19 kilometrů, 14 miliard korun. Hřib považuje za jednu z priorit v pražské dopravě vnitřní tramvajový okruh
Dvorecký most, vizualizace. Pramen: MHMP
Součástí okruhu bude například budovaný Dvorecký most.
Součástí okruhu bude například budovaný Dvorecký most.
Takže levej břeh v podstatě nic. Nejperifernější kolejovou tangentou zde má zůstat trať přes Malou Stranu, pár set metrů od řeky, v jednom místě jednokolejná, a velmi by mě překvapilo, kdyby aspoň našli odvahu z ní vykázat zdržující kolony přes Malou Stranu jen projíždějících aut. Jo, je mi jasný, že ten terén v západní části města není jednoduchej, ale tohle je opravdu rezignace na použitelnost MHD v těchto místech.
V plánu PID na 10 let dopředu je tramvaj Vypich – Nemocnice Motol – Vozovna motol, ale to samozřejmě tragédii levého břehu neřeší, ale pořád je to propojení míst, která jsou od sebe po trati hezkých pár kilometrů
(+ napojení Řepské i Bělohorské trati na metro A)
(existence levého břehu je chyba)
Teď ještě jak de priorita změní v činy. Tramajové tratě se staví poslední dobou, od revoluce se jen kecalo.
Barrandov je nic?
Ale je pravda, že většina dlouhodobě visících projektů se opravdu pohnula až v posledních letech.
Když se nadává, tak jsou fakta nepotřebná a na překážku.
Tramvajová trať Braník-Modřany je taky záležitost 90. let. I když tedy projektovaná už předtím.
a dále:
„Dne 4. října 2008 byl zahájen pravidelný provoz na novém úseku Laurová – Radlická. Další nový úsek byl zprovozněn 1. září 2011, kdy byla trať z Vítězného náměstí prodloužena od hotelu International do nové smyčky u zastávky Podbaba. “ (wiki)
Je fakt, že po trati na Barrandov (2003) nic moc, to všechny peníze spolkla Blanka, případně prodloužení tras metra, což je politicky atraktivnější…
Tady si začínám myslet,že výhledově by bylo nejlepší zabrat pro tramvaje půlku Strahovského tunelu:)
Mě osobně se líbí varianta viz link níže
Trasa metra ala Hřibova Brambora, která na severu končí snad až v Třeboradicích a za kterou pravděpodobně lobuje kvůli developerum, je pro Prahu v současnosti nesmysl
https://metroweb.cz/metro/metro-rozvoj2.gif
To A by to na té Bílé Hoře dělalo jak?
Polovina vlaků by jela do Zličína a polovina do Ruzyně?
Bežná praxe na okrajích velkých měst.
Pařížské metro plánek viz link, ale je to z roku 2009.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/51/Carte_M%C3%A9tro_de_Paris.svg
je až úsměvné, že dopravní diletanti (zde MUDr. Hřib) nedokážou nebo nechtějí řešit aktuální potíže v metropoli, zatímco vize na dvacet či třicet let dopředu tahají jak králíky z klobouku… FUJ
Jak mají řešit aktuální potíže a jaké?
nedostatek parkovacích míst , neexistující okruh na severu prahy, zoufalé spojení centra města s letištěm, zoufalé propojení Holešovic s Libní……… přihodĎte si k tomu tichou podporu extremistům blokujícím páteřní komunikaci…jako třešničku na dortu
Všechna města hodnocená jako kvalitní pro život dnes počty parkovacích míst snižují. Proč? Protože víc aut se do Prahy prostě nevejde.
Neexistující okruh na severu dopravu v centru nijak neřeší. Kdo jede mezi D7 a D8, ten už dneska spíš pojede přes Kralupy, než aby zajížděl do Prahy.
Spojení mezi Holešovicemi a Libní je pořád naprosto luxusní. Opět, není důvod za každou cenu do Holešovic tahat víc aut, když už teď trpí magistrálu.
ono by stacilo, kdyby ty parkovaci mista delali na okraji prahy.
pokud chteji omezit vjezd do prahy (proc ne, to dava smysl), musi se mit lidi jak do te prahy dostat jinak.
a to dnes nemaji – vlaky preplnene, auto neni kde nechat.
atd
Nejlépe u konečných metra a tramvají, aby ten přechod na zmíněné perspektivnější způsoby dopravy byl plynulý…
Na okrajích Prahy už je pozdě, tam už P+R jsou nebo se staví a ještě víc aut už tam bude dělat problémy na dálnicích, po kterých budou přijíždět a odjhíždět (to dělaj už teď, netřeba zhoršovat). Záchytná parkoviště jsou především potřeba už u vlaků ve Středočeském kraji.
Protože se dá jet přes Kralupy, tak není potřeba dálniční obchvat Prahy. OK, právě jste vyhnal tranzit do centra města , středem obytné zástavby, po silnici, která na tranzit stavěná není (II/101)
Tipnu si: V Kralupech nebydlíte, tak ať si pražské problémy odskářou oni.
…tak ono se dá jet kolem Velvar na Slaný.
Jak přesně mají zvýšit počet parkovacích míst?
Okruh je problém státu.
Spojení na letiště je problém státu.
A na tom konci vůbec nechápu o čem je řeč.
