dpp

300 milionů cestujících do deseti let. Ryanair chce létání v Evropě dominovat ještě více než dosud

Letadla společnosti Ryanair, ilustrační foto. Pramen: RyanairLetadla společnosti Ryanair, ilustrační foto. Pramen: Ryanair

Ryanair loni výrazně navýšil svůj podíl na řadě trhů, vykázal druhý nejvyšší zisk v historii.

86 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karel Kučera

Raději zaplatím za letenku jednou tolik než letět nízkonákladovkou a ještě k tomu s Ryanairem

Pedro72

Proběhl jsem si svou historii s Ryanair a výsledek nic moc. Třetina v pohodě, třetina s nějakou skrčkou (možnost přesměrování o pár set km jinam, nebo třeba vtípek s odbaveným zavazadlem poslaným na jiný terminál v Madridu), třetina zrušená. A jenom vícenáklady za ty zrušené lety by mi určitě zaplatily letenku s někým spolehlivějším, kterou jsem si mohl koupit rovnou. Taky hotely mě párkrát zkasírovaly aspoň za první noc. Není to samozřejmě žádná reprezentativní statistika, když to rozložím ne na cesty, ale na segmenty (často to byla volba až na místě, třeba mi bylo jedno, jestli poletím do Vídně/Prahy z… Číst vice »

roman

Ryainer patří mezi nejspolehlivější evropské airolinky. Mám pocit že si trochu vymýšlíš.

Pizzaman

S Ryanairem jsem letěl jen jednou z Říma do Prahy – let zrušen. Bylo to minulý rok v červnu, když přestaly fungovat radary v Praze. Nicméně při pohledu na FR24, lety s pozdějšími odlety normálně do Prahy přiletěly.
Takže za mě zkušenost negativní.

Lord Pitzbudka

Ryanair nemůřže za to, že v praze nefungujou radary 🙂

Jinak ano, Ryanair patří co se přesnosti týká, mezi skutečné premianty.

Apex

Což je ale hlavně dáno tím, že v drtivé většině létá na letiště, kde není příliš velký provoz a tím riziko zpoždění. A navíc má dobře spočítaný letový řád s relativně velkou vatou.

Lord Pitzbudka

Ano, presne tak 🙂

Pedro72

Já statistiky nepíšu, mám jen tuhle zkušenost. Před čtyřmi dny Pisa – Praha, zrušeno den předem. Předtím to bylo Miláno atd. Věřím, že pendly na Stansted a do Dublinu mají slušnou statistiku, ale co tyhle polety Evropou naštorc, to už si nejsem jistý.
Třeba Austrian mě zatím nikdy den před odletem ve štychu nenechaly. A teď do mě! 😉

roman

To spíš vypadá jak by jste měl koupenou letenku na Wizzairu.

Pedro72

Jasně, jsem jeden z těch, co chtěli letět na Maltu a skončili na Baltu.

Lambert

Ryanair špatný nejsou, ale jít v tyhle době tlaku na snižování emisí k expanzi mi přijde přitažený za vlasy, když je tu příležitost proniknout do segmentu nízkonákladových vysokorychlostních vlaků.

roman

Má to jenom jeden drobný háček. V Evropě neexistuje síť vysokorychlostních tratí.

Jiří Kocurek

Ona by i byla, Španělsko, Francie, Německo, Benelux… Jenže jeď vlakem 2000 km celých 12 hodin, ikdyž to máš na letiště i na nádraží stejně daleko. A podělit vzdálenost konstrukční rychlostí, to fakt ne, ten vlak bude na 2000 km zastavovat, stejně jako EC Vídeň-Berlín nejede zkrz.

J.K.

