20 miliard nárůst dluhů a návrat do zisku díky ČD Cargo a VUZ. České dráhy představily výsledky za rok 2022
Motorová jednotka ř. 847 RegioFox. Pramen: České dráhy
Data za rok 2022 i letošní první kvartál ukazují návrat cestujících do vlaků.
Tak to se budou rozdávat odměny
Snad to není jako u České Pošty, která je v zisku každý rok, kdy prodá majetek aspoň za miliardu…
ctu si o masivni obnove vozoveho parku ve voze bdt 21-08- 367-4 a myslim si o tom s dovolenim sve… 😀
a já se hrkám v 810 k Nymburku – lajkanec!
Když jedu z Ostravy v pušpulu do Beskyd, tak si mám myslet co? Že je to jen díky Jančurovi?
: – )
Je to díky štěstí, že nejedete klasikou.
kolik teda dostane akcionář na dividendě? 🙂
Tolik,kolik si odsouhlasí na valné hromadě.
jsme v dobe pocitadlove https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02pik4huZAaRT4rXMFv2jriEP4SuMcz8SEv6HY8W6Mx95z2x2tfyxXjf2fwS95cyg1l&id=100089043546730
Nárůst cestujících při snížení linek je zajímavé.
Další rok už to asi nebude tak optomistické.
Je to nárůst ve srovnání s covidově nejomezejším rokem, kdy to (zejména) s meziokresní/mezikrajovou a mezistátní dopravou bylo takové… všelijaké :))
O ty opravdu vytížené linky ČD nepřicházejí, dálkové linky, příměsto okolo Prahy, kde v jednom vlaku jede tolik lidí jako na lokálce za celý den, dalo by se říct.
Parada,tak to zas muzou dat nejakou odmenu pruvodcim,jako minule a my z carga zas ostrouhame jako vzdy…tak zas na ne budem makat no,at se maji dobre…
Cargo vyplácí dividendy? Jinak netuším, jak by se jeho zisk dostal k průvodčím ČD.
Pred vanoci dostali odmenu,no zkuste uhadnout odkud,kdyz jsou ve ztrate?samozrejme ze ziskoveho carga.Ja jim to nezavidim,ale v cargu jsme nedostali opravdu ani kacku…
A jakým způsobem ty peníze tečou z akciové společnosti ČD Cargo do mateřské České dráhy, a.s.?
Třeba odkupem nepotřebných lokomotiv a další majetku, kdy Cargo kupuje věci, které mají nulovou hodnotu. Klasická cesta je pak dividenda.
Další věci je, že si osobní doprava může půjčovat za celou skupinu o něco výhodněji, než když by to byl samostatný dopravce.
Na dividendy se Vectrona ptám. Kupní smlouva na 11 starých loko od matky byla uzavřena v prosinci 2022; otázka je, kdy bude plněna – lokomotivy se mají uvolňovat postupně. A to je právě to, co nám sand Vectron objasní.
Ono hospodaření ČD může ovlivnit do budoucna i odkup pozemků Správou železnic a tuším, že ČD poslali fakturu SŽ koncem roku ta nájemné pozemků pod kolejemi. Což bylo v řádu stovek milionů Kč.
To jistě, ale to nijak nesouvisí s Cargem.
myslite si ze Zamecnik je v DR CD, proto aby si skupiba pujcovala vyhodneji? pto koho?
Popište tok těch peněz na odměny průvodčích. A zdroje, odkud to víte.
Tak to už můžeme rovnou tvrdit, že Cargo vlastně dotuje mzdy průvodčím ČD, protože osobní doprava je ve ztrátě…🙄
Vectrone, z Carga nedotekla na ČD ani koruna. Neodvádíte narozdíl od jiných dcer dividendu. Takže z Vašich zisků to rozhodně nebylo takže klid.
Promiňte, ale jste mimo… Není to tak dávno co matka zachraňovala cargo.. a to skutečně zachraňovala. A co se týče hospodaření matky, tak ta ho má oddělené od carga a žádné dividendy se neposílají. A i kdyby se měli nějaké posílat, tak je to plné právo vlastníka.. já také dostávám z některých společností podíl ze zisku, když je spoluvlastním. Pokud jste zaměstnanec cargo, tak plníte nějakou práci a za tu dostáváte mzdu a tím to pro vás končí a je to tak správně. Nemáte do toho co mluvit. Jestli se vám tohle nelíbí, tak můžete cargo od ČD koupit a… Číst vice »
Tak buď si budeme hrát na to,že jsme jedna skupina resp.jeden ze členu a budeme mít stejné podmínky,nebo se odtrhneme zcela od osobky a každý si budeme hrát na svém pisecku ….
