200 km/h do Benešova či dvoukolejka Poříčany – Nymburk. Správa železnic k rychlovlakům do Brna přidala další studie
Jednotka e320 společnosti Eurostar. Foto: Eurostar
Správa železnic výrazně rozšířila objem prací, které v rámci studie proveditelnosti na vysokorychlostní trať z Prahy do Brna a Břeclavi
Hlavně doufám, že z Nymburku hl.n. zmizí výpravčí. Neznám protivnější staniční personál Správy železnic. Naftalínové baletky na laufce se tváří dost kysele…
Prověřte si „laufku“ v Děčíně hl.n. Nymburk je v pohodě (myšleno proti Děčínu).
Tak já třeba v Děčíně hl.n. mám dobré zkušenosti.
Ať si jsou jací chtějí, hlavně, když práci odvedou dobře.
Počkejte až dostanou ty nové uniformy, to budou samé thymolínové úsměvy.
I staré lejno… když se na něj šlápne… smrdí stále stejně.
Zvládají tu práci dobře? Jestli jo, tak v čem je problém, že se neusmívají? Raději kysele se tvářící výpravčí, který sice třeba remcá, ale když je potřeba tak Vás prostě klidně pošle před rychlíkem (když je alespoň trochu času), než nerozhodného ňoumu, který Vás vyhne raději stanici, před konečnou, protože tou stanicí bude za 12 minut projíždět Rychlík a vy máte jízdní dobu 15 minut.
V Nymburce hl.n. neochota vůči cestujícím, zejména při zveřejnění nástupiště a koleje u linky R22. I zaměstnanci ČD mnohdy potvrzují, že ty nymburské laufky a dispoziřní výpravčí jsou vlastně jen v práci a je jim celkem jedno, jestli zapojí logiku a přiblíží zpožděný rychlík blíže čekajícímu vlaku. Jezdím pravidelně přes Nymburk od r. 2004 (to některým šotoušům ještě teklo mléko po bradě). Byl jsem několikrát svědkem, kdy senior se na něco ptal těch nymburských baletek a ony byly dost nepříjemné. Jedna dokonce štěkla na starou paní při výluce, že „nemá voči před nádraží“. Já tohle považuji za neprofesionální chování zaměstnanců… Číst vice »
Jestli to vypisují pozdě, tak si stěžujte přímo na SŽDC, přes kontaktní formulář.
Holt neměli svůj den, a obzvlášť, jestli byla výluka, v tu chvíli je o starost navíc. A ono jestli se x lidí zeptá zda už ten autobus stojí před nádražím, tak se opravdu nedivím, že mohly ujet nervy (profesně by se to asi stávat nemělo, ale jsme jen lidé ne stroje).
Protože někteří předpokládají, že jsi nádražák, tak víš automaticky vše.
Joseph – to bude mít nějaký zásadní vliv na zdvojkolejnění tratě od Poříčan? 🤔
Ano, v Nymburce cokoliv bez výpravčích bude mít kladný vliv na dopravu. V tomto případě fandím dálkovému řízení.
Ne nikdy, místní posun se vždy dělá lépe přes simplex a komunikaci s místním výpravčím. Je to 100 krát lepší, než furt volat třeba přes GSMR.
Cokoliv kdekoliv je lepší přes dálkové řízení.
To se da takhle predmet jedne vysoutezene studie libovolne rozsirovat?
Souhlasím s tím, že současná vláda (ani ty předchozí) nedělá nic, aby si připoutala Liberec ku Praze. Ten 5. koridor už měl dávno být hotov. A pokud to neudělá Praha, připoutá si Liberec k sobě v brzké době Berlín a bude z toho opět Reichenberg. Už teď je tam silniční i železniční infrastruktura lepší směrem na Dresden než na Prahu. Říkám to takto v nadsázce, ale na druhou stanu tlaky na poručování územní integrity České republiky budou v následujícím desetiletí brutálně vzrůstat. V Německu je to cítit více než dost. Snad pomůže v krátkém horizontu částečně alespoň ta lepší trať… Číst vice »
Silniční infrastruktura z Liberce na Drážďany rozhodně není lepší než do Prahy. Chybí stále část alespoň trošku kapacitnější silnice v Sasku z Löbau do Budyšína.
A kde skončily plány na protažení trati z Milovic?
Oficiálně nikde, je schválena studie proveditelnosti. To,že to dál nepokračuje, je věc jiná.
Především je třeba neustále opakovat, že Liberec (a vlastně ani MB) nejde řešit přes Milovice. Opakovat, opakovat, opakovat.
A kudy tedy? Jestli máte na mysli odbočku z VRT kdesi u Neratovic, tak to považuji za chyméru.
Chiméru…
První věc je si uvědomit, že 5. koridor bude max pro obsluhu Čelákovice – Lysá – Milovice – MB.
Hned potom vzít v potaz, že vazby PRG – MB – Lib je nutné řešit novými kolejemi.
