2028 = Již brzy. Správa železnic propaguje trať na letiště
Reklama na železnici na letiště. Autor: Zdopravy.cz / Jan Sůra
Cestující na autobusovém nádraží na Veleslavíně mohou mít pocit, že jejich dojíždění na Letiště Václava Havla autobusem skončí již brzy.
za 8 let je jíž brzy ? 😀
ANO už je líp (stačí nám sliby, lži a upravené pravdy“ a my snad budeme tleskat?
Trolejbus je drážní vozidlo. Tak maj vlastně pravdu…
Kolik je na světě zemí, kde trolejbus považují za drážní vozidlo? Je aspoň jedna kromě Česka a Slovenska? Myslím, že absurdita této naší kategorizace dříve nebo později dojde někomu i u nás, zejména s rozvojem sítě bezdrátových trolejbusových tratí a obojživelných autobusů bez espézetky. Nicméně mezi drážním vozidlem a vlakem je taky rozdíl, a zdaleka ne každé drážní vozidlo (třeba sedačka lanovky) je vlakem. Možná se mýlím, ale myslím si, že v trolejbusové dopravě se termín „vlak“ nepoužívá vůbec, a to ani kdyby trolejbus měl přívěs.
Je samozřejmě zapotřebí,. aby aspoň takový vlak byl na letišti co nejdřív a byl z letiště zaokruhován směrem na Kladno. Hloupé je, že SŽ a odpovědní úředníci nechali ten projekt za 20 let strašlivě zastarat. Zejména ta ubohá zastávka na letišti o malém perónku a dvou kolejích těžko vydrží nápor cestujících, což budou především zaměstnanci areálu. Letecké cestující ta doprava moc nepotěší, připravovaný zastávkový vlak je dost pod standardem obvyklým pro podobné metropole, natož aby byl v něčem progresivní. Už dva měsíce se podle webu SŽ neustále vyhodnocují nabídky na studii proveditelnosti železničního uzlu Praha, kde je i Hospodářskou komorou… Číst vice »
Slibem neurazíš…
Klíčový úsek je odbočka na letiště a vybudování nádraží Praha letiště. Proč každý měsíc je článek že se něco chystá, když je to z říše pohádek a snů?
Chtěli jsme být vtipní, ale dopadlo to jako vždycky.
Moc tomu sice nevěřím, ale té trati fandím. Doufám, že se jim podaří slib splnit. Doprava na letiště v hlavním městě je prostě strašná.
Lánská koněspřežka tudy vedla už v roce 1830, https://cs.wikipedia.org/wiki/L%C3%A1nsk%C3%A1_kon%C4%9Bsp%C5%99e%C5%BEka takže pokud vše půjde hladce, můžou trať na letiště otevřít k dvoustému výročí železné dráhy tímto směrem. Buďme rádi, že tam ten banner instalovala SŽ(DC) a ne Geologický ústav. To bychom si na „již brzy“ počkali nejspíš ještě déle. 🙂
P.S. Joachim Barrande prý při vyměřování koněspřežky objevil hezké zkameněliny.
Kdyby na něj zaměstnavatel víc dohlédl, tak tudy vedl koridor do Plzně a bylo po problémech 😀 😀
My kladeňáci víme, že jim vypadlo jedno písmenko, určitě mělo tam být na Sletiště. :))
Přesně. SŽ staví železnice k lesu místo do Kročehlav, kde v Kladně bydlí nejvíc lidí. Jenže on už to má Metroprojekt/SUDOP namalováno, že?
Tak teď už vím co znamená brzy. 8 let. Za 8 let se toho dá stihnout opravdu hodně. |Nejen postavit pár km trati.
nj v Prahe to mají jinak
Stavbě či projektu ze srdce fandím. Včera bylo pozdě…. No dotaz…? Co bude pro mimopražské znamenat vlak na Letiště…? Příjezd na Hlavní. Sešup dolů k travelátoru cca 400 metrovému a jízda po něm na Masnu. Zde přestup na vlak na Letiště. Snad jsem to z dřívějších informací co mám popsal dobře. No je to lepší než metrem a přestup na Veleslavíně na tříčlánkový trolejbus 119 asi…😀 Měl jsem vždy představu, že na Letiště k trase Praha Kladno budou zavedené i dálkové vlaky. Podobné vize a diskuze se už vedly. Zatím to není ani v plánu na rozdíl od Praha Kladno….… Číst vice »
Ta cedule má zakrýt výhled na ty rozpadlé dřevěné boudy na nádraží, aby nedělaly ostudu?
