21 hodin na kolejích. European Sleeper zavede noční vlak z Bruselu do Benátek
Elmer van Bureen (vlevo) a Chris Engelsman, zakladatalé European Sleeper. Foto: European Sleeper
Linka bude v provozu zatím dva měsíce.
Linka bude v provozu zatím dva měsíce.
Dobrý nápad, v Benátkách je tou dobou karneval a Dolomity jsou jedna z nejlepších lyžařských oblastí v Evropě.
Nechci kazit Jůropeanslíperům náladu, ale už jim někdo řekl, že se chystá zdražit použití dopravní cesty na DB Infrago o 20%? Mimochodem DB to zdražení přenese na cestující a taktéž zdraží jízdné o 18%.
To moc nedává smysl, protože a dálkové vlaky DB dotované nejsou a náklady na dopravní cestu jsou pouze část nákladů na provoz.
Takže zdražení dopravní cesty rozhodně neznamená, že musíte o stejné procento zdražit i jízdné.
Tak takhle budou bojovat Benátky s overturismem, výborně.
A jak to souvisí s Benátkama a jejich „overturismem“?
Město Benátky nemůže omezovat počet vlaků a ani tento vlak nijak nedotuje. Pasažěří, pokud půjdou do města, zaplatí to jednodenní vstupné, jak všichni ostatní.
Kromě toho, v těch 220 vlacích, které každý den přijedou na Venezia Santa Lucia, se tento vlak (který navíc nebude jezdit každý den) totálně ztratí.
Je to pořád to samé špinavé muzeum na kolečkách? 🙂
SchmutzigZug😁
Průjezd Německem a hodinový obrat v Benátkách značí veselou zpáteční cestu.
Pokud by se vlak měl Německu vyhnout, a ano, uvědomělých občanů by obsloužil méně, navrhuji trasu ex Vauban – Ams – Antverpy – Brusel – Lucemburk – Méty – Basilej – Curych a dále na Innsbruck .-)
Jak hodinový?
Jede se dvakrát za týden
Tudíž 25hodin
Sarkastický komentář, který mně spontánně, po přečtení článku napadl, jsem z bezpečnostních důvodů dal raději k ledu.
Takže pouze něco neutrálního a a zcela jistě i udržitelného:
Stálo by za pokus, provést sociologický průzkum složení klientely tohoto spojení s obzvláštním zaměřením na motivaci, vedoucí k rozhodnutí použit právě tento vlak.
Na základě výsledků podrobné psychologické analýzy by „es“ mohl naplánovat další atraktivní trasy, případně zařadit i tzv. „klubový vagón“, ve kterém by, pro ukrácení dlouhé chvíle, mohl dopravce šotoklientele nabídnout nějaký ten workshop.
K dosažení úplné dokonalosti by zcela jistě napomohlo zařazení několika kapslových vozů od ÖBB nightjet. 🙂
https://zdopravy.cz/trinact-hodin-v-kapsli-na-kolejich-nohy-v-chodbicce-pipaci-symfonie-a-nasledny-nezajem-deutsche-bahn-203264/
Myslím, že by to chtělo hlavně párty vagony, kde by v každém hrál jiný DJ jiný hudební žánr. Z toho by se pak mohl stát epickej produkt.
A jezdilo by to z Británie nebo Švédska do Prahy nebo Budapešti, protože přesně tam vychlastaná mládež směřuje. 😉
A proč myslíte, že by cestující nemohli být senioři s tanečním vagónem s tyroláckou dechovkou?
Ideální k tomu, aby do Benátek snadno dorazili turisté, kteří předtím přijeli do Bruselu přímým vlakem z Bratislavy 🙂
Mi bude muset někdo vysvětlit, co je na tomhle udržitelného
nemaj v Benátkách už turistů dost?
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-benatky-zdvojnasobi-vstupne-pro-jednodenni-turisty-40480074
Oni si koledujou i v Krumlově, a jak za kovidu kvíleli, že tam „maji od turistů pokoj.“ Přitom jednodenní turista utratí právě nejvíc (v přepočtu na dny nebo hodiny pobytu), alespoň já když někam jedu na otočku, tak utratím tolik co bych utratil normálně za týden. A nevěřím, že z toho město nic nemá. Pokud tomu tak je, je asi něco špatně. A že by někdo někam jel a nepustil ani korunu (euro) tomu fakt nevěřím (nekoupil si ani jeden suvcenýr, nedal si kafe či nezaplatil někam vstup), to bude absolutní minorita. K tomu článku se bohužel nedostanu (nemám předplatné,… Číst vice »
Jednodenní turisti možná utratí v přepočtu na hodiny pobytu nejvíc (i když ani tím bych si nebyl tak jistej). Ale rozhodně takovej průměrnej jednodenní turista způsobí zdaleka nejvíc škod a rušení místních… Jo, určitě ne každej, samozřejmě se najdou jednodenní návštěvníci, kteří se chovají ohleduplně, ale průměrnej nebo obvyklej rozhodně. A vzhledem k obvyklému stylu podnikání provozovatelů turistických pastí (privatizace zisků, socializace nákladů) z něj město uvidí spíš ty náklady a škody, než ty tržby…
Na tyhle srandy už jsem moc starej.
Prosím prosím, bude zážitek
Aleši, hecni se…
https://youtu.be/N2wSVRNL5p4?si=aW-IbSluT1VqFL1_
Ví se odkud vezmou a kolik vozů?
