20 minut čekání na výstup z metra. V Praze kolabuje kvůli výluce provoz na metru C
Situace ve stanici Pražského povstání v pondělí 1.7. 2019. Foto: Martin Šnajdr
Doprava mezi stanicemi metra C Pražského povstání a Kačerov zažívá od dnešního dne velké problémy. V sobotu zahájená výluka kvůli
hlavně všechny ty řeči o bezpečnosti kterými se odůvodňuje proč to a to nejde: podle ROPIDu nemůžou na konečné tramvaje lidi nastupovat ještě před odjezdem, protože za ně údajně řidič odpovídá – viz facebooková zeď ROPIDu (z čeho to proboha vyplývá!?)… ale tahle situace je bezpečnostně zjevně OK….
Pokud má řidič přestávku, tak nemůže nic dělat. Správně v té době nesmí ani popojíždět na konečné. Řidičů je už nyní málo a pokud by měli mít v době stále kratších přestávek cestující ve voze, tak jich odejde další část. Takže to samozřejmě lze udělat, ale současně s nasazením mnohem delších intervalů. Všechny tyto předčasná najetí do nástupu se započtou do doby řízení a pauzy se doženou prodloužením intervalů. V souhrnu tedy cestující dostanou méně služby.
A v Budapešti jsi byl?
Právě. Třeba v Poznani v Polsku to problém není. Řidič si dá šlofíka, lidi nastoupí, sednou si a čekají. Přesně tak. Ale Češi jsou prostě nevychovaní a kvůli pár grázlům, kteří jsou schopni vozidlo poškodit, tohle prostě nejde.
Divím se, že moudré hlavy nenapadlo například udělat NAD Kačerov – Vyšehrad jako expresní spoj hned by část lidí nebyla na Vyšehradu. Dále je zde také možnost náhradní dopravy Praha -Kačerov – Praha hlavní nádraží interval 5 -10 minut by při nasazení elefanta odvezl také nějakou zátěž cestujících. Elefant by se na Kačerovskou zastávku měl vejít v pohodě.
nebyla na Pražském povstání.
A volná kapacita ve vinhradském tunelu (a perónech na hlaváku,navíc když by to lidi vyplivlo na 7…) na to je?
Problémem je mj. souběžná výluka ve Vršovicích.
5 – 10 minut na jednokolejce při nejbližší možnosti vykřižovat ve Vršovicích (kde je navíc výluka)? To asi ne.
Tohle je mimochodem další důvod, proč jsou turnikety v metru kolosální pitomost.
Zajímavé, třeba v Paříži to funguje. Jestli to spíš nebude o lidech.
Proč? Ani nejvytiženější stanice na světě nemá s turnikety problém.
https://youtu.be/zrZWwpx6Pe0
A všiml sis, kolik těch turniketů vedle sebe je? A kolik turniketů by mohlo být na nejvytíženější I. P. Pavlova? Podívej se, kolik lidí to metro generuje.
Doporucuji se podivat do Londyna, maji historicke stanice podobne IPaku a turnikety nejsou problem. Absolutne dulezite ale je, aby pruchod turniketem znamenal maximalne dvojnasobek casu jinak potrebnemu volebnemu pruchodu. A to se obavam, ze v prostredi DPP nelze zajistit, protoze se to „nechce“ – politikareni a korupce veli jinak. Holt cesko mno …
Hlavně nevidím důvod turnikety v metru mít. Užil jsem si to ve Varšavě na obou tratích.
Nevím jestli ti dochází kolik lidí generuje metro a městská železnice v Tokiu (soupravy mají až 12 hodně plných vozů), to se nedá srovnat s ničím na světě. Jak to jeden vidí, tak pochopí, že v Praze jsou to jen výmluvy, zdejší zatížení je celkem pohodové. Sposta gatů má turniketů jen pár a je to tam užší nebo stejné jako na I. P. Pavlova a lidí tam chodí určitě více (nezměrně více). Londýn podobně. Fígl je v tom, že se nikdo v tom turniketu nezastavuje, je tak rychlý, že jízdenky i karty zpracuje dostatečně rychle rychlostí liské chůze. Takže nijak… Číst vice »
Ne, nestačilo. Turnikety v metru jsou blbost. Že to funguje jinde, neznamená, že to bude stejně účinné i u nás. O žádné zdržovačky při vstupu do metra nestojím. To už rovnou můžeš turnikety vybavit autobusy i tramvaje. A třeba i lodičky na přívozech.
