500 metrů mimo koleje. Tramvaj v Praze zastavilo až nástupiště

Vykolejení tramvaje 15T u stanice Vinohradské hřbitovy. Foto: Michal ChrástVykolejení tramvaje 15T u stanice Vinohradské hřbitovy. Foto: Michal Chrást

Provoz tří tramvajových linek ochromila v pátek podvečer nehoda tramvaje 15T na Vinohradské ulici u zastávky Vinohradské hřbitovy. Mimořádná událost

28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Radek

Námět pro redakci: jestli to opět bylo spadlo kolo, tak je to už čtvrtá událost za cca poslední 4 měsíce, lze dohledat v tisku. Nestálo by za uvážení oslovit Drážní úřad, jak se k tomu staví?
Nerad bych, aby to příště vletělo na chodník plný lidí.

Radek

Spadlé kolo

Jiří Kocurek

Štestí, že se nikomu nic nestalo. Mimochodem zajímavý zvedák. Protizávaží nevidím, jak to funguje, že se nevyvrátí?

Jirka

MAN TGS 41.400 8×8
vyprošťovací vůz, hydraulické rameno (Effer 2750.3S), vyprošťovací naviják (Ramsey), volací znak KGX 19
využíván k odstraňování mimořádných událostí, zejm. dopravních nehod tramvají v síti MHD a k manipulacím s tramvajemi 14T a 15T,
zdvihové nosnosti při vyložení ramene 3,04 m / 46 500 kg – 11,22 m / 20 000 kg, hydraulický vyprošťovací naviják pro tažení předmětů do 20 000 kg, díky svým parametrům jediné speciální vyprošťovací vozidlo svého druhu v ČR;
modré a oranžové majáky

zdroj: https://seznam-autobusu.cz/vuz/63057

ČD4ever

Řídil muž nebo žena?

Jan

Na tom přeci nezáleží. 🤦🏻‍♂️

Xaver

Co by odpověď, že řídila třeba žena, měnila na faktu, že příčinou byla technická závada?

Mimochodem nedávno jsem jel 15T v posledním voze a řidič ze zatáček vyjížděl tak rychle, že jsem měl vždycky pocit, že poslední podvozek vykolejí. Když jsem u to šel říct, tak se na mě trochu překvapeně díval a pak jen řekl: „Omlouvám se.“
Ano, byl to muž.

Marťas

Dlouholetý řidič. A proč se ptáte?

Martin V.

To jako jel levými koly třetího podvozku po pravé kolejnici a pravými koly po asfaltu a řidič si ničeho nevšiml? Pozoruhodné…

Martin

Nejprve to hodilo do asfaltu druhou napravu podvozku, pak i tu prvni naprejezdu, pak se podvozek vezl jednim kolem po asfaltu a jinak klouzal po koleji… Pokud ridici SW nerekne, ze neni neco v poradku, tak to opravdu vedet nemusel, 500m neni tak daleko a prvni vuz mohl jet klidne bez znamek nejake anomalie a tahnout tak zbytek vozu… Ciste spekulace z fotografii… Spis by me zajimalo, co to bylo za zavadu, ze na pritlacnici podvozek vyskocil…? Co me na teto tramvaj, mj., vadi, jsou ty vibrace a rachoceni podvozku, neni to kvalitni/dobre navrzene, podvozky starych T3 tolik nerachoti… Staci… Číst vice »

Martin

Pardon, klouzal po obrubniku,…. a pred pritlacnici…

Martin Holeček

Patrně máš na mysli přidržnici 😉

Martin

ano 😀

Martin

jinde na servrech pisi i o moznem vykolejeni na vyhybce, ale nezda se mi to…

XXXD

No jo, jenže T3 není nízkopodlažní ale vysokopodlažní a to je docela rozdíl.