Ty boudy zbouraly minulý měsíc. Byl tu o tom článek.
A bouraly to ženy nebo děti?
Mohly je bourat stroje, třeba bagry 🙂
To bych se spíš zeptal, co ty boudy zbouraly.
No přeci minulý měsíc. Máte to tam jasně napsané. 🙂
Naštěstí nám každý čtvrtý týden dorůstá nový. 🙂 Již brzy i na vaší obloze!
Pánové, právě jste zbourali mě 😄😄
V zemi, kde je 22 let ‚dočasně‘, může být za 8 let ‚brzy‘.
A na věčné časy bylo něco kolem 40 let, z tohoto pohledu je 8 let opravdu brzy 🙂
To jsou vtipálci. V Brně na dolním nádraží je taky podobný banner oznamující, že tam bude stát nové nádraží.
Za dva roky postavili v Dubai 40km metra z části pod zemí z části nad. U nás 2roky akcelerujeme přípravy! Čest a sláva nám.
Jiné zákony koordinující dopravní stavby jsou v Emirátech, jiné v České republice.
A co nám brání v tom, ty zákony změnit tak, aby se dalo podstatně rychleji stavět? Myslím, že jen a jen neschopnost vlády a poslanecké sněmovny. Potažmo neschopnost voličů si zvolit takové zástupce, kteří by řešili skutečné problémy naší krásné země.
Například nám to trochu komplikuje to, že stavíme v již dávno zastavěném území a dnes již u nás není možné stavět stylem „čára na mapě“ a padni komu padni, např jako severojižní magistrála. V Dubai jsou trochu jiné poměry, v roce 1980 měla Dubai 276 301 obyvatel, v roce 2013 jich měla již 2 159 000. Jde tedy defacto o nové město, kde se již v 80 letech počítalo do budoucna s nějakou dráhou, takže tam na ní byl prostor. V Praze jde o to, že se musí zakomponovat do města s cca 100 letou historií.
Ja osobne se jako volic svou volbu spise nazyvam neochotou nez neschopnosti. Soukromy majetek a prava dotcenych osob povazuji za natolik dulezita, ze je nejsem bez mrknuti oka ochoten obetovat na oltar rychlosti staveb. Jsem rad, ze zrychleni staveb nenachazi v parlamentu bezvyhradnou podporu.
„se jako volic“ prosim ignorujte, puvodne jsem to chtel formulovat jinak a omylem zustalo.
Tak náká příprava tam taky byla… Navíc jiné stavební zákony, financování, přepravní potenciál, otroci…
Než bude trať (vlak/metro) na Ruzyň, my už tady nebudeme…
Odporný vizuální smog jak někde v Bangkoku. Hlavně, že Praha proti přebujelým reklamám údajně bojuje a tady ji poskytne zdarma. Obsah banneru raději nekomentuji.
pánové Zderadička a Tittl z pražského tzv. Institutu plánování a rozvoje za sekundování náměstka primátora Scheinherra tuhle nesmyslnou železnici která nebude rychlejší ani než autobus z Veleslavína podporují… bl8
Mno, sice vzhledem k te dobe o ktere se o tom mluvi, jsou 4 roky opravdu jiz brzy,.. ale povazuji to za nevhodne,… spis bych zapomel hodne rychle na to co se delo, nepripominal to, a tu reklamu tam dal az tak par mesicu predem, nebo radsi vubec…
Dulezity bude, ze se vubec zasne stavet… A kdo vi, ze jeste nedojde ke zpozdeni… Takove reklamy pamatuji za minuleho rezimu, metro na Palmovce, tam se potichu menili cedule s terminem otevreni uz pri stavbe…
Nikoho na Správě železnic asi maminka neučila, že lhát se nemá.
Slovo brzy není nijak přesně časové definováno, tudíž to za lež úplně označit nelze, byť asi málokdo považuje 8 let a víc za brzy.