Hlavně, že si nechají říkat odborníci, kteří si dovolují ještě hodnotit návrhy v soutěži „Dopravní návrh“.
Ona stanice Pražského povstání není na takové množství cestujících dimenzovaná. A aby se o tom přesvědčili, museli si to prostě vyzkoušet. A co je to za blbost, že o prázdninách nutně musí být snížená přepravní poptávka? Z mých pozorování naopak vyplývá, že ranní špička může být o trochu tupější, protože se nepřepravují školáci, a odpolední špička může být protáhlejší, protože jsou lidi déle venku. A sedla bych víc nafouknul.
O kolik je cestujících přepraveno méně se dlouho vedly spory. Až do roku 2016, kdy DPP spustil v celé síti metra online sčítače, který celý rok sčítají vstupy a výstupy hodinu po hodině. Takže už tři roky vycházejí data, že v lednu a v únoru jezdí o cca 15 % lidí méně než třeba v květnu a v říjnu. O prázdninách je to pak o 20-25 % lidí méně. tyto čísla se pak ověřila profilovými průzkumy třeba na tramvajích. U škol, třeba Seifertova, pokles o 35 %, na Míráku o cca 20 %. Pokud by se prázdniny neomezovaly a byla… Číst vice »
Vím, že přepravní poptávka není každý měsíc stejná. U škol je to snad jasné. Ale u prázdnin si tím nejsem jistý. Proto jsem psal, že bych špičku lehce osekal, ale na sedle trochu přidal. Podle mě se křivka poptávky o prázdninách podobá křivce během soboty nebo neděle, ale je mnohem výše. Rozdíl by tedy podle mě byl zhruba 10%. Čili o prázdninách omezovat ano, ale ne tak razantně. Ostatně v reálu je to jasně vidět. Tomu úbytku 20 – 25 % bych i věřil, ale ne všichni jsou z Prahy pryč a podle mě tolik lidí určitě nesedí doma. Nějaká… Číst vice »
Křivka je určitě nestejná dle lokality i druhu dopravy. Ranní pokles je mnohde i pod 30 %, odpolední mnohde třeba jen okolo 15 %. Metro a tramvaje se zdaleka nijak razantně neomezují, třeba v Bělehradské, Vršovické nebo Nuselské jezdí dokonce teď o prázdninách víc vozů než jezdilo mimo prázdniny ještě na jaře roku 2016. U autobusů je to jiné. Všichni dopravci mají 5-10 % podstav řidičů a ti potřebují volno. Přitom jsou zavalení náhradními dopravami. metráci a tramvajáci si odpočinou víc, autobusáci ani náhodou. Proto jsou letos u busů osekány JŘ více, protože jinak by sice odjeli náhradky, ale v… Číst vice »
Ta náhradní doprava je taky rozhodující faktor. Ale jo, souhlasím. Přesto nějak podvědomě cítím to, co jsem nastínil minule.
Mimochodem „Dopravní návrh“ tuším řeší na ROPIDu, zatímco výluky metra a tramvají se řeší na DPP. ROPID výluky neřeší, maximálně může vyjádřit názor na nějaký parametr, ale k tomu nemusí dle aktuálního stavu vozidel a řidičů DPP přihlížet.
To z letáku není jasné: „Jak bude návrh hodnocen? Komisí složenou z lidí zabývajících se dopravou – členů SPVHD a také zaměstnanců ROPIDu, ČVUT FD, MD, SŽDC, dopravců, atp.“ DPP je přece taky dopravce, ne?