Jaké stejné podmínky? Společnost ČD cargo vlastní akciovka ČD a pokud Cargo vytvoří zisk, tak si ho vlastník může vzít.. a to upozorňuji, že se tak neděje.. A vy do toho opravdu nemáte jako zaměstnanec co mluvit.. zaměstnanec dělá práci a za ní má mzdu a tím to končí. Nechápu tu drzost některých lidí, když ostatním mluví do toho, co mají dělat se svým přijmem (majetkem). Vám taky ČD nekecá do toho, co máte dělat se svou mzdou.. A pokud nejste spokojen se svým odhodnocením, tak buď můžete z firmy odejít a nebo se se svým zaměstnavatelem dohodnete na něčem… Číst vice »
Pres caru jsou ty vaše blbe kecy,co jsi to vůbec dovolujete?vůbec nevíte o čem melete…
Až bude existovat kromě dceřiné společnosti ČD Cargo existovat i ČD Osobní Doprava,tak bude vsjo jasno. Do té doby nelze tak úplně označit pachatele…
CD je oddělena
Jaká ČD? Od jaké ČD?
Promiňte, ale já nejsem ten, kdo jinému říká, co má dělat se svým ziskem, mzdou atd. Jednou jste zaměstnanec, tak se s tím srovnejte.
A vzhledem ke své pracovní pozici u ČD, tak vím co povídám.
Ale jak říkám.. můžete si zkusit od akciovky odkoupit cargo a žádný zisk pro sebe netvořit. Přeji hezký den 🙂
Oddělení sme ale v praxi to tak nevypadá.
Promiňte, ale 2x během půl roku se na Cargu zvedala mzda, s tím, že máme zaručený růst i příští rok v lednu, do toho se minimálně 2x během půl roku zvedalo stravné, dále byla v prosinci zaslaná půlka z plánované odměny při překročení plánovaného hospodářského výsledku (která by jinak vyplacena nebyla, protože k překročení nakonec nedošlo), pokud se Vám to nezdá, chce se to obracet na odbory, že vyjednali málo, ale nadávat, že průvodčí dostali mi nepřijde úplně fér.
Mno, počkáme, co nám na to řekne ekonomický náměstek Olcit / vtvt / Axel….
Aha, jak se píše o pár příspěvků níže, on už nepřijde…. Děkuji redakci
Kéž by už nikdy nepřišel
Muzeme tipovat, jaky nick tento prizrak zvoli priste.
Dieselvagonek.
nebo „pasazersky nadrazak“
Dovolte mi, abych jménem všech diskutujících poděkoval za odstranění pana olcita apod.
Diskuze zde narodzíl od jiných médií byly většinou kvalitní a kolikrát se tu člověk něco dozvěděl. Jsem rád, že kvalita bude zachována.
On se vrátí. Stačí si změnit IP adresu.
No já s tím teda nesouhlasím, on byl sice divnej, ale nedělal nic proti dobrým mravům (nebo sem to aspoň nezaznamenal), takže zakazovat někoho „jen tak“ mi přijde takový „minulorežimní“.. 🤷♂️
plevelení diskusí hovadinami mi přijde jako čin proti dobrým mravům, ale asi jsem komouš
Na to má ovšem každý svaté právo, říká se tomu svoboda projevu. Že se to někomu nelíbí to je možné, ale nikdy na nikoho osobně neútočil, nikdy nepoužíval vulgarismy a nebyl to „profesionální troll“ jakých je mraky na jiných serverech. Pokud někomu vadí výrazy jako „pasažérská ČD“ či „lokotky“ atd., tak prosím, je to třeba neodborné či dětinské, ale nevím proč by kvuli takovým malichernostem na které není vubec nutnost reagovat mělo být někomu znemožnováno se tady vyjadřovat.. zakazovat se má něco při porušení nějakých pravidel, ne jen proto že je někdo někomu nějak nesympatický..
Ano, není důvod někoho banovat za jiný názor nebo za to, že je nějakým způsobem nesympatický. Ale konstantní omílání nesčetněkrát vyvrácených doměnek prezentovaných jako nezvratné fakty (např. ČD/SŽ/český stát nemá prachy a bude vypínat dotace a železnice zůstane jenom tam, kde je výdělečná a není jiná možnost), přičemž v drtivé většině šlo o naprostý offtopic, to už jako důvod k banu beru. Opravdu není nutné ty samé věci psát pod každý příspěvek a to i několikrát.
jen si vas dovolim poooravit – stejne, jako spousta jinych lidi, ponekud nespravne chapete pojem svoboda projevu. zadne takove pravo neexistuje.
svoboda projevu neznamena, ze muzete kdekoli placat co chcete.
