225 eur za šest hodin. Majitelé aut nad 1,6 tuny mají v Paříži platit za parkování třikrát více než dosud

Plakát k referendu o parkování v Paříži. Foto: Paris.frPlakát k referendu o parkování v Paříži. Foto: Paris.fr

Referendum proběhlo za nezájmu většiny voličů.

181 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jirik

Zdražení parkování = zvýšení bezpečnosti a omezení znečištění :DDDDD jasně…
A váha roste kvůli regulátorům a jejich baterkám nejvíc.

bifidus

Nebýt šílených emisních norem EURO, které neúnosně prodražily malé vozy, lidé by nekupovali tolik SUV.

bifidus

Plus spousty povinných asistenčních systémů, které byly původně jen v prémiové třídě.

Pepa

přišel jsem si pro slzy autíčkářů. odcházím spokojený.

Jaroslav

však, komu se to nelíbí, jezdí autobus. Který krvákama platíme všichni. Řidičům, kteří auto víc suší na parkovišti než v provozu by jim mělo být sebráno. Nechť si koupí lítačku. Řidiči, kteří víc čumí v zácpách by jim mělo dojít, že v autě cesta není.

Jan P.

Základní sazba 18 Euro za hodinu? To mi taky přijde brutální. To je skoro desetinásobek, co v Praze.

asdf

Ve Frankfurtu a/M je běžná sazba kolen 2€/h. Může být i 3-4€/h. Ale rozhodně ne 18€…

Frantík

Proč se argumentuje hmotnosti, kdyz problémem jsou hlavne rozmery vozidla? Nejde to specifikovat nějak líp?

stepan

….vite o nejakem elektrimobilu s hmotností pod 1,6t?

Jaroslav

elektromobilita je takový úlek z blbosti, bez dotací neschopný.

Trumway

Ale jo. Škoda Eltra 151L nebo v užitkové verzi Eltra 151 Pick-up měla hmotnost nějakých 1580Kg.

SUV

Tam už je hlavně problém v tom že paříž není celé město (10milionů) ale pouze centrum (2miliony). Je to trochu jako kdyby Mč prahy byly samostatné město. Kdyby se ty města spojila tak by doopravdy projektovala potřebu všech obyvatel a nejen část egoistických obyvatel centra. Zajímalo by mě taky jak toto hodlá paříž legislativně zajistit. To se jako každý dobrovolně přizná kolik má auto kg?

M19

To je ale pěkný demagogický blábol.

MaT

Tak o tom egoismu bychom se mohli bavit spíš u těch, co si právě ta SUV pořizují. A k hmotnosti auta se není třeba přiznávat, u nás se třeba stačí podívat do techničáku nebo do registru vozidel, myslím, že ve Francii to bude podobné. A kdyby to v takové evidenci nebylo, tak se to dá většinou dohledat i podle konkrétního typu vozidla.

A mimochodem – v Praze jednotlivé městské části se také někdy chovají, jak kdyby to byla samostatná města…

petr

Takže ne SUV jak všude všichni psali, ale omezení na hmotnost. Například Škoda Superb 4×4 nebo PHEV už 1,6 tuny překročí. Některé SUV ale projdou.

Ten Onen

Zajimava ani ne, spis velmi zaujata a je presne videt, jak by ten “novinar” hlasoval. V uvodu zmini, ze 1,3 milionu obyvatel Parize omezilo ostatni (coz je nesmysl) a pak na konci doda, ze pro hlasovalo 54,5 %, cimz krasne dokonci fabulaci. Ve skutecnosti rozhodlo par desitek tisic obyvatel, protoze ucast byla mene nez 6 % (coz v clanku vubec nezazni). No a pak porad operuje nesmyslem o SUV. Ve skutecnosti se to dotkne i treba Octavie iV v kombi verzi, coz je zcela bezne rodinne auto normalni velikosti. Takze zajimave je jenom to, ze levicovi aktiviste maji vliv na… Číst vice »

Air Traveller

Ucast fakt jen 6%? No , to neni zrovna moc.

Ale neni se co divit, Parizanu se to netykalo, tak proc se vzrusovat… a takhle je to se vsim – par kriklounu je videt vic, nez spokojena vetsina.

David Koňařík

Pokud něco vadí >3% populace (natolik aby hlasovali), tak je vhodné to řešit. Nemusíme vždy jen hasit velké problémy týkající se většiny.

Air Traveller

No .. dovolil bych si hrubě nesouhlasit.

Trumway

„Průměrná hmotnost vozidla byla v roce 1990 975 kg, dnes je to 1 233 kg,“ uvedla radnice na svých stránkách.“

Trabant 601 Combi – 650Kg
Fiat 126p 650E „Maluch“ – 580Kg
Škoda 100 – 805Kg
Škoda 1203 – 1260Kg
GAZ 24 – 1420Kg
Tatra 613 – 1690Kg

Holt za větší bezpečí a pořádné deformační zóny se platí nárustem hmotnosti.

Gouda

Možná si nevzpomínáte, ale těsně před dokončením oligopolizace a nástupem manipulativního digitálního marketingu bylo období několika let, kdy docházelo u mnoha modelů aut k mezigeneračnímu POKLESU hmotnosti za současného zvýšení výbavy včetně bezpečnosti. Automobilky tehdy skutečně musely snižovat spotřebu aut – ne protože by je někdo reguloval, ale protože to vyžadoval zákazník. A jedním z prostředků bylo použití pokročilých konstrukčních technik ke snížení hmotnosti. Od té doby se nároky zvýšily jen minimálně, možná bychom přidali v průměru do 50 kg, rozhodně ne stovky. Jakmile automobilky přestaly skutečně soupeřit (dokončená oligopolizace) a měly k dispozici nástroje k manipulaci se zákazníky (digitální… Číst vice »

Granja

Více takových opatření jako v Paříži v rámci Evropy a neviditelná ruka trhu tenhle problém s hmotností vyřeší.

Air Traveller

Ufff.. tak to je slušnej materiál.

Trumway

Nevzpomínám, ale vzpomínám si na dobu kolem roku 2000 kdy spolu automobilky rovněž soutěžily. V té době lze nalézt skutečně kvalitě vyrobená auta. Příkladem budiž mnou již jednou zmiňované Berlingo, které nehnije, nehnije a nehnije i když se z karoserie sloupnul lak i se základem. Prostě pořádný pozink. To už dnes není na programu a i několik let stará auta hnijí jako by se nechumelilo.