Důvody (mimo jiné): plná trať 231, nemožnost 4kolejky, nemožnost konkurovat časem.
O chimérách píšou modré gumy a nostalgické u každé nové trati.
Nejsem modrá guma a nutnost nových kolejí si plně uvědomuji (a souhlasím). Souvislost s chimérou jsem myslel tak, že jde taktéž o něco nehmotného, neuchopitelného a (bohužel) reálně neexistujícího. Nevěřím, že se nových kolejí (v nové stopě) do Liberce dožiji a to mám do důchodu sakra daleko.
Jiří Šrámek: Důchod přece ještě neznamená smrt.
231 je ale plná jen do doby, než bude VRT do Poříčan.
231 bude plná stále. Ono se stačí podívat na obsazenost na vlaky dnes. Takže ne, nepomůže.
To nesouhlasim, dojizdeni z kolnich obci spise bude silit a bude treba vlaky posilovat, i na intervalech, a kdyz vam tam budou jezdit vlaky misto v 15-30min. intervalu, po 5-15min. + nejaky ten dalkovy vlak, tak vam VRT nepomuze, uz jen proto, ze VRT polabi bude muset obsahnout paterni smer Praha-Brno/Viden/Budapest, ale i dost vlaku smer Ostrava-Zlin, + vlaky Pardubice/HK/Vratislav,… po kolinske trati uz ted jezdi primestske vlaky v 15min. intervalu narvane,… Hlavne nova VRT bude zaustena do Bechovicke trati, ktera pres Liben uz je pretizena a zaroven se pocita s usekem Bechovice-Zahr.Mesto, aby se vlaky vesly… Proste na Liberec,… Číst vice »
Vždy nejlepší variantou byla nová trať z Prahy na Brandýs, Benátky Brodce, MB s napojením na okolní tratě a ze Všetat od Byšice.
Dočasně (tak na 50 let) by to určitě situaci řešilo.
Postavit spojku Milovice-Všejany je asi tak podobně reálné jako VRT Praha-Ouholice.
Obojí je novostavba (a tady s tím spojené komplikace). Milovice-Všejany jsou sice kratší, ale za to méně potřebné.
Všejany ano. Ale je to jen regionální trať nutná pro rozvoj Milovicka.
A ano poslední trať (ne přeložky a spojky) jsme postavili v roce 1953.
Myslíte, že slušné spojení Prahy s Mladou Boleslaví má tak malý význam?
Má zásadní význam. Proto nemůže být přes Milovice.
Přes Milovice je možné poměrně jednoduše dosáhnout výrazného zlepšení. Bohužel nečekám, že jiná varianta má v dohledné době šanci na realizaci. Navíc by se v další fázi dalo uvažovat o propojení trati z Milovic k plánované VRT z Prahy do Poříčan a tím ji dál zrychlit a vyřešit problém s kapacitou.
Nelze zlepšovat něco, co neexistuje. Vlakem z Prahy do Liberce (no v podstatě i do MB) jezdí jen šotouši, nostalgici a režisti. Do Liberce buď autem, nebo s žlutým/zeleným. Konkurence do Lib by byla hodina centrum – centrum. Jinak není důvod změnit stávající stav.
Luděk S: Přesně tak, cílem by mělo být kvalitní spojení veřejnou dopravou mezi Libercem a Prahou, což nemusí nutně znamenat spojení železniční. Pokud nebude v této relaci výraznější nákladní provoz, tak jsou úvahy o nové trati PRG-LBC bezpředmětné.
Ještě bych to poopravil. 5. koridor jistě zlepšení přinese v regionální dopravě. Pokud ovšem chceme spojení Prahy a Liberce a lidi ve vlacích (méně na dálnici) je prostě potřeba nabídnout lepší alternativu, než je stávající nabídka. Jinak to v podstatě nemá cenu vůbec stavět.
Narvat x miliard do výsledku „108 minut“
(nebo kolik) se prostě mine účinkem.
Trasa kolem dálnice by byla určitě rychlejší, ale otázka je, za jak dlouho je reálné ji postavit a o kolik to bude dražší. Přes Milovice to znamená asi 10 km novostavby a kolem 15 km rekonstrukce a jste v MB. Trať kolem dálnice je pak možné dostavět i později, obě by měly svůj význam.
Další dva roky bude skvělé spojení Liberce a Prahy po silnici. Rozkopaný Rádelský Mlýn, x úseků D10. K tomu naprostý nezájem MD řešit objednávku dálkových autobusů, takže ve špičce stále loterie, zda se do autobusu dostanete nebo ne. Možná se dostaneme do stavu, kdy doba jízdy vlakem bude rychlejší.
