37 metrů od srážky. V Havlíčkově Brodě proti sobě jely motorový vůz a osobní vlak Českých drah
Mimořádná událost v Havlíčkově Brodě. Foto: Drážní inspekce
Událost se obešla bez zranění, provoz na trati je zastaven.
Událost se obešla bez zranění, provoz na trati je zastaven.
Tak se nám diskuse zaměřila na problematiku DI.
Drážní inspekce je sice nezávislý orgán, ale nicméně zásahem do jejich pravomoci zcela jistě není je požádat, aby pracovala efektivněji, rychleji a smysluplněji. A parlament v součinnosti s vládou je mohou požádat, aby předložili studii, která by to nastolila A bylo to legislativně upraveno.
Nicméně článek je o tom, že že se málem srazily vlaky, a já z pohledu cestujícího, bych nechtěl v takovém vlaku sedět, a ani mě nenadchlo rozsáhlé banalizování takových pochybení ze strany zaměstnanců v žel. dopravě, jako je to tady pokaždé.
Banalizace určitě není v pořádku, ale ten systém vyšetřování se prostě musí změnit. Je to těžkopádné, zdlouhavé a velmi často to způsobí větší škody než samotná mimořádná událost. A to je hodně špatně. Dokážete si třeba představit, že by se něco podobného odehrálo na rušné křižovatce uprostřed města? Skoro nehoda bez následků a policie by ve špičce zastavila na tři hodiny provoz, kvůli vyšetřování. Co myslíte?
Také mém červenou tečku ve své nádražácké „kariéře“. Je to dávno uzavřeno a veřejně dohledatelné, tak snad o tom mohu mluvit. Rok 2018 Veselí nad Moravou. Také vlaky proti sobě. Standa (tehdy signalista) v náporu pracovních povinností při rozkopané stanici a dementního kolegy výhybkáře, plus výpravčího co neposlouchal mé rady a nechal vlak u vjezdu, poslal vlak na nesprávnou kolej. Shodou všech okolností jsem zapomněl na jednu kolejovou spojku…. A ano, všechny ostatní povinnosti jsem plnil na 100% Tyto věci se stávají a budou stávat. Mně už ale samozřejmě ne! 😁 Co chci říct… I tehdy i tady u této… Číst vice »
Trochu se bojím, že Di s vyšetřováním těchto „banálních“ nehod nehod zamrzla v minulém století. kdy skutečně bylo potřeba všechno „on site“ nafotit, pákama na mašině počínaje, přes kladky, dráty a stav hradlového přístroje. Dneska, když je všechno logované jak na straně vozidel, tak hlavně zabzař, a všude jsou kamery, je to opravdu anachronizmus a nepochopitelná bohorovnost vůči cestujícím. Představte si, že by někdo projel klíčovou křižovatku ve městě na červenou a PČR by celou křižovatku uzavřela a zkoumala napětí na žárovkách semaforu. A nebo v případě přejetí hold-short line by se na 4 hodiny zavřelo letiště a měřily se… Číst vice »
Musí vykázat činnost aby bylo vidět že jich je potřeba tolik a jak moc jsou důležití.
Ty vaše hloupé anglické výrazy, se ve vámi popisovaném období v našich zemích asi těžko používaly.
Navíc, nyní tu máme, jak jste si možná všiml Češtinu, jako úřední jazyk.
Další nejšťastnej fíra raději zaplatím pokutu než jet do Prahy na přezkoušení
To ale není na strojvedoucím, navíc přezkoušení nemusí nutně přijít, záleží na dotyčných nadřízených, kteří rozhodnou o nutnosti přezkoušení.
Takže MU bez poškození atd a tohle je to zkrácení vyšetřování? 4 hodiny se nejezdí!!!