Gouda

Ano, celému syndromu úmyslného zhoršování produktů a služeb se říká „enshittifikace“. Výraz byl původně použitý pro online platformy, ale je zjevné, že v posledních cca 15 letech tento fenomén postihl i mnoho výrobních odvětví. Automobilový průmysl je jeden z nejvýraznějších příkladů.

Ten Onen

Chvalim za to, ze aspon v titulku se neobjevuje nesmysl v podobe zdrazeni pro SUV.

Socialiste zase vymysleli opatreni, ktere neni domyslene a jsem zvedav na praxi. V clanku je i zminka o autech 4×4 , tak nevim jestli to tak opravdu je. To by se tykalo spousty Superbu, Octavek a vetsiny Audin. I kdyz to nejsou SUV a vazi mene nez 1,6 tuny.

Nejsis asi vzroste obliba priplatku “bez oznaceni typu”, coz automobilky nabizeji. Pripadne si lidi zacnou ze zadi sami strhvat ta chromova pismenka, ktera by je mohla prozradit.

Trumway

Někdo potřebuje písmenka a jinému stačí podívat se na zadní zavěšení kol aby měl jasno 😉

Ten Onen

Jj, kontrolori polezou po ctyrech, aby videli na zaveseni kol😂

MaT

Proč po čtyřech, na to jsou zrcátka na tyči… Se někdy třeba v Praze na Malé Straně běžte podívat do ulice Tržiště, kudy se jezdí k Americké ambasádě, tam něco takového mají zde hlídkující policisté a pokud byste náhodou jel autem (pokud byste tedy projel tím zákazem o něco níž – ale nevztahuje se to na návštěvníky Nemocnice Pod Petřínem), tak Vám to i v praxi ukážou…

Ten Onen

Navic jsou auta v zakladu se zadnim pohonem a ve verzi 4×4 se doplnuje predni pohon😉

Trumway

Aha. No vidíte a já si myslel, že auta s klasickou koncepcí už vyhynula. Mohl byste mi jmenovat nějaký takový příklad auta kde je v základu motor vpředu, pohon zadná nápravy a verze 4×4 se rozšiřuje dopředu?

Ten Onen

BMW od rady 3 vyse, MB od rady C vyse… Obecne manazerska vozidla. Teda v zemich na zapad od nas, u nas je manazerske vozidlo Octavia😉 Z velke nemecke trojky ma v zakladu pohon prednich kol jen Audi.

Snad vam to takto staci. Vase predstava o vyhynuti klasicke koncepce je dost mimo, dokonce by se dalo hovorit o jejim navratu, protoze u EV je dost casto prave pohon zadnich kol, ale tam je to trochu jine celkove.

Trumway

No jasně. Tak přesně takovou odpověď jsem čekal. Vysloveně automobily pro masy a obzvláště pro rodiny s dětmi.

A k té klasické koncepci….U elektromobilů je to jibé hodně a nej jen trochu. Kategorie klasická koncepce je charakterizována motorem vpředu a pohonem zadní nápravy (obvykle prostřednictvím kardanu) do které elekromobil s motorem v zadní nápravě (byť s pohonem zadní nápravy) fakt nespadá).

Ten Onen

Tak ona tato auta jsou i u nas dost v oblibe diky historicke povesti. Nikdo nerika, ze si rodiny kupuji nove BMW nebo MB, ale spousta u nich konci jako ojeta. Takze na zapade mate velkou skupinu sluzebnich aut techto znacek, pak taky dost MB jezdi jako vozidla taxi no a pak jeste vetsi skupina jezdi v rodinach jako ojeta. No a v CR musi treba svetsti mit doma u karavanu MB, jinak to proste nejsou svetati😉 Ve Francii je to podobne, urcite socialni skupiny trvaji na urcitych symbolech, ale ta auta nekupuji jako nova.

JardaP

Nějaká centrální databáze, ne? Nemusíte hned prstit výfuky nebo v tomto případě hledat loga 4×4 nebo pod autem hrušky …🙂

Ten Onen

Nepredpokladam, ze by meli pristup k celoevropske databazi, resp. ze vubec nejaka takova existuje. Takze bud budou cesti a jini zahranicni ridici v klidu nebo budou francouzi muset bombardovat zahranicni urady s dotazy na hmotnost jednotlivych vozidel.

Orange pilled

Naprosto logicky krok. Doufejme, ze to bude brzy u nas.

„I have this big SUV with metal balls hanging, look how alpha I am“

marek hudec

ano, 225€ za 6 hodin odstaveni SUV v Praglu je tak akorat…

Chleba Nakup

Nejvyšší čas nechat tato nevzhledná oteklá auta – parodie na terénní vozy – pohoupat na magnetu a koupit silné sporťáky. Sporťáky převezou asi stejně osob a zboží, ale zaberou méně místa.

Tom

Nechci hodnotit, jestli to je nebo není správně (spadám samozřejmě se svým SUV do vyšší sazby), ale trošku mě děsí jak málo lidí, s tímto nastavením platnosti referenda, rozhoduje o většině. Taky mě napadá, že když to takto udělají všechna města, bude to možná mít vliv na počet dětí v rodinách, možnosti sportovat na dovolených (nevejdou se mi do auta věci na lyže atd.).

Michael

Jaký vliv na počet dětí v rodinách? Jmenujte mi jedno SUV, kde lze bezpečně a v souladu s předpisy umístit ve druhé řadě 3 děti. Realita je, že SUV je jen vyšší více obložený kvazi kombík.

Trumway

V kterém SUV lze bezpečně umístit ve třetí řadě tři děti v souladu s předpisy ? V každém!

Trumway

A víte proč? Protože nezáleží na tom jakého věku dítě je , kolik dítě měří a jaká je jeho hmotnost. To, že díte musí být umístěno v sedačce vždy je nesmysl. 150cm nebo 36Kg. Pokud je u dítěte jeden z parametrů vyšší než co je stanoveno není nutná sedačka. Není možné aby dítě s hmotností 40kg sedělo na sedačce kde je maximální přípustná hmotnost 36kg a to samé platí o podsedáku.

