2 700 kilometrů přes Andy. Volvo zakončilo velkou autobusovou zakázku pro hlavní město Chile
Autobus B8R pro Red Metropolitana de Movilidad. Foto: Volvo Buses
Dodávka se musela uskutečnit před zimou kvůli riziku zavření silnice přes Andy.
Tedy nevím proč to nevzali lodí do San Antonia, viděl jsem tam vykládat auta (hodně aut ) z lodi, tak by asi zvládli i autobuse.
Do Santiaga je pár hodin po dálnici ještě s prohlídkou vinic Undurraga.
Spíš se divím, že to nemohli vzít lodí… Takhle přidali rovnou na začátku na tachometry 2700 km.
Připomnělo mi to hlášku z klubu válečné historie: „po projetí této vzdálenosti po vlastní ose by motor (tanku) opotřebovaný nebyl, protože by byl úplně nový, po osmé měněný.“
Až na poslední kousek to jeli prakticky stále jen po rovině.
tak to je v pořádku, to jede samo.
Tak to bych si dal. Miluju Alpy Neoplanem tříosou, tohle by byl můj řidičskej orgáč!
Ještě že tu zakázku nevyhrál SOR 🥴
SORku v Andách bych si skoro jel i vyfotit.
by člověk ani nemusel pospíchat a jet tam třeba až po pár letech. Pár SORů by se tam jistě někde válelo pohozených ve škarpě, nebo odstavených a ponechaných svému osudu boudy pro tuláky
Super job, to bych si sjel rad 🙂
Zajímavý způsob transportu 🙂
To jako jezdilo treba 50 řidičů tuto trasu? A spali v autobuse
Není tam nějaká železnice?
Případně do Antonova (toho menšího) se nějaká část nevleze?
ano, jelo mnoho ridicu. jsou to rozvojove zeme a lidska prace je tam levna. zeleznice tam vedou mizerne a antonov je nakladove hovadina.
Zrovna Chile bych za úplně rozvojovou zemi nepovažoval.
tak se tam jedte podivat. 🙂
Psal tu snad někdo, že řidiči byli z Chile? Řidiči byli skoro určitě Brazilci a tam je levná pracovní síla – předchozí diskutující měl pravdu.
No, země s českými cenami a rumunskými platy… (A nemluvě o absenci státního zdravotního pojištění a 45hodinovém pracovním týdnu.) Sice je to Švýcarsko Jižní Ameriky, ale vypadá to tam spíš jako v Rumunsku.
Rumunská živ. úroveň není v J. Americe vůbec špatná…
Ano, ale jsme opět u toho, že ani Rumunsko není rozvojová země. 🙂
Však ano.
Původně vedla silnice Mendoza-Santiago přes vysokohorské sedlo, později byla o několik serpentin snížena prokopaným silničním tunelem. Nedaleký železniční tunel je již řadu let mimo provoz a celá trať nefunkční…
Ostatně jako většina železničních tratí v Chile. Železnici drží snad jen příměstská doprava u Santiaga a měděné doly na severu.
Nefunkční skoro 40 let. Železničním tunelem transandské dráhy po zastavení vlakové dopravy a snesení kolejí jezdila auta. Byl ovšem poněkud úzký, proto se střídavě jezdilo jednosměrně. Pak otevřeli nový silniční tunel a železniční zůstal opuštěný. Ostatně je dobře vidět na mapách, na obou stranách ústí hned vedle současného silničního tunelu.
Chile a Argentina už dlouho mluví o obnovení dráhy, ale skutek zatím utek. Znamenalo by to totiž úplnou novostavbu, původní dráha byla zčásti ozubnicová (a tomu by se nejspíš už chtěli vyhnout) a hlavně původní těleso (včetně některých tunelů) na mnoha místech už neexistuje v důsledku masivních skalních sesuvů.
Železnice v Latinské Americe, Africe a velké části Asie funguje opravdu jen v blízkosti velkých měst nebo soukromě z dolů do přístavů. Až na pár výjimek jde o izolované ostrůvky…
No, já bych řekl i v neLatinské Americe. V USA je to lepší, ale ve srovnání s Evropou a s počátkem 20. století tam železnice prakticky neexistuje.
Železniční nákladní doprava v Evropě má cca 20% podíl. V S. Americe cca 40%. Nejsou na tom tak zlé, jen mají jiné zaměření 😉
Kromě příměstských drah mají v USA téměř nulovou elektrifikaci. Upřednostňují v dálkové dopravě vozit dva kontejnery nad sebou, stejně jako Kanada a Austrálie…