SpaceJet nebo A321XLR. V Paříži začíná aerosalon, velké objednávky nikdo nečeká

Boeing 787-9 v barvách Air Tahiti Nui. Foto: BoeingBoeing 787-9 v barvách Air Tahiti Nui. Foto: Boeing

Každoročně bývá aerosalon v Paříži nebo Farnborough místem souboje Airbusu a Boeingu o co nejvíce objednávek od aerolinek či leasingových

Každoročně bývá aerosalon v Paříži nebo Farnborough místem souboje Airbusu a Boeingu o co nejvíce objednávek od aerolinek či leasingových společností. Letos bude odlišný. Tři měsíce po tragické nehodě Boeingu 737 MAX 8 v Etiopii a následném uzemnění všech letadel tohoto typu je vítěz dávno jasný. Boeing může v podstatě jen doufat, že mu podaří po měsících objednávkového půstu získat alespoň pár objednávek.

Na letiště Le Bourget v Paříži neveze Boeing žádnou impozantní show. Dlouho se očekávalo, že zde představí Boeing 777X, nový dálkový stroj. Jenže zatím není ani jisté, zda poprvé v červnu vzlétne. Do Paříže tak přilétl pouze dreamliner 787-9 v působivých barvách Air Tahiti a tankovací letadlo KC-46. Firma celkově oproti jiným ročníkům omezila svoji účast. 737 MAX v Paříži nebude, nejúspěšnější řadu 737 firmy zastoupí pouze nákladní verze 737 BCS (Boeing Converted Freighter).

Šéf Boeingu Dennis Muilenburg v neděli před zahájením aerosalonu uvedl, že firma udělala s vývojem 737 MAX chybu.

Airbus naopak svoji účast neomezuje, spíše naopak. Firma slavící letos 50 let existence v Paříži představí kompletní výrobní řadu a oficiálně má oznámit i zavedení nového modelu: A321XLR, úzkotrupého letadla s doletem až devět tisíc kilometrů. To má být konkurencí i pro chystaný model NMA od Boeingu.

Airbus doufá, že se v Paříži podaří dohnat i ztrátu v objednávkách dálkových letadel oproti Boeingu, zejména pak u modelu A330neo, který zatím není až tak úspěšný, jak by si firma přála.

Velkou premiérou bude představení prvního japonského dopravního letadla po více než půl století: Mitsubishi SpaceJet. Očekává se, že japonský výrobce současně oznámí pohlcení programu Canadair Regional Jet od Bombardieru.

Letošní ročník nebude objednávkově zřejmě příliš velký. Očekává se především rozhodnutí British Airways o tom, jaká letadla koupí pro kratší lety, rozhodování je mezi Embraerem a A220. Společnost IBA Group oznámila, že oproti loňskému aerosalonu mohou být objednávky v součtu až o polovinu nižší

Tagy Paris Air Show
1 komentář