Tom

Já vím, že je to moje volba, ale kombinace dvě děti, labrador a lyže je v MPV nebo SUV výrazně pohodlnější. Nicméně do Paříže jezdit nemusím (a bývám tam ve 100% bez auta) a kdo chce mít opici musí mít i na banány platí. 5% referendum se mi , ale opravdu nelíbí.

Trumway

Samozřejmě. Tři děti dáte i do auta které má jen 4 místa k sezení (pokud pojede jen jeden dopělý). Ovšem v případě dvou dospělých už musíte mít míst 5 a existují auta, která mají místa jen 4. A pak je tady ještě to jestli vezete jen děti a nepořebujete převážet třeba očárek pro nejmladší ratolest. No a v případě dvojčat ten kočárek taky zabere více místa . Prostě říkat někomu, že svoje 3 děti může vozit v takovém či makovém autě…..sakra, je snad každého věc v čem je bude vozit. Pořád lepší auto kde je vnitřní prostor než mít děti… Číst vice »

Trumway

Rozhodně nikoho nehodlám poučovat a co se toho počtu dětí týče díky za takové jako jste Vy (vy) .Takže jistě sám nejlépe víte jaké to je když se místa nedostává 😉

marek hudec

deti, zenu, k tomu 50kg psisko, detska kola bez demontaze a haldu bagaze nacpu i do Xsary picasso…..

Trumway

JÓ, copak Citrák. Takový Berlingo I byl super počin. Co neměl na délku to měl na výšku. Pěkně 2.0HDI a NO PROBLEMO. Dnes už ta nová ani takového prostoru nemají jak jsou napěchována plasty.

Tom

Dobrý den, pane Sůro, velmi často s Vámi souhlasím, ale tentokrát nikoliv. Samozřejmě se tři děti vejdou i do Fiatu Punto, pokud to bude třeba. Nicméně pokud chceme, aby rodiny měly více dětí (a to předpokládám v EU chceme, tak bychom jim to měli nějak zpříjemnit, protože to mají náročnější než menší rodiny. Vím, že jste „velký fanda“, železniční dopravy, nicméně byl bych rád, pokud byste se rozhodl mít třeba Mercedes V Klasse, protože je to pro Vaší rodinu s třemi dětmi (a někdo má třeba i čtyři) pohodlné, abyste mohl svou rodinu pohodlně vozit bez restrikcí. Domnívám se, že… Číst vice »

Trumway

VW Caddy je fajn. Takové malé velké auto jak já říkám. A když je dlouhý tak je to ještě lepší.

peter

No neviem, ci sa vam Caddy vlezie do limitu 1600 kg. Tu je Caddy ze model 6/2021 a ked pozeram tie technicke udaje, tak najlahsi Caddy ma podla toho pohotovostnu hmotnost 1613 kg. Samozrejme z vybavou pohotovostna hmotnost narasta.
Najtazsi Caddy v plnej vybave s 2.0 TDI a 4×4 vazi 1896.

https://www.vwuzitkove.sk/caddy/cenniky-a-katalogy

Ivo

On někomu snad někdo něco zakazuje?

Trumway

Já napsal něco o tom, že někdo někomu něco zakazuje?

Radek

Na druhou stranu šikanovat všechny ostatní negativními externalitami vyplývajícími čistě z mých osobních potřeb a preferencí (hluk, bezpečí, emise, tepelné ostrovy, atp) Vám přijde v pořádku? Přeci osobní svoboda není bezbřehá, obzvláště tam, kde žije hodně lidí na malém prostoru (definice města). Zkrátka platí, že svoboda jednotlivce končí tam, kde začíná svoboda druhého.

Trumway

Ano, to jistě platí jen si nemyslím, že by se dalo hovořit o šikaně v případě individuální dopravy a moderních automobilů se spalovacími motory. Hluk? Jaký hluk? Hluk produkovaný chodem spalovacího motoru je v porovnání s hlukem způsobeným pneumatikami a povrchem vozovky zanedbatelný. Těžko bude elektromobil o hmotnosti 2t způsobovat menší hluk za jízdy (díky pneumatikám) než vozidlo s hmotností 1600Kg. To samé hybridy jejichž motor kolikrát není ani slyšet. Bezpečí je sporné, protože chodec sražený elektromobilem pravděpodobně utrpí stejnou újmu jako ten sražený autem se spalovacím motorem. Emise jsou problém, ale ne až takový. Zrovna před několika dny jsem… Číst vice »

Radek

Já nic o elektromobilech nepíšu, rozhodně nejsem jejich zastánce. Proto Vaše argumenty porovnávající auta se spalovacími motory nemůžu brát jako relevantní, když takhle já tu diskuzi nevnímám/nestavím. Srovnávám to s VHD, chůzí, kolem, elektrokolem atp a tam myslím všechny ty argumenty o kterých jsem psal, jsou platné. Abychom si nerozuměli špatně, já rozhodně nejsem pro nějaké zakazování aut, jen prostě si myslím, že je třeba hledat nějaký balanc a ne – „já potřebuji tohle a vy – společnost – my to musíte umožnit, protože mám na to právo!“ Já rozumím, že vy si to nemyslíte, ale to přece neznamená, že… Číst vice »

Trumway

“ Přece jiní lidé to můžou vidět jinak a pak je legitimní o tom vést diskuzi, nakolik je to zásah do svobody druhého (skupiny).“ Ano, vidím to asi jinak než třeba někdo jiný a souhlasím s tím, že je třeba o tom vést diskuzi. Přiznám se, že na VHD jsem při psané předešlého vůbec nepomyslel, protože to je veřejná a nikoliv individuální doprava proto to nelze stavět vedle sebe. „nějaký balanc a ne – „já potřebuji tohle a vy – společnost – my to musíte umožnit, protože mám na to právo“ Tohkle si rozhodně nemyslím, protože by to šlo proti… Číst vice »

Trumway

A ještě něco. Já osobně si myslím, že takové SUV by měl vlastnit člověk který bydlí ve městě jen pokud ho opravdu potřebuje a ne k tomu, aby s ním jezdil po městě do práce a na nákupy. Obráceně ten kdo má jako jediné auto SUV (v lepším případě pokud to není přímo offroad nebo Pick-up) protože bydlí na horách a do města jede jen občas by neměl být znevýhodněn na základě toho, že takové auto ke svému životu potřebuje protože tam kde bydlí nejsou dostatečně dobré možnosti VHD nebo, že silničáři jedou podle hesla „jak napadal, tak sleze“.