Tezko rict, zadny pruzkum verejneho mineni na toto tema jsem nevidel, ale osobne bych z pohledu podobne velke stavby rok 2028 za brzy povazoval (spise si myslim, ze je to v tomto terminu nerealne).
Tak ono v kontextu tohoto projektu se rok 2028 relativně dá považovat za brzo, ale SŽ nijak negarantuje, že v roce 2028 bude tento projekt zrealizován. Navíc, když vidíte na ulici reklamu (například na film, kde se píše, že film bude již brzy v kinech), ve které stojí slovo brzy, obvykle si pod slovem brzy nepředstavíte 8 let a víc.
Význam slovu brzy musíte dávat podle skutečnosti, o kterou se jedná. Takže v případě filmu v kině 8 let jistě není brzy, v případě, že by měla odstartovat raketa s posádkou za 8 let, tak to již brzo bude. V případě vybudování železničního spojení na letiště bych to jako brzy zatím nenazýval, ale zase to není nijak závratně daleko (pokud by to bylo v tom roce 28).
To také dávám. Všiml jste si snad už někdy nějakého billboardu na ulici, na kterém by se vyskytovalo slovo brzy a znamenalo to x let (kromě toho SŽ). Já tedy ne. Pokud se už komplexně v diskuzi bavíme na téma železnice na letiště v Praze, tak samozřejmě můžeme hovořit o tom, že pokud bude to spojení už v roce 2028, tak to je brzy. Ale když na ulici vidíte nějaký tahák na něco a vyskytuje se v něm slovo brzy, tak to očekáváte maximálně v řádech měsíců a ne za bůhví kolik let.
Jenže ono se to chystá už víc jak 50 let a stále je to jen ve fázi studií, příprav a jednání. Přitom by ve své podstatě mělo jít jen o modernizaci a rekonstrukci tratě ve stávající stopě a zatrhnout ty nesmyslné tunely vynucované jakýmisi diletanty z některých politických stran, které hájí spíš něčí soukromé zájmy než zájmy společenské a dopravní. pak by celá ta akce mohla trvat tak dva roky.
tento slogan je nejvetsi vtip co jsem za poslednich 5 – 10 let videl. Maji v tom chybu. Melo tam byt 2128.
A co budete říkat, když to stihnou? Máte na to pak přiznat, že jste…?
Přestupní dveře z vestibulu metra už stihli, ale nikam nevedou, což vypadá, že někdo další něco nestihnul.
Garantuji, ze 2028 se na letiste vlakem jak nadzemnim nebo podzemnim nikdo nesveze. Jen si delaji PR, ale nic se nepohnulo kupredu.
Jestli cílem bylo přitáhnout zájem veřejnosti a přes něj i trochu vytvořit tlak na politiky, protože to není jen problém SŽ, tak bych se tomu neposmíval.
Já bych dokonce řekl, že právě politika je problém pomalé výstavby klíčových dopravních staveb (dálnice, VRT, trať na letiště). SŽ má pod palcem přímo MD. Pokud ty řeknou, že železnici stavět nebudeme, tak SŽ může dělat možné i nemožné, ale stejně nic nepostaví. Obecně si myslím, že kritizovat ŘSD a SŽ v tomhle phledu není správné (ne vždy samozřejmě, chyby dělají, viz problém s pozemkem na D3 u ČB). Aktuální stav výstavby spíše ukazuje skutečný zájem naší vlády na dopravní infrastruktuře (bez ohledu na to, kdo v té vládě sedí).
Přesně jak píšete.
Bohužel však velká většina lidí, nechápajíc rozdíl mezí kompetencemi Správy železnic, ČD a Ministerstva dopravy, stále budou stále nadávat na ČD kvůli výlukám, chybějící trati na letiště a podobně … už jsem postřehl i názor, že „raději pojedu RJ, protože ten nedělá na rozdíl od ČD výluky“…
Naprosty souhlas. Nazor vetsiny lidi je ten ze cokoliv se stane na kokejich za to muzou České dráhy. A kdybych se rozkrájel tak jim to nevysvětlím ,ze treba České dráhy maji s vylukami akorát starosti navíc.