a hlavne – svoboda projevu se netyka soukromych medii a podobnych veci – svoboda projevu je vec, ktera se aplikuje na vztah stat – obcan, kdy stat netresta lidi za napr protistatni reci apod.
ale v internetovych diskusich je plnym pravem vlastnika moderovat/omezovat/zakazovat diskusi, nebot v tomto vztahu nic, jako svoboda projevu neexistuje
Byl xkrát varován, aby nepsal svá moudra zcela off topic do každé diskuze. Ano, se spoustou jeho názorů lze souhlasit. Ale pokud není schopen pochopit, že lidé si v diskuzi o švýcarských drahách nechtějí číst o výsledcích ČD a jeho světonázoru, je to pouze jeho problém.
Komouš ne.. poloviční bolševik bych napsal..
Někdy je u informací, událostí a dějů užitečné položit si tři klasické otázky: – Jak to vypadá? – O co jde doopravdy? – Co to znamená? Možných odpovědí je samozřejmě více a tudíž i výsledná kombinace může vést k rozmanitým teoriím. Přesto, vezmeme-li v úvahu, jaké názory nám tu byly svébytným stylem vytrvale drceny do hlav, kdo je nositelem postojů podobných či souhlasných, pak i nově nastalá situace může sloužit k různým účelům. Nepochybně se dočkáme další recidivy, ale ten přechodný čas není k zahození. Připadá-li Vám, že píši mlhavě, činím tak z opatrnosti zcela záměrně, ale věřím, že si… Číst vice »
Mě teda nikdo žádné názory do hlavy nedrtil, přečetl jsem si co píše a pokračoval jsem v klidu dál.. doby kdy někdo určoval čí názory jsou v pořádku a čí ne už tu dříve byly a všichni víme jak to dopadlo.. Nepřu se o (ne)odbornost, ale jen o prostou možnost prezentovat svoje názory či postoje. Tady nejsme na vědecké konferenci, ale na zcela veřejném diskuzním fóru..
Bohatě by stačilo, kdyby si každý mohl jeho příspěvky skrýt. Ať si je píše, ať komentuje, ale jestli to číst nechci, tak si ti skryju.
Mnohokrát opakovaný offtopic a obcházení předchozích banů změnou nicku je naprosto legitimní důvod někoho zabanovat. Kromě toho jsme na webu, který někomu patří, a je jeho právo blokovat ty, u kterých to uzná za nutné.
Ale máte pravdu, Vámi navrhované řešení by se hodilo.
Já s Vámi souhlasím. Nikoho neurážel, neosočoval a své argumenty dokázal vždy vyargumentovat (byť občas dost scestně).
Jsem ale rád, že ho tady už nevidím.
Byť stále platí, že bych ho rád někdy zažil osobně u piva. 😃
Třeba to je chytrý člověk, jen provádí experimentální nasí*ání lidí vůkol za nějakým účelem… 😃🤷
No nevím, i ti bolševici se snažili s takovým člověkem trochu pracovat.. tvarovat ho, předělávat ho, navádět ho na správnou cestu.. a když to vše selhalo, tak až pak mu hezky zakroutili krkem..
V diskuzi, a na webu Zdopravy, se lze mnoho zajímavého dozvědět, v tom s Vámi souhlasím. Ovšem banování diskutérů, jejichž zločin spočívá v tom, že mají názor, který se p. Sůrovi nelíbí, vede pouze k tomu, že si tu vytvoříte uzavřenou sociální bublinu, myšlenkové ghetto, ve kterém se budete navzájem ujišťovat, že vaše názory, názory vás, „rozumných a normálních“ lidí (všimněte si, jak častá je v nich zloba a frustrace) jsou správné. Což vede ke spoustě chyb a omylů, a až kohokoliv z vás něco z této příjemné zóny vyhodí, budete čelit bolestivým konfliktům.
Zločin? Vy jste opravdu komik.
Vy sám jste tu zablokován za své xenofobní názory a zjevné lži. Společným znakem tohoto lidského odpadu vašeho typu, který trvá ne nemazání příspěvků, je anonymita a nulová ochota zveřejnit své jméno. Protože anonymům se radí vždy lépe. Proč se tak stydíte za své jméno?
Docela mě překvapuje, že ČD jezdí s dotací (krom komerčních linek, kterých není tolik) a jsou takhle ve ztrátě. To jezdí pod náklady? Firmě to nevadí?
Kdybyste si to pořádně přečetl, tak jsou tam ty dva roky ztrát zdůvodněné. Prostě se nejezdilo.
No dobře, ale byla krom roku 2019 osobní doprava někdy v plusu?