Ivo

Vy máte pocit, že na trhu nejsou jiná, větší a pohodlnější auta, než je vaše SUV? SUV je jen o tom, že automobilky chtějí více vydělávat na lidech, kteří si myslí, že když budou mít SUV, tak budou in. Bohužel v praxi jsou SUV neekonomická, neekologická, nebezpečná a ke všemu ještě většinou i uvnitř malá a nejvíc mě rozesměje SUV se střešním boxem. Jo a těmi dětmi tak to jste mě dostal. Děkuji vám, smích prodlužuje život.

Air Traveller

Nedavno tady jeden tvrdil, ze “do Dubaje se jezdi, aby clovek byl In”, ted zas vy s tim, ze SUV se porizuji, aby clovek byl IN.

Tomu fakt verite, nebo to jenom tak opakujete, abyste dali najevo pohodrani nad nekym, kdo nekam jede, nebo si poridil vetsi auto nez vy sam?

hank

„…budou in…“

Sociologové tomu říkají nápodoba statusových znaků vyšších vrstev příslušníky vrstev nižších. A ti drsnější mezi nimi si občas dovolí napsat něco o autě jako druhotném pohlavním znaku, čímž na sebe pravidelně přivolávají zuřivé útoky těch, kterých se to týká. Quod erat demonstrandum.

bifidus

Víte že momentální rozšíření SUV vlastně způsobily normy EURO na produkci CO2? Tyto normy totiž neúnosně prodražují malá auta, která jsou tak vlastně vytlačena z trhu.

Trumway

To „atd.“ bych pochopil, ale ty lyže ne. Lyže není třeba vozit v autě, ale je nejlepší je dát na střechu. Zatížitelnost střechy je obvykle minimálně 50Kg tak věřím, že nějaký ten střešní box a lyže do něj jsou tím nejlepším řešením (když ne přímo střešní džák na lyže).

Ivo

Nejlepším řešením je vak na lyže uvnitř auta. Nevím proč bych měl prznit střechu nějakým boxem.

Trumway

Tohle už začíná být normální hon na čarodějnice. Takový VW Transporter/Caravelle/Multivan fakt nemá pod 1600Kg a fakt to není SUV a takových aut by se našlo více. Přitom třeba ten VW odveze výrazně více osob/nákladu a při parkování zabere stejně prostoru jako větší combi.

peter

Staci ti Sharan. Rocnik 2015 – 2018 ani jedna motorizacia nie je pod 1600 kg.

Trumway

Ano, VW Sharan a další podobné (Peugeot 807, Seat Alhambra…). Všechno MPV nikoliv SUV a všechno vozidla ideální pro úplné rodiny se dvěma a více dětmi případně vozidla používaná pro potřeby hendikepovaných, protože takový elektrický vozík se jen tak do každého auta nevejde.

Ten Onen

Nasel jsem si, ze i hybridni Octavia iV v kombiku ma 1620 kg, takze se za ni bude platit vic. Jen netusim, jak to chteji kontrolovat. Jak se treba u auta bez oznaceni pozna, jestli ten konkretni kus ma hmotnost 1580 kg nebo uz 1620 kg? To budou cekat na ridice a chtit po nem technicak? Nebo budou mit pristup do databazi a hledat podle SPZ/RZ nebo podle VIN kodu? Trochu podivne opatreni…. Napr. takovy Peugeot 3008 coz je ve Francii obvykle auto mistniho vyrobce ma ve verzi s motorem 1.2 hmotnost 1 395 kg zatimco v hybridni verzi uz… Číst vice »

Trumway

Nemají to domyšlené., Na jedné straně operují tím, že v roce 1990 byla průměrná hmotnost nějaká a dnes je také nějaká, ale asi jim nedochází, že kdyby se stále nehledělo na bezpečnost nárust hmotnosti by takový být nemusel. Jde to ruku v ruce se všemi těmi systémy a masou kolem posádky které dělají auta taková, že si v nich člověk připadá bezpečně. Posaďte někoho kdo s moderním autem létá jak o závod do Trabantu a uvidíte jak rychle si rozmyslí jezdit s plynem na podlaze když bude vědět, že toho co má kolem sebe příliš není a je není nic… Číst vice »

Esemag

Vzhledem k tomu, že to neplatí pro rezidenty, tak se je s podivem že přišlo k tomu referendu tolik rezidentů 🙂

Ivo

Ano, přesně o tom to celé je. My můžeme cokoliv, ale vy plaťte.

hank

Je to jejich město, tak snad mají právo vyjádřit se, jak v něm chtějí žít. Hosté by se měli chovat jako hosté, tj. slušně. Jestli si dojíždějící hosté myslí, že mají pod záminkou svobody a demokracie právo prosazovat své (pseudo)potřeby na úkor rezidentů, tak je jenom dobře, že budou vykázáni do příslušných mezí.

tomas-6273

Zavést vyšší cenu podle hmotnosti je rozhodně fér. Proč se k tomu muselo konat referendum už úplně nechápu. Lidé ve vedení přece mají nějakou zodpovědnost za vedení. K tomu kroku mohli klidně přistoupit i bez referenda.

pavel.mertlik

V čem přesně to je fér? 🙂 Jediné v čém to může být fér je to, že těžší auta víc „ojíždějí“ asfalt.
Ale o bezpečnosti ani emisích to není ani omylem.

Juraj

Tak v bezpečnosti – především u chodců, a hlavně dětí – je ten rozdíl docela citelný. Jako ilustrace třeba nedávný případ z Brna.

hank

O bezpečnosti to samozřejmě je. Zkus posadit osobu vysokou 160 cm do takového monstra za volant a změř si délku slepého prostoru před nárazníkem, kam ta osoba nevidí. Korunu tomu pak nasazuje zvěrstvo v podobě „potřebného“ trubkového rámu před nárazníkem.