Zrovna oni mají emise na sedačku a km strašně nízký, díky loadfactoru a přímějším trasám…

oja

Při jejich zacházení s cestujícími a s klimatem děkuji, nechci. Letěl jsem s nimi zrovna minulý týden, poprvé po 13 letech, protože momentálně létají z mého regionálního letiště, odkud jinak nelétá téměř nic, a příště si to opravdu dobře rozmyslím. Jak už jsem napsal níže, nejde o občerstvení na palubě, ale o takové věci, že gate otevřou 3/4 hodiny před plánovaným odletem, jen aby ji půl hodiny před odletem mohli zavřít – a cestující nechají půl hodiny stát ve frontě v nástupním tunelu, než je pustí do letadla. A když má člověk odbavené zavazadlo, tak je to vždycky o strach,… Číst vice »

Otakar

Létám s nimi poměrně často, ale snad nikdy se mi nestalo, že by gate otevřeli takto brzy. Většinou právě otevřou až ve chvíli, kdy byl původně hlášen gate closed (tedy 30 min před plánovaným odletem). Což pak nezkušeného cestujícího může vyděsit.

oja

No vidíte, a mně se to stalo zrovna minulý týden. A při letu „tam“ to nebylo o moc lepší.
Těšil jsem se, že odletíme brzo, letadlo už tam bylo, a místo toho jsem půl hodiny stál mezi „čekárnou“ a letadlem. Takže fakt super.

DavidS

Ano to vyděšení respektive znervóznění můžu potvrdit z vlastní zkušenosti.

Pavel

No ale zrovna otevírání gatu a odbavení zavazadel pro ně zajišťuje na každém letišti handlingová společnost, se kterou mají smlouvu. Nikoliv tedy samotná aerolinka.

Lord Pitzbudka

To sice dělají, ale ty handlingovky to dělají podle manuálu a postupů, které jim nastaví aerolinka 🙂

Mysel

A kontrola prace tech firem je taky v rukou aerolinky.

Gunduľ neubiješ

Jé, Vy jste letěl z Prahy. To je milé!

Petr

Držím jim palce. Levný, spolehlivý dopravce na lety po Evropě, co víc člověk potřebuje na krátký let, než přepravu z a do b, zbytek si případně dokoupi. Doufám, že co nevidět z Prahy vytlačí naprosto otřesné smartwings, které jsou službami ještě daleko níže a cenami na úrovni běžných aerolinek, a mnohdy i nad nimi….

Lord Pitzbudka

Vám ti smartwingove šlápli na puchejř? .)

Petr

Ne ? 😀 Jen je tu článek o expanzi letecké společnosti, tak se nabízí srovnání s jinou leteckou spolecnosti. To jen vy jako zaměstnanec máte furt potřebu je tu hájit 😀

Lord Pitzbudka

Ano, srovnání tu je…

Máme tady jednu úspěšnou aerolinku a druhou, taky úspěšnou aerlinku 🙂

a to, že je smartwings úspěšný, je nepopiratelný fakt.

Markus

No Smartwings je úspěšný jen proto, že Češi létají s cestovkou a je jim úplně jedno v čem poletí. Hlavně jak to bude česky a nemusí nic řešit. Bohužel vlastní zkušenost z rodiny a okolí, takže vím, že to přesně takhle funguje.

Mohl by jet z Polského letiště nebo Rakouského a mohl by to tak mít levnější nebo ve stejné ceně lepší hotel. Jenže to by pak nebylo vše v češtině a bez starostí…

Smartwings jako „ne-charterová“ aerolinka nemá vůbec smysl komentovat, s tím fakt nepoletí nikdo, ceny jsou dražší než Lufthansa, Air France nebo jakýkoliv jiný prémiový dopravce.

Lacis

Jestli ono to náhodou nebude tím, že Smartwings je charterová aerolinka? Jejich business není konkurovat ani Lufthanse ani Air France..

Jinak každá služba má své zákazníky. Já například od chvíle kdy jsem přestal být studentem odmítám jet 3-4 hodiny do Polska nebo Rakouska abych ušetřil 500 Kč za letenku. Nehledně na to, že pátek – neděle stejně levnější nebude. Pokud chce někdo připlatit za komfort balíčku of cestovky, pak na tom není nic špatného…

