Letecké společnosti Letectví

340 kilometrů. Emirates spouští nejkratší linku s A380. Je kratší než délka kabelů v letadle

Emirates A380 v Dubaji. Foto: Emirates
Emirates A380 v Dubaji. Foto: Emirates

Letecká společnost Emirates začne od července létat na lince z Dubaje do ománského Muscatu s Airbusem A380. Půjde tak o nejkratší linku na světě, kterou obslouží největší osobní letadlo světa. Emirates novou linku oznámily v tiskové zprávě.

Dosud na trase létají s Boiengy 777-300. Let trvá většinou kolem 40 minut, obě města jsou od sebe vzdálena 340 kilometrů. Po zemi je cesta delší, autobus jede i s pohraniční kontrolou kolem šesti hodin.

Firma nasazení letadla vysvětluje tím, že více cestujících bude mít možnost zažít let s Airbusy A380 a služby na palubě. A380 bude létat mezi oběma městy dvakrát denně. Emirates použijí na trasu A380 ve verzi se třemi třídami.
Nejkratší linkou s A380 byly v minulosti linka Emirates z Dubaje do Dauhá. Po diplomatické blokádě Kataru přestala linka fungovat. Byla o pár desítek kilometrů delší.

Bez zajímavosti není ani fakt, že linka je kratší než délka všech kabelů v letadle. Airbus uvádí, že v A380 jich je v součtu přes 500 kilometrů.

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vlastimil

Letěl jsem tam s FlyDubai. Ani jsme pořádně nenabrali výšku a už se klouzalo na přistání. Na podzim jsem letěl z Reunionu na Mauricius, málo přes 200km. Taky nečekané letadlo na takový kousek – A340.

Viťa

Mají štěstí, že tam nemají zelené fanatiky, ti by jim vysvětlili, že na tuhle vzdálenost mají lidé cestovat vlaky …

Zelený fanatik

To teda měli. 😉

adam

Vzhledem k tomu, že nejbližší nádraží je na opačnou stranu: v Íránu (za vodou, Bandár Abbás, 250km) a v Sauské Arábii (Haradh, 700 km), nebylo by na této trase cestování vlakem přínosné. 🙂 Omán snad železnici zrovna staví.. (?) Z DXB do MCT jsem kdysi s EK letěl – tehdy ještě v A332. Byla to legrace – nikdy jsem neviděl palubní personál tak kmitat – během cca 25 minut, co se smělo chodit po letadle, jsme stihli sváču i čaj! Nicméně jestli chtějí stihnout obsloužit A380, tak to klobouk dolů. Leda tedy možná bude určité plus, že jim nebudou lidi… Číst vice »

Viťa

Mají tam nejvyšší mrakodrap, sjezdovku v poušti, sedmihvězdičkový hotel, největší obchoďák a nevím, co ještě? Myslíte, že by pro ně byl problém postavit nádraží a koleje? Naštěstí jedna věc, kterou tam nemají, jsou zelení lobbisti 😀

mgr.pavel

A co vám vlastně tak na té železnici vadí, že jste zjevně proti ní?

Na tuto vzdálenost je rychlejší, pohodlnější, operativnější, ekologičtější, tišší,..

MasoxCZ

Především to, že postavit železnici na písku je hodně vysoká liga.

Vlastimil

Před dvěma lety jsem se v Ománu náhodně potkal s německým inženýrem. Byl tam dlouhodobě právě kvůli projektu železnice. Jestli už se staví nevím.

Radim Nový

Zpátečka v první třídě na srpen stojí v přepočtu 2,500 EUR. Dobrá šance si ji vyzkoušet, i když by mě zajímalo, co za službu bude na 40m letu EK schopno v F Class poskytnout.

Dan

To se tam ani všichni nestihnou vystřídat ve sprše…

Petr

Takze pres 60 tisic KČ za 40 minut cesty? 😀 Děkuji, obejdu se 😀

adam

Tipuji, že se spíš předpokládá, že se v první třídě vozí někdo, komu letenku platí někdo jiný 🙂 – firma, stát apod. Kdyby mi to někdo zaplatil, taky bych se nebránil a holt bych to v tý jedničce nějak vydržel :D.

mgr.pavel

Osobně bych tak letět nechtěl. Protože buď bych tím plýtval prostředky státu či firmy (užitná hodnota zdaleka nedosahuje ceny) a to bych se cítil blbě. Anebo by šlo o „podplácení“ zaměstnance např. na cestě za hodně naštvaným zákazníkem kam se všichni bojí letět že se musí firma či stát takto podbízet a lákat. Pak bych zase měl celou dobu bobky jak u zákazníka uspěju 🙂

Zde

Většina cestujících bude transit z Dubaje. Pokud si koupíte letenku Praha – Muscat s Emirates v business nebo first class, tak touhle třídou poletíte i tento čtyřiceti minutový let.

Jen tak

tak ono to je hlavne produkt pro tranzity pres dubaj nekam dal. tam uz pak ten rozdil nejsk velky neni.