Navíc je v článku uvedeno, že ROPID problémy přiznává. Tak buď se výlukou zabývám a problém přiznám, nebo se mě výluky netýkají a nemám tedy co přiznávat.
Přiznává, protože sbírá informace od dopravců a snaží se zastřešovat komunikaci systému PID. Výluky se jej týkají, zejména z hlediska informování, to ale neznamená, že je připravuje.
To je fakt. Díky za osvětlení. 🙂
Tahle výluka není poprvé a takovýhle problém ještě nebyl. Tam muselo být na začátku něco jiného, jako třeba sjetí autobusů, naráz vyklopení velkého balíku cestujících a jejich „mohutný“ vstup do metra, kdy nenechali vystoupit opačný směr. Koneckonců k problému došlo až na konci ranní špičky.
Tomu by odpovídala snaha ten proud cestujících řídit.
Problém může být v tom, že potřeba urychlit výměnu pražců vedla už dva roky k těmto červencovým výlukám. Ale to byly oba svátky v pracovním týdnu uprostřed, takže pravděpodobně odjelo více lidí. Teď je jen páteční svátek a odjezd na prázdniny tak mohli někteří lidé odsunout na pátek a ještě tento týden zůstat. To se ověří ze sčítačů v metru, jak moc se loňský a tento týden lišily.
Rozhodně jsem si nevšiml, že by se v těchto dnech po Praze pohybovalo více lidí než v jiných letech – naopak mě spíše zarazilo, jak jich je i letos málo. Ale je pravdou, že už se v ranních špičkách do města nedostávám, takže pro tu dobu skutečně relevantní vlastní zjištění nemám.
Dobrý den, prosím Vás, jsou-li již dostupna data z čítačů, mohl byst je sem uvést? Byl to na cestování nepříjemný týden, ale někdy se to udělat musí a oceňuji i viditelné pokusy zkoušet různá opatření a hledat, které bude nejúčinnější. Budu rád, pokud s nimi příští rok (kdy opět nastane situace jen s jedním svátkem mimo víkend) začínalo. Stejně tak, nešlo by zkusit domluvit se se SŽDC ohledně možnosti dočasného navýšení kapacity na tento týdne pro příští rok? Případně s investory typu toho, který v pondělí 1. zahájil uzavření lávky před dálnici na Chodově a tím ztížil (zpomalil) užívání linky… Číst vice »
Dobry den. To vypada, ze Ropid a Dpp podcenil situaci. Vyluka sla opravdu realizovat i o vikendech. Stale se diskutuje o hrozicich prescasech a nedostatku ridicu autobusu u DPP. To uz se organizatorum vymklo z rukou. Touto a podobnymi vylukami se brzy vycerpaji jejich prescasy a intervaly linek se budou koncem roku, kde je zvyseny pozadavek na provozni kapacitu, prodluzovat. Tak kde je pravda?
Před každou výlukou musíte snášet programový pás zabezpečovače a kdybyste chtěl dělat po víkendech, tak buď jezdíte v pondělí a pátek bez zabezpečovače, a tedy s dvojím obsazením strojvedoucích, nebo byste udělal o víkendech mnohem míň.
Je možné, že se po této zkušenosti přejde na víkendy. Ale pak to bude mnoho desítek víkendových výluk začínajících v pátek ve 20 hodin. Pokud máte na práci 8 dní, je to neskutečně levnější a efektivnější práce než za 2 dny. Pokud jde o řidiče, intervaly jsou na základě výluk na celé prázdniny už u busů příslušným způsobem prodloužené.
Kdyby se v tomto úseku udělala nepřetržitá výluka přes celé letní prázdniny, nemuseli bychom teď nějakou výměnu pražců vůbec řešit. 🙂 Kdyby se adekvátně posílily alternativní autobusové linky (118, 125, 136, 213) včetně vlaků (S8), tak by se to určitě zvládlo.
