25 minut už nebude stačit. Ryanair skončí po nákupu větších letadel s krátkými obraty na letištích
Boeing 737-800 letecké společnosti Ryanair po příletu do Pardubic. Foto: Letiště Pardubice
Důvodem je o téměř 40 míst větší kapacita nových letadel.
No jistě, s lidma jako s dobytkem, že. Urychlený nástup, hlavně aby dopravce si přišel na svý, zájmy cestujících až daleko za…. Rychle naházet ten „póvl“ na palubu, kdo se nestihne připoutat, toho seřvat za pomalost, kdo chodí pomalejc, toho k sedadlu třeba násilím dokopat….
Ten pitch sedadel v MAXu je fakt zlo. Zlatá „stará“ 737ma
v maxu je uplne stejna roztec sedacek, jako v “puvodnich” 737.
Vždyť je to úplně stejný. Stejná paluba, stejný počet míst.
Teda nevím jak ta 737 Max 200.
Tak ono B737 je obecně tragédie.
Tak urcite 🙂
Přijde mi, že je rozumnějí Ryanair radši ze své dopravy vyřadit. Maximální využití letadla OK, ale tohle se mi zdá, že už někdo hazarduje se životy, což ale u Ryanairu není poprvé. Je známo, že často kvůli úspoře přistával na signál SOS. Je to sice 10 let staré, ale obávám se, že Ryanair se snaží šetřit tam, kde nemá vyloženě nařízeno, aby se choval odpovědně. (https://blisty.cz/art/69567-levna-letecka-spolecnost-ryanair-ohrozuje-cestujici-prilisnym-setrenim.html)
Ryanair je pořádně velká mašina na prachy, největší evropský letecký dopravce. Argumentujete tu úsporou 5M $/rok, navíc u 10 let starého incidentu (kdyby se to dělo denně, tak nemyslíte, že je těch incidentů více?). Nikdo nebude ohrožovat pasažéry kvůli tak malé úspoře, protože jedna tragická nehoda a PR Ryanairu utrpí takové škody, že to ta úspora nevykompenzuje nikdy.
Nepopírám, že asi budou vozit legální minimum paliva, ale proč by to něčemu vadilo? Pokud to na provoz stačí i s rezervou, tak to ničemu nevadí. Navíc při nouzovém přistání to bude bezpečnější a ekologičtější, protože nemáte plné nádrže vysoce hořlavého kerosinu.
Ryanair opravdu nemám rád a létám s ním jen když je to skutečně výhodné (myšleno například jediný bez přestupu ve správný den). Nicméně má nová letadla a nikdy se mu nic megavážného nestalo. Rozhodně jsou stejně bezpeční jako ostatní.
Joo Ryanair a jejich 25 minut 😀 Vždycky mě pobaví, když vidím v USA boardovat „nízkonákladovku“ skrze 5 a více nástupních skupin tváříce se, jak to mají skvěle zorganizovaný a efektivní a přitom tu 737 plní bezmála hodinu. O’Leary by jim ukázal.
Ale prosim vas :)))
Není Lord Pitzbudka, ten co si dříve říkal Souprava? Přijde mi to podobné
Je to bývalý Air Traveller
O’Leary je ovšem osoba nehodná následování. A bezpečnost jej asi moc nezajímá.
Ale jdi ty brepto 🙂
S Ryanairom som letel už veľa krát a podľa mňa najväčšie zdržovanie je pri nastupovaní a hľadaní si miesta pre kufor do binu. Stálo by za pokus, koľko by trvalo nastupovanie bez kufra s max 5 kg batožinou. Mám za to, že doterajšie B 737 nie sú koncipované na to, aby tam ľudia nosili batožinu, ktorá sa bežne dáva do podpalubia. Rovnako mám za to, že cenová politika Ryanairu s batožinami je zlá, okrem zdržovania je to najväčšie nepohodlie, ktoré vnímam pri lete.
Je to lowcost.. nemůžete čekat prémiové služby 🙂
a to, že když cestujete s kufrem který sebou taháte nahoru (B737 na něj samozřejmě koncipované jsou), je nepohodlné … ano, to je ten hlavní důvod, proč je odbavená bagáž zpoplatněná – kdo se chce cítit pohodlně, tak si připlatí.
