340 kilometrů. Emirates spouští nejkratší linku s A380. Je kratší než délka kabelů v letadle
Emirates A380 v Dubaji. Foto: Emirates
Letecká společnost Emirates začne od července létat na lince z Dubaje do ománského Muscatu s Airbusem A380. Půjde tak o
Letěl jsem tam s FlyDubai. Ani jsme pořádně nenabrali výšku a už se klouzalo na přistání. Na podzim jsem letěl z Reunionu na Mauricius, málo přes 200km. Taky nečekané letadlo na takový kousek – A340.
Mají štěstí, že tam nemají zelené fanatiky, ti by jim vysvětlili, že na tuhle vzdálenost mají lidé cestovat vlaky …
To teda měli. 😉
Vzhledem k tomu, že nejbližší nádraží je na opačnou stranu: v Íránu (za vodou, Bandár Abbás, 250km) a v Sauské Arábii (Haradh, 700 km), nebylo by na této trase cestování vlakem přínosné. 🙂 Omán snad železnici zrovna staví.. (?) Z DXB do MCT jsem kdysi s EK letěl – tehdy ještě v A332. Byla to legrace – nikdy jsem neviděl palubní personál tak kmitat – během cca 25 minut, co se smělo chodit po letadle, jsme stihli sváču i čaj! Nicméně jestli chtějí stihnout obsloužit A380, tak to klobouk dolů. Leda tedy možná bude určité plus, že jim nebudou lidi… Číst vice »
Mají tam nejvyšší mrakodrap, sjezdovku v poušti, sedmihvězdičkový hotel, největší obchoďák a nevím, co ještě? Myslíte, že by pro ně byl problém postavit nádraží a koleje? Naštěstí jedna věc, kterou tam nemají, jsou zelení lobbisti 😀
A co vám vlastně tak na té železnici vadí, že jste zjevně proti ní?
Na tuto vzdálenost je rychlejší, pohodlnější, operativnější, ekologičtější, tišší,..
Především to, že postavit železnici na písku je hodně vysoká liga.
Před dvěma lety jsem se v Ománu náhodně potkal s německým inženýrem. Byl tam dlouhodobě právě kvůli projektu železnice. Jestli už se staví nevím.
Zpátečka v první třídě na srpen stojí v přepočtu 2,500 EUR. Dobrá šance si ji vyzkoušet, i když by mě zajímalo, co za službu bude na 40m letu EK schopno v F Class poskytnout.
To se tam ani všichni nestihnou vystřídat ve sprše…
Takze pres 60 tisic KČ za 40 minut cesty? 😀 Děkuji, obejdu se 😀
Tipuji, že se spíš předpokládá, že se v první třídě vozí někdo, komu letenku platí někdo jiný 🙂 – firma, stát apod. Kdyby mi to někdo zaplatil, taky bych se nebránil a holt bych to v tý jedničce nějak vydržel :D.
Osobně bych tak letět nechtěl. Protože buď bych tím plýtval prostředky státu či firmy (užitná hodnota zdaleka nedosahuje ceny) a to bych se cítil blbě. Anebo by šlo o „podplácení“ zaměstnance např. na cestě za hodně naštvaným zákazníkem kam se všichni bojí letět že se musí firma či stát takto podbízet a lákat. Pak bych zase měl celou dobu bobky jak u zákazníka uspěju 🙂
Většina cestujících bude transit z Dubaje. Pokud si koupíte letenku Praha – Muscat s Emirates v business nebo first class, tak touhle třídou poletíte i tento čtyřiceti minutový let.
tak ono to je hlavne produkt pro tranzity pres dubaj nekam dal. tam uz pak ten rozdil nejsk velky neni.