Video: 405 km/h. DB otestovala mezi Saskem a Durynskem výrazně vyšší rychlost vlaků ICE

Testovací vlak ICE mezi Lipskem a Erfurtem. Foto: Deutsche BahnTestovací vlak ICE mezi Lipskem a Erfurtem. Foto: Deutsche Bahn

Siemens u testu vyzkoušel vůz z jednotky Velaro Novo.

Odebírat
Upozornit na
guest
35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
PetrSP7

Zato v naší dopravní době kamenné je úspěch 40,5 km/h 🙄🙄🙄

Pavel Skládaný

Vždyť to stačí, kam pořád spěchat, člověk se jen honí a času má spíše stále míň.

Barbora Medová

Rychlovlaky ICE jsou super

Martin

400 km/h není extrémní ale ideální standard

Jiří Šrámek

Přesně. Zhruba stejně běžně jezdí i vlaky u nás na Liberecku. Také 400km. Sice za sedm hodin, ale to je nepodstatný detail.

rumpeak

Vlakem už jsem do Liberce asi 30 let nejel. Těch 400km/7h mě prekvapilo – tam proběhla nějaká zásadní modernizace?

JohnBodlis

Proběhla. Namontovali krásné modré zábradlí.

V. K.

Spíše hezké, ale nanic. S ohledem na kvadraticky rostoucí odpor již navýšení rychlosti na 350 km/h není ekonomicky obhajitelné

knedlo

Pekný príklad zákonu klesajúcich výnosov.

Tom

Kvadraticky roste síla, ale energie (t.j. kolik to spotřebuje elektřiny) roste vůči odporu vzduchu se třetí mocninou.

Jeffer

Len sa zmierte s tým, že s takým prístupom pošlú cestujúci radi železnicu do prdele tam, kde budú mať alternatívu s rýchlosťou 900 km/h (lietadlo), alebo 130 km/h (diaľnicu).

knedlo

Neekonomické. Keď si vezmem klasický koridor BA – ZA – KE, tak na viac ako 230 km/h sa to neoplatí a to tiež iba vo vybraných úsekoch (zvyšok do 200 km/h). Hustota zastávok, polomery oblúkov, atď. Sny o 300, alebo až 350 km/h sú na jednej strane technicky realizovateľné, na druhej strane ekonomicky nepriechodné. A v ČR to bude podobné. Ani ÖBB viacej ako 230 km/h nejazdia (a to tiež iba na relatívne krátkom úseku).

jerry_

Však nikdo netvrdí, že tam chtějí takhle rychle jezdit.

FrenkyUL

Bude to na to u nás postavený, takže si opravte koleje v SK a pak koukejte za hranice a když se dožijete, přijeďte na Moravskou bránu VRT 🙂

SYN

Inu žejo, tak pokud existuje zákon že musí všechny vlaky zastavit ve všech zastávkách tak je 160ka tak akorát… ale kdyby náááááhodou chtěli jezdit nějaké expresy do Košic které by třeba cestou stavěly jen tak dvakrát nebo tak nějak tak by se třeba i nějaké ty úseky na 300 užily…

N.N.

Ale před expresem nesmí před ním jet ani zastávkový osobák ani nákladní vlak.
Zkuste si namalovat nákresný jízdní řád pro takovou trať s osobáky, nákladními vlaky a expresem jedoucím 300 km/h a podívat se, jakou to (ne)má kapacitu.

Kdyby to byl tak skvělý nápad, tak by to Japonci už dávno dělali takhle, namísto souběhu 2 tratí.

jkjk

Standard těžko. Možná se na pár tratích objeví, ale u nás to určitě nebude (možná ani v Evropě). I těch 350 km/h se jezdí jen na pár tratích v Číně (+1 v Indonésii, tak je ovšem otázkou jak dlouho to ještě vydrží), tam kde se to vyplatí – reálně to zvýší kapacitu, tam kde je vysoká poptávka.