Tak spousta lidí na základě nedostatku informací si vymyslí skutečnou pravdu. Tak napříkald kováří nahřívají železo zbytečně, pokud neteče má stále stejnou pevnost. Aby železo pevnost ztratilo, musí se roztavit a na to 600 °C nestačí.
Kovaci teploty u zeleza začínají okolo 800°C. Ano máte pravdu ze 600 je málo ale tect opravdu nemusí.
to jejich „již brzy“, mi připomíná Orwella, 1984 “ plán byl překročen o ne méně než….“ Vidím, že 1984 a Jistě pane minstře jsou bible úředníků.
nejlepší je, jak si každý (nebo skoro každý) myslí, že on by to zvládl lépe nebo rychleji 😀
Ze zkusenosti bych rekl, ze Jiste pane ministre je az moc optimisticky vhled do reality.
Pane Sůro, už jste někdy v životě řešit stavbu podobného rozsahu v místním legislativním pralese? Děkuji za fundovanou odpověď.
vy jste příletěl z nějaké dlouhé meziplanetární cesty? Železnice na letiště se řeší asi tak 30 let!
Nikoliv.
Akorát nejsem tak hloupý, abych nevěděl, že akce tohoto rozsahu jsou prakticky politická rozhodnutí, protože to není investice z privátních zdrojů.
O byrokracii nemluvě.
Něco dalšího nevíte?
tohle se tu řeší vždy do nějaké fáze rozpracování, studií atd. Pak to usne, a za pár let když se vymění parta na magistrátu, tak se jede znovu. kolik variant železnice už zabtěch let bylo? Pět? v jednu chvíli se dokonce rozpracovával varinat železnice i metro. A relaita po třiceti letech je, že se jezdí pořád busem 119. Tak se nedivte, že některým lidem přijde tenhle výkřik komický a s nádechem ironie. Takže sžc mohla ušetřit šedesát tisíc. A nevěřím, že to v roce 2028 bude v provozu. Ještě v roce 2030 tam bude ten banner viset, vybledlý a potrhán,… Číst vice »
To je možný, ale nic to nemění na faktu, že daná organizace je věc schopna realizovat, konečně, i jakoukoliv jinou akci, jestliže bude politická vůle a nebudou obstrukce od milovníků žab a podobně.
Tady ale byly obstrukce od milovníků aut a betonu, ne přírody. To bych vyzdvihl. Rámusící smrdutá výpadovka na Slaný nevadí, na rozdíl od poměrně tichého a k okolí šetrného vlaku (který by venkoncem mohl jezdit také ke Slanému, nejen k Rakovníku). To je ten hlavní problém, ne snaha zachovat alespoň trochu prostředí vhodného k životu.
Nemyslím si, že na letiště se bude jezdit stále 119. Nynější trendy v MHD nasvědčují tomu, že ta linka bude za tu dobu tak jednou až dvakrát přečíslovaná. A možná to číslo linky bude chvíli v rámečku a pak zase rámeček zmizí a pak bude modré trochu do fialova a pak třeba zase zelené.
soudě dle mínusů asi hloupej budete
Neřešil. Ale také bych nikdy neměl tu drzost napsat Již brzy.
2028? Už v rove 2008 bylo pozdě…
Je to uz budu in Dia
Jako na inzulinu?
Lepší in Dia než pá Kistán.
Hlavně, že v odbavovací hale na hlaváku jsou stále zavěšeny CLV se Správou železniční dopravní cesty … fakt perfektní corporate identity…
Už tam jsou aktuální…
Oni ale s nikým nesoutěží, takže je to v zásadě úplně jedno, co tam mají.
Já myslel, že soutěží se Slovinskými železnicemi.
Ještě by se tam vždy mohlo na menším transparentu pod tím objevit, kdo tu stavbu zrovna blokuje či zdržuje… 🙂
Asi Agrofert
A jako bonus k tomu se zakryl ten ohořelej sklad na současném nádraží
Nezbourali ho už?
Byl již srovnán se zemí.
Tak 3x hurá! Naposled, když jsem tam jel, tak to tam stále strašilo. Ostudu to dělalo jenom asi 5 let (od otevření Metra do Motola), takhle rychle, to je na naše instituce skoro heroický výkon!
