lot
Autobusy

28 hodin v autobuse. FlixBus spouští druhou nejdelší linku ve své síti, vede i přes Česko

Autobus v barvách FlixBusu v Praze. Autor: FlixBus
Autobus v barvách FlixBusu v Praze. Autor: FlixBus

(Text aktualizován v 15:05) Společnost FlixBus zahájí příští středu provoz nové linky, která se stane druhou nejdelší v celé jeho síti. Spojí polskou vesnici Medyka na hranicích s Ukrajinou s nizozemským Rotterdamem. Podle jízdního řádu pojede autobus 28 hodin ve směru do Nizozemska, zpět na východ o dvacet minut déle. Spojení nabídne i nové možnosti pro cestují z Česka.

V Česku bude nová linka zastavovat v Ostravě, Olomouci a Praze. Pro obyvatele Ostravska a Olomoucka to znamená zcela nové přímé spojení do západního Německa, Belgie a Nizozemska.

„Mezinárodní linka mezi Polskem a Nizozemskem nabídne celou řadu nových destinací, současně ale navýšíme frekvenci některých spojení, která již v síti máme. Do Erlangenu se s námi mohou zákazníci dostat z Prahy dvakrát denně, do Bruselu nebo Cách až třikrát denně na přímém spoji,“ uvádí mluvčí FlixBusu Martina Čmielová. Dopravcem na lince bude polská společnost UNI-Bus se třináctimetrovými Irizary i6S.

FlixBus pokračuje v expanzi svých autobusových i vlakových spojů a propojování regionů napříč Evropou. Kromě zmíněných měst Rotterdam v Nizozemsku a Antverpy v Belgii patří mezi nové destinace na přímém spoji také Koblenz, Mohuč a Fürth v Německu. Autobusy budou dále stavět i v Bruselu, Cáchách, Frankfurtu nad Mohanem, Erlangenu a Norimberku.

V Praze budou autobusy stavět na Roztylech a po dobu rekonstrukce zličínského nádraží také na Stodůlkách. Ve směru do Německa budou spoje odjíždět z Prahy v nočních hodinách v 3.55 a 4.25 hod., do Frankfurtu a Mohuče dorazí kolem poledního, do Bruselu v 17.25, do Antverp v 18.30 a na konečnou do Rotterdamu v 20.00 hodin. Z Ostrava autobus odjíždí ve 23:23, z Olomouce v 0:35. Zpět autobus z Rotterdamu odjíždí v 8:00, do Prahy přijíždí v 0:05 na Stodůlky, pak odjíždí z Roztyl. V Olomouci bude autobus ve 3:55, v Ostravě v 5:05.

Směrem na Polsko se cestujícím otvírají nové destinace: Jastrzębie-Zdrój, Żory, Tarnov, Řešov, Přemyšl a Medyka, autobusy zastaví i v Katovicích a Krakově.

Dosud nejdelší trasou v síti FlixBus je linka Bukurešť – Bordeaux, kde autobus jede 51 hodin. Dříve vedla linka Sarajevo – Dortmund, která jezdí podle jízdního řádu 27 hodin a 10 minut.

Trasa nové linky: Medyka- Přemyšl – Rešov – Tarnów – Krakov – Katovice – Żory – Jastrzębie Zdrój – Ostrava – Olomouc – Praha – Norimberk – Fürth – Erlangen – Frankfurt – Mainz (Mohuč) – Koblenc – Cáchy – Brusel – Antverpy – Rotterdam.

(původně jsme uvedli, že půjde o nejdelší linku v síti FlixBus, za chybu se omlouváme)

tagy
54 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pátek

28 hodin v autobuse nic není. Já jednou jel busem z Londýna do Sydney.

Leoš Konečný

A k cemu to je? A ktery dopravce si odpali sve busy? Dyt nez to dojede tak se to rozpadne

1a1=11

Sedět víc jak šest hodin v autobusu je fakt otrava. Vhodné maximálně pro krátké vzdálenosti, nebo přímé spojení mezi 24:00 a 6:00. Nejen Flixbus už se mnou párkrát vydrbal, když jsem musel v noci v dešti a zimě přes dvě hodiny čekat v nácestné stanici bez jakékoliv informace. Takže never more.