Vynikající práce. Bravo, jen tak dál
Hi hi hi hele ho,návěstidlo jedno nezbedný,projetý…
https://mapy.cz/letecka?pano=1&pid=93706584&newest=1&yaw=4.529&fov=1.571&pitch=-0.594&x=15.5959052&y=49.5941901&z=19
možno porovnat ty osvětlovací stožáry na foce u článku s těmi na panoramě v pravé části nad budovou a zejména ten úzký
4 hodiny zastavený provoz?
Všiml si někdo, že ten Stadler je na těch kolejích nějak hodně divně?
V čem je taková škoda, když se nic nepooškodilo?
Koukal jste se na tu fotku? A četl jste článek kde je napsáno, že ten posun vjel do postavené cesty jinému vlaku? Kdyby jely po jedné koleji proti sobě a zastavily by 37 m od sebe nic by se nestalo a škoda by pravděpodobně byla 0. Když ale je postavená cesta pro jeden vlak do které vjede vlak jiný jak by to asi tak ten vlak mohl dokázat kdyby tam nebyla výhybka?
A pokud tam byla výhybka a jiný vlak měl přes ní postavenou svojí cestu zákonitě byla přestavená pro něj a ne „do odbočky“kde jel posun. To by nedávalo smysl, protože v tom případě by ty vlaky jely po stejně nastavené vlakové cestě a i kdyby ten posun stál nebude moci druhý vlak projet.
Pokud vjel motorový vůz do postavené cesty jinému vlaku a dle obrázku vidím že stadler je na výhybce tak ji patrně poškodil
Říznutá výhybka?
Ano, předchozí angličák.
To je stejně zajímavé, jak tu autor řeší každou čučku, které se dopustí ČD a.s. Ale když Jančurův ujetý vagón projel z Malešic křížem přes Libeň až do Vysočan, bylo ticho po pěšině. Pane Sůro, co vám říká pojem „objektivita“?
https://zdopravy.cz/nocni-prahou-putoval-nezajisteny-vagon-projel-libni-zastavil-se-az-ve-vysocanech-188682/
Co tam máte dál?
Pane Sůra víme kde se událost přesně stala? Nejde mi do hlavy, že bylo zmíněno, že zastaven je úsek Havlíčkův Brod -Pohled když se ale jednalo o sobní vlak Havlíčkův Brod-Světlá.
Jak moc se mýlím?
https://mapy.cz/letecka?vlastni-body&ut=Nov%C3%BD%20bod&ut=Nov%C3%BD%20bod&uc=9jRcVxV4Oo6nfmx&ud=49%C2%B035%2754.903%22N%2C%2015%C2%B035%2713.725%22E&ud=49%C2%B035%2752.421%22N%2C%2015%C2%B035%2714.266%22E&x=15.5864083&y=49.5981913&z=19
Ba ne, už to asi mám. Že já blbec si neuvědomil dřív kde na fotce zapadá slunce
https://mapy.cz/letecka?vlastni-body&ut=Nov%C3%BD%20bod&ut=Nov%C3%BD%20bod&uc=9jTBDxVGkWE2St&ud=U%20Tunelu%2C%20Havl%C3%AD%C4%8Dk%C5%AFv%20Brod%2C%20Havl%C3%AD%C4%8Dk%C5%AFv%20Brod&ud=49%C2%B035%2740.305%22N%2C%2015%C2%B035%2739.907%22E&x=15.5950570&y=49.5944078&z=20
1Stadler 2 Osobák ???
Jé pardon, já to pomotal. Ne Světlá ale Ždár. tak to jo. Tak to už jsme doma a na správném místě přímo nad podjezdem a u ulic U Tunelu a U Trapů 😉 Jdeme spát milý Watsone tady už pro ás žádná práce není 🙂
Právě takoví jako ty dělají to, že jak se to stane ČD, dostanou to všude sežrat. Ono totiž bez ohledu na uniformu a barvu vlaku dělají pořád všude jen lidi a ne roboti. A lidi občas vždycky nějakou tu chybu udělají.
Soudím správně že podobnému vjetí posunového dílu do vlakové cesty by ani ETCS nezabránilo, jen by následně okamžitě nechalo zastavit ten vlak?
