2000 korun denně. Ústí nad Orlicí si zaplatilo zastavování čtyř expresů Českých drah
Zastávka Ústí nad Orlicí město. Foto: Petr1888 / Wikimedia Commons
Dosud zastávku obsluhuje sedm párů dálkových vlaků.
Dosud zastávku obsluhuje sedm párů dálkových vlaků.
A nevyslo by Ustecaky levneji zlepsit mistni hromadnou dopravu k nadrazi za mestem?
Ústí nad Orlicí hlavní nádraží pochopím,je tam přípoj na Jablonné nad Orlicí,ale osobákovou zastávku Ústí město ne,proč by tam měli zastavovat expresy.Jednou jsem kvůli tomu musel až do Pardubic,když expres zastavil na městě a na hlavním ne,přitom na hlavním čekal přípoj na Jablonné.
Mně vlak nezastaví nikdy…každý mě ignoruje
A zkoušel jste si stoupnout před něj?
Jste debil?
Jo
Za 2000 Kč vám tam zastavím i se svým Camarem !
To není ani 100 eur na den. S tím se nikdo milionářem nestane!
Aha, takže zbytečnými všudezastávkovými vlaky Kolín-Česká Třebová a těmito vychytanými zpozděními má být zdůvodněna investice za 46 miliard do dlouhých tunelů u Ústí nO?
https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/koridor-usti-nad-orlici-chocen-oucmanice-hemze-tunely-stavba-trat.A230113_141907_pardubice-zpravy_lati
Připomínám, že z Ústí nO na dálnici D35 (tj. do Lytomyšle) to bude 18 kilometrů. Tudíž potřeba Ústí nO. se dopravovat tímto bude vyřešena.
Proč spotřebovat 46 miliard kvůli 14 tisícovému Ústí nO, když 2x tak velká Orlová žádné kolejové spojení nepotřebuje?
4 páry z několika desítek párů vlaků dálkové dopravy pořád ještě nestaví tunely mimo hru.
A tu Lytomyšl jsem na mapě nenašel, to je kde?
Za hrubku se omlouvám. Litomyšl
Ale opravdu nechápu, vzhledem k D35, proč na nejvytíženější části koridoru jezdí zbytečné (málokapacitní či všudezastavující) vlaky. To je nejen ono zbytečné zastavování v Ústí n.O.-město, ale zejména množství osobních vlaků Kolín-Č.Třebová, Lanškroun-ČT. (vzhledem k D35)
A redukce musí proběhnout také u počtu dálkových vlaků, patrně směrem k prodloužení délky vlaků (aspoň 10 vagonů ve vlaku) s ohledem na aspoň základní prvky koncesního modelu.
Nevrátil se sem náhodou Oltcit/Axel?
Podle vás je osobka do Lanškrouna zbytečná? Je vidět že jste tam nikdy nejel, ty vlaky jezdí plné.
Račte si o5 pročíst co jsem napsal.
Nedává smysl utratit 46 miliard (které nemáme) kvůli navýšen íkapacity tratě, když v současnosti se kapacitou trestuhodně plýtvá.
V případě vláčku z Lanškrouna jde tuším o 24 vláčků za den o kapacitě 70 sedaček na velice vytížené části koridoru.
To je velmi dobře, že je nějaký úsek železnice velmi vytížen. Nicméně ta Os vrstva se tam jakože nevejde, nebo co tím chtěl básník říct?
Račte si pročíst celé od shora.
Jde o 46 miliard kvůli navýšení kapacitě tratě, kterou se dnes plýtvá.
Nejhorší je, že těch 46 miliard bychom si museli půjčit. Na značný úrok a zadlužit své děti a důchody.
Kdybyste byl znalý tamních traťových poměru, což evidentně nejste, tak byste tohlesi nemohl napsat. Díky autobloku a rozvětvení kolejí v Třebovicích tu osobka z Lanškrouna rychlikovou ani nákladní dopravu opravdu nebrzdí :D.
Kdybyste byl znalý stavu státní kasy, tak byste věděl, že ani haléř na oněch 46 miliard pro stavbu tunelů UCHO Úst nO-Choceň.
Tj. jediné co lze, tak organizačními opatřeními (např. aktualizací ceníku) dát přednost vlakům dle toho kolik zaplatí za jízdu na koridoru.
Čili pokud pasažéři v 70 sedačkovém vlaku z Lanškrouna přeplatí pasažéry z 500 sedačkového dálkového vlaku, tak proč ne?