Martin Holeček

Patnáctka má skutečně velikou sílu a je dost hlučná na to, ze pokud se nedíval do zrcátka, všimnout si toho nemusel, zvlášť pokud má člověk štěstí na ten „správně“ obutý vůz…

Milan

Ale to je ten problém – nepodívat se za celou dobu jízdy mezi dvěma zastávkami, když tam jsou vlastně 4 místa křížení s IAD (pozn. pro neznalé. individuální automobilovou dopravou, a ona ta křížení tam jsou stavebně jen 3, ale 1. za Želivského je dvojté pro 2 odsazené/vyosené boční ulice – viz https://mapy.cz/zakladni?x=14.4795729&y=50.0777542&z=18&base=ophoto&source=pubt&id=15306799) znamená že vůz ovládal „řidič“ a nikoliv „pan Řidič“ – takovej za jejím ovládání nemá co dělat! A pokud někdo z cestujících za tu dobu vykolejení použil nouzovou signalizaci (byť nejasnou = neopakovanou do zastavení), tak považuji její neuposlechnutí (potažmo porušení obecných drážních předpisů ČR i vnitropodnikových… Číst vice »

Jiří Kocurek

Možné to je. Ostatně stalo se, že v Adamově vykolejil nákladní vagon, porozbílej, co šlo a pak se zase nakolejil. https://www.zelpage.cz/zpravy/8717?oddil=2&lang=cs

Milan

jenže vlak na tzv. velké dráze/železnici jezdí podle jiných předpisů a z pravidla je delší, díky čemuž nemusí strojvedoiucí vlaku sledovat dění jinde než před směrem jízdy vlaku a opravdu na tahu vozidla nemá šanci poznat, že jedna z desítek náprav soupravy vykolejila. Zatímco řidiči tramvají jezdí nejen podle drížních předpisů, ale i příslušných ustanovení zákona 361/200Sb o tzv. silničním provozu, který nemá pro ně platit jen na samostatných drážních tělesech mimo pozemní komunikace, ale těmi nejsou zvýšené/snížení či jinak od vozovek oddělené tramvajové pásy, které jsou vedeny běžnými ulicemi města – zpravidla ve středovém dělícím pásu mezi protisměrnými vozovkami,… Číst vice »

Prngr

1) Nejlepší pražská tramvaj
2) Tou vykolejenou bych rád jel :))

Martin Holeček

1) Tvůj názor patrně pramení z faktu, že jsi neodjezdil ani jednu dvanáctihodinovou službu s dupajícím podvozkem a hlučným kompresorem 😉
(mě se nejlíp jezdí s Kachnou, pomineme-li ten průjezdní průřez a i na 14T jsem si u donucení zvykl. Je to ale spolu s 15T hrozný skleník!!!)

2) zážitek to může být zajímavý, ale přesto bych ho nepřál, kvůli bezpečnosti ani nepříteli

Kinov

Z pohledu cestujícího je to právě naopak, 15T celkem tichá, svižná a plynulá jízda, klimatizace, 14T rachocení na každé nerovnosti, rázy v obloucích, nepříjemný hluk při jízdě, snad jako bez odpružení, Kachna neboli KT8D5, cukání při rozjezdu i zastavení, hluk při jízdě, skřípání, špatné odpružení.

MildaIV

Zlatá K2 🙂

Martin

ano, jsem spokojem, na rovne trati, treba ve Vysicanech je jak venku, tak uvnitr ticha… ostatne i staraT3, neni temer slyset,.., ale nerovnosti, to je nebe a dudy, na 15T to proste drnci a rachoti…

Pražák

To T3 také a víc. Bydlím kousek od konečné ve Vršovicích (Kubáň) a při výjezdu z nástupní zastávky směrem na Vršovickou rachotí všechny tramvaje, ale některé více, když bych to seřadil od nejméně hlučné k nejhlučnější, tak mi to vychází takto: 15T, T3, KT8D5 a nakonec 14T. V zatáčce je mezi 15T a T3 rozdíl velmi malý, na rovině už značný, kachna rachotí hodně všude a o pojízdném železářství pod krycím názvem 14T je škoda mluvit. Holt pevné podvozky se do Prahy nehodí.

Marťas

Jistě se velmi liší pohled ze strany cestující veřejnosti a že strany řidičů. Já si mnohem častěji užívám druhou možnost, proto snadněji sklouznu k hodnocení z pohledu řidiče… 🙂

Prngr

14T nesnáším
naprosto debilní dveře
vepředu dlouho nejsou a vzadu jsou „jednokřídlé“ – tedy vepředu i vzadu se hromadí lidi
samozřejmě píšu pohled cestujícího – naopak ze zadních sedaček je skvělý výhled

Dan

Připomnělo mi to ten vtip, jak přijde policajt za řidičem tramvaje, ukáže služební odznak a zařve: „Sledujte ten taxík!“