ETCS nezabrání ani vjetí vlaku (ne posunového dílu) do postavené cesty jiného vlaku, protože ETCS neomezuje rychlost na absolutní 0 (narozdíl např. od německého LZB, které když si stoupne na hloavu, tak se ani kolo nepohne). ALE ETCS zajistí, že když už se tak stane, tak 1) rychlost obou vlaků je nízká 2) zastaví oba vlaky bezprostředně po tom co jeden z nich vjede kam nemá povoleno. Ve většině případů zareaguje mnohem rychleji než lidé.
Ano nejspíše ano, na posunovém díle by bylo ETCS v nedohledovém režimu.
Je pravda, že si nedokážu dost dobře představit, jak by ETCS vůbec mohlo být v režimu dohledu při posunu. Ale dle evropské legislativy budeme muset při posunu obsluhovat tlačítko bdělosti, což je teprve kravina má entou.
Další verze ETCS, ale již řeší posun. Bude to asi tak, že se v módu „Posun“ povolí projetí balíz, které jsou součástí posunové cesty. Seznam balíz pošle RBC do OBU. Pokud vlak vjede nad balizu, která není součástí úseku, kde je posun dovolen nebo lépe bude poslední balízou ke které je postavena PC, tak zastaví.
Důležité je, že se nic nestalo.
……..nikomu……..nestalo. Jinak ta věta nedává smysl, protože se stalo.
Ano, stala se mimořádnost, ale nestala se škoda na majetku, ani na lidech. Vlaky odvezou na svá místa a jedeme dál. To na silnicích takovéhle mimořádnosti málokdy skončí beze škod.
I ta škoda se majetku se asi stala. Nebo snad ta škoda 30000kč je to, co se bude muset vyplatit cestujícím na odskodnění?
* na majetku
Rozřez výhybky(angličáku) asi něco stát bude
Jj, nebyl jsem si jist, ale přišlo mi to jako angličan. Co myslíte. Je to to místo nebo jsem vedle jak ta jedle? Nahravá tomu směr na Pohled, západ slunce, odstavené vagony, nemožnost vidět zastřešení nástupišť , kolejiště v oblouku i to křoví včetně osvětlovacích stožárů
1 Stadler 2 osobák. Jen by ten osobák jel jaksi špatným směrem a ne na Světlou
https://mapy.cz/letecka?vlastni-body&ut=Nov%C3%BD%20bod&ut=Nov%C3%BD%20bod&uc=9jTBDxVGkWE2St&ud=U%20Tunelu%2C%20Havl%C3%AD%C4%8Dk%C5%AFv%20Brod%2C%20Havl%C3%AD%C4%8Dk%C5%AFv%20Brod&ud=49%C2%B035%2740.305%22N%2C%2015%C2%B035%2739.907%22E&x=15.5950088&y=49.5944034&z=20
Pomotal jsem to, jel do Žďáru.
Jakože na silnicích se většinou auta srazí, pokud jedno z nich nerespektuje zákaz vjezdu? Při nedání přednosti to většina účastníků provozu nedobrzdí? Ale no tak…
Na zdraví/životech ne, ale na zdržení lidí (vč. marného čekání na zastávkách) ano.
Ale v tom případě nebude asi tak rychle odhadnuta výše v Kč která je zmíněna.
Díky za fotku! Tak to je teda mazec! Takže jsem měl s tím vjetím do postavené vlakové cesty přes výhybku pravdu . Ještě někdo pochybuje o tom, že vyšetřování DI je potřbebné?
😀
To je opravdu kvůli tomu, co je na fotce, nutné zastavit provoz na celém dvojkolejném koridoru?!
Ano, Drážní inspekce si vymyslela zastavení provozu na více než dvě hodiny, ačkoli okolo šlo jezdit, jen bylo nutno zrušit vlakovou cestu. Ale DI jsou nějaké stovky cestujících ukradeni, tak proč by se snažili obnovit provoz dřív. Zlost cestujících schytali pokladní a vlakvedoucí, určitě ne pan inspektor z DI.