Já o voze, vy o koze. Vidím že relevantní diskuse s Vámi nemá cenu.
Nikoliv, to Vy odvádíte řeč od tématu, kterým je vyjedená a zadlužená státní kasa = není na každoročních 100 miliard dotací a daňových úlev pro železnici.
Zopakuji to ještě jednou = chybí to zcela zásadní pro železnice = chybí penízhe na železniční DOTACE
Aha, takže město, které bude 18 km od dálnice, podle vás nepotřebuje vlaky? Na to jste přišel jak? Napadlo vás někdy, že každý auto nemá a třeba ho mít nechce nebo i nemůže? O spolehlivosti a bezpečnosti silniční dopravy oproti železniční raději vůbec nemluvě.
Město Orlová funguje bez železniční dopravy už desítky let. Orlová je 2x tak lidnatá než Ústí nO.
Chápu, že Vám, jehož obživa je z železnice, se nelíbí fakt, že státní kasa nemá oněch 46 miliard na tunely = cílem je zvýšit kapacitou kterou se dnes trestuhodně plýtvá a plýtvání za pár dní ještě naroste.
A co je horší, státní kasa musí splácet úroky ze stovek miliard prošustrovaných. Čili prioritou je začít splácet jistinu státních dluhů.
Takže jaké jiné PROVEDITELNÉ řešení navrhujete, když současná kapacita tratě nestačí?
Axelíčku, to že tě pro mentální nedostatečnost vyhodili ze stavědla neznamená, že si můžeš vyskakovat na ostatní.
Ale zase se někdy zastav na fírcimru
Proč věcně diskutovat s lidmi Vaší vyjímečné úrovně?
Nicméně prokážete-li schopnost věcně diskutovat včetně faktů, tak třebas to přehodnotím.
Prozatím Vy svým nepravdivým tvrzením zaslouženě patříte do kategorie „LHÁŘ“. Ale klidně mě usvědčte tím, že svá tvrzení prokážete. To asi nepůjde, že?
Navrhuji proveditelné řešení, abyste to vy konkrétně přestal řešit a nechal kraje a stát, ať si objednávají co chtějí. Železnice v Ústí nad Orlicí je už od poloviny 19. století a nikdy nikdo si nedovolil tvrdit, že je tam zbytečná a už vůbec ne ten nesmysl, že když se 18 km daleko postaví dálnice, tak nebude železnice potřeba. Orlová vlaky nemá, to je pravda, však také nemá zdaleka tak kvalitní veřejnou dopravu.
A vy konkrétně budete kázat o tom, co kdo má řešit a co ne? Vy, který tady v každém druhém prispěvku poučuje kraje, co mají dělat? Pochopil jsem, že lokálkoví ultras typu mladý komouš Tadeáš Richter či zapšklý Michal Skála jsou schopni, ale tohle je už fakt příliš
No řekl bych že toto je spíš doména Axela. Píše, že kdo platí, ten poroučí. A když kraj platí a poroučí, tak přijde s tim, že nejsou peníze ve zdravotnictví 😁.
Prosím nevkládejte mi do úst, co jsem neřekl. Děkuji.
O zdravotnictví jsem se vyjadřoval v souvilosti s OLK/ZLK, kde probíhá masivní změna vynucená nástupem ETCS = ty peníze ze 35 RegioPanterů by se hodily v krajském zdravotnictví OLK/ZLK, tj. v krajích kde situaci povšechně znám a proto si troufnu napsat co jsem napsal.
Proč lzete? Kdo tady neustále pouziva spojení: kdo platí, ten porouci? Hádejte, muzete třikrát 😎.
Vždyť ano, kdo platí (občané kraje), ten poroučí. Uvidíme v krajských volbách 2032 v OLK/ZLK, jestli bylo rozumné platit 35 nových Regiopanterů namísto třebas investice do zdravotnictví.
Až robote pochopíš souvislosti v dopravě, v systému dopravy a rozdíly mezi jednotlivými módy dopravy, tak možná položíš relevantní dotazy.
Ale abys neřekl, tak ti odpovím.
1. Odstavec: Ne.
3.Odstavec Protože to není kvůli Ústí nad Orlicí. Jak víte, že Orlová žádné kolejové spojení nepotřebuje?
Ano, nejsa železničářsky vysokoškolsky vzdělán, tak zatáčce říkám říkám zatáčka, ne oblouk. Takové „pro život užitečné“ znalosti mi doporučujete?