Jene, nemalujte čerta na zeď. 😃
Jak si představujete takové kvalitní spojení veřejnou dopravou v tom směru, které není železniční? Autobusem maximálně z bodu do bodu, každá další zastávka je velké zdržení a snížení konkurenceschopnosti, nemluvě o nízké kapacitě. Použitelné spojení tak dnes máte pouze Praha – Liberec, všechno ostatní po cestě stojí za houby.
Ale ona ta D10 není nafukovací, subjektivně se mi zdá, že provoz ČM – MB je dost zahuštěný, pak stačí jedna nehoda a jste v ….. leda, že počkáme do roku 2050, kdy politbyro v Bruselu plánuje zredukovat počet automobilů na 1/2
Nepřehánějte. Oni lidi mají také jiná kriteria pro jízdu dopravním prostředkem než jen honit minuty.
464.0 – pochybuji, většina lidí dobu přepravy chce minimalizovat, zvláště při každodenním dojíždění do práce, oni mají totiž jiné zájmy, než koukat přes okno – ať už auta nebo vlaku na českou krajinu …
Jenže to by znamenalo přesmyk v Lysé a nové koleje nejen za Milovicemi, ale i mezi Lysou a Milovicemi. Stávající lokálka s drátem je jen z nouze ctnost.
Potřebné to propojení je, ale není to to nejlepší řešení spojení na MB a LB.
Navrhuji tunel pod Ještědem.
Co takhle zkusit zapátrat? Aby si mocní nemysleli, že stačí slib a plebs už dá pokoj. Nedá.
Bohužel, je to tak.Pro spoustu liberečáků, tedy obyvatel Libereckého kraje, se stávají sídelniím městem Drážďany. Konkrétně na vánoční trhy jedu raději do Drážďan než do Prahy. A do Gorlitzu či Žitavy jezdíme skoro obden. Až se podaří opravit trať přes Polsko, bude nám Praha „ukradená“
Pořádná silnice na německém území ještě chybí. Železnice je také tristní, zvláště pak úsek přes Polsko. Žitava a okolí se vylidňuje a Němci tam nechtějí investovat. Tunel pod krušnými horami chtějí Němci, protože stávají trať vede údolím a obyvatelé si stěžují na hluk. Pravda je, že pro nás jsou vyšší priority než tunel pod Krušnými horami.
Já Německo dost sleduji a jeho současný problém, zvlášť v bývalé NDR, je právě opačný – vylidňování rozsáhlých oblastí. Až pomřou nejsilnější poválečné ročníky, některé oblasti možná úplně pohltí les. Běžte se podívat do Žitavy nebo do Hoyerswerdy. I v relativně živém Zhořelci stojí na německé straně prázdné činžáky. Bývalá NDR je vesměs tak nepřitažlivá, že tam, s výjimkou několika městských center, odmítají žít i ti noví národní hosté, či jak to slušně říci. Z Německa budeme vystaveni zcela jiným tlakům, například v oblasti energetiky. Stále se taky ještě úplně nevzdali myšlenky na přerozdělovací mechanismy pro běžence, i když pokud… Číst vice »
K Liberci, ano potrebuje novou zel. trat, a uz tu byla i nekolikrat diskutovana, dokonce si myslim, ze by se mela v casti trasy byt projektovana ve stylu VRT,… Z Prahy do Ml.Boleslavi v nove stope pres Brandys, cca 20min. centrum-centrum cca 220-250km/h… za Ml.Boleslavi napojeni na stavajici trat, modernizovanou na rychlost 160-200km/h az do oblasti Trutnovska, prime propojeni na Trutnov i na Hodkovice, tam uz je teren slozitejsi, od Hodkovic tunel az k Liberci… Liberec-Praha pod 1h… To je ale pouze me prani… Nicmene neni to priorita a pripravuje se trat v uspornejsi a levnejsi variante, i v souvislost… Číst vice »
Je to TURNOV ne TRUTNOV. Mnozí v tom často chybují a pak čučí, že namísto na metalfest či pornoveletrh dorazí na mistrovství v mužských lidových tancích.
…ja to vim a stejne tu chybu udelam… 😀
Jako plány dobrý. Ale ve mě prostě je pořád ta pachuť, kdy měla v této době (alespoň podle článku z roku 2009) stát nová trať Přerov – Brno a přitom se v nejbližších letech ještě ani nekopne do země. Jak pak má člověk věřit takovým velkolepým projektům?
Příprava trvá u nás 8 let. Máme hold takové zákony a vzhledem k tomu, že nové trati ještě nemají ani EIA, tak se příštích 8 let nezačne. Bude se stavět až v další EU sedmiletce. Nynější EU sedmiletka končí 2020. Další EU sedmiletka je 2021-2027. A další EU sedmiletku 2028-2034 by se už mohlo začít stavět.
Ono nás má do té doby v plánu anektovat Německo?
Proč Německo?
Asi stejně jako že v roce 2012 se měla modernizovat trať Brno-Střelice a dál. Debil z „Voda z Tetčic“ je jedna věc, liknavost a neschopnost úřadů věc druhá. Už na základce nás učili, že dodržování předpisů je nejúčinnější sabotáž.