„Zlost cestujících schytali pokladní a vlakvedoucí,“
Tohle jsem nikdy nepochopil a je jedno o jaký segment se jedná. To je jako by prodavačka za kasou mohla za to, že nepřivezli mléko. Některým lidem chybí soudnost.
Je to člověk placený za styk s veřejností. V hospodě si taky stěžuju čišníkovi a mezajímá mě, co bylo u kterého z dodavatelů.
Akorát že ten číšník si může v případě nespokojenosti s dodavatelem zvolit jiného, ale dopravci po jiných kolejích než těch SŽ jezdit nemohou a vyšetřovatele z jiného úřadu než DI si též vybrat nemohou. A samozřejmě tyhle organizace to vědí a podle toho se chovají.
Pingl nemůže zvolit vůbec nic, leda dát výpověď a jít jinam.
V tomto případě jeden „hospodský“ vjel do vlakové cesty jinému „hospodskému“ téhož „restauračního řetězce“… tedy paralelní kolejiště jiného provozovatele není nutno stavět 😊
No vidíte a to já bych si zase nechal zavolat vedoucího než si stěžovat číšníkovi, protože takový číšník je malý pán. Pokladní je placená za to , že vám prodá jízdenku…Stěžovat si sice můžete, ale ona nemůže za to,že k něčemu došlo a je to jako byste házel hrách na zeď, protože ona s tím nic neudělá. Jen jí zkazíte den a ona to třeba přenese dál na další cestující. Chce to si stěžovat tam kde lze očekávat někoho kdo má tu moc s tím něco dělat. To máte jako se mnou. Nedávno jsem si tady veřejně postěžoval mezi řečí… Číst vice »
A koho si necháte zavolat ve vlaku, nebo u pokladny? Myslíte, že pan Svoboda k Vím poběží přes půl republiky?
A proč bych měl někoho volat? Co mi to pomůže? Pokud bych opravdu spěchal první co udělám bude, že se budu si snažit zařídit odvoz a ne, že se budu shánět po někom kdo mi stejně nepomůže. Prostě berte to zak, že se takové věci mohou stát a je to stejné jako když spadnš přes trať strom. Můžete se vztekat jak chcete, ale dokud ten strom nekdo neuklidí tak prostě vlak dál moci jet nebude. Tady je to sice jiné pokud byla možnost místo objet, ale….prostě tohle není dálnice kde vás policie odkloní a vy mužete velkým obloukem místo objet… Číst vice »
Já místo „zavolejte mi vedoucího“ vždycky řekl, co jsem chtěl. Občas (když jsem chtěl vrátit porci a nezaplatit) řekl pingl „počktejte an vedoucího“ a šel pro něj, ale nějak radši říkám co chci, než koho chci.
Jo v marketu když jsou označený okýnka reklamace a pokladna tak si vyberu.
Všechny pokladní Vám řeknou, že když není mléko, tak hádejte ke komu si jsou lidi stěžovat?
Proč jen ono se říkávalo „Klidně si běž stěžovat třeba na lampárnu na hlavní nádraží“?
„Zlost cestujících schytali“
Jeden šotouš chtěl zase ze msty … klidně i pozůstalé po mrtvém fírovi, když se mu připletou na silnici, na kterou dává betonové bloky, aby zmenožnil řidičům přejezd přes cestu v rámci kolektivní viny 60% obvyvatel ČR.
Podle mě je. Bezpečnost při pohybu osob v kolejišti a tak (tak si to představuji). Prostě SAFETY FIRST!