Trumway

Ale to mluvíte o bezpečnosti z jiné strany. Nebo snad chcete říci, že je nutné SUV vymítit jen proto, aby si je nemohl koupit člověk 160cm vysoký který by z něj náááááhodou neviděl? Ovšem tady tohle opatření není o tom, že by SUV nebyl umožněn vjezd což by ve vztahu k tomu co jste zmínil bezpečnost přineslo. Tady je to o zaparkování.

hank

„…který by z něj náááááhodou neviděl?“

Argumentační faul. Bylo experimentálně dokázáno, že z něj vidět není, na což už doplatila řada přejetých dětí.

Libcha

Tohle konkrétní provedení regulace mi přijde trochu blbě nedomyšlené, ale obecně myšlenku vítám, taky mě znepokojuje, jak se průměrná velikost (nejen hmotnost) aut donekonečna zvětšuje, i když slouží k přepravě stále stejného počtu osob (a jen nepatrně více zavazadel). Má to rozličné negativní důsledky, hlavně právě v těch městech, kde se koncentrují na malé ploše. Ale nenacházím řešení, jak celospolečensky motivovat trh, aby konvergoval spíš k něčemu jako Fabie Kombi, místo k BMW X5.

Dachs

Konvergovat k něčemu jako Fabia Combi dost dobře nejde, neboť tlaky, za nimiž je jistý druh socialistické politiky, zapříčinily její umření (tedy konkrétně tohoto u nás oblíbeného modelu), stejně jako dalších aut nižší třídy. Druhá věc je, že jsme zpovykaní, ani mně by se už nechtělo jezdit něčím, v čem se cítím jak v těsném kabátu (a to mám konf. velikost M) 🙂 Jinak opakování: za nárůsty velikostí, jsou dost často nové bezpečnostní normy nebo cpaní do výbav prvků, které zákazník ani nechce. Až v další řadě je to pohodlnost a ego, že čím větší, tím prestižnější, na což vývoj… Číst vice »

Lars

Nevím co je socialistické na tom, že si automobilky v USA vylobbovaly vyjmutí malých nákladních vozidel, (mezi které tam spadají kromě pickupů i SUV) z přísnějších emisních norem. Navíc mají tato vozidla v USA i minimální nároky na vnější bezpečnost, takže už zbývalo jen upravit ceny menších vozů a s pomocí marketingu cíleného hlavně na rodiny s dětmi, se peníze jen hrnuly…

Změna je na dohled

Ha ha, kde byli všichni petrolheada, ta údajná mlčící většina? Proč také nepřišli vyjádřit svůj názor a ovlivnit výsledek tohoto referenda? Aby pak mohli v hospodě zase nadávat na údajnej ekoterorismus?

Dachs

Tyhle věci bývají dělány v tichosti. A řvoucí menšina to moc dobře ví a přizpůsobuje tomu taktiku, zvláště když jim jde na ruku správně naočkovaný, nebo rovnou doktrínovaný politik.

MP22

V tichosti? I já žijící v Praze bez nějakých přátel v Paříži sem o tom referendu věděl, jaká pak tichost? Žijete v Paříži nebo jen plácáte?

Kebab

Té údajné mlčící většiny se to netýká, protože jsou rezidenti, takže kam a proč by chodili?

Matěj

Užívali si života, jeli na hory apod. zatímco zapšklí lidé, co si myslí, že můžou mluvit ostatním do jejich života, si nenechají ujít jedinou šanci a nebo se odtamtud už ti všichni normální odstěhovali

hank

„…lidé, co si myslí, že můžou mluvit ostatním do jejich života…“

Takže právo mluvit ostatním – nota bene obyvatelům města, kteří v tom bordelu musí žít – do života mají jen majitelé a řidiči SUV?

Matěj

Potrefená husa..jestli jste četl článek a pak příspěvek, na který reaguji, tak je tam jasně napsáno, že právě řidiči se nevyjádřili.

V. Špinka

Já si hlavně nedokážu představit, jak by to fungovalo v praxi. Zatímco u rezidenčního parkování ještě třeba městský úřad může chtít doklady k autu (techničák atp.), těžko to vyžadovat od turisty. Jak policista pozná váhu auta?
A nebo se budou vydávat nějaké plakety jako jsou pro vjezd do německých měst?
To je na tom to nejhorší – další halda byrokracie.

peter

Co som pozeral, tak v Parizi su uz vyzadovane emisne znamky. Takze len sa rozdelia podla hmotnosti.

jkjk

Turista sebou nemusí vozit malý techničkák?

Radek

Deregulujme systém parkování a nebudeme se muset furt dohadovat, kolik je ta „správná“ cena. Cenu má určovat trh.

průměrný nevolič

To zní fér. Jelikož ulice jsou nás všech, tak za sebe deregulovat cenu na nulu a platit se bude nohama. Holt se občas budeme muset projít, když to nevyjde pod oknem.

Trumway

Nebojte se, dočkáte se. O část úbytku vozidel na silnicích se postará E10 (mám vyjeto něco kolem 40 L a motor se chová fakt hodně divně) a o další se postarají nápady z EP pokud se do detailu stanoví které auto je ještě opravitelné a které již opravitelné není. A pokud někdo řekne, že vozidlo u něhož byla vypuštěna brzdová nebo chladící kapalina je neopravitelné a nemá na silnicích co dělat pak budete mít prostoru na silnicích víc než dost a projít se budete muset častěji než jen občas.

Radek

V tom případě doporučuji volit KSČM, ti vám k tomu slíbí zadarmo i bydlení a spoustu dalších prima věcí.

průměrný nevolič

Samozřejmě, když dojdou pádnější argumenty, nastoupí na scénu komunisti.. A propos, vy doma každý večer vypláznete 250 korun, když vám manželka uvaří večeři? Nebo doma je tak nějak v pořádku socializovat náklady na její čas a už jednou koupené potraviny?

Radek

Tak v momentě, kdy chcete po eráru aby za Vás zdarma řešil Vaše osobní věci, tak co jiného to je než socialismus? A popravdě nerozumím srovnání fungování věcí veřejných se situací v domácnosti. Když bych teda zůstal u Vašeho příměru – asi přeci nepřijdu za sousedkou, aby mi tu večeři uvařila ona a zdarma, ne?

hank

Ulice jsou nás všech – i chodců.

hank

Jo, a vyhrajou to jako vždycky nadité prkenice.