Sama studie a žádná stavba.. pak studie zůstanou v šuplíku a to sou akorát vyhozené peníze.
Navrhuji vytvořit studii, jejímž výstupem bude číslo, vyjadřující nutný počet studií, potřebných k tomu, aby nebylo potřeba dělat další studie.
studie a studie a studie. Jsou rádi, že vymění staré rakouské koleje.
i na výměnu rakouských kolejí jsou taky potřeba min. tři studie na každých 20km…
Já bych navrhl vést VRT ižní trasou úplně novou stopou, a sice na Říčany, přes Bečváry a Kutnou Horu na Čáslav. Ulevilo by se tím již dnes značně přetíženému koridoru přes Český Brod a Kolín.
To vyřeší existující projekt VRT přes Poříčany. Jih samozřejmě změny potřebuje, teď jsem viděl video z expresu, který stavěl jen v Holešovicích, na mocnářově nádraží a pak až v Táboře a jen do Benešova jel z těch Holešovic asi 52 minut, což je dost ostuda.
Tam by se hodilo i normální spojení, ne jen VRT. Nakonec se to kdysi i plánovalo.
Praha – Benešov – určitě , starou trať nechat pro PID. Vypadá to, že konečně se něco (co už mělo být 20 let v provozu) postaví. Ď.
Na silnicích už se nedá hnout tak teď to zarubete všude zase kolejemi? Jediná klika je že na to stejně peníze nejsou.
Hanzi: Je pravda, že Ex spoje Brno – VM můžou být na vozidlo o kapacitě autobusu, i kdyby přibylo 100% cestujících. Dnes tam jedou Ex až do Jihlavy + couráky, který zůstanou.
To se očekává každodenní stěhování VM a okolí do Brna a zpět ?????
Nebo ty „Ex“ zastaví v Krpoli, Kuřimi, Tišnově, Níhově , Křižanově a pak se vrátí z VM a pojedou do Źďáru nebo Jihlavy??
A proč ne? Pokud je odněkud dobré spojení do velkého města, tak tam začne jezdit klidně půlka obyvatel a další se do toho místa tam začnou stěhovat. Pozorovat to můžete na mnoha místech v okolí Prahy.
A důležité je uvědomit, že to dobré spojení se neměří vzdáleností, ale ČASEM. Když to povede po VRT, bude to tak rychlé, že VM bude atraktivněšjí rezidenční lokalita, než nějaká díra, která je sice blíž, ale pojede odtamtud do Brna akorát autobus.
„dobré spojení se neměří vzdáleností, ale ČASEM“
To není až tak úplně pravda: cestovní doba je sice asi nejdůležitější z faktorů, ale velmi podstatná je i cena přepravy, zejména má-li se taková přeprava konat každý pracovní den tam a zpět.
V podmínkách ČR je vliv jízdného zanedbatelný. Je velice nízké, o dost nižší než rozdíl mezd v místech, kde se takto dojíždí.
Nejen cena a čas, ale i další parametry – tedy komfort vozidel, vybavení, klid, soukromí, pohodlí atd.
Tím, že postavíte další silnice nikomu nepomůžete. Akorát přibude aut, a díky tomu budeme stavět další a další silnice a takto to bude pokračovat do nekonečna.
Aut přibyde tak jako tak, ať už silnice postavíme nebo ne. Ale když silnice nepostavíme, budou poskakovat v kolonách, všichni z toho budou vystresování a negativních externalit bude více. Zeptejte se v Uhříněvsi.
Tomu se říká dopravní indukce. V září, kdy v mém městě byly zavřené dva příjezdy ze tří na třetí příjezd postavil ČEZ na týden světla. V pondělí totální dopravní kolaps, domů jsem se nakonec dostal po polní cestě, kolona aut měla 5 km. V úterý už to bylo jen na 30 minut a od středy do pátku byl provoz plynulý (auta výrazně ubyla). A od soboty bylo vše v normálu. Kolony v Uhřiněvsi zajišťují, že prostor Říčan je zarvaný u nádraží auty, divné je, že v Kolovratech zaparkujete bez problémů a v Uhři si můžete i vybírat, kam auto dáte… Číst vice »
Je únor. V dubnu bude už situace jiná.
Jen škoda že to nikdy nikdo nevyzkouší. Byl bych moc rád kdyby se stavěly neustále nové silnice pro ověření, že indukce funguje. Chtěl bych vidět jak u nás bude jezdit 20 milionů aut …
Kecy v kleci…. Dokud se nezačne stavět, nevěřím tomu. Pořád samá studie…
Vy stavíte dům tak, že navozíte matrjál, zapnete míchačku a prostě se do toho pustíte?
To, co se označuje jako VRT, má tvořit novou páteř železničního systému, takže je to krok naprosto logický.