O bezpečnosti to není, když chtějí, zavedou si okolo bezpečnostní pomalou jízdu klidně jenom na 10 km/h. Tady si hrají s úplným zastavením provozu hrají na to, že chtějí nedotčený stav zabezpečovacího zařízení (navolené cesty, stav počítadel, (ne)utržené plombičky…). Dokonce pokud zaměstnanec neoprávněne pozmění stav zab.zař. (vždy pokud nejde někomu o život/o potřebou manipulaci pomáhajíc8 k likvidaci požáru/o ekologické škody a vždy na žádost IZS), napaří mu 200 000,– flastr. Nic proti tomu, ale pak ať mají inspektora v každém větším uzlu. Pokud stojí provoz jen proto, že se pan inšpektor někam štráduje hodinu a půl ze základny, tak by… Číst vice »
Jeden důvod by mne napadl. Pokud je v Havl. Brodu klasická stará releovka, tak se mohlo lecos prověřovat. Sice je velmi pravděpodobné, že to ten fíra projel, ale na druhou stranu jsem na vlastní oči viděl, že na staré releovce šlo (při určitém nedovoleném zásahu) přímo před mašinou shodit bílou, bez čekání 1min na rozpad pos. cesty otočit výhybku, a potom opět bílou rozsvítit. Vše během pár sekund.
Jinak se mi ty 4h zdají také dlouho, ale pochybuji, že by z toho měla sama DI nějakou velkou radost… Navíc se tam museli nejdřív nějak dostat…
Super reprezentace. Takhle určitě přilákame lidi do vlaku.
No pokud si budeme myslet, že lidé nemají vlastní rozum a z článku si vezmou jen informaci, že železniční doprav je zlá a plná rizika tak máte pravdu, ale spousta lidí má stále mozek a je schopna racionálního uvažování a rozhodování (tedy doufám). Nedávno tady byl článek o tom zastavování prchajících pomocí pouhého zmáčknutí tlačítka a netrvalo dlouho a můžeme si jinde přečíst článek s názvem :“Už neujedete! Policisté mají novou zbraň na piráty silnic“
Taková pitomost! Jako by nejdůležitější a jediné o co novinářům jde je strašit lidi. Ale díky Bohu tady jsem se s něčím takovým ještě nesetkal.
Pokud si lidi budou myslet, že vlaky měly hodinová zpoždění, protože jeden o pár centimetrů projel návěstidlo. Nebo dokonce zažijí státí ve vlaku pár metrů od nástupiště, se zablokovanými dveřmi a vyplou klimatizací, čekání až si inspektor vyfotí mašinku za návěstidlem. Tak je to třeba přestane bavit a zvolí cestu autem (která se taky může protáhnout při nepřízni počasí, ale málokdy o hodinu bez možnosti vystoupení)
Strojvedoucího neodradila od projetí návěstidla pokuta, je potřeba je zvýšit!
Takhle kazit statistiky. Hanba.
Napadlo mě úplně to stejné xD
Nechete ho rovnou prolustrovat, jestli nebyl třídní nepřítelem používajícím i silniční dopravu, což by ukazovalo na jasný záměr pochybit?
Tipuji že fírů, kteří neumí řídit (ale jenom vodit) je docela málo.
A to jste vyčetl kde? A co když tam byla závada a návěstí mu umožňovalo jízdu? Jenže to se bez vyšetření nedozvíme a pokud by to skutečně tak mělo být je vyšetření i v zájmu strojvedoucího toho posunu. A koukám, že nově je to 37 metrů.
Tak jak jem koukal tak závada asi nebyla když bylo na stůj…to jen abych některým ušetřil ty mínusy. Ale znáte to. Informace se kterými lze pracovat se objevují pomalu a postupně.