Radek

Tak ale funguje kapitalismus. Respektive: „tržní rovnováha nastává v průsečíku křivky poptávky a křivky nabídky, neboť tam se poptávané množství právě rovná nabízenému množství, a na trhu tudíž nevzniká ani nedostatek, ani přebytek zboží. Tuto cenu nazýváme rovnovážnou cenou. Všechny ostatní ceny jsou nerovnovážné. Pro rovnovážnou cenu platí, že odráží současně mezní užitek spotřebitelů i mezní náklady výrobců.“
Regulujte cenu a dostanete nerovnováhu.

hank

Tuhle učebnicovou definici si strč za klobouk. Veřejný prostor ve městě má sloužit jeho obyvatelům; v žádném případě nemá být předmětem tržních vztahů. Což samozřejmě platí pro většinu dalších náležitostí života většiny lidí. Jenže přesně tohle budou mainstreamoví ekonomové zuřivě popírat – a zároveň to budou ze svých vzorečků a grafů vylučovat jako externality, protože jinak by jim z těch vzorečků nikdy nemohlo vycházet to, co a priori ve své předpojatosti chtějí, aby jim vycházelo, nebo co si někdo objednal, aby jim vycházelo. Adam Smith a jeho současníci byli v tomto ohledu intelektuálně mnohem poctivější. Oni totiž přiznávali, že v… Číst vice »

Radek

1) nepotykali jsme si. 2) to co píšete vyvolává spoustu otázek. Na první dobrou mě napadají dva okruhy. A) Já s Vámi souhlasím, že veřejný prostor má sloužit jeho obyvatelům, nicméně otázka je, co to znamená – k čemu všemu on má „zdarma“ sloužit a jakým skupinám? Z mého pohledu to určitě neznamená to, že by měl sloužit primárně jedné skupině (mrkněte na celkem libovolnou ulici). Můžu si ve veřejném prostranství zdarma postavit kamion? Tank? Dodávku? Osobní auto? Saunu? Dům? Mobilní dům? Jaké další osobní potřeby (parkovací stání pro osobní auto je soukromý ekonomický statek) by měl veřejný sektor poskytovat… Číst vice »

Dony

Jakože SUV domácích jsou ekologická a bezpečná pro ostatní , ale ty návštěvnická nikoliv😂😂. To nevymysliš. Ale fakt je že v Paříži už opravdu ani důvod k návštěvě není. Město ovládlo zcela jiné etnikum než francouzi, v lepším případě vojáci se sapíky u každé pamatky a cesta metrem je kapitolou sama pro sebe. Osobní zkušenost před dvěma lety a Paříž už fakt více ne.

Martin

Taky se říká, že návštěva Paříže je pro některé šok, bohužel v tom negativním smyslu.

Dony

Šok to byl, máte pravdu, jediné co to zachránilo byl Disneyland kde jsme se rozhodli cestou domů zastavit a nelitovali , nakonec jsme zůstali i přes noc v hotýlku u parku. Ale Paříž fakt veškeré iluze ztratila.

mikiqex

Vidíte, přitom se říká, že ten pařížský je nejhorším Disney parkem na světě 🙂

pavel.mertlik

Pane Sůro musím říct, že mě ten váš (váš a pana Šindeláře), už čím dál měné skrývaný, anti-auto aktivismus celkem mrzí. Zvlášť když provozujete web který se týká dopravy.
Kdybyste to provozovali třeba jako Ústav pro informování o VHD při spolku Aut*Mat tak by to smysl dávalo, ale takhle … je to škoda.

Trumway

No vidíte. Nikdy jsem tam nebyl a nepředpokládám, že se tam někdy podívám takže by mi to mohlo být jedno, ale není protože je mi jassné, že dříve nebo později se toho někdo chytí a přijde to sem. Tady u nás snad každé město které znám má komunikace pro pohyb automobilů a rovněž vedle nich komunikace výhradně určené pro pohyb chodců. Že je více těch pro pohyb automobilů je možná dáno tím, že automobil je o hodně mobilnější (však to má i v názvu) než chodec. Ale proč ne. Kdyby někdo chtěl zařídit takové město, které by bylo kompletně bez… Číst vice »

Martin

V Paříži jsem byl naposled v loni a jen říkám ,že každý rok je tam větší bordel a nějak se tam člověk necítí bezpečně, třeba se to letos kvůli olympiádě zlepší.

SaulGoodman

Zajímavé, já tam také byl a tedy pocit jsem měl skoro opačný. Neříkám, že tam nejsou i rozsáhlé pěší oblasti, ale také jsou tam široké bulváry plné aut, určitě jsem byl v dost městech pro chodce přívětivějších. Ale pravda, podmínky parkování jsem nezkoumal. Jinak k té bezpečnosti, nemůžu říct, že bych se tam cítil vyloženě nějak nebezpečně (možná taky proto, že nejsem žena), ale je fakt že všemožných pochybných prodejců kde čeho, scammerů a kapsářů je tam dost. Když to srovnám třeba s Londýnem, který také netrpí na nedostatek kosmopolity, tak tam jsem se cítil v tomhle směru určitě příjemněji.… Číst vice »

Air Traveller

Neívm no – loni na podzim jsem byl v paříži hned dvakrát, a něčeho dramaticky pozitivního jsem si v centru nevšiml.

Aut všude jako much. Jako v jakémkoli jiném městě podobné velikosti.

peter

Nedes. Ja sa chystam tak o 2,3 roky do Francuzky. Primarne to ma byt Normandia a udolie Loira pod LeMansom. Do Pariza som sa planoval pozriet na jeden den.

Dony

Naopak Francouzský venkov doporučuju, tam ta tradiční atmosféra je . Paříž bohužel. A pokud si sedněte někde na jídlo na nějaké zahrádce venkovní, bacha na věci. Ty černé gazely jsou fakt rychlý a mrštný a batůžek najednou neni. Viděno na vlastní oči. Jinak měli jsme sebou 13 letou neteř, blondýnka, modré oči a ty až nechutné narážky na ni v metru od těch pričmoudlých nás vedli k rozhodnutí jezdit pak po městě autem ač to v plánu nebylo.

marek hudec

jel jsem (4x v poslednich 10 letech) a subjektivne vzato staly sesup smerem k mestum jako Casablanca, Tanger…tez videno osobne….
jeste tak RER z CDG je OK, pokud tedy v jistych destinacich nevystoupite a z konecne na Gare de Nord vypadnete jinam co mozna nejrychlejc….metro idealni leda k nakupu ilegalniho tovaru vseho druhu…z hlediska bezpeci pro cize hovorici osoby je i Cejl nebo Predlice oproti tomuto jako klasterni asylum – – tez osobni zazitek

Viktor Šedivý

Takže nejprve stát svými „bezpečnostními“ předpisy nutí výrobce do stále těžších a větších aut a pak velikost aut vadí.
Město likviduje prostor pro auta a pak se diví, že se auta nevejdou.

