21 podmínek pro stavbu D52. Tunel pod Novými Mlýny ŘSD u dálnice na Vídeň řešit nemusí
Dálniční estakáda přes nádrž Nové Mlýny, vizualizace. Pramen: ŘSD
ŘSD aktuálně počítá se stavbou nejdříve v roce 2025.
ŘSD aktuálně počítá se stavbou nejdříve v roce 2025.
A kde byl soudruh Patrik, když se likvidovaly lužní lesy a vytvářela nesmyslná jezera? Byl posraný ze soudruhů. Teď machruje. Co vypustit jezera, dokončit dálnici a přitom obnovit lužní lesy?
D1 se z Prahy do Brna postavila za 9 let a za 33 let od revoluce nejsme schopní postavit dálnici do nejbližšího hlavního města sousedního stáru. A pak důchodcům vykládejte, že nemaj volit ty rudý svině.
“Nejdříve v roce 25” je k zblití.
Víte ale že tu D1 reálně chytali od 30.? Stavět je ta jednodušší část. Projektování je také legrace, ale ta byrokracie…
Myslím si že český jazyk má dva hlavní problémy, jednak se kodifikoval víc méně původně jazyk Bible Kralické, což je pro Moraváky menší problém než pro Čechy, ale s tím by se asi dalo pracovat, ale mnohem větší je až úchylná touha běhat kolem jazyka se štětečkem jako kolem svaté relikvie. A když už někdo zkouší „modernizaci“, tak to dopadá asi jako restaurace té fresky ve španělském kostele ve španělské dědině. Kdy se, z mého pohledu nesmyslně, o cizích slov mezinárodní s změnilo za z. Máte pravdu že jazyk hodně ovlivňuje myšlení, nicméně myslím že mnohem větší roli hraje sada… Číst vice »
26 nejbohatších lidí ve světě vlastní tolik majetku jako polovina populace světa, nehledejte konkurenci ani diverzitu
Pád Českého národa určitě neurčuje intenzita prznění krajiny asfaltobetonem, to se neobávejte.
Vy díte, nebo vidíte? Zřejmě těch výjimek máte mnohem více.
Důchodci Ztebe.
Největší potíž jsou místní radobi podnikatele z Mikulova a okolí ,mají strach že se jim tady Mikulov stane hluchým místem bez turistů a ty jejich mega levné hotely, penziony ,vinárny a radobi restaurace zkrachují.nic víc a nic míň v tom nehledejte .o ekologii a přírodu jde až na posledním místě .vždyť jaká příroda ? Dálnice má vést po poli přes podzemní plynový zásobník .k. Že i má jít jen pár stromů z větrolamu .a přehrada ? Vždyť vždy všem vadila od začátku co se vybudovala a najednou takové obavy 🙆
vtipné je, že si Mikulov dálnici zastavěl průmyslovou zónou
,že 95 procent lidí, kteří tu žijí , to neprelouská , ani kdyby se posrali……..
Tim chci jen rici
Navrhuji zakázat 👉auta, dálnice, děti Země, debilitu, a jiné nebezpečné prvky našeho života! Neboť 👉I s trakařem se dá dojet do Vídně!! karel😆
A pak už budou jen samá pozitiva a dostatek čerstvé zeleniny pro raw vegany, a to i v lednu.
Silniční doprava a vodní nádrž, to nikdy není dobrý nápad.
Otázka času na nějaký ekologický průser.
Jak kdyby se lodní, letecké, potrubní* a železniční dopravě stát nemohlo.
*) ano, ropovod
Klidně to můžou naplánovat trasu po dně, protože to dřív vyschne než se začne stavět.
Ta estakada je moc hezká, sexy.
Jen aby nám ten pocit sexuální avantgardy vydržel, až z toho při nehodě spadne do vody cisterna s naftou.
Kolikrát že se to stalo na D1 na mostě přes Želivku?