A co když se třeba ukažte, že ho tam třeba poslal výpravčí, kolem neobsluhovanému návěstidla? Samozřejmě omylem, nikdo by to snad neudělal úmyslně, ale lidé holt občas chybují. I když je samozřejmě pravděpodobné, že strojvedoucí prostě jen projel klacek, ale variant je vícero. Neznám Brod, takže neměl trase sjednaného posunu víc návěstidel? A výpravčí ho nespravil o omezení k danému návěstidlu, že pak budou pokračovat? Zažito osobně, při sjednaném posunu výpravčí potvrdil, a následně rozsvítil cesťák, ale na dalším návěstidle které nebylo vidět stůj (aniž by cokoliv řekl), naštěstí jsem to tehdy ubrzdil. Posun je prostě zákeřný v tom, že… Číst vice »
To já znám případ, kdy výpravčí zapomněl sklopit výkolejku, ale viník byl fíra, protože na výkolejce (na na tom železe) byla návěst posun zakázán.
Škoda, že to nejde více přiblížit aby bylo vidět na kterých konkrétních kolejích vozidla stojí
https://mapy.spravazeleznic.cz/
Použijte openrailwaymap.org
Tyhle omalovánky jsou spíš pro děti.
Jsou to samozřejmě velmi nemilé události a je jen dobře, že se nedějí pravidelně a že většinou lidi nebo systém zareagují tak, že nedojde ke srážce.
Když to člověk porovná s automobilovou dopravou, kde se ve vzdálenosti dvou metrů či ještě méně potkávají protijedoucí vozidla se vzájemnou rychlostí třeba i 200 km/h, kde jediným „bezpečnostním prvkem“ je pilot za volantem, často unavený, nesoustředěný, kde se často jede po kluzké vozovce a za ztížených klimatických podmínek a kde k velkému maléru stačí, aby jeden z řidičů vědomě či nevědomky malinko pootočil volantem, tak zlatá železnice.
Jenže na silnici má řidič kromě brzd k dispozici ještě právě ten volant nebo řídítka, ale strojvedoucímu zbývají jen ty brzdy. Ale je zase pravda, že se strojvedoucí někdy může aspoň pokusit stihnout kousek utéct, což zase těžko může udělat řidič auta.
Tady ale nejde o to, jak zabránit srážce, když už hrozí, ale o to, že u míjejících se aut je mechanismus jejího vzniku podstatně jednodušší a tím pravděpodobnější. Aby se čelně srazily vlaky, tak taková událost většinou začne výrazně dříve, než ke srážce samotné dojde (projetím „stůj“ například) a většinou existuje čas i způsob, jak jí po té chybě odvrátit. U gumokolu stačí jeden malý pohyb volantem v nesprávný okamžik a je vymalováno.
Anebo takhle: když jedu vlakem a míjím protisměrný nákladní vlak, cítím se tak nějak výrazně klidněji, než když na silnici potkávám protisměrné kamiony.
Myslíte-li toto, pak máte samozřejmě pravdu: v tomto smyslu jsou koleje jako jednoznačně určená dopravní cesta samozřejmě výhodou.
Přesně tak jsem to myslel.
Tak čím to, že na ujeté člověkokilometry i tunokilometry je na dráze mnohem víc (asi 3x) mrtvých, než v silniční dopravě?
Kdyby někdo vymyslel železnici teprve dnes, tak ji nikdo nepovolí – nedokáže zastavit na rozhledovou vzdálenost.
Přesvědčete sebevrahy, že je lepší skákat pod kamiony a rázem se statistiky změní.
Jeden strojvedoucí projede návěstidlo a místo jednoduchého záznamu s podpisem strojvedouciho, což zabere cca 30 minut, se zastaví provoz na 2,5 hodiny. Přitom je pravděpodobně záznam nastavení dopravní cesty, záznam o projetí návěstidla a možná i kamerové záznamy.
Vy jste na místě a víte přesně, co se stalo?
A právě to bude s postupujícím dálkovým řízením stále větší zdroj zdržování: dokud bylo všechno řízeno z místa a personálu velel v obvodu stanice jediný náčelník, resp. posléze opět přednosta stanice, tak by takový malér pravděpodobně řešil buď jen on sám, nebo by „zajistil stopy“ a začalo by se zase jezdit i bez dlouhého čekání na revizory bezpečnosti – teď je vyšetřování mimořádných událostí komplikovanější …
Zamaskoval stopy a jezdilo by se dál ….