To je fyzikálně nemožné. Aktuálně narážíme na kapacity stanic a busů už jen v tomto nejslabším pracovním týdnu v roce, kdy v metru C nejede obvyklých 280 000 lidí denně, ale možná jen 140 000. I to je už asi moc. Ve zbytku prázdnin už je to víc, denně v obou směrech okolo 180 000 a to je busy jakkoli řešenými nezvládnutelné. Respektive by ve městě nejezdily po dobu prázdnin busy skoro nikde jinde, jen místo toho metra. Vlaky S8 také neposílíte, když se přestavují Vršovice (a ještě 2 roky budou) a na Hlavní jezdí jen spoje ráno do 8… Číst vice »
Vypadá to na námět na reportáž pro web „Z dopravy“. 🙂
Kolem průběhu, rozsahu a technologii těchto prací zde neustále vyrůstají otázky, fámy a nejasnosti.
Zde je informace o rozsahu prací přímo od DPP: http://www.dpp.cz/dpp-chysta-dalsi-vymenu-prazcu-na-lince-metra-c-v-useku-prazskeho-povstani-kacerov-bude-prerusen-na-tyden-provoz/
No zase si musím přihřát polívčičku s tím provozem X-C od jihu dále, než jen na Povstání. Spousta lidí by do toho metra a tedy přestupovat na PP pak vůbec nemusela. To není jen o tom, „tupě“ se snažit zkracovat interval pendlu od jednoho konce výluky na druhý.
Dnešní XC je oběhově 7 kilometrů, jen na Pavlák by bylo o 5 km víc. A kde vzít další řidiče? Navíc, kdy po Pavláku by se někdo zeptal, proč ne Muzeum a metro A a proč ne Hlavák a vlaky? Takže 15 kilometrů a nutnost téměř paralyzovat zbylou sít autobusů všude v Praze. Řidiči fakt na stromech nerostou a mají obrovský obdiv, že zvládají aspoň dnešní XC.
Ono by jich zas mohlo být o něco méně mezi PP a KC, ne? A pokud jde o čas, tak expres Chodov – IPP (například) nejede náhodou cca stejně dlouho, jako pomalík z Kačerova na Povstání? Uznávám, že by to „šul nul“ třeba nevyšlo, ale nárůst pohodlí by byl obrovský a dav by se trochu rozdělil.
Situaci s řidiči je třeba vyřešit tak či onak. Letos, možná napřesrok, to ještě osekání prázdnin třeba vyřeší, ale co za 2, 3 roky…?
Proč to nedělají o víkendech?
Kopíruji z FB kde popsal DPP opatření pro odpolední špičku: Dobrý den, Moniko, v metru vyměňujeme pražce dřevěné za betonové, tyto práce jsou nezbytné a tudíž se nemůžeme vyhnout ani výluce. Dnes ráno v rozsahu cca 9:10-9:30 došlo ke kapacitnímu naplnění nástupiště/vestibulu stanice Pražského povstání, a to nikoliv z důvodu nedostatečné kapacity vlaků/autobusů, ale protože prostě vázla „výměna“ cestujících (hrdlem je prostor nad schody z nástupiště do vestibulu, stanice PP není koncipována jako kapacitní se silným přestupem metro/povrchová doprava). Přijali jsme proto řadu opatření: • Na místo byl vyslán hlídkový útvar policie k usměrňování přepravních proudů • Na odpoledne plánujeme… Číst vice »
By mě zajímalo, kolik hodin deně se pracuje na výměně těch pražcú.
Na výměně a další přidružené opravě se podílí 70 lidí.
Všechny hodiny denně i nočně. Střídá se několik směn.
Podle me by situaci castecne resilo otevreni nouzoveho vystupu na opacne strane nastupiste – podobne DP resil kapacitni problemy na I.P. Pavlova pri rekonstrukci eskalatoru.
A je tam?
No to je překvapení, výluka metra a on někdo čeká, že vše půjde jak po másle? Já vždy v době velikých výluk raději jedu úplně okolo. Nezapomeňte tady na DPP nadávat a obhajovat velikého soudruha za to, že dřevo vydrží vše a je vše zbytečné.