Všechno je relativní. Rychlovlak Praha – Liberec?
Ten pocit když zrovna sedím v tom starém šrotu na rychlíku z Pardubic do Liberce
Ja v nem ted sedim, juchuu
ten bude ne později než…..
Uvidíme co neuvidíme v roce 2028.
I když se jedná pro Správu železnic, státní organizaci o drobné, klasická ukázka nesmyslného utrácení z peněz, které by měly sloužit správně ke správě železnic. Jedinou reklamou Správy železnic, státní organizace by měla být dobře funkční železnice.
Jako narážka na nezkracovatelnost dobrý, ale zkuste přístavek oddělovat čárkami z obou stran, vypadá to lépe 🙂
Mohlo mě být o pár metrů víc.
Trochu mi uniká smysl té plánované trolejbusové trati pro linku 119, když cesta vlakem bude „již brzy“. Trolejbus mi tak přijde jako vyhozené peníze, po zprovoznění vlaků budou autobusy kapacitně stačit až až.
Trolejbusy budou jezdit mnohem dřív než železnice a po jejím zprovoznění se využijou jako součást tramvajové trati na Dlouhou míli.
A jak budou využity, kdyz tramvaj k Sestce povede úplně jinudy?
Oni ty troleje zase tak drahé nebudou. V části trasy se využijí stávající sloupy pro tramvaje, v části trasy nebudou vůbec. Nicméně budoucnost autobusů je jednoznačně v jejich elektrifikaci až budou lepší baterky. A ty se postupně zlepšují a zlevňují. Nejedná se o revoluci, ale evoluci. Za 10 let se jiné než elektrické autobusy kupovat nebudou. V Číně už některá velká města provozují jen elektrobusy.
Podle zdopravy.cz ze září má projekt Trolejbus vyjít na 900 milionů, to mi přijde celkem dost 🙂
otázka je kdy bude na letiště jezdit vlak? za 10, 20, 30 ……. let?
podle mě již město ztratilo trpělivost a snaží se o řešení samo
vlak na letiště měl jezdit již před 15 lety a i to by bylo pozdě
Jenže jej blokovalo samo město – nesmyslnými požadavky dlouhých tunelů a stavbou konkurenčního, rovněž tunelového systému. Tak nevím, kdo tu má ztrácet trpělivost. 🙂 Co (jsme) si zvolili, to jsme měli.
Tak jsou v tom ale také započítané náklady na nové trolejbusy, které tvoří značnou část.
Nicmene 2/3 z toho samotny trolejbusy, neco zazemi v garazich, coz by oboji melo byt kdyztak vyuzitelne pro jinou linku. Menirna by mohla jit taky z casti vyuzit i pro tramvaj. Samotny troleje z toho zas tolik neudelaj.
nahodou dobry – szdc systematicky pracuje na ziskavani verejne podpory. dtto na hlavnim nadrazi s podchodem.
tohle je celkem bezna praxe pro infrastrukturniky v zapadni evrope…
V západní Evropě se takovéto věci dělají až se staví. Bannery na oplocení stavby nebo infopointy, kde jsou odborníci, kteří ti zodpoví všechny tvé dotazy na dílo. A samozřejmě spousta informačních tiskovin nebo interaktivní mediasál.
Osobně bych si představil takovýto info kiosek alespoň na hlavním nádraží v Praze nebo Brně, kde budou veřejnosti představovány jejich stavby či projekty. Ta interakce úřad (Správa Železnic) versus veřejnost je velmi užitečná. Například pro získání podpory veřejnosti vůči nadřízeným byrokratům (vláda, Min.dopravy, města apod.).
Celkem by mne pobavilo, kdyby to „na letiště“ přepsal nějaký vandal sprejem na „do p….le“. Bylo by to rozhodně přesnější 🙂
to se nemusí psát – to všichni víme, jen SŽDC a její pindosníci to nevědí
o je jen otázkou času
To je presne to, proc mam tak rad nasi zemi. I statni instituce tu maji skvely smysl pro humor.
„A tatí, kde je ten most?“
„Drž hubu a plav.“
Jen kdy by to nebylo za me penize
To jste hodnej že jste jim to zaplatil.