Gouda

Konvenční kombi hmotnosti 1400-1500 kg by bez problému splnilo všechny regulace. Nikdo po výrobcích nechtěl, aby vyráběli prakticky jenom SUV, a nabídku normálních rodinných aut zlikvidovali. Automobilky to udělaly proto, že na SUV mají větší marže, a protože SUV mají kratší servisní a životní cyklus, což všechno dohromady pro celý sektor znamená zisk. A jelikož automobilky současně s tím blábolí o ekologii a tlačí bateriové elektromobily (samozřejmě kvůli ještě kratšímu servisnímu a životnímu cyklu), je nutné je za toto pokrytectví trestat. Za normálních okolností by je za to potrestal zákazník odlivem poptávky, ale to se ve světě oligopolů kontrolujících své… Číst vice »

tomas-6273

Bohužel nejspíš bezpečnostní předpisy neznáte. Je totiž přesně naopak. ETSC vyzvala státy, aby přehodnotily vydávaní vyjímek na velká auta dovážená primárně z USA, která nesplňují bezpečnostní limity, se kterými se roztrhl pytel a počet vydaných vyjímek nárůstá. O problematice zvětšování aut pojednává i organizace Transport Enviroment https://www.transportenvironment.org/discover/ever-wider-why-large-suvs-dont-fit-and-what-to-do-about-it/

Pavel

Renault Espace má 1,9 t. Je to jedno z mála aut, které má 5 samostatných sedadel, z toho vzadu 3 s isofixem. To moc přívětivé není.

peter

Brat sa obzera po nahrade C4 Piccaso. Tak isto pozaduje 3 samostatne sedadla vzadu, tak pozeral C5, ktora to splna. Verzia tej C5 s automatom tiez uz prevysuje limit 1600 kg.

pavel.mertlik

Tak samozřejmě, v kruzích zelenorudých aktivistů a vypouštěčů kol je velké těžké auto SUV a je to nějak jako fašista pro Rusy, prostě úhlavní nepřítel.
Že se spadají i všechna větší MPV a osobní dodávky, kterými většinou jezdí početné rodiny … koho to zajímá. Předpokládám že na to by se dal napasovat argument že plozením dětí ničíte platenu a drancujete její zdroje.
Podivný svět, kde ve jménu levice lze beztrestně veřejně štvát proti lidem i skupinám lidí a spoustě lidí to přijde ještě potleskuhodné.

Podle hmotnosti je to přeci hloupost

Přijde mi to hrozně hloupé a mělo by to být spíš podle rozměrů a toho kolik místa auto zabere. Smart pro dvě osoby by měl být zadarmo stejně jako motorky a nebo platit málo. Pak třeba auta do 3,7 m trochu víc, další stupeň do 4 m, další stupeň do 4,3, pak do 4,7 m, pak do 5 m a nad 5 m

Dachs

Hlavně ta čísla nedávejte k hlasování hlupákům, ne nepodobným jako těm z Fr., protože by to s nadšeným hýkáním odhlasovali kladně. Auta nižší tř. mají totiž právě lehce nad 4, nižší střední hatch (kromě Golfu) lehce nad 4,3, nižší střední ve variantě kombi od 4,58 (i30) po nějaké dlouhány (Oktávka, Focus – to nevím kolik). Vozy z kat. SUV většinou zas tak dlouhé nejsou, jen některé, nebo většinou jsou jen o fous širší. Hmotnost aut roste s požadavky na bezpečnost a řadu zbytečným blbin, o které většina zákazníků ani nestojí. Když jsme u té hmotnosti, některá EV vozítka jsou těžkotonážní… Číst vice »

Radek

Zadarmo ..a pak, že v Paříži jsou socialisti.

Tomáš Gottschalk

Paříž už to s nepřátelstvím k IAD docela přehání, ale je fakt, že ulice tam nejsou nafukovací a síť metra hustá.

jiri.vosecek

To je obranný mechanismus, ne nepřátelství.

pavel.mertlik

To že si narejžujete na přespolních ještě víc než doteď a dáte tomu nálepku „za lepší zítřky“ opravdu není obranný mechanismus 🙂
A to že tomu spousta simplexních lidí co neznají historii tleská, to je ta pravdá tragédie. Zkuste si vygooglit jak u nás vypadal nástup komunismu.

Robert Pražák

Tak to budou mít elektroauta docela problém.

Hala D

Třeba Tesla Y má hmotnost kolem 2000kg, Trojka to splňuje s přehledem. Zato Mercedes GLS a podobné potvory budou mít problém. Koneckonců i Kodiaq je nad limitem 1600kg.

Beekee

Na jiném serveru byl uveden 2t pro EV

Hala D

Je třeba omezence, co při průjezdu městem sebou vláčí víc jak 2tuny šrotu a zatěžují tak povrch ulice i život ostatním tvrdě pokutovat. Města nejsou nafukovací, a opravy vozovky (chodníků) určitě nezaplatí. Brzo by každý chtěl po městě jezdit traktorem či tankem.

peter

Jasne, je uplna drzost si dovolit prist do mesta na SuperB combi, kedze vela motorizacie nesplan limit 1600 kg uz v zaklade.

Hala D

Fabia limit splňuje. A bude se vámi líp parkovat.

Air Traveller

Tak si tou fabii jezdi sam. nevnucuj ji ostatním.

pavel.mertlik

Rád se nechám poučit jaký model Fabie má 5 isofixů.

Air Traveller

chlapce, chlapce … 2t hmostnosti se blizi i takova oktávka.

Průvodce původní Aleš

Oktávka je luxusní auto pro zbohatlíky. Správný skromný Čech jezdí Fábií 🙂

Trumway

Ale houby. Fabia nebo Octavia. Pořád je to Škoda.

