2 700 kilometrů přes Andy. Volvo zakončilo velkou autobusovou zakázku pro hlavní město Chile

Autobus B8R pro Red Metropolitana de Movilidad. Foto: Volvo BusesAutobus B8R pro Red Metropolitana de Movilidad. Foto: Volvo Buses

Dodávka se musela uskutečnit před zimou kvůli riziku zavření silnice přes Andy.

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
PetrJukl

Tedy nevím proč to nevzali lodí do San Antonia, viděl jsem tam vykládat auta (hodně aut ) z lodi, tak by asi zvládli i autobuse.
Do Santiaga je pár hodin po dálnici ještě s prohlídkou vinic Undurraga.

PetrH

Spíš se divím, že to nemohli vzít lodí… Takhle přidali rovnou na začátku na tachometry 2700 km.

Připomnělo mi to hlášku z klubu válečné historie: „po projetí této vzdálenosti po vlastní ose by motor (tanku) opotřebovaný nebyl, protože by byl úplně nový, po osmé měněný.“

Jiřik

Až na poslední kousek to jeli prakticky stále jen po rovině.

PetrH

tak to je v pořádku, to jede samo.

Honza

Tak to bych si dal. Miluju Alpy Neoplanem tříosou, tohle by byl můj řidičskej orgáč!

Blzx

Ještě že tu zakázku nevyhrál SOR 🥴

Liquid

SORku v Andách bych si skoro jel i vyfotit.

eLzyx

by člověk ani nemusel pospíchat a jet tam třeba až po pár letech. Pár SORů by se tam jistě někde válelo pohozených ve škarpě, nebo odstavených a ponechaných svému osudu boudy pro tuláky

Pavel

Super job, to bych si sjel rad 🙂

Franta Palkoska

Zajímavý způsob transportu 🙂

Avlaky

To jako jezdilo treba 50 řidičů tuto trasu? A spali v autobuse

Není tam nějaká železnice?
Případně do Antonova (toho menšího) se nějaká část nevleze?

Georg

ano, jelo mnoho ridicu. jsou to rozvojove zeme a lidska prace je tam levna. zeleznice tam vedou mizerne a antonov je nakladove hovadina.

Martin

Zrovna Chile bych za úplně rozvojovou zemi nepovažoval.

Georg

tak se tam jedte podivat. 🙂

Milan

Psal tu snad někdo, že řidiči byli z Chile? Řidiči byli skoro určitě Brazilci a tam je levná pracovní síla – předchozí diskutující měl pravdu.

Jan z Rokycan

No, země s českými cenami a rumunskými platy… (A nemluvě o absenci státního zdravotního pojištění a 45hodinovém pracovním týdnu.) Sice je to Švýcarsko Jižní Ameriky, ale vypadá to tam spíš jako v Rumunsku.

Jan

Rumunská živ. úroveň není v J. Americe vůbec špatná…

Danny

Ano, ale jsme opět u toho, že ani Rumunsko není rozvojová země. 🙂

Jan z Rokycan

Však ano.

Jan

Původně vedla silnice Mendoza-Santiago přes vysokohorské sedlo, později byla o několik serpentin snížena prokopaným silničním tunelem. Nedaleký železniční tunel je již řadu let mimo provoz a celá trať nefunkční…

Jan z Rokycan

Ostatně jako většina železničních tratí v Chile. Železnici drží snad jen příměstská doprava u Santiaga a měděné doly na severu.

Surio Mario

Nefunkční skoro 40 let. Železničním tunelem transandské dráhy po zastavení vlakové dopravy a snesení kolejí jezdila auta. Byl ovšem poněkud úzký, proto se střídavě jezdilo jednosměrně. Pak otevřeli nový silniční tunel a železniční zůstal opuštěný. Ostatně je dobře vidět na mapách, na obou stranách ústí hned vedle současného silničního tunelu.
Chile a Argentina už dlouho mluví o obnovení dráhy, ale skutek zatím utek. Znamenalo by to totiž úplnou novostavbu, původní dráha byla zčásti ozubnicová (a tomu by se nejspíš už chtěli vyhnout) a hlavně původní těleso (včetně některých tunelů) na mnoha místech už neexistuje v důsledku masivních skalních sesuvů.

Jan

Železnice v Latinské Americe, Africe a velké části Asie funguje opravdu jen v blízkosti velkých měst nebo soukromě z dolů do přístavů. Až na pár výjimek jde o izolované ostrůvky…

Jan z Rokycan

No, já bych řekl i v neLatinské Americe. V USA je to lepší, ale ve srovnání s Evropou a s počátkem 20. století tam železnice prakticky neexistuje.

Beny

Železniční nákladní doprava v Evropě má cca 20% podíl. V S. Americe cca 40%. Nejsou na tom tak zlé, jen mají jiné zaměření 😉

Jan

Kromě příměstských drah mají v USA téměř nulovou elektrifikaci. Upřednostňují v dálkové dopravě vozit dva kontejnery nad sebou, stejně jako Kanada a Austrálie…