V každém případě nemáme těch 46 miliard na tunely Choceň-Ústí nO. Museli bychom si je půjčit na značný úrok. A zadlužili bychom své děti a své důchody.
Proč bychom to měli dělat? Když dnes se kapacitou té tratě trestuhodně plýtvá na libůstky typu 70 sedačkový vláček? Tomu klíčovému jste se vyhnul ve své reakci.
Když ty se musíš bát o státní finance. Nikdo jinej ti nezaplatí dávky a podporu. Ale neboj, přijde jaro a zase budeš moct zametat peróny. Tak jak to máš rád.
Ano a se mnou o své důchody a o živobytí našich dětí bojí 10,5 milionu obyvatel ČR.
Proč věcně diskutovat s lidmi Vaší vyjímečné úrovně?
Nicméně prokážete-li schopnost věcně diskutovat včetně faktů, tak třebas to přehodnotím.
Prozatím Vy svým nepravdivým tvrzením zaslouženě patříte do kategorie „LHÁŘ“. Ale klidně mě usvědčte tím, že svá tvrzení prokážete. To asi nepůjde, že?
Mě vůbec nevadí, že oblouku říkáte zatáčka. To jsou technikálie a na těch se schodnem i při rozdílném (i když třeba úsměvném) názvosloví. Ale dopravě (financování, fungování, právní podklady, kdo co vlastní, kdo co objednává, kdo co spravuje) prostě nerozumíte. A bez nastudování souvislostí jen plácáte hámotiny. Je rozdíl, že nemáme peníze na dlouhé tunely proti tvrzení, že se tunely staví kvůli UnO. Na to první bych já vůbec nereagovat, protože v tom klidně můžete mít pravdu. Ale stavět bychom tyto konkrétní tunely měli proto, že se počítá s přivedením druhé koleje do Chocně od Týniště a pak ta kapacita… Číst vice »
Děkuji za názor který má hlavu a patu. Nicméně se neshodneme, neboť Vy se na díváte z pohledu za co utratit peníze. A ignorujete fakt, že peníze ve státní kase nejsou, musí se splácet dluhy po Babišovi/Okamurovi a zcela zásadní státní prioritou jsou další elektrárny a prudce navýšit počet narozených dětí (každoročně). Jestliže problém s kapacitou v úseku UCHO lze vyřešit vypnutím málokapcitních vlaků a sloučením dálkových vlaků do jednoho 12 či 15 vagonového vlaku, tak prostě k takovému řešení dojde např. v rámci koncesního modelu. Neboť prostě na tunely UCHO těch cca 46 miliard není a desítky let nebude,… Číst vice »
Dívám se z pohledu, co je potřeba zlepšit a kde to drhne. Vzhledem ke stavbě dálnic bych tvrdil, že peníze na dopravní infrastrukturu jsou, ale jsou jiné priority. To že jsme místo podpory solárů měli stavět další jaderné elektrárny s váma souhlasím. S dětma nevím tam nechápu, jak chcete podpořit porodnost, aniž by si z toho neudělala nějaká skupina „byznys“ Babiš především uplácel důchodce (tady se prošustrovávají miliardy), protože ti mají volební právo. Přestat provozovat osobní vlaky mezi Pardubicema a ČTZ je politicky neprůchodné, ale nevím, jestli to pochopíte. Dlouhé vlaky (12-15 vozů) je z hlediska atraktivity cestujících nepřijatelné. Asi… Číst vice »
A to celé proto, že byla odmítnuta myšlenka na triangl. Pak by Letohrad (mimo Sp) jezdil do Třebové se zastavením UO město, kde by taky stavěly systémově rychlíky. Kerhartice by mohly dostat další zastávku západně od stávajícího nádraží, které by mohlo být jen pro nákladní vlaky = levnější a na průjezd rychlejší, bo by se vešlo mezi kopec a barák. Jedině by bylo třeba dořešit nějakou zastávku „UO západ“ na trianglu pro vlaky Praha – Letohrad. Ale to ne, a pro jistotu si dřívější vedení města ještě objednalo u po známosti u PČR zákaz na zřízení BUS zastávky na parkovišti… Číst vice »
Nechci být hnidopich, ale vlezly by se všechny ty vlaky na 2 koleje se zastavováním? Nebyl by to kapacitně problém? Jinak by to samozřejmě bylo lepší řešení.