Robert Pražák

Tak moment. Tady se neřeší prostor, nýbrž hmotnost. A baterie jsou dost těžké i u mini autíček.

pavel.mertlik

Jinými slovy, 2t EV je bezpečnější při srážce s chodcem, než 1,6t se spalovákem 🙂
Je jasné, že levicové publikum není intelektuálně moc náročné (historicky), takže mu stačí slabé argumenty, ale tady je to celkem do očí bijící 🙂

IGCT

Tak až vám bude ouvej, tak věřím tomu, že dodržíte své přesvědčení a nezavoláte si sanitku bo váží víc jak 2 tuny 🙂

ušatá

Chápete nesmyslnost vašeho příspěvku?

Průvodce původní Aleš

Kolík vážila 1203 v sanitní verzi? 🙂

hank

Učebnicový argumentační faul.

Hala D

Ten zákon se vztahuje i na sanitky? A co na hasičské cisterny? Podle vaší logiky, přece cisterna z vodou nemůže být použita, protože je SUV. A poslední dotaz, sanitka či hasiči jsou opravdu SUV?

ušatá

Ono by vůbec stálo za to stanovit nějaké rozumné max. rozměry osobního automobilu. Ta SUV jsou už víc než přehnaná, v ulicích se to nikam nevejde , není přes to vidět a ohrožuje to pěší chůzi, zavazí to u chodníků, zvyšuje to potřebu šíře vozovky a zejména odstavných pruhů, vyšší nároky na vozovku a nemluvě o tom, když se majitelé těchto krámů snaží s tím parkovat na chodnících – je to vidět na rozježděných chodnících, vyvrácených obrubnících apod., nevejde se to do průjezdu domů, kterými jejich majitelé chtějí zajiždět parkovat do dvorů apod. Prostě za rozumné by bylo, aby max.… Číst vice »

Jaaa

To je ten paradox přepjatého individualismu – každý se ze svého auta snaží udělat pevnost, všichni se vzájemně nesnáší, překáží si – přestože bez sebe nedovedou existovat.

Průvodce původní Aleš

O kolik je na plochu větší Kia Sportage než Oktávka?

pavel.mertlik

Předně by bylo dobré stanovit nějaké rozumné pravidla kdo si jaké auto může koupit a jak dlouho si na něj počká, co, soudruhu?
To by ten svět teprve byl krásný, kdyby každý měl jasně dáno od rána až do večera co smí a co ne 🙂

hank

Argumentační faul.

Ten Onen

Jakekoliv osobni auto vcetne SUV se vejde do standardniho pruhu s bohatou rezervou. Vozovky jsou totiz navrhovany tak, aby se tam vesly i autobusy a nakladni vozidla. Krome vazne historickych center z obdobi gotiky a starsich, kde jsou uzke ulicky, nemaji vetsi osobaky jakykoliv problem nebo zvysene pozadavky.

Ten Onen

Chudaci lidi jezdici autobusy nebo vubec vsichni obyvatele co jedi jidlo dovezene nakladnimi auty. Vite kolik takova vozidla vazi? A jake maji napravove tlaky? A jak nici vozovku?

hank

Argumentační faul.

Jaroslav Černý

Předpokládám, že to je pohotovostní hmotnost … v tom případě to je dost špatný, protože třeba VW Touran s dvoulitrem má těsně pod 1600 a to určitě není SUV.

peter

Nielen Touran. Pokial si niekto zvoli octaviu combi 4×4 v 2.0l nafte, tak je dost velka sanca ze prekroci ten limit 1600 kg, kedze pohotovostna hmotnost pri tychto modeloch zacina na 1576 a s vybavou rastie.

peter

Pozeram, ze napriklad aj starsie MPV budu mat problem s 1600 kg. Taky Sharan nema ziadnu motoriziaciu, ktora by neprekracovala 1600 kg.

jkjk

To tak často potřebujete parkovat zrovna v centru Paříže?

pavel.mertlik

Nikdy. Ale když tohle projde v Paříži, do 2 let to je v Praze a pak do 2 let v každým krajským městě u nás.

MP22

Jasně, stejně jako emisní zóny v Německu. Takže od roku 2010 máme emisní zóny v Praze a od roku 2012 v Jihlavě že?

LK

A v Praze mezitím směšných 1200,- za rok…

Air Traveller

ach ta zavist.

Jen je skoda, ze te zaslepila tak, ze jsi nejspis clanek ani nedocetl do konce – tyto nove castky za parkovne se netykaji rezidentu.

jkjk

Rezidenti si můžou koupit rezidentskou kartu za 45 eur na rok, na základě které ovšem nemají parkování zdarma, ale se slevou. Takže platí 9 eur za týden, celkem tedy pěkných 500 eur za rok. A jedno auto nesmí parkovat na jednom místě déle než 7 dní.

ušatá

Ta částka vzheldem k tomu, co nás to všechny stojí, je skutečně směšná. To se to zadarmo jezdí a ve veřejné dopravě jdou ceny neustále nahoru, protože se prý vše zdražuje a není tolik na dotace, tak že je to nutné! Absurdní, že? Bude pak ještě vůbec někdo tou veřejnou dopravou jezdit? A bude vůbec mžné za těchto podmínek utáhnout tu silniční dopravu?

pavel.mertlik

A to si představte kolik by Praha vydělala kdyby nerejžovala jen na autech, ale začalo se platit i ošlapné na chodnících a především na cyklostezkách, které se staví nově a za velké peníze a přitom dopravně jsou prakticky bezvýznamné.
Ach …

eLzyx

takže i všechny elektromobily. Super

eLzyx

sarkastické super …

M@trixX

Pre elektricke auta plati tato vyssia sadzba od 2t.

eLzyx

to jsem si nevšiml. Každopádně i tak je to problém. Mám elektrický sedan a 2,1t …
Holt ten špíňákov nenavštívím.

PetrN

a co takhle zaparkovat někde na okraji v nějakém P+R a dojet metrem či RER? Tam budou ceny parkování nepochybně řádově jinde

Nose Peak

Elektroauto do Paříže ani nedojede. Psali na autofóru. Taky psali, že když to někdo zapálí, tak už to nikdo nikdy neuhasí…

Průvodce původní Aleš

No ta poslední věta je bohužel víceméně pravdivá.