Stavba baráku a vrt je ale něco jiného…i když byrokracie kolem toho je na pos…
Takže VRT se staví tak, že navezete písek, šterk a začnete betonovat a pak řešíte stavební povolení a tak?
No nevim zda je uplne rozumne v dobe, kdy nakladni doprava kvuli osobni nestiha a dalkove vlaky brzdi „spunt“ v podobe PID, stavet pouze dvojkolejky. Snad se mylim.
To mě docela zajímá, jak se v benešovském případě liší dvoustovková varianta od třístovkové. Tunely mají o 3 % menší plochu výrubu, tak se ušetří 2 % nákladů?
Není to náhodou tak, že dvoustovková trať bude i pro projíždějící osobku a nákladku, kdežto turistická jen pro osobku?
Z pohledu kapacity se nákladka v pohodě vejde na turistickou trasu, spíš je problém výškový profil s pádem k Sázavě.
Úplně si nejsem jistý, jestli se ten úsek plánoval na 300 v případě jižní varianty. Mám pocit, že tam byla 200. Dnes je zřejmé, že bude varianta sever a zde bude 200. Doufejme.
Tak důležité také je, co všechno tam bude jezdit. Pokud by to ve variantě 300 km/h byly dva páry vlaků za hodinu (jeden expres a jeden rychlík), tak to ekonomicky asi moc dobře nevyjde. Nehledě na to, že by se asi nevyplatilo posílat tam takto rychlé soupravy, když by maximální rychlost využily jen na tomto krátkém úseku. Pokud to využijí i nákladní vlaky, případně tam budou i zastávky pro příměstskou dopravu, využití bude podstatně větší. Přínos v podobě příměstské dopravy ( i když nevím, jestli se tam o ní uvažuje) by mohl pomoct i k lepší projednatelnosti s obcemi podél… Číst vice »
Pokud se opravdu natvrdo řekne, že z toho bude jen spojení do Budějovic, pak je zbytečné to malovat na rychlost vyšší jak 200 km/h. Spíše je otázkou, jestli řešit nákladní dopravu (max 12 promile) nebo to postavit jen drsně pro osobku. Osobně bych preferoval hrbatou osobní variantu se sklony do třiceti promile.
Liší se o cca 2 minuty. Stojí to za to? Nestojí.
Škoda, že se po těch studiích nedá jezdit. To by nám celý svět záviděl ….
to Jenda-71 : Blahopřeji, lepší vtipnou poznámku jsem na dané téma a je úplně jedno, jestli to jsou dálnice, pražský obchvat, VRT v CZ nebo cokoli jiného dopravního v CZ – nečetl
než se začne VRT v ČR stavět, tak lidstvo už zvládne přesun pomocí teleportace.
Když se bude chtít na ministerstvu a úřadech, tak to půjde docela rychle. Čili řádně vše vypapirovat a slušně jednat s obyvateli, obcemi, ekologickými i ekologistickými organizacemi a majiteli vykupovanych pozemků. A zároveň rychle jednat. Na několika stavbách dálnic už se to projevilo.
Největším zdrzovačem jsou bohužel právě úřady všech úrovní s jejich nekvalitní přípravou, pomalostí, bezohledností, dělají v tom spousty chyb a na tom se každej rád otočí. I orojektanti a investoři se často chovali bezohledně. Kdyby byla příprava poctivá, tak Voda z Tetčic a podobní nemají šanci.
Otázkou je, zda naše právní džungle bezchybnou přípravu takovýchto velkých projektů vůbec umožňuje…
Za mě je hlavně dobře, že se začíná uvažovat o něčem smysluplném do Benešova. Většina koridoru bude na 160 km/h, po zavedení ETCS i na víc i bez naklápění a část do Benešova by byla zbytečně úzkým hrdlem, které jednak celou cestu extrémně zpomaluje a jednak se třeba podaří vyřešit i potíže s kapacitou tratě.
Heh a co takový Liberec? Osmdesátková jednokolejka v dieselu forever?
jenže Liberec není u Benešov Prahy
Copak Benešov, já bych hlavně řek’, že Liberec není Ostrava ani Brno
Ano, to opravdu není. Liberec je 6× větší a s Jabloncem 10×. Navíc podél trasy žije dalších velmi mnoho lidí (rozhodně mnohem víc nežna trase Pha – Benešov – Tábor – Č. Budějovice). Jenže ti asi nepotřebují nikam dojíždět / cestovat (kydy o dálnici si nechte, do Liberce žádná nevede a to, co se jí aspoň trošku podobá, je věčně rozkopané a s tolika uzavírkami, že až hanba mluvit). Nikoho prostě nezajímáme, protože asi neumíme správně lézt do těch správných zadků.
