322 km na jedno nabití. Britský dopravce oznámil rekordně dlouhou jízdu na baterie
Posádka jednotky Class 230 po překonání světového rekordu v jízdě na jedno nabití. Foto: GWR

Jednotky Class 230 vznikly přestavbou vozů londýnského metra z 80. let minulého století, výrobce už zkrachoval.
Nechápu tu mánii s baterkami na dráze. Pokud něco myslím vážně, tak tam natáhnu trolej a problém je vyřešen. Baterky nedávají žádný smysl.
Mimochodem, ta dieselova varianta ma docela pozoruhodnou konstrukci – jako zdroj elektricke energie pro trakcni elektromotory slouzi ctyri(!) trilitrove motory Ford Duratorq (stejne jako se montuji treba do Transita…).
docela se divím že u nás ještě nikoho nenapadlo vzít 810, vyhodit liaz, nacpat tam baterky a na střechu solár 😀
Šukafonem budeme ještě létat. 819 až na Andromedu, nová řada bude protože dojdou šukočísla 81x.
To je na AŽD moc slabé – ale kdyby tam ještě byly malé větrníčky a uvnitř rotopedy s dynamem … tak by se o tom dalo uvažovat.
Vysokému dojezdu pomohli nízkou rychlostí – 45 mph je cca 70 km/h. Ale jinak jo, působivá hodnota, reálný dojezd bude sice nižší, ale i tak dost dobrý. Možná by to stačilo i na ty „arrivácké“ rychlíky a nebyl by potřeba hybrid.
Když tam bude Balkánský grafikon, typu jeden výstřel denně, tak ano, protože se to do druhého dne dobije.
No ono záleží na mnoha faktorech… Počasí, adheze, obsazenost, sklony…
Tři lidi spochybňují přírodní zákony, protože přesně tyto faktory mají zásadní vliv na dojezd.
S tim rekordem tedy nevím, u německé řady 515 (akumulátorový vůz) se uvádí dojezd 250 – 400 km, a to měl olověné baterie…
Škoda, že se neuvádí na jaké trati a za jakých pomínek. Ten rozptyl je příliš vysoký.
Údaj uváděný výrobcem, takže asi 400 km – ideální podmínky, 250 km – zhoršené. Podle toho, jak tyto vozy dlouho a úspěšně jezdily, to zjevně fungovalo.
Pro řadu 515 bylo k dispozici několik kapacit baterií. Proto 250-400 km.