Expert promluvil 😀
Těší mě, že jsem vám rozšířil obzory.
Těší mě, že jsem vám rozšířil obzory.
Těší mě, že jsem vám rozšířil obzory.
Vidíte, a pro mě je nepohodlné nechat si zavazadlo odbavit (kromě malého rizika ztráty, hlavně z časových důvodů).
však proti gustu 🙂 vždyt je přirozené, že každému vyhovuje něco jiného.
Biny v maxoch (MAX10 aj MAX8-200) sú väčšie ako v starších NG.
Ryanair tiež na rozdiel od štandardných AL limituje počet rollaboardov na palube. Myslím, že to bude ok
No jenže to je problém B737, protože je malá, takže je tam nahoře málo místa, ale kufry dolů nejsou zadarmo, musí se platit letišti za handling. Takže pasažér bude trpět. Já jsem už B737 vyřadil z letadel, kterými se snažím létat, naštěstí v dnešní době to už není takový problém.
Na papire maji sice 25m, ale typicky jim to trva dele. Toto zpozdeni pak akumuluji az do konce dne, kdy posledni lety casto mivaji vyrazne zpozdeni, ale mene nez 3h samozrejme.
Proto mají lowcosty nejmenší zpoždění, to dává smysl 🥸
Lowcosty maji nejmensi zpozdeni, protoze necekaji na prestupni cestujici (zadne ani nemaji, snad jen Vueling v Barcelone) a protoze maji mladou (malo poruchovou) flotilu. Ryanair se sice velmi snazi (coz chvalim), ale tech 25m opravdu casto nemusi stacit. Coz je hlavne problem, kdyz Vam ujede posledni vlak/bus napr. z letiste Milan-Malpensa (vesnice daleko za Milanem, kde postavili hlavni letiste pro Milan) a taxi stoji 100€. Realisticky si stejne Ryanair alokuje vice casu nez 25m, protoze casy letu jsou znacne nadhodnoceny.
Na přestupní cestující nečekají ani „normální aerolinky“, resp. jen ve velmi omezené míře.
Je úplne jedno, jestli to má vyvatovaný tam, či onam. To důležité je, že tu točku mají naplánovanou na 25 minut, a i přes to jsoumezi nejdochvilnějšími společnostmi.
Ale čekají.
Neceka. tedy ceka, ale jen v radu minut.Jen vyjimecne, a to jeste pokud jde o vetsi pocet cestujicich (treba skupina apod.) se ceka dele.
Aerolinky se nevystavuji riziku dalsiho zpozdeni a jeho prenosu do zbytku site.
On delal jen u SW, tranzitni pax slysel kdesi nekdy.
V prvni rade si doplnte terminologii.
Jako tranzitni cestujici se oznacuji cestujici, kteri prileti a odleti stejnym letadlem (let s mezipristanim).
To, o cem je tady rec, je transferovy cestujici. Cili cestujici, ktery prestupuje.
No, a pokud si opravdu myslite, ze na vas bude nekdo cekat … tak si to myslete dal.
Haha, to víš že jo … Air Travelllere.
Většinou můžou být na zemi dýl, protože letadlo je ve vzduchu oproti plánu kratší dobu. Za poslední měsíc jsem letěl posledním letem daného letadla, po přistání okolo půlnoci už do rána stálo a jednou zpoždění 7 minut na odletu a 2 na příletu a podruhý 35 odlet a 20 přílet. Z těch 500 letadel bude mít zpoždění nad 45 minut i na poslední rotaci pár, což je vzhledem k letnímu provozu jak ve vzduchu tak na letištích hodně krádnej výsledek.
Zatím byl každý můj let s Ryanairem skoro plně obsazen a to se obrat za 25 minut nepodařil ani jednou. Částečně by nástup zrychlilo, kdyby bylo více odbavených zavazadel, ale cenová politika Ryanairu tlačí lidí spíše do palubních zavazadel.
