Doprava ve městě Tramvaje

500 metrů mimo koleje. Tramvaj v Praze zastavilo až nástupiště

Vykolejení tramvaje 15T u stanice Vinohradské hřbitovy. Foto: Michal Chrást
Vykolejení tramvaje 15T u stanice Vinohradské hřbitovy. Foto: Michal Chrást

Provoz tří tramvajových linek ochromila v pátek podvečer nehoda tramvaje 15T na Vinohradské ulici u zastávky Vinohradské hřbitovy. Mimořádná událost se obešla naštěstí bez zranění.

Podle dostupných informací došlo k vykolejení už na křižovatce za zastávkou Želivského. Podvozek následně „ustřelil“ zcela mimo koleje a vybočil do silnice, což dokazuje i rýha v asfaltu. Vykolejená tramvaj jela zhruba 500 metrů.

DPP se omezil na konstatování, že k nehodě došlo kvůli technické závadě, probíhá její další vyšetřování. Provoz na trati byl obnoven krátce po 21. hodině. Trať je poškozena, tramvaje po ní mohou jet pouze pomalou jízdou.

Kvůli nehodě byl omezen provoz linek 5,13 a 26. Linka 5 nehodu objížděla přes Vršovice, linka 13 byla odkloněna do Vozovny Žižkov. A linka 26 byla rozdělena na dvě části.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Radek
Host
Radek

Námět pro redakci: jestli to opět bylo spadlo kolo, tak je to už čtvrtá událost za cca poslední 4 měsíce, lze dohledat v tisku. Nestálo by za uvážení oslovit Drážní úřad, jak se k tomu staví?
Nerad bych, aby to příště vletělo na chodník plný lidí.

Radek
Host
Radek

Spadlé kolo

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Štestí, že se nikomu nic nestalo. Mimochodem zajímavý zvedák. Protizávaží nevidím, jak to funguje, že se nevyvrátí?

Jirka
Host
Jirka

MAN TGS 41.400 8×8
vyprošťovací vůz, hydraulické rameno (Effer 2750.3S), vyprošťovací naviják (Ramsey), volací znak KGX 19
využíván k odstraňování mimořádných událostí, zejm. dopravních nehod tramvají v síti MHD a k manipulacím s tramvajemi 14T a 15T,
zdvihové nosnosti při vyložení ramene 3,04 m / 46 500 kg – 11,22 m / 20 000 kg, hydraulický vyprošťovací naviják pro tažení předmětů do 20 000 kg, díky svým parametrům jediné speciální vyprošťovací vozidlo svého druhu v ČR;
modré a oranžové majáky

zdroj: https://seznam-autobusu.cz/vuz/63057

ČD4ever
Host
ČD4ever

Řídil muž nebo žena?

Jan
Host
Jan

Na tom přeci nezáleží. 🤦🏻‍♂️

Xaver
Host
Xaver

Co by odpověď, že řídila třeba žena, měnila na faktu, že příčinou byla technická závada?

Mimochodem nedávno jsem jel 15T v posledním voze a řidič ze zatáček vyjížděl tak rychle, že jsem měl vždycky pocit, že poslední podvozek vykolejí. Když jsem u to šel říct, tak se na mě trochu překvapeně díval a pak jen řekl: „Omlouvám se.“
Ano, byl to muž.

Marťas
Host
Marťas

Dlouholetý řidič. A proč se ptáte?

Martin V.
Host
Martin V.

To jako jel levými koly třetího podvozku po pravé kolejnici a pravými koly po asfaltu a řidič si ničeho nevšiml? Pozoruhodné…

Martin
Host
Martin

Nejprve to hodilo do asfaltu druhou napravu podvozku, pak i tu prvni naprejezdu, pak se podvozek vezl jednim kolem po asfaltu a jinak klouzal po koleji… Pokud ridici SW nerekne, ze neni neco v poradku, tak to opravdu vedet nemusel, 500m neni tak daleko a prvni vuz mohl jet klidne bez znamek nejake anomalie a tahnout tak zbytek vozu… Ciste spekulace z fotografii… Spis by me zajimalo, co to bylo za zavadu, ze na pritlacnici podvozek vyskocil…? Co me na teto tramvaj, mj., vadi, jsou ty vibrace a rachoceni podvozku, neni to kvalitni/dobre navrzene, podvozky starych T3 tolik nerachoti… Staci… Číst vice »

Martin
Host
Martin

Pardon, klouzal po obrubniku,…. a pred pritlacnici…

Martin Holeček
Host
Martin Holeček

Patrně máš na mysli přidržnici 😉

Martin
Host
Martin

ano 😀

Martin
Host
Martin

jinde na servrech pisi i o moznem vykolejeni na vyhybce, ale nezda se mi to…

XXXD
Host
XXXD

No jo, jenže T3 není nízkopodlažní ale vysokopodlažní a to je docela rozdíl.