Dřív to šlo většinou relativně snadno, jenže při současném vybavení téměř všeho všelijakými záznamovými zařízeními už by to bylo hodně obtížné, ne-li prakticky nemožné.
Ostatně ani v minulosti se leccos nepodařilo utajit úplně na 100 %, a o to větší průšvih pak ze zatajení nehody občas býval.
Kdo by zamaskoval stopy? Náčelník? Apačů? Jen aby ten nemaskoval tak, že pozve soukmenovce a rozeberou koleje 🙂 Pak by jen řekli: „My tady nemít žádnou mimořádnou událost! Jak my tady mít nějakou mimořádnou událost, když my tady nemít ani koleje „. Potom už by se opradu dál nejezdilo 🙂
Ono je dobře, že se to řeší i za cenu zatavení provozu. Prostě by mělo být snahou aby k takovým situacím nedocházelo. V článku se píše, že vlaky zastavily 40m od sebe a že nedošlo ke zranění. Myslím si , že nikdo z nás by nechtěl číst, že ta vzdálenost byla -40m a že ke zranění došlo.
5 lidí tady nesouhlasí s tím co jsem napsal. 5 lidí čeká na článek kde se bude psát o zraněných nebo zemřelých? Nebo jim jde jen o čas a nechtějí zdržení? Pak je ovšem třeba si říci, že to vyšetřování je i kvůli nim aby se něco podobného nestalo zrovna u vlaku ve kterém budou zrovna sedět protože to by taky bylo zdržení a v nejhorším případě by se třeba nepočítalo na minuty nebo hodiny, ale počítalo by se na dny, týdny nebo i měsíce (v lepším případě.
Jenže tady nejste v letectví. Aby se z toho systém poučil a doporučil jak tomu příště zabránit. Zde se 4h vyšetřuje, aby pak řekli že za to mohl fíra (drtivá většina, neříkám že tomu tak bylo v tomto případě).
No, možná se poměrně často, v dobách dřevních, takovéto situace vyřešily rozkazem „Ty vole, Franto, kam čumíš, couvni zpátky k tomu klacku“ a jezdilo by se dál bez jakéhokoli vyšetřování:-)
Ale je to jen domněnka…..
Jistě: nikdo nechce mít zbytečné průšvihy a de facto je dělat i nadřízeným (i zase u jejich šéfů) – takže když se nic nestalo, moc lidí to nevidělo a nebyl o tom ani žádný jiný (automatizovaný) záznam, dalo se ututlat leccos, co teď už utajit nelze.
https://youtu.be/eeaRFWug-Ig?t=273
https://youtu.be/eeaRFWug-Ig?t=658
😁😁😁👍
Škoda je 30 tisíc Kč, podle článku, tipnu si řízlou výhybku. Tak nevím před kým by se to mělo utajovat, před traťovkou určitě ne.
A dotyčnej by na to spolíhal i příště..
Máte pravdu, že nevím, kde byla chyba, pouze předpokládám. Spíš by se měli lidé na DI, DÚ a SŽ zamyslet nad řešením, aby v těchto případech byl rychleji obnoven provoz a digitální záznamy o provozu se mohli stahovat dodatečně.
I kdyby tak co má co projíždět návěstidlo?
Myslel jsem s rozkazem stůj. jasně, že volno nebo jiné které přímo nezakazuje jízdu projíždět může. Tohle je snad každému jasné dokonce i mě.
Jestliže projel návěstidlo a vjel do postavené vlakové cesty, tak pravděpodobně došlo k rozřezu výhybky. A na to fakt záznam s podpisem nestačí.
Myslím si to samé ale až čas ukáže. Teď musíme počkat na podrobnější informace.
