35,90 Kč za litr. Tank ONO zlevnilo benzín na úroveň před válkou na Ukrajině
Čerpací stanice Tank ONO. Foto: Tank ONO
Cena litru nafty u nejlevnější tuzemské sítě za měsíc spadla o osm korun.
Cena litru nafty u nejlevnější tuzemské sítě za měsíc spadla o osm korun.
Tuhle cenu má i Benzina v Rynolticích u Liberce a Benzina v Jablonném v Podještědí. A
Mě fascinuje, jak kdekdo tady volá po tom, aby ONO mělo pumpy všude, taky na dálnicích. Uvědomujete si, že čím větší firma ONO bude, tím větší bude muset mít administrativní aparát, který bude muset uživit a o to větší marže bude muset mít?
A mínusy to fakt nezachráníte. 😛
Vždyť píšete úplný nesmysl.
Velikost aparátu s růstem firmy neroste exponenciálně (tudíž by klesala marže) ale spíše konstantně s velikostí firmy, případně i měně, pokud najdete úspory z rozsahu.
Přesně tak, toto mohl napsat jen člověk, co ekonomice podniku nerozumí.
tak tohle .. je na nobelovku za ekonomiku.
ja doted zil v tom, zenadministrativni aparat roste linearne, nikoli exponencialne.
takze dalsi minus.
Je mi to fuk. Vždycky, když firma rostla, dopadlo to stejně. Z firmy se stane korporát se vším všudy.
Ano, a proto korporáty všude krachují jak na běžícím pásu, drceny na prach malými nekorporátními konkurenty….
Ono i ty petrolejářské korporáty nežijí jen z retailu. Sám mám Euroshellku (jakožto zaměstnanec jiného korporátu) a tankuju za ceny zcela jiné než na totemech.
No právě nebude a naopak by měli větší obrat. Je to soukromá firma, není to korporát, který jen utrácí za nesmysly.
před válkou jsem kupoval benzín i za 29
Jo, na jaře ’20, když se poprvé vypnula ekonomika byly PHM levné.
35,90 stál benzín nejen před válkou, ale i v období od 8/9 do 2/10. Ale zatím co v té době před válkou byla nafta o 1,40 levnější, v září už byla o 5,00 – 6,60 dražší než benzín.
Dnes 30.11.2022 cena BA 90 TANK ONO Náchod 37.90
Kde jste prosím přišli k uvedené ceně?
http://www.tank-ono.cz/cz/index.php?page=cenik
30.11 v cca 3:00 sem bral na ONO za 35,90 Natural 95.
BA 90, jó? To se ještě někde čepuje?
V pohraničí jde svět pomaleji.
No jo, ale co na to dneska dokáže jezdit?
Vše, co na to dokázalo jezdit před léty. Např. samodomo traktory s motorem ze Spartaka, které na silnici nepotkáte, logicky.
U nás v pohraniční tankujeme v Bogatyni na Orlenu cca o pět Kč na litru levněji …
Tak já jsem to vzal se závazkem a k polákům, stejně jako maďarům už z principu nejedu. Nebudu ty vyžírky podporovat, ani kdyby to měli zadarmo (což u maďarů nehrozí teda). Dobře vím, jak si Orlen tady v ČR přes Unipetrol namastil kapsu a doma si to prodávají za líbivé ceny.
Cvikov třeba
Si říkám, jestli nenastal čas zvýšit spotřební daň z PHM, která se více jak 10 let nezvyšovala. Současná cena PHM je ve vztahu ke kupní síle velmi nízká, za 10 let počet registrovaných vozidel v ČR stoupl ze 4mil na 6mil se všemi negativy a nutností investic s tím spojenými, k tomu schodek státního rozpočtu 400mld.
A co třeba zavést spotřební daň na mobilní data, aby se omezil počet mobilních telefonů a nemuselo se zavádět 5G, peníze se mohly dát na vlaky do Zlomené Lhoty a letiště v Karlově Studánce?
Trochu mimo, můžete uvést jaké přímé a nepřímé výdaje má stát s provozem mobilních sítí?
Spotřební daň na alkohol a tabák je také pravidelně valorizována, nevidím důvod, proč by tomu nemělo být i u PHM.