Par

To Quantas řeší jak udržet cestují při životě 20hod. v případě flixbusu apod by pomohli snad je polské syntetické drogy…
i když na některé jihoamerické šílenosti to fakt nemá… tam jsou lidi ochotni cestovat fakt přes celý kontinet… ale v jejich busech jdou natáhnou nohy tedy pokud jste indián co měří 140cm. uvádím příklad… Lima – Buenos Aaires 76hod…

Radek Janata

V autobuse jsou narozdíl od letadla čas od času přestávky, kdy můžete vylézt ven.
Rychlost autobusu je zanedbatelná vzhledem k rychlosti rotace Země, takže nedochází k jetlegu.
Navíc autobus obvykle jezdí v nízké nadmořské výšce, zatímco kabina letadla je natlakována na 2500m.

Par

v případě té Jižní Ameriky se místama autobus dostane ke 4000m výšky

Spravedlnost

Ale Praha-Barcelona zrusili a ta byla fajn. Za 950kc v predprodeji to bylo od Eurolinesu bezkonkurencni. Kdo mel cas, ale ne prilis moc penez, tak jasna volba, jak cestovat. Sehnat za tyhle penize letadlo nejde a tohle slo koupit i jen 3 mesice dopredu a klidne na cervenec. K tomu stan a pro mladeho cloveka snadne cestovani.

Via Rhetica

PRAHA-BARCELONA s Ryanair za 990,- a jste tam za 2 hodiny,s busem trmácení 24 hodin

Bob

To nic není, třeba Greyhound má v USA linky s dobou jízdy přes 80 hodin. 🙂

Magda

Několikrát jsem na Florenci viděla SAD Prešov Michalovce – Bradford a 3 řidiči tam seděli.

Steve

Michalovce -Bradford , 38 hod.5 min. ,jezdi to SAD Presov a nekdy se střídali 4 ridici ,nevim jak to je ted..😉

Leoš Konečný

By me tajimalo co delaji kdyz se jim na takove trase vyprca bus

Steve

No prej se to jednou stalo ,jeste z Karosou ,dispečer ,prej rekl sebrat SPZ ,nechat bus v Anglii a vratit se domu..😀

Fandík

Pokud bych měl cestovat tak dlouho autobusem,tak jedině pod podmínkou,že to bude luxusní bus typu Nobless line,kde by byla i kuchyn,kde bych si mohl zakoupit čaj,kafe apod a nějaké teplé občerstvení a dále,aby měli pauzy cca 20 minut po 4 hodinách minimálně….

Steve

Nobless line ,stacilo 12 hodin ,Praha -Michalovce a nemohl sem ani narovnat nohy a kuchyň ,vzdyt Vam ohřeji max.parek😀

Petr

Mě by fakt zajímala klientela, která použije takový spoj na dejme tomu více než 50 % jeho trasy. Vždyť je to mučení, a i ty ceny jsou těžko konkurenceschopné pro letadlo.

Jen tak

spousta lidi stale nema na letadlo. polaku, ukrajincu a dalsich bude hodne takovych.

vzpomenme na dob, kdy jsme jezdili na dovolene do spanelska busem. to byla podobna doba jizdy, a taky jsme to prezili.

czhunter

„Mít na letadlo“ pro sebe a baťůžek je v pohodě – ale já jsem třeba vezl z Rotterdamu do Prahy jízdní kolo.
Student mi ho (asi před 7 lety) vzal za 200 kč. V letadle … bych se asi nedoplatil.

Jarda V.

Existoval očistec Sofia- Hamburg taky přes 30 hodin . Jsem sice velký cestovatel ale tohle uz mi přijde hardcore i mě…

Jen tak

existuje doted … treba varna – berlin (pres cr), jede 36 hodin… ono tech dlouhych spoju z rumunska a bulharska do zapadni evropy je spousta

Frederick

Třeba přes Prahu jezdí Stockholm – Bukurešť s dobou jízdy 46,5h.

Petr

Jako cestovatel bych takovouhle štreku jel radši stopem 😀 Pokud už bych neměl na letadlo.

Milan

Nevím, jestli ještě tyto spoje jezdí, ale pár let zpátky jsem v Sofii (Bulharsko) vídal na autobusovém nádraží přímé autobusy do Liverpoolu….