Lord Pitzbudka

to, „proč“ je úspěšný, ale je irelevantní. Našli svoji cílovku, a zjevně ji našli úspěšně. takže jsou úspěšní. Nebo to snad mají docela velkou skupinu lidí, která na dovolenou jezdí s cestovkou, ignorovat, jen aby byl markus a petr spokojený? Ad pravidelné linky – Nepoletí s nimi nikdo? a proč jsou tedy víceméně plné, když by s nimi někdo neletěl? Měl jsem tu čest se smartwings jen jednou, a to z Prahy do Dubaje a zpátky. A realita? cena v moment nákupu byla na den letu (cca T + 3 měsíce) poloviční než Emirates/Lufthansa/Turkish Airlines (9K u smartwings, 18K plus… Číst vice »

Petr

Bože můj, lety do DXB taky z velké části vykupují cestovky, proto jsou plne ….S těmi telecími licky tu operujete už asi po páté, a pokaždé se vám tu lidi vysmáli, že je to hnus, tak nevím 😀 Jako srovnávat catering sw s Emirates nebo i Fly Dubai, což je konkurence z Prahy, to snad ani vy nemůžete myslet vážně 😂🤦
A „prémiový dopravce“ Air France i Lufthansa jsou, ve smyslu letu po Evropě, protože to zkrátka nejsou low costy a jaksi Singapur nebo thai či Etihad po Evropě jaksi nelétají…

Lord Pitzbudka

tak znovu a poněkolíkáte.. ono je ve finále úplně jedno, jestli je maj plné od cestovek, nebo od lidí. To výkaz zisků a ztrát nezajímá.

Hnus? i ty kecko 🙂

Prosim tě, a v čem spočívá prémiovost Lufthansy/Air France na evropských linkách? O čem to tady vykládáš? Vždyt evropský produkt lufthansy (nebo AIr France) se od Rynaairu/Smartwingsu či čehokoli jiného prakticky neliší*-

* – ano, je tam malý rozdíl. kelímek vody a čokoládka. To je opravdu znak prémiovosti 😀

Samo

Produkt ale predsa nie je jedlo. Legacy aerolinky žijú najmä z toho že majú sieť kde ťa prepravia odkiaľkoľvek kamkoľvek, vtedy keď potrebuješ. Skús letieť s Ryanairom z Košíc do Turku (čo je trasa ktorú som nedávno reálne riešil). Vtedy ti sieťový dopravca padne vhod.

Oproti tomu low-cost ti ponúkne tri lety týždenne, z toho jeden o piatej ráno, a ešte aj pristaneš v poli niekde 60 km za mestom.

Také drobnosti ako FFP vďaka ktorému vieš mať ako častý zákazník veľmi pohodový proces na letisku sú už len detaily.

Lord Pitzbudka

A ano, catering smart wings a emirates klidně srovnám.

Petr

Takže placené něco, čemu říkáš „líčka“ a dle ruznych recenzí se to nedá v podstatě jíst, to budeš srovnávat s free servisem s výběrem ze 2 jídel přímo na palubě, s dezertem, neomezenými nápoji, zmrzlinou a já nevím čím vším, co Emirates nabízí ? 😀 To budeš srovnávat s nějakýma „lickama“, které stojí 300kc, po kterých ani pes nestekne a když jsem s nimi letěl já, tak to na té palubě neměl nikdo ? 😀 To snad ani ty nemůžeš myslet vážně, srovnávat catering Emirates a smartwings, že ne 😂🤦 Beru to jako vtip…

Lord Pitzbudka

I kdyby ty líčka stály 400, tak 9000 + 400 je pořád polovina oproti emirates za 20 . nauč se matematiku.

A ano – ta líčka byla výborná. takže to s prefabrikovaným cateringem emirates klidně srovnávat budu.

Lord Pitzbudka

Pořád mimochodem čekám na to, v čem spočívá ta prémiovost Lufthansy / Air France ? .)

