skutečně nevyrobí.
Když bylo vyrobeno 39 ks, tak asi těžko by je tam mohla firma nasadit, ne? 😉 Můžete se podívat, kolik jich v ČR jezdí u GW, DLB a AŽD, tak zjistíte, že v Německu již žádný není… Ale kopnutí muselo přijít, že ano? Než si něco zjistit. 😉
ještě jsou v Rakousku … Wachaubahn a možná ještě furt v Dánsku?
I kdyby byly, tedy v Rakousku nebo Dánsku, tak spojené dvě jednotky nesplňují podmínku maximální délku, která činí 45 metrů.
Přečtěte si zadávací dokumentaci.
Po dlouhé době pořádně vypsaná soutěž, nicméně si myslím, že za 200 Kč/km by mohli dopravci nabádnou i nová vozidla. A při 15 letech trvání smlouvy by šli docela slušně odepsat vrámci nákladů.
Aby v soutěži o nejnižší cenu za daných podmínek neuspěli??
Chápu to tak, že 200 Kč je startovní pozice a vyhraje kdo se dostane níž. Pokud to tak je, tak nové stroje jsou mimo hru.
Klasika. Chceme pozlacená nová vozidla, wifi, služby jako v Hiltonu ale vyhraje nejnižší cena, do které služby ani nová vozidla asi nedáte :/
To je klasika, Čecháček totiž chce hodně muziky za málo peněz.
S čím máte problém? Zákazník si nadefinuje, co chce a hledá co nejnižší cenu za poptávanou službu. To je snad standardní chování. Žádný pozlacený nový vozidla ani Hilton nikdo nechce.
Vozidla rok výroby 95 nejsou moc nové.
je vůbec vyžadována klima?
Ano.
Za to VT 646 jsou funglovky. 🙂