Protože na alkoholu a tabáku nestojí naše ekonomika. Na dopravě bohužel z části ano. Nebo vám snad příjde současná inflace malá?
V době prosperity možná, ale v současné době by to byla sebevražda.
A současný schodek rozpočtu vám přijde rozumný? Myslíte, že hrozící měnová krize v důsledku šíleného zadlužení je lepší, než inflace?
Tak to se musíte rozhodnout, jestli chcete, aby se vláda starala o „našelidi“ nebo tvrdé šetřit a likvidovat dluh. Jen to zastropování cen energií vyjde bratru na 150 miliard. Opozice na jednu stranu řve, že je to málo, a druhou větou kritizuje, že je schodek příliš velký. A to máte další výdaje, valorizace důchodů, Středulovy požadavky na dorovnání platů o CELOU inflaci, zvyšování různých podpor a dávek, to jsou všechno požadavky „našelidí“, ale že se na to potřebují nějaké zdroje, to už „našelidem“ jaksi nedochází.
Příjmy státu jsou nějaké a tomu musí odpovídat i výdaje (alespoň přibližně). Bohužel od předešlé krize před cca 12 lety naše vlády i v době prosperity zvyšovaly zadlužení a peníze doslova vyhazovaly okny (během covidu snad suverénně nejvíc). Na těžší období si nic nenašetřily a teď se horko těžko něco hledá. Jen by mě zajímalo, proč ten šílený schodek chcete sanovat právě daní z paliv? A nebo si snad myslíte, že to neomezí ani trochu spotřebu paliv (a tím i výběr daně), nezdraží už tak předražené věci a služby – tj. ani trochu nezvýší inflaci, žádná firma nekrachne, nezvýší se… Číst vice »
Já měnovou krizi vítám. Jsem pro měnovou reformu a společně s ní rovnou zavedení eura.
A také na toaletní papír !
Zdražení toaletního papíru bude kompenzováno zlevněním lokomotiv.
Případně bude lidem vyplácena rektálně-hygienická dávka.
Nevím, jestli zrovna mobilní data jsou dobrý příklad málo zdaněného produktu, tam totiž stát velmi tvrdě kasíruje už předem. Jenom za kmitočty 700 MHz (pro 5G) zaplatili operátoři 5,5 miliardy. Předem, dávno předtím, než v těch pásmech proběhl první zákazníkem placený přenos dat.
Od pisatele Kocurek to byl vtip. To by snad poznal každý. Jak to, že vy ne?
Škoda Auto platí 9 miliard a to každoročně jen na DPFO, O2 pro srovnání 960 mil. Kč.
A jinak: Zkuste mít výrobní firmu bez dopravy a bez připojení na internet. Nic dovnitř a nic ven. Jestlipak taková firma zaplatí DPH, když nic neprodá? SW firma bude potřebovat ten internet víc než nákladní auto, cihelna naopak. … 5.000 let a furt jsou v kurzu.
A jinak o nepotřebnosti dopravy:
Napijeme se vody. Ke kohoutku ji dopravujeme vodovodem. Špatně. Půjdeme s vědrem ke stud… špatně! Takže pěšky k prameni a napít se z dlaní…?
A lámali roští holýma rukama, přes potok položili kmen … Špatně! To je už zase ta doprava, vyrobili lávku – dopravní svavbu.
To byla doba kamenná. Pohádka sůl nad zlato je situovaná do středověku. Solné stezky… http://www.vernermlyn.cz/fotky/expozice_solna_stezka.pdf
A té soli bylo ve Vídni potřeba tolik, že císař Ferdinand dali stavěti dráhu železnou.
Já bych řekl, že absolutní výše je kravina, daň by měla být v procentech. Nicméně aspoň byl argument na kritiky vlády, že z toho má zisky ;D absolutně se litrů spotřeboválo míň.
Tak jsme ten půl roku za vyšší ceny bez větší úhony zvládli. Někdo si zastropoval ceny a paliva přestalo být dostatek. Učebnicově.
Je nekde aspon ramcove vycisleno, jaky vliv na aktualni nedostatek PHM v Madarsku ma cenovy strop a jaky vliv maji nedavne technicke problemy na ropovodu?
