Video: 405 km/h. DB otestovala mezi Saskem a Durynskem výrazně vyšší rychlost vlaků ICE

Testovací vlak ICE mezi Lipskem a Erfurtem. Foto: Deutsche BahnTestovací vlak ICE mezi Lipskem a Erfurtem. Foto: Deutsche Bahn

Siemens u testu vyzkoušel vůz z jednotky Velaro Novo.

Jen necelé dva kilometry za hodinu chyběly v minulém týdnu německému rychlovlaku ICE k překonání už téměř 40 let starého rychlostního rekordu.

Deutsche Bahn a Siemens Mobility minulý týden v rámci testování dosáhly na trati ze saského Lipska do durynského Erfurtu rychlosti 405 kilometrů za hodinu. Dosavadní německý rekord je z roku 1988, kdy vlak z Hannoveru do Würzburgu dosáhl rychlosti 406,9 km/h.

Jízda se stala rekordní pro trať z Lipska do Erfurtu, která je součástí spojení Berlín – Mnichov a která pro Čechy představuje nejbližší možnost, jak si vyzkoušet jízdu rychlostí 300 km/h.

Zkušební jízdy nám poskytují důležité poznatky pro renovaci a údržbu vysokorychlostních tratí, jakož i pro technický rozvoj vysokorychlostních vlaků, a tím prospívají i cestujícím,“ řekl Philipp Nagl, šéf DB InfraGO.

Siemens na test nasadil do soupravy ICE-S část nové jednotky Velaro Novo. „Naším cílem bylo získat hloubkové poznatky o akustice, aerodynamice a jízdních vlastnostech při extrémních rychlostech,“ dodal Thomas Graetz, viceprezident pro vysokorychlostní a meziměstské vlaky společnosti Siemens Mobility.

Siemens dokončil vývoj nového rychlovlaku na 360 km/h, bude o 30 % úspornější

ICE-S od společnosti DB Systemtechnik se používá především pro zkušební a měřicí jízdy. Slouží k testování nových tras, inspekci infrastruktury a provádění různých vysokorychlostních testů. Je vybaven rozsáhlou měřicí technologií pro přesnou analýzu a optimalizaci jízdních podmínek na vysokorychlostních tratích.

Tagy DB InfraGO ICE ICE-S Siemens Mobility Velaro Novo
22 komentářů