22 tisíc zisk z každého přistání nebo vzletu. Letiště Praha zvýšilo profit o dvě třetiny
Korean Air je jediným dopravcem, který do Prahy nasazuje Boeing 747-8i. Foto: Michal Holeček
Letiště Praha zažilo loni rekordní rok nejen podle počtu cestujících. Zisk státní firmy loni díky boomu v letectví stoupl o
Takže tak cca 150- 200 na letenku?
Ne. Do toho je započítány i nájmy a všechno okolo.
Až se otevřou České Budějovice,tak to půjdou zisky hodně rychle dolů……………..!
Jedná se o průměrný zisk z každého přistání nebo vzletu, ne zisk z každého přistání nebo vzletu. Asi ATR toto nevygeneruje 🙂 Ale lépe vypovýdající je spíše průměrný zisk na jednoho cestujícího, ne? Nemyslím to zle, jen si myslím, že tento ukazatel není moc vypovýdající, má na něj vliv mnoho jiných okolností…
Díky za upozornění, doplněno.
No .. na cestujícícho. Ono to tak moc vypovídající není. Cestující jako takový se na zisku v podstatě moc nepodílí – jen zaplacením odletové (případně tranzitní) taxy – a pak nepřímo, pokud něco koupí v obchodech. Přilétávající cestující neplatí nic.
většina zisku letiště (když nepočítáme příjmy za pronájem obchodů) pochází právě z toho, co dostane od leteckých společností – poplatky za použití letiště, za handling (tady teda zprostředkovaně přes handlingové společnosti) a za další služby spojené s odbavením letadla.
Rozumím, jen jsem se častěji setkával s ukazatelem zisk na cestujícího, ale to je jedno… Jen bych ještě doplnil, že na zisku se prostě cestující podílí zásadně, bez cestujících a nákladu nebude žádný zisk, žádné tržby a možná i žádné letiště…. no i když Ostrava, Pardubice, České Budějovice… 🙂
ale jo … kdyz nad tim premyslim … znovu a lépe .. tak ono to dává logiku i na toho cestujícího. ale to si zvládneme podělit sami. a je to cca 200 Kč zisku na cestujícího 🙂
A leteckým společnostem, když tedy pomineme celkem zanedbatelné cargo, to v ceně letenky platí někdo jiný než cestující?
zde je to poměrně polopaticky vysvetleno
https://www.youtube.com/watch?v=wdU1WTBJMl0
Jo a pak za levnými lety musíme do okolních zemí.
no, ruzynské letiste patří (co se poplatků – jak pro cestující, tak pro společnosti) mezi ta levnější letiště.
pokud vám už současné ceny „za hubičku“ přidjou velké .. tak pak už nevím, co byste si představoval.
Já mám třeba Brno a Vídeň mnohem blíž a lety z Prahy jsou levnější. Z Brna vůbec mimo Berlín.
Nikdy mě nevyšlo ve finále levnější cestovat na jiné letiště.
Tak to mě teda jo, Kyjev z Katowic zpáteční 1200 Kč, z Prahy 5500 Kč, ve čtyřech autem z Prahy na jednoho cesta do Katowic 500 Kč a potom Porto, z Norimberka za 1400 Kč, z Prahy za 6000 Kč, vlakem přes Cheb jízdenka 289 Kč.
Tak já byl v Portu za 1500 z Prahy (s přestupem v Madridu), neztratil jsem 5 + 5 hodin cestou do/z Norimberku a ušetřil 1500 korun za zpáteční jízdenku na bus/vlak z Prahy do Norimberku. 🙂
Tak to neumíte počítat je to 500 km tam a 500 zpet. 1000 km nestojí 2000 to je jen za palivo a kde je amortizace a 5-6 hodin sezení v autě tam a to samé zpět . Parkování v KTW?
vzdycky me pobavi ti, co zacnou do diskuse „jedu nekam, kolik me stojí cesta“ tahat amortizaci 😀 jinak .. hele, ono pro někoho je 4 000 dost velký rozdíl na to, aby se tím autem kodrcal. ja bych teda letěl z prahy, protože jebat se 6 hodin v autě do katowic je pro me silenej opruz, ale pokud je to nekdo, kdo nebere jako ajták v rozpuku, tak je rozdíl cca 4000 osoba na letence. pokud jedou dva, tak je to 8000 za pár. mínus 1000 za auto a pár kaček za parkování. takže ušetřenejch 7000. to je hodne velka… Číst vice »
kdyz to plati zamestnavatel, tak mne to teoreticky nemusi zajimat. ale stejne je Viden o neco bliz, daleko lepsi spojeni (navic po kolejich az primo na letiste, takze z principu mne nemusi zajimat zacpy na dalnicich), prijemnejsi letiste, rozumne ceny obcerstveni a proto jsem na Viklef Hejvl Internesnl uz nekolik let nebyl…
ano, dekujeme, ze teď víme, že jste blb.
Jaká amortizace u 10 let staryho Peugeotu :). Parkování v Katowicich bylo za 24 Kč (4 zloté) – byla tam 90% sleva pro auta s českou SPZ. Já řídil zbytek spal, mně řízení nevadí 🙂
Proč? 200 Kč/pax není poplatek aerolinky. To je včetně nájmů za restaurace a podobně.