Problem zpusobuji duchodci, kteri se bezohledne prepravuji ve spicce a pak svym pomalym pohybem blokuji vystupni kapacity
Já s vámi souhlasím. Ty důchodcovské jízdenky (skoro)zadarmo by měly mít omezení, že neplatí v období 5:00 – 8:30. Ve stejnou dobu by měla být i vyloučena přeprava jízdních kol v metru.
Aha, takže důchodce objednaný k lékaři na 8:00 pojede za plnou cenu… geniální nápad 😉 …
A co tomu důchodci brání objednat se na desátou, a nezabírat u doktora sloty pracujícím lidem, co tu návštěvu chtějí stihnout ještě před prací?
Někdy jsou ráno odběry.
Nicméně důchodci jsou snadný cíl, ale určitě ne jediná příčina problémů…
Ta radikalizace společnosti mě opravdu děsí. Všechny sociálně slabé nejlépe někam uklidit, příp.zlikvidovat … něco mi to připomíná. Spravedlivé je, že i Vy budete, dá-li Vám Pámbu, jednou ten důchodce. A je jedno, zda bohat či chud.
Provozní důvody zdravotnických zařízení. Na určité výkony nebo vyšetření se na jindy než na 7 nebo 8 neobjednává. Nelze paušalizovat a nasazovat automaticky na seniory. To bychom to stejné mohli říci o maminkách s kočárky. Někoho paušálně odsuzovat není řešení. Viděl bych spíš řešení v technologiích, kte by držitele Lítačky dle aktuálních výstupů z čidel, sensorů a podobně pomocí chytré aplikace upozornili „zítra se na tvé trase očekává, doporučuji ti…,dobré ráno pro pád člověka do kolejiště nejede metro XY mezi. Pro tvou obvyklou cestu do YZ ti navrhujeme vyhnout se stanici A a jet… Jede ti to v…
Promiňte, ale jste normální magor.
Ne, je to nenormální magor
Presne tak – charita se nesmi delat na ukor tech, kdo to ze svych kapes plati. Navic cestujici zdarma by nemeli mit narok na misto k sezeni.
To vám tak moc vadí senioři nebo třeba nevidomí, že by jste jim zakázal v MHD pro vaše větší pohodlí sedět? Jsem zvědavý jak se chováte obecně k těm slabším? Nepřál bych vám dostat se do situace kdy budete jako senior sotva chodit a budete odkázán na MHD kde si nebudete moci sednout. Být odkázán až o vás budou rozhodovat ti, kteří ve vaší slabosti uvidí příležitost jak vám to osladit.
Pán je asi něaký retard od Svobodných, podobný věci povídá jejich hvězda D-fens…
Důchodců jezdí takhle po ránu právě minimum, vyrážejí celkem rozumně až tak po 9:30
Dobře si pamatuji na heslo po měnové reformě v r. 1953: Dědeček a babička ujídají nám „chlebíčka“.
Taky na vás dojde…
Když jsem se díval na fotky ucpaného Pražského povstání, tak jsem tam viděl lidi produktivního věku. Nějak nemohu najít důkaz pro vaše tvrzení, že za situaci mohou senioři. Pokud ho máte, prosím o sdílení. Je pravděpodobné, že senioři uposlechli ve velké míře doporučení lékařů a meteorologů a část z nich do horká vůbec nepůjde.
Prý během této výluky vymění 300 pražců. Nešlo by jich vyměnit více, aby těch výluk bylo v budoucnu méně? Předpokládám, že DPP zkusí nějakým způsobem usměrnit pohyb cestujících na Pražského povstání, podle FB pana náměstka (kde odpovídá na dotaz) chtějí v koordinaci s policií zvýšit plynulost provozu linky X-C. Zdá se, že se snaží zlepšit situaci s tím počtem zaměstnanců co mají k dispozici. Jo a v odpolední špičce bude k dispozici pro X-C o 7 vozů víc.