Berhof

Drobné upřesnění a doplnění, rekord 406,9 km/h byl zajet na úseku mezi Fuldou a Würzburgem 1. května 1988 vývojovou jednotkou InterCityExperimental, později přejmenovanou na ICE/V.

V té době to byl i absolutní rychlostní rekord kolejových vozidel, než si ho o 1,5 roku později vzali zpět do svého držení Francouzi s TGV. Uvidíme, zda se bude chtít Siemens v rámci marketingu nové generace jednotek chtít pokusit o opětovné pokoření rekordu TGV 🙂

DavidS

Že by jel více jak 575 km/h? To se mi moc nechce věřit. Možná třeba jestli postaví měřící vůz nebo nějakou speciálku pro třetí generaci ICE.

Berhof

Tak ony ani ty rekordy TGV nebyly jednotky v situacích běžného provozu, ale speciálně upravené vozidla ve spolupráci s upravenou infrastrukturou.

Čili je to jen otázka marketingu, zda se vyplatí Siemensu investovat nemalé prostředky do pokusu o rekord a výraznou publicitu pro Velaro Novo, které vyvíjí snad přes 10 let.

Gawain

Supiš, my už skoro za tři roky 200 za hodku asi na 8 kilometrech Přerov – Brno.

DavidS

Máte extrémně mizerný odhad vzdálenosti

javr

Když už to chcete srovnávat, tak to bude cca 25 kilometrů souvisle v celém useku s výjimkou oblouku před Přerovem.

N.N.

On nechtěl srovnávat. On chtěl pokřivit, aby mohl nadávat.

SYN

No, a co, budou oba úseky (4 i 5) hotové ve stejném roce?? Pokud ne, tak těch 8km může být hodně blízko pravdě…

N.N.

Zcela jistě nebudou hotové ve stejný den. Uvědomte si, že spodní stavba (násypy, zářezy) má životnost delší než 100 let, takže +- 1%?
Čekat s otevřením jednoho úseku celý rok bez provozu, aby byly oba úseky naráz je nesmysl i s ohledem na to, že byste odříznul SSHR.

Cestující nehctějí čumět půl roku na hotovou trať z autobusu, aby se to pro něčí potěchu otevřelo naráz.

Muzejnik

Dockame se i u nas? VRT by zmenilo fungovani lidi. Ekologie, rychlost, spoustu lidi by nemelo auto…

N.N.

Spousta lidí už dnes nechá auto u nádraží a dál jede vlakem, i to se počítá.

vlachjan

Já bych oponoval, že z hlediska kvality života těch lidí by bylo mnohem správnější rozvíjet městská sídla tak, aby v nich byl dostatek kvalitního bydlení, veřejných prostor, kulturního vyžití a veřejné dopravy tak, aby skutečně pouze ten, kdo po tom bezpodmínečně touží, musel bydlet mimo město a do města dojíždět.

Tonda Sehnal

Mám režijku a vzhledem k cenám a spolehlivosti železnice jsem si koupil auto.

SYN

Ještě jste zapomněl dodat „rychlost“…

N.N.

A přesto se kolem Prahy řeší vyčerpaná kapacita, ikdyž ten osobák nejede víc jak 140 km/h, v průměru 50-70 km/h dle trati. Jsou narvané. Podle zhrzených reakcí nad „jenom 200“ by tím neměl nidko jezdit, jenže … Jsou narvané.

vojta.tydli

Musíte také vzít vpotaz kolik to bude stát. Jízdenky na rychlovlaky na západě nejsou levná sranda.

Tomáš

No já nevím kam jste koukal, ale třeba Sevilla – Madrid máte i za 500. Ale spíš se to pohybuje na 750.

Twix

Jak na které, není problém za 1000 Kč koupit jízdenku z Prahy na druhou stranu Německa, kdy velká část cesty vede po VRT.