Ta estakáda je humus. Trvalý vřed do krajinného rázu a ještě v místě, kde není psáno, že tam ta nádrž bude i za dvacet let furt v této podobě. Kvantum betonu, pilířů zapuštěných do vody, to je zkrátka ohavnost. Přitom přisypat k současnému náspu ještě trochu pro další pruh dálnice je řešení ladné, levné, estetické, rozumné, snesitelné jak pro lidi, ptáky i auta…
z mých studií psychologie jsou lidé nechtějící změnu a neustále trvající na minulosti psychicky nemocní. Zde doporučuji nasazení antidepresiv. Doopravdy je deprese velice seriozní nemoc a znemožnuje běžný život. Bohužel nejste v tom sám
Přesně tak, místo toho aby ŘSD laskavě změnilo svůj nesmyslný názor a vedlo dálnici na Břeclav, stále trvá na svém a bude ničit všechno, co mu přijde do cesty
Humus není estakáda,ale nádrže místo lesa.
Mimochodem, ty reklamy co pět vteřin skáčou do příspěvků, to je bomba.
Letos je údajně nejvyšší rozpočet ŘSD, ale začne žalostně málo staveb (30km?). Mělo to být 80km.
V dalších letech bude výrazně nižší
rozpočet, ale má začít asi 26 staveb…
Je celkem jasné, že se objeví x problémů s výkupy pozemků, ekology atd.. Zase se bude šetřit na dálnicích, ale stamiliardové schodky zůstanou…
Letos už bylo zahájeno 50,1 km staveb a v plánu je dalších 71,2 km. Stačí se podívat na web ŘSD a nepsat nesmysly.
prosím kde bylo zahájeno 50,1km. Nějak nemohu najít
V levém sloupku stačí zaškrtnou „zahájeno letos“: https://www.rsd.cz/mapa-staveb#/stavby?filters%5B%5D=StavbyBudeZahajeno2022&page=0
Web ŘSD už funguje? 😀
S hlukem a exhalacemi se nemusí vypořádávat, vždyť než to postaví, tak už budou jen elektro nebo vodíková auta…
I kdyby se zítra přestali prodávat automobily se spalovacími motory, při průměrném stáří vozu v ČR (15,6 let) by trvalo pekelně dlouho než budou „jen elektro nebo vodíková auta“. To se bavíme o osobácích, elektro nebo vodíková nákladní auta snad ani nikdo nevyrábí.
Hluk z pneumatik a aerodynamický hluk jsou dnes hlavními složkami hluku z dopravy. To se s elektromotory opravdu nezmění.
Ještě mi tam chybí varianta k posouzení…pontonovy most
s dvacítkou a úsekovým meřením
tak další varianta je přívoz ….
Neříkejte 2x, v Česku někdo spočítá, že to má menší uhlíkovou stopu, …a co potom..
Vojenská lávka po US vojsku, jako ty u Pardubic 🙂😉
No, a s tou Břeclavi nepřestanou a neprestanou.
Sice jsou tam vidle jak swine už pod Bzencem, Rakušané nepočítají s variantou Lundenberg, navíc úplně nevím kudy to kolem té Břeclavi by chtěli táhnout…protože realne museli protáhnout cca zástavbou, město je mezi lednickym areálem a pohanskem/soutokem, pokračování ve stopě I/55 by asi šlo, ale asi s poměrně masivním kacenim atd…čili seznam zádrhelu taky poradny…ale asi si myslí, že tím to akorát zase víc zdrží, či co?
Nejspíš je potřeba najít dostatek důvodů, proč to nelze…
Trasování kolem Lundenburgu bylo na severovýchodě podobné jako obchvat, Bratislaváku pak přibližně přímo a pak oblouček přes Boří Les. Ale v té mapě co to bylo nakreslené měla ta dálnice na šířku asi 200m. To ale tehdy padlo protože tam nemůže být zároveň dálnice a obchvat a tehdy nějak nevyházely sjezdy jak by bylo potřeba.