To je hodne i o celkove efektivite. I kdybych mel/kdyz mam odbavene zavazadlo v cene, tak pokud nemusim, tak si ho neodbavim, protoze pak nemusim stravit na letistich dalsi az hodiny navic…
Ano,
Proto jsem psal částečně, osobně bych se rozhodoval dle času odletu nebo příletu a i letiště a myslím si že by to bylo v mém případě tak půl na půl.
Hodiny navíc? To létáte výhradně přes CDG?
Ani na tom CDG to nebyly hodiny 🙂
nicméně .. lonsky rok byl, co se odbavených zavazadel týká, dost problematický.
Já měl kliku, nikdy jsem na kufr nečekal víc, jak pár minut, ale… to, že se to nestalo mě, neznamená, že se to nemohlo stát nikomu 🙂
Půl hodina navíc na odletu, půl hodina navíc na příletu, to jsou dvě hodiny na zpáteční, ono se to nasbírá
U Ryanairu se mi líbí, jak jim to odsejpá.
Přistanou, cestující vystoupí, nastoupí a za pár minut se už letí dál.
Létadla mají létat a ne stát na zemi.
Samozřejmě chápu, že aerolinky které nefungují jen jako létající autobus po Evropě, to mají jinak.
Ono se vám to přestane líbit, až si budete muset sednou na sedačku, kde před vámi sedělo nějaké prase.
Zatím jsem to „štěstí“ neměl, ale letěl jsem s nimi jen párkrát.
Leťák mají hodně vyvatovaný, před covidem byl normální výstup 5 až 10 minut před časem v appce.
Třeba v Derry byla fronta čekajících na ploše 50 metrů od letadla a po výstupu posledního se přehodily pásky a hned nástup, jak někde do busu 😀
S novým MAXem ty minuty navíc budou třeba.
Zas tolik vaty tam nemají 🙂 protože to by pak nedávalo smysl mít „rychlý nástup“.
smyslem krátké prodlevy při nástupu/výstupu je zvládnout počet rotací na maximum. kdyby těch 10 minut, které mohou ztratit při nástupu, vyvatované v letové době, nemělo by to vlastně vůbec smysl.
Ale tak oba myslíme, že jsou extrémně efektivní, zbytek je slovíčkaření 🙃
Na jednu stranu to je myšleno dobře, ale největší problém v rychlosti nástupu je v cestujících. Bez problému zastaví v uličce nebo mají místo u uličky a řvou se do letadla první a už jsem se i dokonce setkal s dvojicí držgrešlí, kteří si nevybrali konkrétní místa a potom chtěli sedět spolu…
no, ryanair si je zjevne dovede zpacifikovat, protoze uz to ma dlouho a problemy mu to zjevne nedela 🙂
Nastupovani mezi poslednimi je fajn, problemem je, ze pak uz neni misto nad hlavou a i kdyz mam jako prirucak pomerne maly ruksacek, snazi se mi ho nanutit dat ho pod nohy (to se casto pokouseji i kdyz uz je nahore, aby se uvolnilo misto pro velky kufr).
To je tím, že je to v pravidlech, že malé příruční zavazadlo správně patří pod sedadlo před vámi. A chápu, že cestující, kteří si připlatili za Priority, aby si mohli vzít standardní kabinové zavazadlo, mají přednost.
Napsal jsem to spatne – mam zaplaceno kabinove, ale netaham kufr maximalnich rozmeru, ale mensi ruksak.
Ryanair si hlavně hlídá zavazadla. Ne jak třeba lufthansa, kde má půlka lidí ruksak a k tomu ještě malý kufr. Personál na gatu pak obchází a prosí čekající cestující, jestli by ten kufr nechtěli přece jen odevzdat, což většina samozřejmě odmítne. Nastupování pak trvá věčnost, hlavně těch ta poslední třetina, protože ti už si ty věci fakt nemají kam dat, protože je všechno plné.
Dneska je to naopak. Víc buzerují klasické ajrolinky. 10 let zpátky jsem pronesl do Luftwaffe, Belavie nebo Aerosvitu do letadla klidně 30 kg věcí.
Teď často carry on na odbavení váží, věci musím schovat před otagováním carry on 🤪
BMI, Wizz nebo Ryan obtěžovali s klecema, přendavání věcí do kapes… Dneska naopak úplně free a přesný rozměr se neřeší.