že vy jste jeden z těch, kteří u všeho tvrdí, že to je za jeho peníze?
Ale státní organizace skutečně hospodaří s našimi penězi a zpronevěřuje naše peníze!
Ne, ministerstvo financí pěstuje penězovníky. A na nich se každoročně urodí. Daně přece platí zaměstnavatel, aby nezbohatnul.
A ono není?
Hlavní brzdou vlaků na letiště je radnice Prahy 6, takže se ještě neradujte, oni si najdou nějaký důvod jak do toho hodit vidle.
Bohužel. Zejména ovšem ta bývalá, která vyděsila místní občany, a pak si šla ještě sednout do vedení celé Prahy. Podařil se jí skvělý protiželezniční a proautomobilistický marketing, důsledky budou přetrvávat ještě dlouho. Pořiďte si auta, dálnice budou (respektive už jsou) dříve. Roušky už máte…
Nabízí se možnost vlak na/z letiště trasovat z hlavního nádraží přes Smíchov a pražský semmering, samozřejmě po elektrifikaci, většina lidí co přijedou do Prahy vlakem a chtějí na letiště stejně přijedou na hlavák.
2028 je „brzy“. Obvykle se totiž uvádí +10 let, což znamená „možná někdy“.
By mě zajímalo (nejen, kde udělali soudruzi tu chybu…), ale ta pohnutka… To že se v něčí hlavě vylíhne nápad, to je ještě OK, ale že to své puzení přednese, debatuje se o tom, projde to, schválí se to a vynaloží se na to prostředky…. kdyby měli už stavební povolení pravomocné na celou trasu, neřeknu….
A nebo si z nás dělají prču….zatím na šedesát….
K naplnění tohoto prohlášení ovšem stačí povolení na novostavbu Ruzyně – letiště, případně dostavbu druhé koleje z Veleslavína do Ruzyně, a vylepšení zabezpečovacího zařízení.
Smysl reklamy vidím v tomto – lidé jezdící autobusem na letiště se pochopitelně začnou o celou stavbu více zajímat, zvýší se povědomí veřejnosti. Což pak může napomoci ostrakizaci kohokoli, kdo bude (z libovolného důvodu) vinen sebemenším zdržením stavby, padne na něj hněv lidu.
Hněv lidu! 😁😁😁 A ten způsobí co? Viník se začne strašně stydět a slavnostně slíbí, že už to nikdy neudělá? 🤔😁😁 Pro drtivou většinu lidí toto nebo žádné extra téma…
Pokud by šlo o pomalu pracujícího dělníka se sbíječkou, tak se nic nestane.
Pokud jde o politika, tak tomu se to bude předhazovat před komunálními volbami a v nemilost může upadnout klidně i celá jeho strana. („Podívejte se, už dávno jsme mohli jezdit na letiště, ale kvůli politikovi ze strany XY to ještě není.“)
Vy jste největší borec mezi diskutéry, takový Pavka Korčagin, vy byste měl založit politickou stranu, umíte totiž názorně vysvětlovat … 😀 😀 😀
náhodný kolemjdoucí: ono to má několik problémů, pokud pojedete vlakem z například Brna, Ostravy (z Českých Budějovice se bude létat -) ), tak skončíte na hlavním nádraží a je otázka, jak bude vyřešen propoj na Masarykovo nádraží z kterého pojedou vlaky na letiště.
A pak je otázka, klik lidí dá přednost v ČR vlaku před autem, když například přiletíte v deset večer, vyzvednete zavazadla a okolo 23 hodiny do většiny měst z Prahy nic nejede.
To máte pravdu. Aby došlo k tomu, co jsem popsal, museli by dát reklamu i do Kladna. Jenže Kladeňáci nevolí zastupitele Prahy 6…
Jak souvisí výstavba tramvaje před hlavním nádražím, respektive nadchodu z Opletalovy na Florenc, s reklamou v Kladně?
Na železniční poměry a měřítka to brzy je.
V 19. století rozhodně ne. 😀
Ano, ano. „Drážní ihned“ obvykle znamená 2 až 3 roky, takže pojem „brzy“ v drážním smyslu toho slova je zde celkem na místě… 🙂