Veřím, že postupně se situace trochu zklidní, ale podle mě bylo nezodpovědné, naplánovat to hned na začátku prázdnin a předpokládat tak pokles počtu cestujících. Myslím, že situace s výměnou není tak kritická, aby to museli dělat i v pracovní dny a nejen přes prodloužené víkendy, jak byla obvyklá praxe.
Situace poměrně vážná je, protože prodloužených víkendů není úplně dost a ještě zbývá vyměnit přes 4 000 pražců. Přitom už se těm pražcům prodlužovala životnost. A tohle je jediný týden, kdy se dá s obrovským rizikem, ale dá, jít do pracovních dnů.
Mně přijde, že ideální by bylo zavřít celý předmětný úsek na celé prázdniny a nahradit ho „busodráhou“, jako při povodních v roce 2002. Nebo jako je to v současné době v Budapešti, kde modrou linku metra právě tímto způsobem celou opravují.
To je fyzicky nemožné. Jak ještě o fous přibude lidí oproti prvnímu prázdninovému týdnu, žádný pracovní den to už busy nedokáží odvézt. Běžné céčko by potřebovalo k odvozu 200 busů za hodinu v intervalu cca 18 sekund, což nejde ani za ten čas nastoupit. Teď to sotva odveze 60 busů po minutě a i ty už mají potíže s odjezdy a nástupy. Další týdny už by jich bylo ve všední dny za hodinu potřeba 100. To se do zastávek nevejde a i kdyby vešlo, řidiči se prostě nenajdou.
Ono máte omezený počet pracovní síly, která to omezuje. Ty pražce se sami nevymění.
jel bych krtkem dál a prošel se, chce to předvídat
Akam dál, když to na PP končí? 😀
Se v tém Práglu třeba po.erte!
Máš už obrácený seno?
Jasně letos sa suší jedna báseň.
Jak má situaci vyřešit posílení dopravy, když problém je nejspíš v kapacitě výstupu ze stanice Pražského povstání, když lidi stojí ve frontě tam?
Nebyl jsem tam, ale pokud znám obdobné situace jinde (občas Chodov ráno nebo Karlův most s lešením do půlky mostu), tak situaci komplikují především nemyslící a stádně se chovající cestující. Při jistém zaplnění se na počátku fronty z každého směru cestující začnou roztahovat přes celou šířku koridoru a totéž dělají ti z druhé strany. Takže ve výsledku se šířka fronty v obou směrech z velké šířky zužuje až na úzký pramen frontu opouštějících cestujících. Tím se oba směry vzájemně omezují až blokují. Mnoho cestujících nechápe, že by za takových okolností neměli přestoupit myšlenou podélnou polovinu koridoru v celém jeho zúženém… Číst vice »
Proto budou již odpoledne na Pražského povstání koridorové zábrany.
Též se obávám, že to je hlavně problém prvního pracovního dne. Lidi prostě nevědí kam jít a jak nemohou jít automaticky a musí čumět po cedulích či zmatkují, motají se sprotisměrem tak to vázne.
Také nemohu soudit z místa, ale když kolikrát vídám stojící dav pod eskalátory a všechny lidi čekající na místo vpravo, zatímco vlevo se ze zvyku nechává ulička pro pár spěchajících, přičemž zvláště v tomto počasí se chce nahoru chodit málokomu, myslím si své…
Busy nejedou v minutových intervalech ale po deseti minutách. To se pak nemůžeme divit, že je tam fronta, že?
Pokud by byl problém v busech, tak by lidi zaplnili ulici, ne stanici metra. Venku je místa dost.
Protože dav obléhá jednotlivé busy a zpožďuje jejich odjezd, takže se blbě daří držet ty krátké rozestupy. Plus křižovatky u Brumlovky.
Částečně by mohlo pomoct vlakové spojení Praha hl.n. – Kačerov, ale shodou okolností probíhá dlouhodobá výluka i tam.
Ano, je tam výluka, ale – pokud se nemýlím, pouze „papírová“ kdy kvůli probíhající rekonstrukci ve stanici Praha – Vršovice je nedostatečná kapacita trati, a jsou výhradně preferovány spoje z Čerčan / Benešova. Což také chápuju jen částečne.
