28 hodin v autobuse. FlixBus spouští druhou nejdelší linku ve své síti, vede i přes Česko
Autobus v barvách FlixBusu v Praze. Autor: FlixBus
(Text aktualizován v 15:05) Společnost FlixBus zahájí příští středu provoz nové linky, která se stane druhou nejdelší v celé jeho
28 hodin v autobuse nic není. Já jednou jel busem z Londýna do Sydney.
A k cemu to je? A ktery dopravce si odpali sve busy? Dyt nez to dojede tak se to rozpadne
Sedět víc jak šest hodin v autobusu je fakt otrava. Vhodné maximálně pro krátké vzdálenosti, nebo přímé spojení mezi 24:00 a 6:00. Nejen Flixbus už se mnou párkrát vydrbal, když jsem musel v noci v dešti a zimě přes dvě hodiny čekat v nácestné stanici bez jakékoliv informace. Takže never more.
To Quantas řeší jak udržet cestují při životě 20hod. v případě flixbusu apod by pomohli snad je polské syntetické drogy…
i když na některé jihoamerické šílenosti to fakt nemá… tam jsou lidi ochotni cestovat fakt přes celý kontinet… ale v jejich busech jdou natáhnou nohy tedy pokud jste indián co měří 140cm. uvádím příklad… Lima – Buenos Aaires 76hod…
V autobuse jsou narozdíl od letadla čas od času přestávky, kdy můžete vylézt ven.
Rychlost autobusu je zanedbatelná vzhledem k rychlosti rotace Země, takže nedochází k jetlegu.
Navíc autobus obvykle jezdí v nízké nadmořské výšce, zatímco kabina letadla je natlakována na 2500m.
v případě té Jižní Ameriky se místama autobus dostane ke 4000m výšky
Ale Praha-Barcelona zrusili a ta byla fajn. Za 950kc v predprodeji to bylo od Eurolinesu bezkonkurencni. Kdo mel cas, ale ne prilis moc penez, tak jasna volba, jak cestovat. Sehnat za tyhle penize letadlo nejde a tohle slo koupit i jen 3 mesice dopredu a klidne na cervenec. K tomu stan a pro mladeho cloveka snadne cestovani.
PRAHA-BARCELONA s Ryanair za 990,- a jste tam za 2 hodiny,s busem trmácení 24 hodin
To nic není, třeba Greyhound má v USA linky s dobou jízdy přes 80 hodin. 🙂
Několikrát jsem na Florenci viděla SAD Prešov Michalovce – Bradford a 3 řidiči tam seděli.
Michalovce -Bradford , 38 hod.5 min. ,jezdi to SAD Presov a nekdy se střídali 4 ridici ,nevim jak to je ted..😉
By me tajimalo co delaji kdyz se jim na takove trase vyprca bus
No prej se to jednou stalo ,jeste z Karosou ,dispečer ,prej rekl sebrat SPZ ,nechat bus v Anglii a vratit se domu..😀
Pokud bych měl cestovat tak dlouho autobusem,tak jedině pod podmínkou,že to bude luxusní bus typu Nobless line,kde by byla i kuchyn,kde bych si mohl zakoupit čaj,kafe apod a nějaké teplé občerstvení a dále,aby měli pauzy cca 20 minut po 4 hodinách minimálně….
Nobless line ,stacilo 12 hodin ,Praha -Michalovce a nemohl sem ani narovnat nohy a kuchyň ,vzdyt Vam ohřeji max.parek😀
Mě by fakt zajímala klientela, která použije takový spoj na dejme tomu více než 50 % jeho trasy. Vždyť je to mučení, a i ty ceny jsou těžko konkurenceschopné pro letadlo.
spousta lidi stale nema na letadlo. polaku, ukrajincu a dalsich bude hodne takovych.
vzpomenme na dob, kdy jsme jezdili na dovolene do spanelska busem. to byla podobna doba jizdy, a taky jsme to prezili.
„Mít na letadlo“ pro sebe a baťůžek je v pohodě – ale já jsem třeba vezl z Rotterdamu do Prahy jízdní kolo.
Student mi ho (asi před 7 lety) vzal za 200 kč. V letadle … bych se asi nedoplatil.