Pokud vím, Rakušáci stavěli tak, aby se dalo pokračovat na Nikolsburg i Lundenberg, ta břeclavská varianta má výhodu, že by tranzit z Polska (není rozhodně zanedbatelný) odklonila zcela mimo Brno – brněnský dálniční uzel má už teď zaděláno na mnoho těžko řešitelných problémů. Čili ne že bych tu východní variantu vyloženě preferoval, ale rozhodně bych ji nezatracoval.
Rakušáci už postavili dálnici až do Mikulova, dálniční přechod hranic u Mikulova vyplývá z mezistátní dohody. Takže trasa přes Břeclav je poněkud s úvahami mimo. To ovšem samozřejmě nevylučuje možnost, že díky případnému silničnímu obchvatu Břeclavi vznikne komfortní „variantní trasa“ z Brna do Poysdorfu s možností využití dálnice D2. V případě mimořádných událostí na A5/D52 se může hodit coby odklonová.
Aha, takže vlastně zdevastujeme ne jeden úsek krajiny, ale rovnou dva! A to za to stojí!
Mezistátní smlouvu lze změnit. Ale to né…
Jako vážně? Četl jsem dobře? Pan předseda Dětí země tvrdí že estakáda naruší migraci letounů? To asi bude 3km nad zemí. Možná by si měl najít jinou aktivitu jak lidem kazit život než bránit rozvoji české (evropské) mobility.
Letouni je obecný název netopýrů a obdobných létajících myši. Tuším je to řád či co.
Pokud toužíte perlit, čtěte a studujte. Jinak pro vás bude platit to, co pro známého osla…jemuž Sokrates po zahykani pravil…kdybys býval mlčel, mohl jsi zůstat filosofem.
laik nemuže vědět vše. Punkt. Bohužel psychicky nemocná většina našeho národa sice ví každý prd, ale do života je díky nemoci nepoužitelná. Jáa také nevím že letoun je netopýr. Stačí používat obecný název
Z takových roztomilých nevědomostí pak vznikají i různé vtipy. Např. když soudružka učitelka při návštěvě jeskyně položila otázku, „děti, copak to u stropu visí za ptáka?“, Pepíček (známý trapasník) odpověděl: „Prosím, tam visí za ptáka netopýr“.
Mi přijde, že se to nestaví schválně, trojúhelník Brno-Vídeň- Bratislava s velkým letištěm ve Vídní a se 2 menšími poblíž je mnohem ekonomicky silnější než Praha a Středočeský kraj, jen se nesmí hledět na hranice a musí se něco umět.
Takhle to bohužel nefunguje, je tu příliš mnoho bariér. A je příliš snadné obnovit železnou oponu, jakmile se objeví i jen zdánlivý problém.
Zatím je to příliš snadné, ale to se časem s větší integrací EU bude měnit.
Ano, přesně tak.
Logicky máš pravdu. Brno bylo německé město.
Jistěže. Praha a Středočeský kraj zákeřně zvolili neschopné vedení Jihomoravského kraje, kterému trvalo 10 let schválit zásady územního rozvoje. Vy kdyby jste tu Prahu neměli, tak byste si ji museli vymyslet.
Ten JMK nějak selhava u dopravních staveb ve srovnani s ostatnimi kraji. A není to jen D52.
Problémy si JMK způsobuje sám, na to Prahu ani nepotřebuje. Beztak je půlka současné vlády z Brna.
Hlavně té minulé. :-/
Nejsem žádný dopravní expert, ale co kdyby se opodál (mimo nádrřž) postavil pouze druhý „dvojpruh“ a stávající spojka Pohořelice-Rakousko zjednosměrnila….
Patriku prosím nedělej si starosti o občany Brna, my to nepotřebujeme. My taky nemáme starosti o to, jestli si vůl, protože to už všichni dávno víme…
On si dělá tak velké starosti, že například v Přerově je každý měsíc… Hňu*
A jak často jste tam vy?
Mluv za sebe, já jsem občan Brna a jeho starost v tomto případě velmi kvituji.
