4 800 Kč za hodinu. Ústecký kraj zaplatí za přívoz Šemík a Kazi třikrát více, než čekal
Každých dvacet minut má od 1. dubna pendlovat přes Labe mezi Štětím a Hněvicemi přívoz. Důvodem jeho nasazení je 15
Každých dvacet minut má od 1. dubna pendlovat přes Labe mezi Štětím a Hněvicemi přívoz. Důvodem jeho nasazení je 15 měsíců trvající uzavírka mostu kvůli kompletní opravě.
Ústecký kraj náhradní lodní doprava vyjde ale podstatně dráž, než plánoval. Zatímco při vypsání soutěže odhadoval náklady na 11,9 milionu korun, konečná cena je 41,67 milionu korun. Vyplývá to z údajů na profilu zadavatele a v registru smluv.
Zakázku získala společnost Pražské Benátky, která v soutěži byla nakonec jediná. Firma ve svém vyjádření uvedla, že provoz vyžaduje nasazení tří směn a jde o vybudování služby „na zelené louce“. Cenu vysvětluje i tím, že si musí loď sami naprojektovat a postavit, protože trh nových převozních lodí neexistuje. „Termín, ve kterém má být poskytování služby zahájeno, je velmi napjatý,“ uvedla firma v prohlášení. Na provoz přívozu ve Štětí firma nasadí převozní loď Šemík typu plavidla Kazi a převozní loď Kazi typu plavidla Kazi.
Mluvčí Ústeckého kraje Magdalena Fraňková potvrdila, že kvůli vysoké ceně na kraji uvažovali o tom, že zakázku zruší. „Nakonec se ale rada přiklonila k tomu přívoz objednat vzhledem k nedostatku času a nutnosti zajištění náhradní dopravy v místě. Rozpočet odboru dopravy bude muset být navýšen, plánovaná rozpočtová opatření s tím počítají,“ dodala Fraňková.
Pražské Benátky mají na Labe nasadit přívoz, který pojme 40 cestujících. Jezdit bude 16 hodin denně. Plavidlo by mělo odvézt 40 cestujících. Plout má od 4:20 do 23:00 hodin v intervalu 20 minut.
Velká rekonstrukce mostu vyjde na 197 milionů korun. Během opravy nebude most přístupný autům ani pěším, prvních sedm měsíců ani vlakům na vlečku do papíren. Očekávaný konec úplné uzavírky je 30. června 2020.