No minulý týden tedy Ryanair vážil a měřil všechno na letu do Košic
Jj třeba je to jen moje štěstí, ale s low costama nemám nejmenší problém a to fakt pravidla ignoruju, co to jde.
Ale měří a váží . A velmi poctivě a důrazně.
Vždyť nadváhy jsou jednou z výraznějších složek jejich dodatečných příjmů 🙂
Mám teda stovky letů, vždyť nadoraz co se týče zavazadel a s lowcostama za poslední roky ani jedna kontrola. Třeba jen štěstí, nevím 🙃
U Lufthansy je to v pořádku, ti mají stále v ceně velké kabinové plus příruční věc
V pořádku to není, protože když si to, co je povolené, přinese každý, tak se to tam absolutně nemá šanci vlézt. Fakt není normální, aby čistě jen nastupování do A320 trvalo půl hodiny, protože se řeší deset kufrů které se nikam nevlezou.
nedělejte z toho drama 🙂
U Lufhtansy to není tím, že by „něco nehlídali“ ale proto, že malý+ velký příručák mají standardní součástí tarifu.
Koukám, že někteří jsou z těch lowcostů tak zblblí (v dobrém slova smyslu), že už zapomínají na to, co je standard u konkurence .)
Proč nevystupujete pod svým původním jménem, pane cestovateli ? Na vaše ironické komentáře jsme tady všichni čekali …
Stejně to dělá i Swiss. Ten se nebojí vám kabinové zavazadlo přeměřit a cokoliv mírně nad vám nacpou dolů. Zatím jsem si toho všiml u letů s mou oblíbenou A220.
Těch 25 minut je na běžném letišti už teď nereálné. Z vlastní zkušenosti z mnoha letů z Ryanem, pokud letadlo přiletělo v čase podle letového řádu, odlet byl vždy opožděn. Odlet na čas byl jen, když letadlo přiletělo z předchozího letu s předstihem (kdesi jsem slyšel dokonce o tom, že Ryan si dává do letových časů vatu, ale to nemůžu potvrdit). Taktéž zmínka o tom, že běžný dopravce nechává na zemi letadlo klidně hodinu nebo dvě jsou trochu mimo. Stačí se podívat na Flightradar, dle leťáku u srovnatelných letadel (Airbus Family nebo bulíci) často u běžných aerolinek je doba na… Číst vice »
Len detail, tú vatu si dávajú do schedule absolútne všetky aerolinky 😉 úplne viditeľné to je na medzikontinentálnych letoch, ktoré, ak odletia načas, pri troche šťastia pristanú aj o hodinu skôr oproti plánu
Vata na mezikonentálních letech je tam zejména proto, že jetstream (silnější a slabší) dovedou let opravdu o hodinu i víc zpomalit i zrychlit. Takže tam se počítá s opravdu obrovskou vatou.
Na evropských letech je ta vata podsatně menší a zejména je postavená na velikosti letiště a jeho vytížení.
Jinou vatu má let Praha – Bratislava, a jinou vatu má let Praha – CDG, kde jenom pojíždění může být 20 minut
Slušnou vatu potřebují aerolinky i na Shioholu.
Musíte takvzít v potaz, jak odbavují na zemi. Ryanair je pověstný vzdálenými stojánkami, nechce ani schody, nechce odbavená zavazadlo, proto jsou tak drahá, to vše prodlužuje odbavení na zemi (nástupní mosty, vykládka nakládka zavazadel). Ryanair prostě dělá všechno proto, aby jej letiště stálo co nejméně a aby ta trávil minimum času. Za to umí nabídnou zajímavé ceny. Jiní zase raději vezmou cestujícího na gate, v codasharingu (návazné lety na dálkovky) a vyších třídách letenek jsou i zapsaná zavazadla v ceně. Taky většina aerolinek vyvolává zpozdilce, Ryanair nikdy, ten prostě zavře a konec. 🙂 Ani jedno není špatně. Jsou to různé… Číst vice »
Velikost letiště přece nehraje roli, bere se čas od otevření po zavření dveří nebo je to jinak?