Obchvat Břeclavi je pořád ve hvězdách, navíc tam (a i dále na D55) proti tomu brojí ochranáři silně. Je to vtipné kolečko, u D52 říkat „trasujte to raději na D55“ a u D55 říkat „postavte to ooookolo, nebo raději vůbec“…
Kdyby aspoň ten kousek do Pasohlávek postavili… důležité jsou MÚK s místními komunikacemi, jinak by ta 90 jakžtakž stačila ale když ji shazují na 70-80 každou chvíli…
Nestacila, mylite se. D52 je transevropska komunikace od mori k mori, zadny lokalni ctyr-pruhovy prutah Prerovem. Jedina moznost je plnohodnotna dalnice.
A pokud by byly obě dálniční napojeni? U d55 je trochu škoda, že se zatím neplánuje protazeni do Rakouska. Cela Morava nemusí jezdit přes Brno a D52.
Nebude po dostavbe D55 z Ostravy do Viedne rýchlejšie cez Bratislavu ako cez Brno?
Na kilometry určitě. Po D52 přes Brno je Ostrava/Vídeň cca 310 km, přes D55 cca 295 km. Navíc na D55 nebudete muset jet přes Brno (100 km/h 80km/h).
Je otázka jestli na Vídeň budou lidi raději jezdit přes D52 kvůli tomu, že mezi Břeclaví a nájezdem je 22 Km bez dálnice (ale relativně dobrá cesta).
Osobně bych čekal, že budou jezdit spíše přes Břeclav, a rakušáci budou muset cestu mezi břeclaví a nájezdem zkapacitnit, ale uvidíme.
Tipl bych to na D55 za sebe.
Po dokončení obchvatu Břeclavi a značné části D55/D1 určitě pojede velká část aut před Reintal a ne přes D52 či D2. Zatím činí rozdíl 30min v neprospěch I/55, uvidíme jak s tím pohnou výše zmíněné stavby.
Vzhledem k tomu že na Reinthal smí jenom osobáky, tak jich tam moc nepojede. A obchvat si tam dost dobře neumím představit.
Obchvat Břeclavi – letos by měl proběhnout pirotechnický průzkum a začít archeologický průzkum. Tak snad se začne brzo stavět.
Docela pokračují práce na I38, takže v 2032 bude nejspíše rychlejší jet z Prahy přez Jihlavu a Znojmo než Mikulov. Tragédie.
Ne, návrat k původnímu stavu.
Tak varianta bez D52 už snad je 30 let prověřená a je zřejmé,. že tudy fakt cesta nevede. Estakáda je hovězí nápad. Přisypání hráze jak na druný pás, tak na doprovodnou komunikaci je jediným rozumným řešením. Nádrž je mělká, takže se její retenční schopnost sníží zanedbatelně.
Ten b.. Patrik se zas do něčeho sere… Karma je zdarma. Stačí jak to posral třeba v Přerově. Tam ho mají raději než Babiše…
Já se obávám, že vzhledem k tomu, jaká je Přerov řiť a že tam má Babiš fabriku, tak je tam opravdu oblíbený.
Stejně by bylo nejlepší rozšířit hráz bo ta estakáda bude hnus.
Ačkoliv je Patrik ekoterorista, tak je pravda, že ta estakáda rozhodně nebude mít pozitivní vliv na vzhled krajiny. Na druhou stranu ta dálnice opravdu potřeba je.
A taky nejlevnější. Prostě současné silnici přidat další 2 pruhy a doprovodku nedělat. Objet se to dá – viz doba, kdy se to taky muselo objíždět.
Nebo jen přidat dva pruhy a nechat to jako silnici první třídy, pak není ani doprovodka potřeba.
Použít teď D2 a tím oddálit stavbu o 20 let? Pardon ale tohle je PRO MĚ ještě větší hov*dina než to trasování D8 přes D7, Most a Teplice který prosazoval Patrik před výstavbou D8 přes CHKO.
DZ požadovaly delší tunel, který by eliminoval estakádu Prackovice. Další vývoj jim bohužel dal za pravdu.