Petr

Bože můj, ty ta líčka snad musíš vařit sám, to není normální 😂🤦
V čem spočívá premiovost ? 😀 Ve značce, obecně např větším prostoru na nohy v letadlech, v kvalitnějším personálu (zejména ve srovnání s qs), že se zkrátka cestující necítí jako dobytek, v produktu jako takovém, codesharingu na návazné lety, lepšímu výběru občerstvení (opět hlavně ve srovnání s qs a ne, nějaká pochybná „líčka“ jako argument fakt neberu)..atd atd 😀

Lord Pitzbudka

Tobě ty líčka nějak nedávají spát (a nejsou to jen líčka, ale i další položky z pre-order katalogu, ty líčko). Víc prostoru na nohy? A tohle jsi vzal prosim tě kde? prostor na nohy je u té prémiové lufthansy (a prémiové air france) úplně stejný, jako u ryanairu. V kvalitnějším personálu? Ta kvalita spočívá prosím konkrétně v čem? jak se pozná kvalitnější personál? v tom, jak ti nalijou kolu z plechovky do skleničky? nebo jak? Návazné lety? to ale není znak prémiovosti (mimochodem, návazné lety nabízí i smartwings – takže děkuji za zařazení smartwings do prémiových aerolinek). Rozdíl v kvalitě… Číst vice »

Petr

Jistě, mám jiný názor na tvého zaměstnavatele, tak jsem nikdy s ničím neletěl 😀 Já nemluvil o Ryanairu, ten je v poměru cena výkon top, o tom žádná, cenově bez konkurence a produkt má slušný …Bavím se primárně o qs ….A tam výše popsané prostě platí – kvalita bob občerstvení je zoufalá a půlka nabídky ani není dostupná, kvalita letadel – dost často letíte s neuklizeným rozpadajícím se šrotem, s ulepenymi stolky či opěrkami – např to by se u Lufthansy určitě nestalo. A to je všechno se vším – kvalita personálu ? 😀 Ta se prostě pozná už jen… Číst vice »

Markus

Ano, Petr to vystihl přesně, že se člověk necítí jako dobytek.

Lord Pitzbudka

A ta dobytkovost je teda determinována tím, že Ryanair vás nažene do gejtu 30 minut před odletem? Nebo tedy ještě něčím jiným.

Protože jinak letadla mají stejné parametry, rozteč sedaček a prostor na nohy je také stejný …

Markus

No nemají stejné parametry, já sedívám vždy v předních řadách a tam mám prostoru 10x více navíc se mi nikdy nestalo, že bych se musel bít o místo nad hlavou, a dát si pak kufr o 12 řad dozadu a muset pak při vystupování čekat až všichni vylezou abych si mohl dojít pro své zavazadlo.

Lord Pitzbudka

Boj o místo o kufr v binech je každodenní realitou i v prémiových aerolinkách jako KLM/ AF/Lufthansa a další .

To jen abyste nežil v bludu.

Zdeněk

Jednohubky u smartu při mých cestách na FUE jsou skvely jako ten znojemský sauvignon:-)

Gunduľ neubiješ

To jste měl hned říct, že pracujete pro QS. Pak je hned jasné, proč píšete, co píšete. A pozdravujte na vedení. Let na jeden motor nebude zapomenut.

Zdeněk

Pitzbudce se nelze divit, píše ve stylu koho chleba jis toho píseň zpívej

Rypouš

Že vám do toho skáču, stále tu je dost lidí, kterým QS dluží peníze za letenky z dob covidu a proto by s nimi z principu neletěli, s ck ani bez ck…

Lord Pitzbudka

ale nepovidejte..,

J.D.

Pokud by k tomu došlo, tak je to pro kulturu cestování špatná zpráva. Na druhou stranu oceňuji ten tlak, který to vytváří na běžné aerolinky.

VíKo

Kultura u cestování? Ryanem létám relativně často. Když jsem jím letěl poprvé, tak jeho pověst mě děsila, ale neměl jsem jinou volbu. Dnes? Nevidím v tom nic hrozného. Z celé cesty kamkoli letadlem po EU ztrávím víc času na letištích, než v letadle a popravdě, všechny aerolinky jsou na tom dost podobně. V Lufthanse vám dají po EU sušenku a dvě deci balené vody… whooo… bomba. 🙂

Samo

Let je v pohode, skôr ten zážitok na letisku je u FR totálna hrôza.

Mysel

A co presne Vas na tom tak desi?