Jeden plešatý se veřejně vztekal, že za vysoké ceny v Maďarsku můžou Ukrajinci… víte jak to myslím to „plešatý“.
Několikadenní odstávka ropovodu má nulový vliv. Na to existují zásobníky. U nás máme zásoby na 3 měsíce. V HU by to mělo být podobné. Vychází to z nařízení EU držet zásoby ropy ve výši 90 dnů průměrného dovozu nebo 61 dnů spotřeby.
Dekuji. Proc se ptam – prece zastropovani cen PHM tam maji jiz radu mesicu a vyjma nejakych zaskobrtnuti ci ruznych pokusu o omezeni (jen na madarske RZ atp.) si tam porad dokazali poptavku pokryt, a najednou to fungovat prestalo, musel za tim byt nejaky duvod. Proto se zdraham uverit, ze by nedostatek mel byt v pricinne souvislosti s tamnim zastropovanim ceny. Pokles produkce z duvodu chybejici suroviny tedy muzeme vyloucit (protoze zasoby/hmotne rezervy), co tam mame dal… Samo jeste se muze nabizet treba kseft – vetsi export na ukor domaciho trhu (koneckoncu treba na ceskem trhu se napakovali… jako vlastne… Číst vice »
neexistuje žádná ekonomika, která vydrží zastropování něčeho (ukažte mi nějakou).. to prostě neexistuje. to jen odkládá jproblém na pozdějí (doufajíc že do tý doby se stane nějaký zázrak). jakékoli zastropování vždy zákonitě vede k nedostatku.
u madaru umocněné výápadky ropovodu a pak také tím, že mají výpadky v rafinerii (nějaká rekonstrukce či co .. a jednou na podstatně nižší výkon).
Jestli je to někde vyčísleno, nevím. Ale v Maďarsku jsem byl v půli srpna a viděl jsem, že prakticky všechny pumpy mimo hlavní tahy (dálnice a silnice I. třídy) byly mimo provoz.
Škoda, že ONO není na 1/12 u Českého Brodu nebo na 1/3 u Benešova místo Benziny.
Na I/12 je EuroOil, což je taky fajn.
A to jako zlevní všechno, když se každý vymlouval na ropu?
česky by to nešlo?
Ne, jízdenky na vlak zůstanou ve stejné výši.
Možná bych i trochu zdražil, spokojený železničář, náš cíl.
Ne, cena stočného se nemění.
Je vidět, že se řídí heslem „nemusí pršet, stačí, když kape“ a to je pro nás, pro spotřebitele, jen dobře! Škoda, že nemáme i podobného prodejce potravin, ale to je na jinou diskusi …
Máme, ale běžné řetězce to nejsou.
Já bych řekl, že na tom nakonec ONO nebude hůř než jiné čerpačky. Na litru sice vydělá míň, ale díky frontám protočí víc litrů.
Napadá mě příhoda s tužkou a penalem 😜
Reálně vidíme , kdo si mastí kapsu (přenesou zátěž na zákazníka). Když u nich natankuju, hned auto má odpich.
Neplaťte u benzínky jen mincemi a auto Vám pak bude jezdit pořád stejně….
V Libereckém kraji máme ONO stále jen ve Cvikově. Velká škoda. 🙁
Zase to mate blizko do PL a tam sezenete levne vic, nez jen krmeni pro auto.
nafta je teď v PL dražší než (nejen) u Ona
Nojo, tak pak zbyva jen mleko a veprovy. 😀
Doufám, že se jim časem povede i nějaká pumpa u dálnice 👍
Nevíte někdo jestli přidávají pumpy nebo zůstávají dlouhodobě „na svým“?
V podstatě jedna taková je ve Studence, stačí z dálnice sjet a do 2 km jsi u ní.
To samé Nýřany, Břest atp. Nikdo nejezdíme 100% jen po dálnicích.
U D7 taky bude a u D3 a D49 taky.
🙂
Myslím si, že podle jejich strategie nikdy k žádné pumpě u dálnice nedojde. Navíc ty jejich některé pumpy nejsou tak daleko od dálnice. 🙂
Sukorady 8 km od D10.