Lituji lidi, kteří dnes ráno před sedmou mířili do LBC za prací či do školy, jak je tam na Jeřmaničáku nehoda, tak to kloudně neobjedete …
Na rozumný vlak v příštích desetiletích zapomeňte. Možná se rozšíří D10 Praha – Mladá Boleslav na 6 pruhů, ale to je vše.
Pokud by tím směrem vedla slušná železnice, tak by to rozšíření dálnice možná ani nebylo potřeba.
Na „rozumný“ vlak už zapomínáme sto let od doby, kdy dodnes fungující trať začínala zastarávat. Je smutné stále sledovat, jak se jinde staví a zásadně modernizuje infrastruktura třeba i v oblastech s mnohem menší intenzitou dopravy a na páté největší město v republice i s okolím se dlouhodobě okázale kašle se slovy „nedočkáte se!“.
Není to jen o „městě“. Kam dál???
Trať do Liberce by mohla vést od Mnichova Hradiště přes Český Dub s napojením u Šimonovic na tu stávající. Bez tunelů by se to ovšem neobešlo.
Tak to velmi silně pochybuji. Terén v oblasti, kterou jste z mapy vybral jako nejkratší, je pro stavbu železnice velmi nevhodný. Úzká klikatá údolí, kopce, rokle a Ještědský hřeben na závěr jako bonus.
Není to jen o městě….. O pár řádků výše totiž píšete, že kdyby trať (č.220) byla jen po Budějovice, tak nemá smysl ji kreslit na vyšší rychlost, než 200km/h, ale na Liberec musí stačit osmdesátková jednokolejka. Jaká je hustota dopravy na jih od Č.Budějovic? Popravdě nevím, ale za posledních pár let jsem tam jel vlakem asi desetkrát (jednou Krumlov a zbytek zhruba půl na půl Velenice a Kaplice) a nikdy nebyl vlak plný ani z jedné třetiny. Vlaky, které jezdí po horší infrastruktuře od Liberce na sever (Frýdlant nebo Hrádek n.N., Žitava, Varnsdorf/Drážďany), jsou narvané k prasknutí a mnohokrát se… Číst vice »
Je to koridor TEN-T, takze ma prioritu, na Liberec bohuzel ne…
Kydy o dálnici? Zkuste se podívat na spojení Praha – ČB a pak si zkuste pobrečet znovu 🙂
„Do Budějovic“ se staví dvě dálnice a kvalitní železnice.
Do Budějovic se staví jedna dálnice D3 z okraje středních čech. D4, která vede na Strakonice a nikdy do Budějovic nepovede, je zase jenom ve středočeském kraji. Tak kde se staví ta dálnice? D3 určitě dalších 10 let ve středočeském kraji nebude. Co se týká Benešova, tak co ten by za silnici 2+2 dal. Ono se chce vůbec podivat do mapy, jak to vypadá i jinde než okolo domu. Navíc v Liberci jsem autem něco přes hodinu a v Budějovicích kolem 2 hodin když je to prázdné. Na km Liberec +-100 ČB +-150.
Pane, do Budějc se fakticky nestaví dálnice ani jedna. D4 bude končit tam kde končí, čili v Písku. A D3 ještě dlouho nebude takže ten výživný úsek mezi Miličínem a Benešovem (potažmo D1) bude nadále problém. Opravdu mě cesta do Liberce nepřišla srovnatelná s tímhle stavem.
A mezi námi, na Budějce se teprve staví (a dlouho bude). Liberec je napojen na dálniční síť už dávno.
Se železnicí souhlasím, ta se staví. Ale jen díky tomu, že historicky tam vede přímá trať. Kdyby se kvůli ČB měla dělat novostavba od počátku, tak se taky ještě nekoplo.
Na Liberec serou ve velkým
Ale, ale, pane kolego, cca 2028 bude dokončena Všejanská spojka, pak nám dali Arrivu /občas sice nevyjedou kopec, ale co na tom/ a následující 2,5 roku nám budou přestavovat Rádelský mlýn …. a já mám Rychnovský semmering rád :o).
Nejen na Liberec. Ale co by člověk chtěl, když tu již léta vládne moravsko-slovenská mafie, co realizuje jakékoli projekty zásadně jen na východ od Čech.
Tak Liberec hoši „vyřešili“ 5. koridorem. Neustálé opakování stejných chyb…
Čím že to ti hoši vyřešili???
No právě…
Liberec má tu smůlu, že neleží ve směru na důležitou zahraniční aglomeraci a navíc, že je „zakopán“ mezi kopci.
Ano, protože Liberec není na trase TEN-T a EU chce příští sedmiletku 2021-2027 podporovat hlavně TEN-T. Vzhledem k tomu, že se u nás všechny nové projekty dělají za účasti EU fondů, tak na Liberec nebudou prostředky. Navíc EU fondy a TEN-T pokryjí kapacitu stavebních firem.
Ok, tomu rozumím. Proč se tedy velmi významně staví a modernizuje jinde? Trať z Olomouce přes Uničov je snad TEN-T? Není. A Vlárská dráha? Aha, taky ne. A plánovaná odbočka z VRT na Drážďany směr Most? Ne? Divné.