Jasně a myslely to to jen pro naše dobro. Ovšem nejdřív požadovaly aby žádná dálnice nebyla (to je ta „nulová varianta“), pak vedení směrem na Most, pak nejaký 17 km dlouhý tunel pod celým úsekem a nakonec reda tříkilometrový tunel místo dvou kratších a estakády…
Nejmíň polovina lidí co říká „postavte to okolo Břeclavi“ ve skutečnosti myslí „nestave to vůbec“ akorát to zakamuflovává „alternativními návrhy“. Mmch na rakouské straně už je to přitažené na Drasenhofen. Samozřejmě odbočka na Reintal existuje, ale „jen“ jako normální silnice. A tak by to bylo logické udělat i na české straně, „normální“ dvoupruhová silnice okolo Břeclavi (která tam chybí už dávno i pro blízkou dopravu a proto se courají kolony přes centrum) napojená na D2/D55…
Tak čistě teoreticky by se šlo napojit na A5 na exitu 41 (Poysdorf Süd) za cenu překopání MÚK. Ale znamenalo by to postavit mosty přes dvě tratě u Břecavi (z toho jeden hlavní koridor) plus přes Dyji (záplavové území). Naprosto nereálné. Navíc plánované pokračování A5 od Poysbrunnu vede až k odbočce na obchvat Drasenhofenu ve stopě stávající B7, zatímco od Reintalu po Velké Kruty by se musela stavět nová komuikace.
Opravdu mne baví, jak si někteří „takyprojektanti“ myslí, že lidi budou jezdit zrovna tudy, kudy jim určí oni. 😀
Jo jo a kvůli podobným hloupým názorům nám na D8 nedala EU ani korunu takže stála skoro 30 000 000 000 Kč. Místo toho mohla stát 12 000 000 000 a ještě by 60% poslala EU za ten rozdíl by stála D 52 i s tunelem do rakouska. Pochopil?
a což to rovnou vypustit? ochranáři by třeba uvítali návrat do původního stavu, ne? 😀
ostatně proti napouštění vehementně protestovali
Tak by se zase protestovalo proti vypouštění… něco si najdou vždycky.
Jo jo, protestovali proti vojenským prostorům, protože „unikátní biokultura“. Než zjistili, že tu biokulturu je nutné udržovat právě pravidelnými nájezdy cvičících jednotek…
A ne že to tam budete ničit na kole!
Když se opouštěly Brdy, první vize ochranářů byla „celé to izolovat“. Takže ani pěší, kdepak nějaké kolo! Naštěstí jim to neprošlo.
A to jste vzal kde?
To není pravda, že je unikátnost vojenských prostorů udržována disturbancemi, to se mezi ekology vědělo vždy. Naopak jediný problém je převést to do praxe a nenarazit na nějaké legislativní problémy, protože zákony jsou v tomto ohledu pozadu.
Podívejte se např. do Milovic. Tam byl doposud udržován management jak jízdami ofroadů a motorkami, tak těžkou vojenskou technikou (nebo např. na celé řadě tzv. „motýlích stepí“). Nyní se čím dál častěji používá nástrojů poněkud přirozenějších a to je pastva velkých kopytníků, kteří dělají práci stejnou ne-li nakonec lepší (opět viz např. Milovice nebo Podyjí, ale i celá řada jiných otevřených lokalit).
Prostřední nádrž už má nějakou svou biologickou hodnotu jako významné hnízdiště vodních ptáků (a je to i chráněná Ptačí oblast), stejně tak jako významné zimoviště hlavně severských hus. Vypuštění horní a dolní by asi nikdo moc neoplakal. Každopádně o to vůbec nejde, prachy jsou někde jinde. Momentálně povodí připravuje obrovské projekty na využití vody z VDNM na zavlažování (že by teda nakonec opravdu k něčemu sloužily?), i když to bude vracení vody, která odtekla z Brna zpět k Brnu. VDNM se vypouštět nebude, na to se tam ještě bude chtít napakovat hoooodně lidí, nebojte se.
Máte k tomu závlahovému projektu nějaké odkazy? Celkem by mne to zajímalo.