Bo13

A to je presne dusledek existence Ryanu a jemu podobnych. Proste letectvi jiz neni co byvalo…..dalsi dusledek je zapleveleni cele Evropy batuzkari…

Lord Pitzbudka

Raději tucet ryanairů, než dobu, kdy létání bylo jen pro bohaté…

nekdo

a to je přesně důsledek existence výrobců levné elektroniky. prostě internet už není co býval. další důsledek zaplevelení internetů primitivy…

Markus

Upřímně mě fascinuje, kdo s tím může letět opakovaně, letěl jsem jednou asi 8 let zpátky a zařekl se, že Ryanair už nikdy.

Když koukám na kiwi na ceny, tak ve filtru kromě zaškrtnutí přímých letů odškrtnu Ryanair z položky dopravce a takhle vyhledávám všechny letenky, pro mě prostě Ryanair neexistuje.

Lord Pitzbudka

Hele, můžeme s tím nesouhlasit, můžeme protestovat .. ale to je tak jediný, co s tím můžeme dělat 🙂 Průměrná dýllka ryanarovýho letu bude tak hodina a půl. Resp. řekl bych že naprostá většina ryanairových letů je do 2 hodin A co člověk potřebuje na hodinu a půl, dvě? Nic. sedačku. Nepotřebujete vodu. Nepotřebujete sušenku. Nic. Nějaký nářky na to, že „ani vodu nám nedali“ tady neobstojí. A pak už je rozdíl mezi tím, za kolik nějakou vnitro-evropu koupíte u lufthansy a za kolik ji koupíte u ryanairu. V době, kdy Ryanair má cenu na tyhle lety pár stovek, začíná… Číst vice »

oja

O vodu a sušenky dávno nejde. Ale když otevřou nástupní gate 45 minut před odletem, aby ji mohli 30 minut před odletem zavřít – a pak cestující, speciálně ty s priority boarding, nechají 30 minut stát ve frontě v tunelu za bránou, tak to fakt děkuji nechci. Stalo se mi minulý týden, když jsem s nimi jednou po asi 13 letech letěl.

Lord Pitzbudka

To je sice hezká pláč… ale prostě … jedno stání navíc za cenu ušetřených třeba 2 000 / osoba?

to je pro naprostou většinu lidí worth of value.

oja

Anebo prostě nepoletí vůbec, čímž ušetří ještě víc. Ono s ultralowcosty většina lidí nelétá proto, že by museli (pracovně, studijně, …), ale protože mohou. A to si pak rozmyslím, jestli opravdu chci. Já s nimi neletěl proto, že bych chtěl či dokonce musel v konkrétním termínu do konkrétní destinace, ale protože z blízkého letiště momentálně levně do potenciálně zajímavé destinace létají. Kdybych v konkrétním termínu do konkrétního cíle letět chtěl, tak kolikrát ten let není k dispozici vůbec, nebo v nepoužitelných časech, nebo je hodně drahý, plus k tomu příplatek zavazadla, když nechci jen do města a na pláž, takže… Číst vice »

Markus

Jasně, já nevím, asi jsem jen pohodlný člověk a prostě už nechci „přežít“ ten let ale trochu si ho i užít? Za 2 týdny zkouším Eurowings a mám zabookované jedno z předních sedadel „more legroom“ tak uvidíme jaká bude zkušenost.

Mimochodem mně osobně jde fakt a pouze jen o prostor a o ten pocit v letadle. Vodu a jídlo nečekám v ceně letenky za 2 tisíce a pamatuji kdy bývaly i hodně levnější.

Jindra

Užít let? Co to je? Máte to „užít si“ stejné i u vlaku nebo autobusu? Já už to stejné mám. A to díky nízkonákladovým dopravcům. Sednu si na hodinu, dvě, tři na sedačku a v cíli vystoupím. Jednou je to v Ově či Plzni, jindy jsem na jihu Evropy. Rozdíl je v tom do čeho jsem si sednul, čti zda jsem jel nebo letěl. Pokud nejsem koupák co letí jednou ročně k moři, je pro mě let už běžným způsobem dopravy. A u Ry jsem v drtivé většině cest v poho. Btw. co mi nedají zadarmo, můžu si na palubě… Číst vice »

Markus

Užít myslím, že za ty 2 hodiny nepřijdu o kolena nebo páteř 🙂 a užít si vlak nebo autobus v ČR fakt nejde, jezdím bohužel všude autem, protože kvalita vlaků v ČR je tragická a to i super skvělá premium třída u Leo Express – katastrofa.

