4 kilometry elektrizace + ETCS = přes půl miliardy korun. Elektrické vlaky mají dojet do Lanškrouna

Trať bude zatím elektrizována na stejnosměrnou napájecí soustavu.
Správa železnic vypsala jednu z prvních zakázek na takzvanou prostou elektrizaci, kdy bude součástí nejen projektová příprava, ale i stavba.
V soutěži s maximální cenou 566,7 milionu korun hledá firmu, která provede elektrizaci 4 kilometrů dlouhé tratě Rudoltice v Čechách – Lanškroun. Součástí bude i instalace zabezpečovacího zařízení ETCS L2 s benefity. Zakázku Správa železnic zveřejnila ve věstníku veřejných zakázek.
Jde o jednu z prvních tratí, která se dočká takzvané prosté elektrizace, kdy se nebude samotná trať jinak zásadně modernizovat. Elektrizace umožní vedení přímých vlaků přes koridorovou trať mezi Českou Třebovou a Přerovem až do Lanškrouna.
I přes plány na postupnou konverzi celé české železniční sítě na střídavou napájecí soustavu dojde k elektrizaci na stejnosměrný proud. Na střídavou napájecí soustavu bude trať jen připravena. Provoz na trati bude dálkově řízen z CDP Přerov.
Součástí akce bude proměna dopravny Lanškroun a nové zabezpečení přejezdu P6646 v km 0,913. V Lanškrouně dojde k prodloužení nástupiště.
Vítěz soutěže má zpracovat i projektovou dokumentaci pro povolení stavby.