322 km na jedno nabití. Britský dopravce oznámil rekordně dlouhou jízdu na baterie

Jednotky Class 230 vznikly přestavbou vozů londýnského metra z 80. let minulého století, výrobce už zkrachoval.
Společnost Great Western Railway tento týden překonala světový rekord v délce dojezdu kolejového vozidla na baterie na jedno nabití. Jednotka Class 230 překonala hranici 200 mil (zhruba 322 km) jízdy na baterie bez dobití. Dosud tento rekord držel Stadler Rail s jednotkou Stadler Akku, která zvládla o téměř 100 km méně.
Dopravce o rekordu informoval na svých stránkách. Šlo o jízdu z Readingu přes londýnské nádraží Paddington a Oxford a zpět. Dopravce chtěl experimentem připomenout 200 let od první jízdy vlaku.
„Jízda nám ukazuje, že je potřeba investovat do technologie baterií, abychom se zbavili stárnoucích dieselových vlaků,“ řekl technický řditel GWR Simon Green. Podle dopravce by jednotka zvládla dojet ještě dál. Po překonání hranice 200 mil zůstalo ještě 22 % kapacity, což by umožnilo jízdu dalších 93 km.
Jednotky Class 230 vznikly přestavbou vozů metra typu D78 z 80. let minulého století. Některé jsou čistě dieselové, další už kombinují diesel a baterie. Jejich výrobce, společnost Vivarail, zkrachoval, technologii koupil Great Western Railway.