Něco jiného jsou vlaky v zahraničí (například Švýcarsko) tam už se to užít dá.

A právě, že já nejsem „koupák“ ale letím třeba 12x ročně (6 zpátečních letů) a nechci 2 hodiny umírat v křeči a bít se o prostor pro zavazadlo nad hlavou a muset pak dát kufr o 12 řad dozadu.

Mysel

A proc presne tak trpite zde, kdyz v letadle jine aerolinky s uplne stejnou rozteci sedadel netrpite?

Anonym

Tak za tu cenu dostanete vcelku spolehlivou prepravu z A do B.
Nevim, jaky problem vyvstal u vas, ja zatim nic zasadniho resit nemusel. Pristup k reseni problemu to muze samozrejme ovlivnit.

VíKo

Super. Tak to si z Prahy užíváte přímými lety po EU cestování plnými doušky. 🙂

Markus

Teď nerozumím jestli je to sarkasmus ale zrovna z Prahy se dá létat rozumně čímkoliv jiným do docela dost různých destinací.

kolemběžící

Když nám nepovíte, co se Vám tak zlého přihodilo, tak těžko soudit.

Moje anekdota, koupil jsem si byznys od Iberie někam do prdelákova ve Španělsku. Nic zlého netuše jsem včera šel vyklikat online checkin, kde po mně chtějí 498 za volbu sedačky/let, jinak 24 hodin před odletem a náhodná sedačka. Takže co je horší, Ryanair nebo vlajkový dopravce?

Markus

V zásadě ani nic, dostal jsem se spolehlivě z bodu A do bodu B, ale v tom letadle si připadám jak v městském autobuse ve špičce. Už chybí jen aby tam Ryanair zavedl místa pro stání.

Dle mého prostě strašně málo místa na život, já chápu, že to člověk nějak vydrží, já jsem to taky vydržel, ale radši jsem pak létal s Wizz Air, kde mi pocitově přišlo více prostoru. (a asi nejen pocitově A320 má víc místa než B737).

A k vaší zkušenosti: člověk by čekal, že v business už bude vše v ceně, ale asi ne 🙂

Lord Pitzbudka

At se snažím, jak se snažím, tak nechápu, proč se v ryanairu cítíte jako v MHD?

Když letíte třeba KLM, tak se jako v městském autobuse ve špičce necítíte? Rozteč sedaček je stejná, počet lidí třeba v 738 je taky stejný…

Co z toho dělá tu MHD?

Markus

Já raději létám Air Busy, vlastně za posledních 5 let jsem neletěl Boeingem, takže jak jsem psal, možná to bude i výběrem letadla. Třeba kdyby Ryanair létal s Air Busy, tak bych si tak nepřipadal. A to nejsem žádný basketbalista, mám 186 cm a přesto si pamatuju, že jsem v sedačce musel být zády úplně těsně k opěrce a kolena jsem měl přimáčknutá na sedačce přede mnou. Což u Air Busu fakt nemám. Nejsem ani nějaký super frequent flyer, udělám max 5 – 6 zpátečních letů za rok. Rozumím, že to někomu vyhovuje, jen to prostě nechápu, to je celé… Číst vice »

Pedro72

Vnitřní konfigurace se může opravdu výrazně lišit. Některé aerolinky se pár centimetry navíc pro kolena dokonce chlubí v PR materiálech (Turkish, Korean), kde se srovnávají s průměrem u konkurence.

nekdo

třeba proto, že to fakt je celkem cenově přijatelná Mezinárodní/Meziměstská Hromadná Doprava? letět v Y není fancy ani posh už nejméně čtyřicet let…

Dominic

Zrovna Ryanair má v 737 se sky interior (ale už i ve starších) daleko víc místa na nohy než Wizz Air

Apex

Sky interior je o osvětlení… to s místem nemá nic společného, na rozdíl od sedaček, které jsou v novějších strojích RYR „slim“ typ a tím se dosáhne více místa na nohy při stejné rozteči sedaček. Což ale platí pro jak pro 737, tak 320/321 nebo jakýkoliv jiný typ.