Vešly. Ba lépe než dnes, protože by se fakticky zkrátil až téměř vymizel úsek, kde R jede rychleji než N. Samozřejmě by nešlo předjíždět, resp. to by se muselo řešit ve výhybně (operativně), ale to stejně nemá v tomto místě pravidelně smysl.
Jo, stačila by jen třetí kolej od Letohradu jdoucí do města, Ústí nad Orlicí mohlo fungovat jen jako nákladní nádraží… Klidně tam mohl být nějaký jeden peron pro nějaký přímý vlak Letohrad – Praha….. Úplně v pohodě by stačila jedna kolej zakončená šturcem před budovu zastávky https://mapy.cz/s/kevefedene jen by se muselo kvůli místu a baráku zřejmě trochu ubrat na délce toho nástupiště (směr Choceň) a délku vysunout na druhé straně k Třebové…. A jedno propojení v oblasti nákladního nádraží, aby se ze šturcu dalo odjet do nákladního (třeba při potřebě uhnout dalšímu vlaku při delším pobytu) čí pokračovat po koridoru…… Číst vice »
A to si každá vesnice může zakoupit zastavování vlaku? Aby ten vlak nejel nakonec 7 hodin …
Může, ale čím víc těch vesnic bude, tím víc to bude stát.
Jde o komerční linky mimo objednávku ministerstva dopravy, takže dopravce se chová čistě tržně a když dopravci někdo dostatečně zaplatí za to, aby zastavil tam kde nechtěl a vejde se to časově do grafikonu, tak proč by to dopravce neudělal.
U Českých drah si dokonce i jednotlivec může koupit mimořádné zastavení vlaku.
Toho jsem byl kdysi svědkem. Ne tedy jednotlivec, ale jakýsi dětský tábor, zaplatili si mimořádné zastavení rychlíku kdesi mezi Kolínem a Havl. Brodem.
Tohle nabízí i Arriva. Je dobře, že i oni se svými motoráky naslouchají zákazníkům.
Jak je to s pojištěním? U autobusů se kdysi řešilo, že řidič nemůže zastavit mimo zastávku, protože kdyby si ten člověk při vystupování z busu zlomil nohu, tak vše jde za řidičem, protože zastávky jsou pojištěné pro tyto případy.
Na širé traťi nebudeš zastavovat. Nástup a výstup pouze v ŽST nebo na zastávce. Na trati Kolin – Havl.Brod je xy takových stanic a zastávek.
Ono se to dá objednat i mimo jízdní řád, pokud se vás sejde 20 a objednáte si zastavení, vlak vám mimořádně zastaví.
Mohelnice a Přelouč nevadí, ÚnO vadí?
V Mohelnici ani Přelouči přece nic takového nestaví. Jen vlaky v objednávce…
Jo, ale i ty se tváří jako rychlá dálkovka.
Cekal bych, ze Jirka jezdí do práce driv…
Dostat 500 Kč za to, že vlak bude mít 3 minuty zpoždění navíc? Zajímalo by mě, jak se tváří manažeři SŽ, kteří mají zpoždění v KPI. Město jen vyhodilo peníze a vlaky budou více zpožděné. Ať těch 740 tisíc radši nacpou do MHD z města do Kerhartic. Při ceně 50 Kč za km by mohli doobjednat 40 vozokm denně.
Těmi třemi minutami zpoždění myslíte 3 minuty zrychlení pro ostatní spoje?
On ten následný rozjezd po zastavení také stojí peníze navíc, víme? Dám vám příklad, který byste mohl znát. Když pojede autem 100 km stejnou rychlostí bez zastavení spotřebujete stejně paliva, jako když budete několikrát zastavovat a zase se rozjíždět?
Je vidět, že konšelé v Ústi se umí o své občany postarat👍👍👍.
Ale ne vše je zásluha města. Určitou částku za zastavovaní vlaku platí nedaleká firma Rieter.
A domluvil to s nimi kdo?
Proč je to tak strašně drahý?
Jakou cenu navrhujete a jak jste se k ní dopočítal?
Co se Vám nezdá? Je to stále polovina oproti poplatku za mimořádné zastavení pro veřejnost… to zní celkem fér, ne…? 🤷♂️
Mně to připadá docela levné. Mimochodem, standardní poplatek za vjezd autobusu na Florenc je 330 Kč, pro mezinárodní dopravu 770 Kč. To je samozřejmě úplně jiný druh poplatku, ale jen abyste věděl, v jakých cenových hladinách se pohybujeme.