Existoval očistec Sofia- Hamburg taky přes 30 hodin . Jsem sice velký cestovatel ale tohle uz mi přijde hardcore i mě…
existuje doted … treba varna – berlin (pres cr), jede 36 hodin… ono tech dlouhych spoju z rumunska a bulharska do zapadni evropy je spousta
Třeba přes Prahu jezdí Stockholm – Bukurešť s dobou jízdy 46,5h.
Jako cestovatel bych takovouhle štreku jel radši stopem 😀 Pokud už bych neměl na letadlo.
Nevím, jestli ještě tyto spoje jezdí, ale pár let zpátky jsem v Sofii (Bulharsko) vídal na autobusovém nádraží přímé autobusy do Liverpoolu….
Když vidím, jak jsou tyto dálkové spoje Flixbusu hodně často zpožděné v řádech několika hodin, tak bych na to nechtěl ve dvě v noci čekat někde na Roztylech 😀
V lednu ;))
POUŽIL JSEM FLIX BUS LETOS 2X V TRATI BRNO – Č.BUDEJICE ( BUS VYJEL Z POLSKA) PRIJELI JSME DO BUDEJIC VČAS a zpět ČB – BRNO V NEDELI ODPOLEDNE ( BUS VYJÍŽDÍ Z MNICHOVA) V BRNE ROVNEZ NAČAS. Pohodlný BUS, spokojenost 😌. I když PREFERUJI CESTU VLAKEM, BYL JSEM S FLIXEM SPOKOJEN
Na štrece Budweis – Brünn se ani nedivím, tam je vlak tragédie…
Kdo chce aby redaktoři zdopravy.cz otestovali autobusovou linku Bukurešť – Barcelona ať dá lajk!
Sadisti jedni! 🙂
Nechybělo moc a letos jsem ji otestoval.
Hardcore life aneb to by byla teportáž 🙂
OndraS A ještě ať to dají na otočku. 😀 Škoda že můžu dát jen jeden lajk 😀
Z Prahy do Ostravy v čase někdejšího Excelsioru.
Nerozumím tomu proč zastávka v Olomouci ano, ale ve větším Brně ne – logicky musí jet okolo a v noci je Brno na rozdíl ode dne docela dobře průjezdné… Nebo chtějí jezdit přeci jen Olomouc-Praha po I/35 ?
Z Olomouce do Prahy pojede přes D1, anebo přes Mohelnici a Hradec Králové?
Vzhledem k zastávce na Roztylech to bude po D1.
Roztyly by sice napovídaly, že pojedou po D1, ale není to myslím zcela jisté. Pak nerozumím tomu, proč nestaví v Brně?
Neumím si to představit. I linka Miláno – Praha (cca 14 hodin) je očistec……
A co spojení Bordeaux – Bukurešť? Doba jízdy 49,5 h bez přestupu.
jede to až do Barcelony, lehce přes 50 hodin
Na ty rumusnké linky do Francie jsem taky myslel.
Tak to je síla těch 51 hodin z Rumunska do Francie. To v buse musí být čiré utrpení.
Tyjo, a stojí to jen 1.899 Kč. To není vůbec špatné 😀
Tortura za 1899, kde vám to dají… 😀
Jak se tam budou střídat řidiči? Neví někdo?
Budou se střídat tak, aby byly splněny zákonné normy.
Pojede Karel a Karel.
Jeden Karel bude řídit a druhej Karel bude odpočívat. No a až příjde čas, tak se jeden Karel zvedne od volantu a druhej Karel ho nahradí. Easy peasy….
Na to asi bude potřeba ještě třetí Karel
Jestli pojede jenom Karel1 a Karel2 tak to nevychází. Bo nařízení 561(AETR) po 20 hodinách jízdy musí minimálně 9 hodin stát.
Po cestě se vymění všichni řidiči busu. Bus nemusí stát, řidiči musí mít odpočinek. Ve vlaku se také mění strojvedoucí a průvodčí. Celou cestu Budapešť – Praha – Hamburk také nejezdí stejná vlaková četa.
Řidiči se také můžou střídat na trase. Třeba cestou Londýn – Edinburg s Greyhoundem jsem zažil, že se zajelo na benzínku, udělala se přestávka a nastoupil jiný řidič, který tam čekal.
Pojedou tři. Když se odečtou zastávky na nádražích, tak jim 3 devitky stačí.
Několikrát jsem na Florenci viděla SAD Prešov Michalovce – Bradford a 3 řidiči tam seděli.