Taky nyní je prvně výluka XC během pracovního dne. V předchozích letech, pokud si vzpomínám, probíhalo vždy jen přes prodloužené víkendy.
Loni to bylo to stejné, týden na začátku prázdnit, pokud se nemylím
No, vyloučit to nemohu, já ale pamatuji hlavně ty prodloužené víkendy a taky minulý rok byly pracovní jen tři dny, jak zde někdo již zmiňoval.
Už dva roky i v tomto týdnu, včetně pracovních dnů. Ale to byly svátky uprostřed týdne, nebo prostě 2 z 5 dnů. Teď je jen jeden a proto možná tolik lidí neodjelo a to udělalo ten problém.
Vypadá to jako fotky z rush hour na Manhattanu. Myslel jsem si, že to v Praze nikdy neuvidím. Naštěstí je to tady „jen“ výluka a ne pravidelně se opakující jev.
S tím jak rychle Praha roste, to možná už naše děti budou zažívat docela často.
Když se nechá živel řádit a není vůle pro ty děti něco udělat…
Holt letos je svátek jen jeden pracovní den a to není tolik lákavé jako v letech kdy jsou oba sváteční dny jsou v pracovním týdnu. Zjevně na dovolenou odjelo výrazně méně lidí než loni a předloni.
Máte pravdu, metráci to riskli, ale už je to opravdu na hraně. Možná letos více lidí zůstalo v práci ještě tento týden a na prázdniny odjedou až pátého a svátek si nalepí k dovolené. Proto mohlo být dnes lidí víc. Ale to se ověří přes online sčítače v metru.
Jestli mě na pražské dopravě něco točí, tak jsou to ty kecy o slabé přepravní poptávce. Někde se vzalo zbožné přání, že 3 měsíce v roce (leden, červenec, srpen) v Praze nikdo není a nikdo nic nedělá, a vykládá se to jako fakt. Samozřejmě výluka se holt někdy udělat musí, ale zároveň se tenhle týden přešlo na prázdninové jízdní řády.
Asi tak; cestoval jsem dnes C a A mezi 7:30 a 8 a zaplnění souprav a stanic se viziálně nelišilo od normálního stavu. Volněji bylo jen v PIDbusu, kde ty školní děti tvoří významnější podíl cestujících.
Vzhledem k delším intervalů během prázdninového provozu jste vlastně dokázal, že poptávka je nižší.
Jasně, poptávka je o něco nižší, ale rozhodně se nekoná nějaký prázdninový exodus, liduprázdné město, jak občas tvrdí média.
To byste se divil. Včera večer kolem 22:00 jsem projížděl 2 pražská sídliště. Na ulicích bylo 20 – 25 % volných parkovacích míst. Běžně, když přijedu v neděli v tuto dobu, musím hledat nějaké volné místo na parkování v okruhu 500 metrů od domu. Včera jsem bez problémů zaparkoval přímo před barákem.
Co to melete? Poptávka možná trochu klesne, ale nabídka mnohem víc, a tomu odpovídá obsazenost spojů, kdy zejména v podvečerní špičce je kolikrát problém se dostat do vozu.
Ale jindy než za prázdninového jízdního řádu ta výluka být nemůže – protože jak někdo v jedné diskuzi psal (a nevím, jestli to spočítal dobře – měl tam 6 autobusů nahrazující 1 soupravu metra, odjezd v taktu 30 sekund, 2x delší dobu jízdy než metro), ale DPP si 300 (a i kdyby to bylo 100) řidičů autobusů navíc mimo „prázdniny“ jen tak z prstu nevycucá
Nebo jako – mohla by ta výluka být třeba v 3. týdnu prázdninového jízdního řádu – ale podle mě ta statistika, že nejvíc lidí opouští město v prvním týdnu, je asi DPP známá. Neobviňoval bych je z toho, že jsou retardovaní.
Nebylo by lepší dělat výluky o víkendech? Tento týden to mohlo být od pátku. A pak přidat jeden až dva víkendy a vyšlo by to nastejno. Silnice jsou taky prázdnější.