330 Kč? Co je k tomu za servis?
Lokomotiva váží 80 tun, 1 vůz 20 tun. Kolik stojí jen elektrika na rozjezd zpátky na stovku, hm?
Nabízí se otázka, jaká je v Ústí na městě frekvence cestujících na dálkové vlaky? Jelikož se naše železnice ocitla v situaci, kdy v jednom vlaku klidně platí „x“ různých tarifů včetně časových jízdenek, tak je otázka, zda z toho tarifního bordelu jde statisticky něco vyčíst…
Frekvence cestujících na zastávce Ústí nad Orlicí město je naprosto minimální (pravidelně tam projíždím). Docela se divím, že to městu stojí za vyhození peněz, šlo by ty peníze využít účelněji.
Chápu ČD i město, ale strojvedoucí z toho moc nadšení nebudou, protože když někde zastavuje jen některý vlak, tak reálně hrozí, že zapomenou zastavit a zastávku projedou. Uvidíme, kdo bude první. 😀
Má to před sebou v tabletu
Ani to, při vhodné konstalaci, nemusí stačit. 😉
kolik ten fíra za svou práci bere? že není schopen toto ohlídat…
Nepatlejte se v té blbosti. V rámci turnusu nebo směny můžete jet stejnou trať s různě zastavujícími vlaky, rozhodně to není výjimka. I tatáž linka může mít jinou zastavovací politiku v okrajové časy, ale to šotoušek Rejpal neví.
AVV?
Dotyčné vlaky řekl bych AVV nemají… 😏😅
Jsou tím vybavena hlavně “moderní” vozidla od (v modernizaci) Škody T… Elefanty, Pantery všech mutací, 380, (750.7, snad 843 mají nově taky)… pokud to bude tahat Vectron nebo Taurus, AVV, bohužel, nepadá v úvahu…
Děkujeme Klubu pro fabulování umělých problémů a posíláme klíčenku.
Není to tak dávno a byla to větší stanice- https://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/strojvedouci-ostravanu-nezastavil-v-olomouci-vlak-sunul-stovky-metru-zpet-202109.html
Zřejmě se zamyslel s tím, že veze Manažer(a), který tam kdysi nestavěl.
Kdyby tenkrát v rámci modernizace uzlu nebyla vybrána varianta s „hlavním“ nádražím kdesi mezi loukou a lesem v Kerharticích, mohlo jim tam toho zastavovat mnohem víc.
Ale bohužel, už to bylo zabetonováno takto…
To jako že by se letohradská trať stočila k zastávce město?
Přesně o tom se kdysi uvažovalo. Možná by tam tehdy byli zvládli umístit i čtyři koleje (s posunem historické budovy), které by se teď hodily protáhnout až ke Třebové; naopak by nebyl tlak na demolici budovy na ‚hlavním‘.
A při tom přesunu ji rovnou zapustit, aby byla čekárna i prodej jízdních dokladů v úrovni ulice.
Kydby to bylo tak jednoduché jak na modelovém kolejišti…
A přitom by se tam 4 koleje nevešly, 3 s velkýma obtížema, protože v době stavby se tam ještě nacházela budova továrny Koleje by musely „vykličkovat“. Posouvání baráku je brnkačka…
Taky mě fascinuje jak jednoduše se tu mluví o přesunech staveb…
Ano, taková byla jedna z variant. Tuším, že tenkrát označená „max“. To, co se realizovalo, byl „střed“.
Studii proveditelnosti lze někde dohledat, popř. si vyžádat od SŽ.
A nyní vidíme, že dálkové nádraží v odsunuté poloze nefunguje, ikdyž je nádraží v centru pro osobáky.
Dva ostrovní perony a 4 koleje by se vešly, jen by nejspíš padla nádražní budova na městě. Přístup z Třebovské ulice se přímo nabízí. https://mapy.cz/s/mademumase
Dřív nikoho nenapadlo, že ujít 2km je problém. Dneska se jezdí autem i 100 metrů na nákup. Mají to tam obráceně. Nádraží od města, zastávka ve městě.
Památku zbourat? Tak to jo…
Ona stejně spadne… Kdyť je tam kvůli vybornému projetku tak dobře vymyšleno, že se k ní nedostanete…. Majitelé se hádají a reálné využití nemá a nenajde…