40 miliard za nové vlaky do pěti let. ČD chtějí více dálkových vozů, věří v 90 % trhu
Lokomotiva řady 162 Českých drah na pražském hlavním nádraží. Foto: Jan Sůra
České dráhy stojí na prahu jedné z největších obměn vozového parku ve své historii. V příštích pěti letech by chtěly
Budou ty vozy mit tlakotesnou skrin?
Pokud je kupujou na 30-40 let,…
Samozrejme pokud jde o vovy na 200 nic jeneho tak jezdit nemuze aby byli v EU schvalene pro 200 musi byt tlakotesne
R 20. Inovace vozového parku je na lince sice avizována, ale jak znám „zkrocené hory“ z nábřeží, bude to ještě horší než předtím. Z prozaických důvodů mě hlavně děsí, jak duhoví úderníci vyřeší jedničku.
A jak to vypadá s novými jednotkami pro Kladno? tuší někdo, v jakém je to stadiu?
Otvírání obálek
Je to nějaké zdlouhavé.To ten výběr vlaků musí trvat léta? Jihomoravský kraj vybírá el.Jednotky už déle,než 2 roky.
mají být příští rok, co nevidět budou hotové. od grafikonu 19/20 mají být v provozu.
Vždyť ještě nebyl vybrán výrobce.Jak můžou být za rok v provozu?
Zdravím,
Takže kdo z nás si upraví jméno? 😀
Na vysoutezenych tratich by meli jezdit pouze nove jednotky,vozy,lokomotivy,aby ta souzez mela smysl a vedla k vyssi kvalite cestovani.
To zkoušeli v Jihočeském kraji a přihlásily se jen ČD s „přemrštěnou cenou“.Žáden jiný dopravce se nepřihlásil,soutěž byla zrušená.
Z čeho usuzujete, že ta cena byla přemrštěná? Vy jste viděl nějakou ekonomickou kalkulaci??
Výraz v uvozovkách neusuzuji já,ale kraj.Tomu se tato skutečná cena zdála vysoká.A výběrko zrušil.Podobně to dopadlo v plzeňském kraji.
Jeze ty „pouze nove“ musi nekdo zaplatit a narust ceny je takovy, ze se vetsinou jde cestou kompromisu.
A jak by taková soutěž měla vypadat? Stačí něco staršího, něco hezčího,něco menšího, něco úspornějšího? Zde se kritizují nové autobusy od Flix busu a u vlaků to nevadíí?Ať si na nevysoutěžených tratích dopravci vylepšují různě koupenými jednotkami,vlaky.Je to určitě k lepšímu.Ale vysoutěžit linku na 10 let s čímsi ojetým mě nedává smysl.
Životnost autobusu je 10 let. Životnost železničního vozidla je při modernizaci interiéru a některých částí >30 let. Soutěžit co 10 let nové vozidla můžete, na východ od nás vám určitě poděkují. Jen vám to dost poleze do peněz, což už si začínají uvědomovat i Němci.
A co tedy dělat soutěže na 30 let a žádat ty nové jednotky. Jinak kdy je koupit?
A kdo z „normálních“ dopravců by se do takových soutěží hlásil?
Pochybuji, že mezi těmi, kdo chtějí vážně podnikat „ve velkém“ v železniční dopravě, by se našlo tolik tak velkých altruistů a filantropů, kteří by do začátku svého podnikání byli ochotni a schopni nalít tak velké množství finančních prostředků (měl-li by jich vůbec někdo dost dostupných), aby vypisování takových soutěží mělo vůbec nějaký smysl (= aby skončily nějakým pozitivním výsledkem) …
No řekl bych, že to je takové hodně sifi.. Jak tady naběhnou takové ty mezinárodní.. Které ani nemusí být prý nově v čr registrovány.
Jednou stránkou věci je, že ty vozy a stroje ČD opravdu potřebují (osobní doprava). Ideálně v jednom balíku kvůli unifikaci a zjednodušení servisu (jak mi je sympatické na jih od nás). Jenže… Mají na to? Ne, nemají. Hospodářské výsledky jsou tragické a to i v případě, že jsou v zisku. Stačí se podívat v detailu, co ten zisk tvoří. Můj osobní názor je, že ČD potřebují opravdovou restrukturalizaci a ne tu co se dává do oběžníku, ať to vypadá že se něco děje a přitom se nic neděje. To, že zaměstnancům ČD hodně často chybí prozákaznický přístup (čest výjimkám) je… Číst vice »
Jak došli k těm „až 65 ks lokomotiv“? To už je náhrada za 2. generaci Škodovek?
Tak 25 Banánů 150,151,10 pronajatých Vectronů 193,Plecháče 242,Bastardy 371….
Plecháče se budou nahrazovat jednotkami, Budějovické rychlíky vážně Vectrony tahat nebudou, spíš bych to viděl na zrychlení některých současných rychlíků v režii 362.
A místo těch 362,které nahradí Plecháče budou jezdit ty lok. na 200 km/h(např. na R Praha-Budějovice):-)
Tak ČD vlastní pouze 20 lokomotiv vyrobených v tomdle století, to je odpověd na vaši otázku. a vzhledem k tomu ze se majo rekonstruovat nektere úseky na 200 potřebují je jako sůl.
SŽDC připravuje postupný přechod na střídavou soustavu 25 kV 50 Hz v celé zemi. Záměr byl už schválen centrální komisí MD a českou železnici tedy čeká postupný zánik stejnosměrné soustavy 3 kV DC, podobně jako slovenskou
Pokud ČD uhájí výrazně většinový podíl na trhu, mají se cestující na co těšit. Mimo RailJetů nedosahují „inovace“ vozového parku a služeb zdaleka úrovně konkurence. Za obrovské peníze stáhnou ČD cestující opět do podřadných vozů a k šikaně špatně vyškoleného a nedostatečně motivovaného a personálu.
Jaké konkurence? RegioJet? Ten co jezdí s 30 starými rakouskými vozy po renovaci ?
Máme tady insidera 😉 pochlubte se s detaily, prosím.
Aha, trochu mi trvalo, než mi došlo, že EMU 320 je 320 míst a ne rychlost 😂😩
Té se dočkáme asi k 100. výročí Českých drah…
Ne ČD ale SŽDC 😉
Takže to nemám čekat ani v roce 2093?😒 Jinak konstrukční rychlost vozidel SŽDC neovlivňuje 😉
To sice neovlivňuje, ale troufám si tvrdit, že je trochu rozdíl, když si ČD objedná vozidla na 200 a nevyužije to, než na těch 320 a bude jezdit 200. 😀
Uz v roce 2093 ? Cekal bych jeste tak 20 euznych studii s periodou 1 za 5 let.
Aby jim nakonec vyslo, ze uz v roce 2300 budeme jezdit 230. 😛
>5 vozů pushpull
jednotek?
Myslíte, že se vyplatí investovat do jejich dluhopisů? ČD se zdá být v tomto směru solidní firmou, ale ten popis finanční situace v článku mi nepřipadá zrovna příznivý…. zajímalo by mě jaké budou nabízet výnosy. Objevila jsem stránku http://www.rizikovedluhopisy.cz a tam když to člověk čte, tak aby se bál do dluhopisů jít, ale asi se bude jednat jen o vybrané podvodníky. Máte někdo zkušenost s jejími dluhopisy z dřívějška? Děkuji
Nechci se mýlit, ale domnívám se, že dluhopisy ČD vůbec nejsou určeny pro retail klientelu… Takže pokud se k nim dostanete, tak jedině prostřednictvím fondů. A to ještě kdoví jestli.