Otázka zní, proč celý týden? Když dělaly první víkendovou výluku, bylo to hodně opatrný a teď už jim otrnulo a troufnou si na celý týden.
Těch starých pražců je a bylo opravdu hodně. Nevíme zda jsou podmínky výměny na všech místech odstavené trasy stejně technologicky náročné. Již proto, že o Velikonocích vyměnili dle pana náměstka 438 pražců a nyní to bude za delší dobu kolem 350. Vše nasvědčuje tomu, že na výměnu některých pražců je vhodná víkendová výluka. Pro jiné delší. Jistě by šlo udělat výuku např. nejbližší 3 roky každý víkend. Je otázkou zda není organizačně i ekonomicky vhodnější toto řešení. Většina z nás, včetně mě k posouzení celé situace nemá dostatek informací.
Celý týden byl loni i předloni, ale se dvěma svátky uvnitř. Takže letos to risk byl a asi nevyšel, tolik lidí neodjelo. Přece jen nikdo nechce desítky výluk každý víkend za sebou, chce se to udělat rychleji.
No a kromě těch 3 měsíců to je taky každou sobotu, kdy jezdí tramvaje úplně narvaný, protože je menší poptávka, takže jsou natáhnutý intervaly
Nikdo neříká, že v Praze nikdo není, ale v metru jsou online sčítače od roku 2017 a ty neúprosně dávají data hodinu po hodině. Takže v lednu a v únoru méně lidí o 15 %, o prázdninách o 20-25 %. Ověřovací průzkumy na tramvajích třeba v Seifertově u školy ukazují pokles 35 %. Jinde je to okolo 20-28 %. Kdyby se tomu poklesu poptávky JŘ nepřizpůsobily, musely by se prodloužit naopak během běžného roku a to by bylo už mnohde znát nepobíráním lidí.
Proc neni zavedena take prekryvna bus linka JM-IPP-Muzeum? (takhle DPP nesmyslne zene lidi metro-bus-metro-bus)
Holt to treba myslieť a to „ouřadové“ nezvládajú
Nejsou lidi.
Protože by jela tak strašně dlouho, že by ji nikdo nepoužíval?
Obávám se, že to bude čistě personální věc. Takováto náhradní doprava je personálně extrémně náročná, když busy jezdí po minutě a DPP nebude chtít skončit s tím, že v listopadu mají řidiči tolik přesčasových hodin, že už nemohou ujet ani km, obrazně řečeno..
Neexistuje žádný způsob, jak na takovou linku aktuálně zajistit řidiče. Již zajištění řidičů na základní linku XC je nesmírně náročné a téměř zázračné.
A někdo snad tlačil na DPP, aby práce a výluku plánoval na pracovní den? Mohli to dělat v klídku během prodloužených víkendů, tak jako dřív.
Prodloužených víkendů není k počtu pražců k výměně dostatek.
Mistr Yoda souhlasil s Vámi by
Tady už bylo párkrát osvětleno, že největší problém je vlakový zabezpečovač PA135, který se musí demnotovat, pak se tam může něco kutit, pak zase namontovat ověřit, atd… Takže co nejdelší výluka eliminuje neužitečné časy, kdy se dělá něco před a po výměně pražců. Je to nekonečně mnoho krátkých výluk vs mnohem méně dlouhých výluk.
Zajistit dostatek řidičů na prodloužené víkendy se taky bude blížit k zázraku. A navíc potřebujete také dělníky na tu výměnu. To si nevyberete. Prostě udělat se to musí, to je nesporné. A DPP si nevybírá, která varianta je lepší, ale která je z komplexního hlediska nejméně špatná.
Víkendových výluk by bylo tolik, že by to z hlediska potřeby řidičů spíše vyšlo hůře. I o víkendu se jezdí v intervalu 2-5 minut.
Protože by pro takovou linku musel někdo naklonovat řidiče, nebo zrušit desítky spojů jiných linek okolo.