Arnošt

Když vidím, jak jsou tyto dálkové spoje Flixbusu hodně často zpožděné v řádech několika hodin, tak bych na to nechtěl ve dvě v noci čekat někde na Roztylech 😀

Jakub Kosmider

V lednu ;))

Brkoslav

POUŽIL JSEM FLIX BUS LETOS 2X V TRATI BRNO – Č.BUDEJICE ( BUS VYJEL Z POLSKA) PRIJELI JSME DO BUDEJIC VČAS a zpět ČB – BRNO V NEDELI ODPOLEDNE ( BUS VYJÍŽDÍ Z MNICHOVA) V BRNE ROVNEZ NAČAS. Pohodlný BUS, spokojenost 😌. I když PREFERUJI CESTU VLAKEM, BYL JSEM S FLIXEM SPOKOJEN

Honda

Na štrece Budweis – Brünn se ani nedivím, tam je vlak tragédie…

OndraS

Kdo chce aby redaktoři zdopravy.cz otestovali autobusovou linku Bukurešť – Barcelona ať dá lajk!

mgr.pavel

Sadisti jedni! 🙂

petr

Nechybělo moc a letos jsem ji otestoval.

PAN

Hardcore life aneb to by byla teportáž 🙂

Patrik Kuncl

OndraS A ještě ať to dají na otočku. 😀 Škoda že můžu dát jen jeden lajk 😀

libcha

Z Prahy do Ostravy v čase někdejšího Excelsioru.

Marty-t2

Nerozumím tomu proč zastávka v Olomouci ano, ale ve větším Brně ne – logicky musí jet okolo a v noci je Brno na rozdíl ode dne docela dobře průjezdné… Nebo chtějí jezdit přeci jen Olomouc-Praha po I/35 ?

Jakub

Z Olomouce do Prahy pojede přes D1, anebo přes Mohelnici a Hradec Králové?

bohyn

Vzhledem k zastávce na Roztylech to bude po D1.

Pavloš

Roztyly by sice napovídaly, že pojedou po D1, ale není to myslím zcela jisté. Pak nerozumím tomu, proč nestaví v Brně?

Mates

Neumím si to představit. I linka Miláno – Praha (cca 14 hodin) je očistec……

Frederick

A co spojení Bordeaux – Bukurešť? Doba jízdy 49,5 h bez přestupu.

Zbyněk

jede to až do Barcelony, lehce přes 50 hodin

Jarda

Na ty rumusnké linky do Francie jsem taky myslel.

Speedy

Tak to je síla těch 51 hodin z Rumunska do Francie. To v buse musí být čiré utrpení.

OndraS

Tyjo, a stojí to jen 1.899 Kč. To není vůbec špatné 😀

Adam

Tortura za 1899, kde vám to dají… 😀

Jakub Kosmider

Jak se tam budou střídat řidiči? Neví někdo?

petr

Budou se střídat tak, aby byly splněny zákonné normy.

Xman

Pojede Karel a Karel.

Jarda

Jeden Karel bude řídit a druhej Karel bude odpočívat. No a až příjde čas, tak se jeden Karel zvedne od volantu a druhej Karel ho nahradí. Easy peasy….

bohyn

Na to asi bude potřeba ještě třetí Karel

Alda

Jestli pojede jenom Karel1 a Karel2 tak to nevychází. Bo nařízení 561(AETR) po 20 hodinách jízdy musí minimálně 9 hodin stát.

M19

Po cestě se vymění všichni řidiči busu. Bus nemusí stát, řidiči musí mít odpočinek. Ve vlaku se také mění strojvedoucí a průvodčí. Celou cestu Budapešť – Praha – Hamburk také nejezdí stejná vlaková četa.

jifi

Řidiči se také můžou střídat na trase. Třeba cestou Londýn – Edinburg s Greyhoundem jsem zažil, že se zajelo na benzínku, udělala se přestávka a nastoupil jiný řidič, který tam čekal.

noerf

Pojedou tři. Když se odečtou zastávky na nádražích, tak jim 3 devitky stačí.

Magda

Několikrát jsem na Florenci viděla SAD Prešov Michalovce – Bradford a 3 řidiči tam seděli.