Dominic

To sice ano, ale všechny 737 Ryanairu se sky interior mají již z výroby slimline sedačky (registrace EI-FO* a novější). Slimline sedačky dostalo ještě pár letadel s původním interiérem s registrací EI-FI* a pak další dodatečně. Spiš reaguju na rozdíl v seat pitch Ryanair 30“ a Wizz Air 28“.

kolemběžící

Upřímně bych snad i radši postál někde vzadu, než se muset v uličce vyhýbat s minimálně pěti jedinci, co nejsou s to pochopit, že od sedačky řady 17 a dál mají jít zadními dveřmi 🙂

Lord Pitzbudka

Což o to, slušná práce.

Ale blíží se to momentu, kdy hegemonie ryanairu začne mít negativní dopady na cestující a povede k rustu cen.

mimochodem, obchodni úspěch ryanairu je krásný argument do diskuse anti-smartwings particky, ktera se tu nedavno ukajela tim, ze smartwings byly na nejakem seznamu nejhorsich aerolinek. ryanair potvrzuje, ze lidem je nejake poradi naprosto ukradene – a lidi proste a jednoduse “hlasuji penezenkama” 🙂

Gajda

Tak on už ani ten Ryanair není leckde tím co býval co se cen týče. Ale pořád má jednu přednost – je docela spolehlivej a málo ruší lety. Oproti tomu je Wizz takový kolo štěstí. Ale možností k růstu jsou – první je mít danou destinaci jako jedinej z danýho letiště, další je nahrazení osmiček desítkama až budou na nejvytíženější linky a pak to co se jim doteď nechtělo, ale aby mohli brát na západě jinejm, budou muset zase na letiště jako Mnichov, Frankfurt, Orly a holt tam platit to co ostatní. To, že umí letět z pole od nikud… Číst vice »

Petr

Jenže Ryanair je kvalitativně dálek lepší a cenově absolutně nesrovnatelný 😀 Ryan má low cost ceny a low číst služby, s tím každý počíta, když letí za pár stovek. Smartwings láká na ceny klasických aerolinek a např nabídka občerstvení je ve srovnání s Ryanem naprosto otřesna. Tzn ne, není to argument proti Smart, ty zůstávají v poměru cena/výkon suverénně nejhorší aerolinkou,minimálně v Evrope

Lord Pitzbudka

a stejně má plná letadla.

a o tom bylo to, o čem jsem psal 🙂 Lidem je nějaký pořadí naprosto ukradený.

Apex

Tohle je nekonečná debata. Ano, chápu, že vy a QS se nemáte rádi, resp. vy nemáte rád QS, to je tady každému jasné a nemá smysl se s vámi o to hádat nebo vás přesvědčovat o opaku. A ano, Ryanair je cenově nesrovnatelný… jenže k tomu celému je třeba říci B, a to že na mnoha nebo spíše na většině letišť je RYR dotovaný, a to z veřejných prostředků. A je jedno, zda jsou to přímé dotace nebo zda se jedná o slevy z handlingu a dalších poplatků, marketingová podpora, úlevy z plateb při bázování nebo cokoliv dalšího. Pořád to… Číst vice »

oja

VELKÁ ČÁST lidí hlasuje peněženkama a komfort je jim ukradený. Ne všichni.
Už aby byla adekvátní fosilní daň na letecká paliva. Zas o tolik to sice letenky nezdraží, aby poptávka klesla o 80%, ale u Ryanairu bude i 20 eur na sedadlo hrát roli.

Petr

Co je „adekvátní daň“?? To, co určí nějaký ekodebil jako jste vy ?? 🤦

Otakar

Nechte ho být, jednou letěl s Ryanem, zaplatil za to pár stovek, ale bude lamentovat, jak kvůli tomu musel 30 minut stát na vlastních nohách. O ušetřené dvojce a půl dne času (co by jinak strávil cestováním na větší letiště) pomlčí.

Apex

Tak fakticky daň na fosilní paliva už je dnes uplatňována. Vždyť letecká doprava je zapojená do ETS…! a jako jediný druh veřejné dopravy již dnes musí nakupovat část emisních povolenek.