Sice to může znít bláznivě, ale brát závlahovou nebo technologickou vodu pro Brno z VDNM smysl má, Ta voda se bude z nějaké části vracet a zase používat. Nicméně samotné vodní dílo by podle mne zasloužilo některé i značné modifikace, například náhradu segmentu kaskádou s rybím přechodem (v horní části se sadou stavidel pro zajištění provozu při změně hladiny. Odstranění zbytečných hrází, respektive jejich posunutí až za lesy atd.
To by byla bomba. Tak velký lužní les tady už není.
Zacatek 2025 a to jsem velky optimista urcite nebude, potahne se to 10 a vic let. Mostni konstrukce je fakt obluda, tolik let se to trasuje a nevymyslelo se nic. Trasa se mela vyhnout NM a byl by klid.
No jistě, vyhnout se „drobným“ obloučkem okolo… proč to vůbec dělat jako rychlostní silnici když to pak hodláme zabít delší trasou??
Mosty jsou normální věci…
Čekáme na dálnici, jako na smilování, dlouhých třicet let. V Mikulově trpíme!!!
Zastavěli jste si obchvat, je to vaše chyba. Neviňte z ní ostatní.
A co tato varianta:
https://mapy.cz/s/benumosora
Tato varianta s tunelem u Novosedel by se vyhýbala všem sporným místům.
Ano přesně tak, co delali ty desitky let? Jakakoliv zmens v dokumentaci +min 5 let, tak se radeji budem soudne handrkovat 30 a vic let. Uz to mohlo byt davno postaveno.
Bylo by to krásné. Zrovna v tom úseku mohli udelat trasování jinak a vyhnout se místním cílům jako Mikulovu ci tomu aquaparku.
O aquapark úplně nejde.
Nakonec i ochranáři pochopí, že původní varianta byla lepší, než ten bláznivý most, co tam má vyrůst dle současných plánů…
Technická připomínka – budoucí komunikace z Brna na sever k D35 se již nejmenuje D43, ale I/73 a povede po trase bývalé exteritorialní dálnice, bo lepší trasování neexistuje.
pro každého co to sleduje nejmíň 5 let je to R/D43
https://cs.wikipedia.org/wiki/Silnice_I/73
A pro ty co to sledují >50 let A88
Ale už málokdo si to pamatuje. 😁
Tak v Brně to furt je Hitlerova dálnice…
„Prověřit možnost neprovedení záměru a využití dálnice D2, včetně vyhodnocení dopravních intenzit.“
Tohle je vážně děs a je z toho zřejmé, že v rámci naší státní správy neví pravá ruka, co dělá levá. S Rakouskem jsme již před lety podepsali mezinárodní smlouvu, že dálniční napojení bude provedeno mezi naší D52 a rakouskou A5. A zatímco Rakušané už jsou u hranic, my budeme vyhazovat peníze na studii prověřující variantu, která nikdy nevznikne, protože Rakušané určitě nebudou, kvůli naší neschopnosti vybudovat dohodnuté napojení, stavět druhou dálnici směrem k Břeclavi.
S postupujícími pracemi na d55 by právě dávalo smysl mít i DALŠÍ kapacitní propojení u Břeclavi.
Na propojeni dalnici Mikulov – Breclav neni misto, je tam souvisle Soutok – LVA – Palava skrz to nic nepostavite
To s Vámi souhlasím, ono by bylo potřeba zkapacitnit i I/38 na rakouskou S3.
Nezlobte se, ale smysl to absolutne nedava zadny.
Ano, ale kvůli tomu není potřeba sestřelit D52. To je nezávislé doplňující spojení, na obou stranách hranice v parametrech „obyčejné“ kvalitní silnice…
Ne, je zjevné, že rozhodnutí papalášů před lety bylo špatné a je špatné pořád.
I Rakušáci se velmi divili, že nechceme směrovat na D2.
Ještě je čas chyby napravit.