V Evropě je docela problem sehnat lehátka
Dobředu píšu že vyřazené od Já čirý není odpověď
vzdyt je to v tom textu … ze stavajicich spoju, ktere mimosezonu jezdi mene casteji.
Poneváč, to v članku nie je upresnená trasa useku München-Innsbruck, aj z prilozenej jednoduchej obrazkovej prilohy sudim, že trasa vedie nie po typickej a rýchlej Unterintallbahn cez Kufstein, ale cez Garmisch-Partenkirchen po Karwendelbahn. Teda ďalší vyznamný a prijemný bonus najmä pre ultrašotosegment cestujúcej verejnosti ktorý by tento spoj využil.
Nezdálo se mi to, ale s ohledem na jízdní dobu 3 hodiny to bude skutečně tak.
Není se čemu divit, trať přes Kufstein je už tak silně přetížená, odhadem je na 120% své kapacity, kapacitu by možná bylo možnost dostat, ale to bude za jiné peníze za dopravní cestu, to je asi mimo rozpočet ES.
To těžko, z Innsbrucku na Garmisch by potřebovali 2 lokomotivy. A ani kapacitně by to tam neprotlačili. Ty 3 hodiny – to bude Kufstein s jízdní dobou nákladního vlaku.
Aleši..?
Když u nás začínali soukromníci, slibovali modré z nebe, nejmodernější vlaky na světě div ne se salonním vozem a bazénem. Předváděcí jízda pak s jetým Desirem a běžný provoz retro, občas i z přelomu šadesátek a sedmdesátek. Přeji European Sleeperu přesně opačný vývoj.
První soukromníci u nás byli (v osobní dopravě) Viamont, JHMD a GJW.
Nejsem si vědom, že by kterýkoliv z nich sliboval to, o čem píšete.
To ale předřečník netvrdí.
Mne by se libil vagon s bazenem a odkryvaci strechou. to by byl hit. 🙂
Hlavně nouzové brždění by byl hit. 🙂
Brusel – Kolín za 6 hodin místo necelých dvou. Chápu, že u nočního vlaku nejde vždycky o rychlost, ale tohle už je fakt extrémní zajížďka – místo toho, abych jel z Bruselu v 8 večer po práci, tak si budu muset vzít volno, abych stihnul odjezd v 5… Byl by potenciál o tolik nižší, kdyby místo Holandska zařadili Oostende, Bruggy, Gent, Leuven, Liége, Aachen a Bonn?
Na noční Vídeň Zurich mají v plánu dovézt cestující vyspalé a po snídani. Proto s vagonama šoupou 3 hodiny po Salzburgu.
Není to jedno jak se ten čas natáhne?
Firma je primárně z Nizozemska. Vynechat ho nedává smysl.
Můžete dojet z Bruselu ICE nebo Thalyaem a nastoupit až Kolíně.
Musite to videt positivne. Chcete jet timto nocnim vlakem napriklad do Mnichova a vlak v 5 vam ujede. Skocite na expres a jeste se stihnete v Koline naveceret. 🙂
navečeřet čeho? Kebabu, pizzy nebo nudlí? V okolí nádraží v Německu jiná gastronomie nebývá. To už je lepší ohřívaný blaf v ICE.
AlE je tam jidlo dokonce na vyšší úrovni než na lahvaku a ve většině restauraci v Praze. A hlavně bistro v Německu mají i výběr zeleniny, salatu, ryb . Kolin fakt není náhražka z Krkonoš, byl jsem tam nedávno na koncertě.
Se soupravou ESleeper to je hotové cestování v čase. 🤣 Něco pro fajnšmekry a amatérské šotoentomology.
…a pro šotoideológy :-p
Lepší se to. Píšu právě z lehátkového kupé ES do Bruselu. Vůz je starý, ale přišel zjevně modernizaci. Jsou tu své zásuvky a klimatizace. I tak jde otevřít okno, to oceňuji. A je tu poměrně ticho, i když s WLABmz ČD se to nedá srovnat.
Děkuji nechci. 🤷♀️ Letadlo znáte? 😁
A jaká je obsazenost? Někteří tomu tady od začátku předpovídali fatální neúspěch.
Lidé chtějí jezdit vlakem. Ale infrastruktura i dopravci po letech útlumu na nové nemají a státy vesele spí dál.
Vlak je prakticky plný (v Ústí nastupovalo asi 7 lidí včetně naší skupiny, mnoho už jich bylo z Prahy, tak nějak všeho druhu, největší přísrůstek cestujících byl samozřejmě v Berlíně).
Vlak pro opravdu ortodoxní šotouše.
Anebo příprava na to až eurokomouši zakáží létat a nebudete mít dost morálních kreditů aby bylo možné vycestovat.Kdo viděl film Demolitionman pochopí.😁😁😁
Co na tom, že v realitě si tyhle morální kredity a vládu silné ruky přejí spíš voliči protievropských stran a populistů typu SPD, ANO, Traktoristi apod.
🤣🤦🤷
Naprostá blbost. Většina Belgičanů a Holanďanů obráží Itálii po dálnici a bydlení si vezou sebou.
Další antireklama na vlak 🤷♂️ když se člověk podívá na času i mezi jednotlivými městy, tak tak rychlost je fakt zoufalá
Rychlost je jedna věc a kvalita vlaku druhá, a ta tomu rozhodně taky moc nepřidá. Jo, ne každej pojede z Bruselu do Benátek, ale je to sadomasochismus.
PS: Myslím, že by to Aleš měl otestovat.
Rychlost je možná zoufalá, ale pomalost, ta je zase vynikající.