Občas nějakou novou pumpou otevřou- ale poslední před dvěma lety. Je fakt, že některé oblasti se silným provozem nic a někde jich mají i dvě vedle sebe.
PUMPA U dalnice stoji / bude stat prece na D6.
Brno Popovice je u D52, ne? Nemám pocit že by jim v poslední době něco přibylo.
čistě formálně ne, dálnice končí před mostem na Rajhrad a pumpa je za mostem 🙂
ok 🙂
U D8 nad Ústím (Chlumec) je taky ONO do 2km od dálnice. Zajížďka minimální, úspora znatelná.
U D8 na kruháku u Dušníků je navíc ZEROGAS (Exity 29-35), který ONO cenově kopíruje, ale je potřeba jet těch cca 7 km souběžně s dálnicí po staré teplické (tak cca +2/3 minuty).
U dálnice určitě ne. Tam jsou drahé nájmy pozemků a to by jejich cenová politika šla do háje,
Tleskám… Přesně jak napsal pan Werich . Kdo chce hledá způsob kdo nechce hledá důvod…… Taky už začíná být svět vporadku
Tank Ono děkuji a divím se, že nemá žádnou benzinku v Ostravě.
Dvě jsou kousek od Ostravy – Mošnov a Studénka.
Majitel Tank ONO by měl dostat Medaili za zásluhy v oblasti hospodářské.
Generálovi to navrhnu.
Zatímco ti nenažraní Maďaři od Magyar Oil (MOL) by mohli dostat Řád práce za udržování co nejvyšších cen. U nás jsou o tři koruny dražší než normální pumpa vzdálená kilometr.
Proč se rozčilujete. Hlasujte svou peněženkou 🙂
Tak jeďte ten kilometr. Minuta sem, minuta tam a benzínu projedete za 3 kč, jestli dobře hádám? Takže už při nákupu 2 litrů se to vyplatí.
Nepochybně, jen je škoda, že to neví všichni řidiči, pak by i nenažranci byli nuceni zlevnit nebo zavřít drahý krám.
Je dobře že to „neví všichni řidiči“ protože spousta lidí si váží svého času a nechce stát půl hodiny ve frontě na ONO kvůli pár ušetřeným korunám.
To není žádné ONO, ale Globus a fronty tam nejsou. Myslete politicky, krmit drahé obchodníky znamená krmit inflaci. Pak na to doplácíme obecně.
Nechci tady do diskuze tahat politiku, ale zde to nelze jinak. Zatímco plyn nám Rusko dodávalo celkem levně a není to tak největší zdroj příjmu pro ruský státní rozpočet, tak u ropy je situace opačná. Pokud se tedy podaří EU nahradit ruskou ropu jako plyn, pak má Rus velký problém s penězi. Do Asie toho nyní tolik neprodá, jednak kvůli neexistenci potřebné infrastruktury, tak i kvůli COVIDovým opatřením v Číně. 👍
Pardon, vypadl mi kus textu: Důsledkem bude, že Rus se bude tu ropu snažit udat jinde, třeba u Indie nebo právě Číny, kteří ale nejsou hloupí a budou chtít slevu. To by mohlo vést k dalšímu poklesu cen. Rus bude chtít prodat za každou cenu a Čína i Indie uvolní prodej na dalších trzích, takže klesne poptávka i cena. 🙂
Na každou debatu nám třeba odborníků 👍
S tou neexistující infrastrukturou opatrně. ESPO (1,6 mil. barelů denně) má kapacitu větší než Družba (1,2-1,4 mil. barel/den).
Kapacita ESPO je 1 milión barelov denne, plán je v roku 2025 rozšíriť na max. 1,6 mil barelov denne.
Máte pravdu, nečetl jsem pořádně. Ale i tak je to dost nato, aby většinu ropy z Družby mohl prodat jinde.
Problémem je, že velkou část ropy, která protéká Družbou do ESPO zatím Rusko nedostane, protože je to z jiných nalezišť. Ano je pravdou, že když budou chtít, tak si tu infrastrukturu vybudují, ale to bude pár let trvat a oni potřebují peníze hned.