Pořád nechápu, proč se dělají studie, které neporovnávají budoucnost se stávajícím stavem. Vždyť ta auta tam stejně jezdí, akorát po nevyhovující silnici se spoustou křížení znamenajících propad rychlost a zvýšené riziko pro účastníky provozu. Jako argumentovat vyšší hrozbou pro ptáky, když dálnice má vést téměř ve stejné stopě jako stávající I/52? Fakt mi přijde, že Patrik už předem eskaluje situaci zmanipulovanými fakty. Ať se udělá porovnání přínosů a nevýhod nové dálnice a myslím, že výsledek bude jednoznačný. Nějaká negativa vždy budou, ale ta se dají v maximální míře eliminovat a převáží ta pozitiva jako hladký průjezd s minimalizací emisí. Klidně… Číst vice »
Patrik nám všem předem dává najevo, že do toho zase hodí vidle.
Porad premyslim, jestli by to nedavalo smysl uplne jinak.
Misto smerovani D52 na Mikulov vest dalnici na Znojmo s napojenim na rakouske strane na S3 a zaroven nebo jeste driv napojit rakouskou A5 na prodlouzeni D55 kolem Breclavi.
Pro cestu Brno – Viden by byly dve alternativni cestu pro pripad zasadnich oprav na jedne z nich, tranzit ve smeru Viden – Ostrava by nezatezoval dopravne okoli Brna (ted by se proud nejspis rozdelil na cast pres Brno, cast po I/55, vyhledove vse po D55).
Uvaha je to pekna, ale nerealna. S Rakouskem roky existuje dohoda o D52/A5. Jakakoliv zmena by znamenala oddaleni o dalsich 20 let.
Ano, dvě spojení, obě delší… proč jít přímo, když to můžeme obejít obloukem na východ nebo obloukem na západ, že? A jinak, S3 ani nesahá k hranicím, ani není v celém profilu (halbausbau), takže je to zatím trochu lepší krajovka…
Paneboze tato dalnice se proste v nasledujicich 20 letech nepostavi, smirme se s tim radeji uz ted, o to mensi bude frustrace a vztek pokazde, kdy timto usekem budeme projizdet.
Toto je marne, marne, a znova marne..
V 90.letech se prošvihlo otevřené okno, kdy by to šlo. Dnes už je to nereálné, tím spíš při „výkonnosti“ brněnského ŘSD.
Je to tak.
Jenže tehdy se myslelo, že vše vyřeší trh. Bohužel.
Celé 90s se měla masivně budovat infrastruktura. Dneska už je prostě pozdě. Ještě 20 let budeme stavět základní síť dálnic, která je ve vyspělých zemích hotová od 70s. 50 let zpoždění už teď. A pořád to narůstá.
Nejen dálnic. VRT je v ČR sprosté slovo a nebo nekonečný zdroj studií
Trochu se to teď hnulo, ale i přes změnu vlády pořád sedí na důležitých místech sabotéři jako Sosna, Hořelica a další. Na Dobré Správě je pořád šéf Manekýn.
Omyl, teď je odbor VRT nejprotežovanější na SŽ. Vyhazují se miliardy z okna.
Předmět vášnivých debat v anarchistických kroužcích 🙂
Však se taky stavělo, https://cs.wikipedia.org/wiki/D%C3%A1lnice_D5 55 km za 3 roky
No o brnenske RSD ani netreba dlouhosahle diskutovat, to je opravdu banda totalnich bridilu.
Kdyby ten tunel pod nádraží začali dlabat lopatkama v 90. roce, už se mohlo jezdit.
…pod nádrží…
Doufám, že stavební firmy co nejdřív podplatí politiky a vynutí si změnu zákona, je to v jejich zájmu. Jinak se zjednodušení staveb nikdy nedočkáme
Obávám se, že jim ten všeobecný nepořádek naopak vyhovuje.
Kdybych byl já politikem, nechal bych se v zájmu věci uplatit i zadarmo…
Ne, to by bylo ještě horší.
V téhle zemi je radost platit daně!
emigrujte, bude se Vam zit lepe. ja to tak udelal
Všude je chleba o dvou kůrkách. Jsou jiné věci, které naše země má oproti západu výhodnější.