Liberec sám o sobě může být „zdrojem“ ???
Jednoznačně ano.
Protože vládu již léta ovládají Moraváci, potažmo Slováci. Který Čech je volí, nemá srdce a sebeúctu.
Teď jste uhodil hřebíček na hlavičku. Stoprocentně s Vámi souhlasím. Pokud se tohle nezmění a na všech rozhodujících postech budou pořád jen a jen Moraváci, budeme číst o studiích do Liberce ještě za dalších 50 let.
jojo, do Benešova je potřeba jezdit dvoustovkou.
spíš je potřeba mít další dvě koleje alespoň do Strančic.
Ne. Je potřeba mít kolem Prahy místo všech jednokolejek dvojkolejky a místo dvojkolejek 2xdvojkolejky. S bahn musí mít svoje vlastní tratě. Jinak to nefunguje. To je dneska vidět. Furt zpoždění, furt rozvraty oběhů kvůli jízdě zpožděného rychlíku, nákladka ve špičce skoro vůbec nemůže jezdit. A to tu nákladku ničí. Kecy o nočních skocích jsou jen kecy. Ekonomika nákladních dopravců jim to nedovoluje, prodělali by kalhoty. Holt v nákladní dopravě je brutální konkurence, zisky minimální. Jízdní řády se musejí dodržovat. Ne že někde skejsne vlak na 5 hodin přes špičku.
Bacha, původní nápad je takový, že z Prahy se jede mimo Benešov do Bystřice a Benešov se mine. Skutečná rekonstrukce IV. koridoru proto začíná až v Bystřici…
„z Vranovic pojedou vlaky dál dvoustovkou“ – to jako vážně bylo v původních plánech? 😮 I kdyby všechny vlaky stavěly v Břeclavi, tak tam je to ještě 30km – a zrychlit na dvoustovku vlaku stačí cca 17km.
Nějak jste to nepochopil. Do Vranovic má být VRT, takže se bude naopak brzdit na 200. Opačně do Brna se to z 200 bude ještě rozjíždět.
Za 10-20 se ty studie budou znovu predelavat a aktualizovat. Mimochodem, uz je nejaka finalni studie ohledne vlaku na letiste PRG? Bude to ta varianta, kde budou tunely hodne hluboko, aby meli obyvatele na Praze6 klid?
Myslím, že ty tunely nikdo nedokáže postavit tak hluboko, aby byli rezidenti ze Střešovic a Ořechovky spokojeni.
Obyvatelé P6 budou mít klid teprve, povede-li trať jinde, než bydlí, jedno jak hluboko. Praha 6 je specifická. (Neplatí o všech.)
Zatímco mně je líto, že ta stávající trať, která naši čtvrt zatraktivnila, bude zlikvidována. Navíc je to nejstarší želenice Prahy a veřejnost nechá pár hlupáků z našeho okolí, aby tuto historickou trať za pomocí státu zlikvidovali.
Velmi diplomatické a moc slušné označení, zejména k tomu, co tam vládlo a vládne a co tam dělají a dělali.
Ohledne Znojma, je treba si polozit otazku, kam smeruje hlavni denni proud cestujicich do prace a do skol: a) Praha b)Brno c) Jihlava? Myslim, ze za b) je spravna odpoved 😉
to máte možná pravdu, ale taky pravdou je, že vlakem ze Znojma do Brna je to docela časově náročné …. přímé spojení Znojma s Brnem by nebyl až tak špatný počin ….
Správně, když se se směrem Brno nebude nic dělat, tak může časem (opět) převládnout d) Vídeň
Vůbec nechápu, co tady chtějí řešit. Jak někoho vůbec může napadnout řešit rychlejší spojení přes Okříšky??? Když stačí pár km spojka Novosedly Vranovice a jsou na VRT, čili výhledově půl hodiny do Brna resp. 1,5 hod. do Prahy.
Souhlas, Vranovice – Novosedly dava smysl take kvuli Mikulovu, ktery sestava postupne velmi atraktivnim mestem pro novousedliky. Na druhe strane nic nebrani tomu, mit prime vlaky ze Znojma do Prahy pres Okrisky a Jihlavu.
No tak jsem ten dokument rozkliknul a jsou v něm dva oddělené body. Jeden je „Posouzení relace Vranovice-Znojmo“, druhý je „Nová traťová spojka Jihlava – Okříšky“. Čili nic o tom, že by se mělo porovnávat, jestli ze Znojma tam či tam.
Když ono je tam potřeba také zlepšit spojení na Jihlavu, HB, Prahu, ale i ČB. Takže obojí je potřeba. Tedy i v té tzv. jakoby regionální úrovni.