Martin Holeček
Host
Martin Holeček

Patnáctka má skutečně velikou sílu a je dost hlučná na to, ze pokud se nedíval do zrcátka, všimnout si toho nemusel, zvlášť pokud má člověk štěstí na ten „správně“ obutý vůz…

Milan
Host
Milan

Ale to je ten problém – nepodívat se za celou dobu jízdy mezi dvěma zastávkami, když tam jsou vlastně 4 místa křížení s IAD (pozn. pro neznalé. individuální automobilovou dopravou, a ona ta křížení tam jsou stavebně jen 3, ale 1. za Želivského je dvojté pro 2 odsazené/vyosené boční ulice – viz https://mapy.cz/zakladni?x=14.4795729&y=50.0777542&z=18&base=ophoto&source=pubt&id=15306799) znamená že vůz ovládal „řidič“ a nikoliv „pan Řidič“ – takovej za jejím ovládání nemá co dělat! A pokud někdo z cestujících za tu dobu vykolejení použil nouzovou signalizaci (byť nejasnou = neopakovanou do zastavení), tak považuji její neuposlechnutí (potažmo porušení obecných drážních předpisů ČR i vnitropodnikových… Číst vice »

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Možné to je. Ostatně stalo se, že v Adamově vykolejil nákladní vagon, porozbílej, co šlo a pak se zase nakolejil. https://www.zelpage.cz/zpravy/8717?oddil=2&lang=cs

Milan
Host
Milan

jenže vlak na tzv. velké dráze/železnici jezdí podle jiných předpisů a z pravidla je delší, díky čemuž nemusí strojvedoiucí vlaku sledovat dění jinde než před směrem jízdy vlaku a opravdu na tahu vozidla nemá šanci poznat, že jedna z desítek náprav soupravy vykolejila. Zatímco řidiči tramvají jezdí nejen podle drížních předpisů, ale i příslušných ustanovení zákona 361/200Sb o tzv. silničním provozu, který nemá pro ně platit jen na samostatných drážních tělesech mimo pozemní komunikace, ale těmi nejsou zvýšené/snížení či jinak od vozovek oddělené tramvajové pásy, které jsou vedeny běžnými ulicemi města – zpravidla ve středovém dělícím pásu mezi protisměrnými vozovkami,… Číst vice »

Prngr
Host
Prngr

1) Nejlepší pražská tramvaj
2) Tou vykolejenou bych rád jel :))

Martin Holeček
Host
Martin Holeček

1) Tvůj názor patrně pramení z faktu, že jsi neodjezdil ani jednu dvanáctihodinovou službu s dupajícím podvozkem a hlučným kompresorem 😉
(mě se nejlíp jezdí s Kachnou, pomineme-li ten průjezdní průřez a i na 14T jsem si u donucení zvykl. Je to ale spolu s 15T hrozný skleník!!!)

2) zážitek to může být zajímavý, ale přesto bych ho nepřál, kvůli bezpečnosti ani nepříteli

Kinov
Host
Kinov

Z pohledu cestujícího je to právě naopak, 15T celkem tichá, svižná a plynulá jízda, klimatizace, 14T rachocení na každé nerovnosti, rázy v obloucích, nepříjemný hluk při jízdě, snad jako bez odpružení, Kachna neboli KT8D5, cukání při rozjezdu i zastavení, hluk při jízdě, skřípání, špatné odpružení.

MildaIV
Host
MildaIV

Zlatá K2 🙂

Martin
Host
Martin

ano, jsem spokojem, na rovne trati, treba ve Vysicanech je jak venku, tak uvnitr ticha… ostatne i staraT3, neni temer slyset,.., ale nerovnosti, to je nebe a dudy, na 15T to proste drnci a rachoti…

Pražák
Host
Pražák

To T3 také a víc. Bydlím kousek od konečné ve Vršovicích (Kubáň) a při výjezdu z nástupní zastávky směrem na Vršovickou rachotí všechny tramvaje, ale některé více, když bych to seřadil od nejméně hlučné k nejhlučnější, tak mi to vychází takto: 15T, T3, KT8D5 a nakonec 14T. V zatáčce je mezi 15T a T3 rozdíl velmi malý, na rovině už značný, kachna rachotí hodně všude a o pojízdném železářství pod krycím názvem 14T je škoda mluvit. Holt pevné podvozky se do Prahy nehodí.

Marťas
Host
Marťas

Jistě se velmi liší pohled ze strany cestující veřejnosti a že strany řidičů. Já si mnohem častěji užívám druhou možnost, proto snadněji sklouznu k hodnocení z pohledu řidiče… 🙂

Prngr
Host
Prngr

14T nesnáším
naprosto debilní dveře
vepředu dlouho nejsou a vzadu jsou „jednokřídlé“ – tedy vepředu i vzadu se hromadí lidi
samozřejmě píšu pohled cestujícího – naopak ze zadních sedaček je skvělý výhled

Dan
Host
Dan

Připomnělo mi to ten vtip, jak přijde policajt za řidičem tramvaje, ukáže služební odznak a zařve: „Sledujte ten taxík!“

Partneři



CSCARGO
RSD