Záznam s podpisem samozřejmě nestačí (a nestačil nikdy), ale když to bylo „bez následků“ (jen s rozříznutím výhybky) v minulosti by to šetřil minimálně „v prvním kole“ nejspíš jen náčelník (přednosta) stanice v součinnosti s traťmistrem a „zabezpečováky“ z místa + někým z vedení depa a revizorům bezpečnosti + dopravnímu kontrolorovi by jen ohlásil výsledky svého šetření a dodal příslušné protokoly. A mezitím by se samozřejmě jezdilo, protože rychlé obnovení provozu bylo v takových případech velmi sledovanou záležitostí: na protokoly s účastníky a jejich výpovědi o průběhu děje bylo času dost a obnovení provozu bylo důležitější.
Dneska to říznutí výhybky není jen tak drobnost…
Před časem se stalo, že na jedné lokálce fíra nedobrzdil na Stůj, byl v podstatě jen čumákem za návěstidlem a čidla to ani nezaznamenala a tehdy fíru napadlo „couvnout“, aby viděl na návěstidlo a protože dispečer viděl, že vozidlo z nějakého důvodu sunulo, tak se v tom začal rýpat, a už to šlo. Záznam z mašiny, z palubní kamery (dopravce ji má na všech motorových vozech) a už to šlo.
Mimo to, všechno má svoje pravidla a zrovna tyhle typy událostí jsou dost pod drobnohledem, tak se tak snadno nezamaskují.
Ani nebyl za návěstidlem, jenom ho neviděl protože bylo přesně vpravo(na třetí hodině) 😀 proč si neřekl o výpravu jiným způsobem?
„proti sobě jely dva vlaky“ a “ při které vjel vlak (posunový díl) do postavené vlakové cesty osobního vlaku “ nějak tomu nerozumím. Tak jely vlaky proti sobě po stejné vlakové cestě nebo jeden vjel do postavené vlakové cesty , která byla pro jiný vlak. Ale do postavené vlakové cesty by snad šlo jen při projetí výhybky, ne? Poslední možnost je, že ony dvě vlakové cesty byly oddělené signálem stůj a jeden z vlaků projel až za tento signál kde postavená vlaková cesta toho druhého vlaku končila. Ovšem obrízek u článku s popiskem „Nová myčka ČD, Havlíčkův Brod“ 🙂 Jediné… Číst vice »
Posun a vlak. Os 8747 by měla být „klasika“ (lok. a vozy).
Stadler jel (asi z jihlavské trati) jako posun do depa a vjel do cesty soupravě vlaku 8747. Ta jela skoro určitě ze 12.koleje přes 6.kolej a dál přes výhybky na 1. kolej a do tunelu směr Žďár. No a Stadler to vzal z druhé strany napříč přes 1. a 2. kolej a pak do depa, na což už nedošlo -(
Nemůžeme mít okamžitě fotky z každé mimořádné události. Tohle je jediný vlak ČD, který máme v archívu z Havlíčkova Brodu. Jestli máte lepší, sem s ní, díky.
Díky 🙂 Však jsem to ne,myslel špatně a proto ten ksichtík 😉 Ani jsem nechtěl říci, že očekávám přímo fotku z této události. Já bych tam dal klidně fotku výpravní budovy nebo bych tam nedával žádnou . Ale co bych udělal já není směroplatné protože já žádný dopravní portál nemám 😉
Omluvte mě, já mám dneska nějakou dobrou náladu. To asi to teplo a sluníčko.
Ale máte pravdu.Nejely proti sobě dva vlaky.Posunující díl není vlak.
No, víte my laici považujeme za vlak všechno co jede po kolejích 😉
Pak nechápu, proč komentujete, když nevíte o čem pisete
Takže ten pán co měl nehodu na přejezdu ve Mstěticích vlastně nic neporušil. Zákon mluví jasně o vlaku a tam se nejednalo o vlak a nejspíš ani o posun.
Byly to samovolně jedoucí vozy a byla z toho tak plamenná deba, že ta klička o vyvinění řidiče při blikající bílé by se měla vymazat!
Nechápu mínusy pro vas
A je nutné dávat ke každému článku fotku?