Studii neni nikdy dost …
No jsem zvědavý, kolik z těchto projektů se v horizontu nejbližších desítek let začne realizovat, vzhledem k tomu jaký je výhled na množství finančních prostředků v dopravě na další roky. Jinak jsem taky docela zvědavý, jak vyjde nová trať do Benešova ekonomicky, mám totiž značné pochyby o tom, že to může vyjít ekonomicky efektivně, když i tunel do Berouna málem nevyšel a to tam hodně táhla nákladní doprava. Je sice pravda, že do Benešova to nebude jeden dlouhý tunel, ale i tak to nebude žádná láce.
Osobní doprava na Benešov je cca. 20 % vyšší než na Beroun, terén je tam trochu jednodušší, žádný dlouhý tunel tam nehrozí. Dá se vycházet třeba z tohoto (https://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/wp-content/uploads/2014/10/P%C5%99ehledn%C3%A1-situace_VRT_Praha_Brno_SUDOP_2010.pdf) – na 200 km/h to půjde ještě levněji.
No ano vesměs bych souhlasil, nicméně ten problém vidím právě v provozu a s tím, že osobní doprava na Benešov je o 20% vyšší se opravdu ani zdaleka ztotožnit nemůžu, docela by mě zajímalo, jak jste na toto číslo přišel. Na Beroun je provoz určitě alespoň srovnatelný, ne-li dokonce o trochu větší, i bez započtení nákladu, koneckonců stačí si vzpomenout na R26, která ve všední dny jezdí většinou přes Hrbatou.
Aktuálně 2019 podle PIDu (tj. bez některých rychlíků) trať 171 pracovní den 27 425 cestujících/den, trať 221 34 886, to je o více než 25 % více. Aktuální čísla za nákladní dopravu neznám, ale asi to bude srovnatelné. Každopádně obojí jsou vysoká čísla a stále to stoupá.
Nákladní doprava v úseku Zahradní město/ Malešice – mimo Uhřiněves – Benešov je hodně slabá a nesnese srovnání s tratí Praha – Beroun.
Po dokončení staveb na trati Praha – Benešov – Tábor – Č. Budějovice, se tato stane velice atraktivní jak pro CD, tak zejména pro soukromé dopravce. A PIĎáci si už pohrávají s myšlenkou nové, taktové zrychlené linky do Vlašimi.
Předpoklad je, že se přes Uhříněves zvedne doprava o 20 – 30%.
Být tebou Péťo, tak bych tu novou, rychlou trať na Benešov podpořil.
Však já proti ní nic nemám. Od mého předchozího bydliště bych to měl k jednomu z portálů tunelu asi tak 200 metrů.
Jsem toho názoru, že minimálně nultou etapu bývalé jižní VRT, tedy úsek Praha – Zahradní město – Strančice nezbytně potřebujeme a včera bylo pozdě.
Ale to je především dopad budování koridoru z původní jednokolejky a s tím souvisejících už preventivních odklonů zátěže …
Nikoliv. Zde jde o zánik tranzitních proudů, které se trvale přestěhovaly na výhodnější trasy. K tomu se přidává nevyužití potenciálu ČB a okolí v nákladní železniční dopravě.
Nedá se předpokládat, že by nákladní železniční doprava na trati Uhřinves – jih skokově vzrostla.
Byt nákladní dopravu v Benešově nyní zachranuje kůrovec,tak i dále na jih je to opravdu slabší. Navrch k tomu,rozhodne li se v budoucnu táborská teplárna přejít namísto uhlí k spalování plynu/jako třeba v Příbrami,Náchodě a jinde/,bude to znamenat další propad přeprav.
Zatím, než konečně se někdo pochlapí a začne silniční dopravě vše účtovat jak se má.
Mám takový pocit, že asi nechápete, že zatíženost trati se bere podle počtu spojů (vlaků), ne podle počtu cestujících v nich. Kromě toho vámi uvedené údaje, neřeší dálkovou dopravu (především expresy). Navíc trať 171 se ještě neopravila (trať 221 již ano) a je v dost bídném stavu, takže je tu ještě značný potenciál pro zvýšení počtu cestujících po optimalizaci celé tratě.
To je spíš otázka, jak se postaví rozpočet a o kolik se to přežene, aby se uživila spoustu subjektů.
Než u nás bude VRT, tak my už tady nebudeme… 🙂
Už by u dobré správy měli přestat hulit a začít ty vrtky skutečně budovat. Zatím jsou sežeti experti pouze na zadávání dopravních pohádek.
Tak ty pohádky jsou první krok, aby se určilo, co se vůbec vyplatí a co ne.
Aby se třeba už na začátku řeklo, že táhnout VRT na letiště je hodně drahá kravina.
A to, že se jiné pohádky aktualizují, je dané třeba tím, že ty studije byly poplatné době jejich vzniku. Před 10-20 lety se tuto problematiku hledělo úplně jinak a taky se třeba počítalo s projekty, se kterými se už dnes nepočítá.