Já vím, trend je dobrý, ale …
ČD nejezdí s dotací
Jakže?
pletete si dotace a objednavky.
to, co dostava CD, je platba za poskytovane sluzby.
stat/kraj si objedna vlaky, a plati za ne.
nebo snad kdyz jdedete ke kadernici, tak rikate, ze ji davate dotace? asi tezko, co
Buď jezdí v závazku a i na komerčních linkách (kde neberou „objednávkové“ dotace od ministerstva/krajů) poskytují státem nařízené slevy – stejně jako ostatní dopravci :))
objednávkové dotace neexistují
A co je potom to, že dopravce X zajišťuje provoz na lince/trase Y za obnos Z za daný časový rámec?
Možná je to slovíčkaření ale mě to teda jako provoz „v závazku“ přijde :))
U ČD (osobní) tu ztrátu moc nechápu, většina vlaků ČD jezdí v závazku a tak bych očekával, že budou spíš v mírním zisku. Znamená to, že jezdí v závazku pod náklady nebo celou tu ztrátu dělá komerční linka Praha – Ostrava?
Já to zase celkem chápu. Rychlíkové linky jezdí v režimu netto (tedy myslím). Takže pokud ČD vypadnou příjmy z jízdného, tak se můžou dostat do ztráty.
Pravda, zapomněl jsem že většina smluv je stále netto. Takže pak asi chápu tu ztrátu vzhledem k faktu, že do 14.4. bylo povinné nosit roušky. Nicméně pro rok 2023 už by tam ztráta z tohoto důvodu být neměla, počet cestujících spíše roste než klesá.
Já bych z těch konkrétních čísel – za Cargo (+310 M) a za osobku (-180 M) nedělal nějaké velké závěry. Když vezmeme, že 100 Mega je cena jedné elektrické lokomotivy, a o jak velké firmy se jedná, tak se dá říct, že Cargo je v kladné nule a osobka v záporné. Samozřejmě by bylo fajn, aby i osobka byla alespoň trochu v plusu, ale když vezmeme, jaká je turbulentní doba, nebral bych tahle konkrétní čísla jako nějakou tragédii. Může být, že starší kalkulace ČD nejsou úplně dobré. V poslední době sledujeme, že ČD o nějaké další výkony přijdou, protože jsou… Číst vice »
No, kalkulace jsou jedna věc a starý smlouvy, se kterejma nejde moc hejbat druhá věc. A tehdy nejen ČD netušily, stejně jako většina z nás, že by tu mohlo být dva roky něco jako covid. A taky v minulosti jezdili i komerčně občas za naprostý nesmysly, kdy co spoj, to ztráta. To už se dnes taky trošku lepší. Pamatuju, jak jsem si kupoval jízdenky Košice – Praha asi 3 dny před odjezdem a i s povinnou místenkou stál okolo 300 – cestující jásá, účetním vypadávají vlasy.
Za 300 to snad bylo už /ještě za ČSD taková cena.
No, tak počkáme si na vyjadrenie odborníka Axela.
Nemá nahodou ban?
Ten se nebude vyjadřovat.Toho času je zavřený v ústavu bez možnosti přispívat zde.
teprve osycha po skotskych stricich?
Nepočkáte. Odpočívá v pokoji:-)
To to trvalo. Takže už mohu zase přispívat do diskuzí…
idealne strizlivy 😉
Fakt? 😯
Pokud ano, díky za všechny! 🙏👏🔝
Amen
Opäť? Tak potom je na svete všetko v poriadku 🙂
Jdu bouchnout bublinky.
Nejlepší zpráva dnešního dne.
Skoro by to chtělo samostatný článek :))
Deo gratias!
V klidu užijme si dobu
než zombie vyleze z hrobu.
Tak sláva 👍🏻
Taky děkuji
Děkuji. Alespoň že tak. Opět začnu číst zdejší diskuzi. I když jen na týden, než se sem opět vrátí. Tak jako vždy.
Super, tak díky za to :-).
To za ten obrněný vlak Orlík v diskuzi o poškozeném Pendolinu, nebo preventivně v očekávaní zprávy o hospodaření ČD? 😀
Vy jste ho to? Jako zasebevraždil…
Čekal jsem, že 3 ze 4 komentářů budou pod hlavičkou Olcit 😀
já jsem čekal 4 ze 3.
Já čekal 4 ze 4 🙂
Ještě nebyl Wartburg, Volha a jiné jemu podobné produkty 🤭
Tipuji za pár dní pod přezdívkou Polski Fiat :D.
Jen aby to nebyl Velorex, on být dost spořivý…
Nebo Moskvich 😁.
Maluch je kratší
Zkusíme se bavit i o článku ?