Tak zrovna to první bude v dohledné době vyřešeno velice rychle. Pokud se omezí vjezd aut do centra, tak sotva si budou moct smraďoši stěžovat na nedostatek parkování…
Ono to není jenom o vjezdech do centra. Viz ANO i Svoboda, jak před volbami tvrdili, že na sídlištích se mají lidé špatně, nemají kde zaparkovat.
A na těch sídlištích nemají metro nebo aspoň autobusy?
Tak se mají špatně a nebo nemají kde zaparkovat?
to přece v logice ANO i Svobody souvisí 😀
Před volbami takhle Svoboda přišel na sídliště se ukázat: „Co vás trápí? Parkování, že? Já vím…“ Nacher to tak taky říkal.
na trati na Letiště se pracuje (byť to sz dělá pěkně výlukové…)
Holešovice s Libni spojují 3 tramvaje a po vybudování vlakové zastávky Praha – Libeň U kříže se k nim připojí i vlak
a ještě jak? chybí most suchdol-bohnice, chybí most Radotín-komořany, chybí radlická radiála………plány existují už dávno, územní rezerva taky
kde chcete stavět parkovací místa a za co?
Chybí taková maličkost, kde na to vezmeme. Tím se nenechte rušit, to je jen taková plytká otázka.
Jo a Radlická radiála doufám nikdy stát nebude.
co máte proti RR? přímé tunelové napojení MO na D5 je nutností
Ne, proč by bylo nutností?
Proč by se na dálnici mělo z MO najíždět po městské komunikaci, kde jezdí tramvaje?
Vážně se plánovitě snažíte nacpat co nejvíc projíždějící dopravy do obytných čtvrtí? Na Mostní v Kralupech, teď na Radlickou…
Praze zoufale chybí rychlé tangenciální spojení. Ale více na periferii.
To sice ano, ale za to tam je taková rozloha a tolik možných spojení, že se to prostě neuživí. Lidi furt argumentují, jak jedou do práce z periferie 1 do periferie 2 a že to je rychlejší autem než MHD, no samozřejmě. Auto navíc mají u baráku. A místo na budování nějaké tramvaje už není bohužel ani tam většinou. Nejsme v Číně, abychom bourali domy kvůli stavbě komunikací. A ani lidé na svoje okrajové městské části moc netlačí, aby tam bylo aspoň slušné autobusové spojení (s použitelnými intervaly), raději nadávají na zácpy. Na Kunratické spojce má vzniknout bus pruh, naše… Číst vice »
Jojo…hlavně u těch linek, které momentálně jezdí přes Karlovo náměstí 😀 😀 😀
Čímž by se zároveň omezily ty mouchy, které zmiňoval opětovný primátor dr. Svoboda…
Nevýhodou tramvajové trati je, že trvale zabírá část vozovky? Pane primátore, jste už vzhůru? Nepřekáží spíš IAD?
Spíš obecně prostoru než vozovky a to bohužel i ve chvíli, kdy žádná tramvaj nejede. A řešení to moc nemá. Buď jsou koleje součástí vozovky, což úplně nefunguje právě kvůli IAD, nebo jsou mimo, ale v dlážděné nebo jinak zpevněné ploše a nebo jsou “v trávě”, což je pro hluk a navíc je to další zeleň, ale pak jsou zase jako bariéra pro IZS.
az pri ceste do prahy bude to auto kde nechat a bude jak se do te prahy dostat, tak iad prekazet bude.
nyni to mozne neni, takze iad prekazet nebude.
predstava, ze lidi z okoli prahy nyni dostaneme do vlaku, je iluze – neni kde zaparkovat a vlaky jsou uz nyni za vrcholem sve kapacity.
takze je potreba zacit tady. a az po vyreseni tohoto je mozne iad oznacit vvpraze za “zavazejici”
Jenže zavedením P+R a kapaciní MHD k nim by se řidičům naublížilo. Vlakoví cestující by zabírali místo lidem v tramvaji a brali práci pražanům. Tadyhle Mejdlo mohl být šéfem na pobočce velké firmy!
IAD překáží v centru přímo strašlivě…ale vysvětlujte to někomu z ODS…
Ještě že Hřib nechal ve hře okružní linku metra, která je podle mě milionkrát důležitější než nějaký tramvajový okruh. Uvedu příklad, že cesta že Smíchova na áčko bude mnohem rychlejší a ještě k tomu to má být jinde než na hluboký Malostranský. No dobře zbavit se aut na Malé Straně by se mohlo i někomu líbit, ale sakra nahradit povrch štěrkem v historické části Prahy…. Jo a ještě ta splítka blízko parlamentu. Mimochodem ani komfortní propojení Libně a Vysočan ty ten tramvajový okruh nezahrnuje a i kdyby tak by to bylo dost nebezpečné. Všiml jsem si že v tomto prostoru… Číst vice »
Hmm…asi si chce ověřit, že má smysl.
Okružní metro by stálo určitě víc než 14 miliard…
Jít tam byla chyba. Měli je nechat vládnout s ANO/SPD a dovézt to za dva roky k předčasným volbám. Takhle se tam s tím gerontem budou plácat ještě tři roky.
V případě zastupitelstva obce předčasné volby jen z politických důvodů být nemohou.
to je stejně další padesátiletka
Vzhledem k blábolům přestárlého a úchylného autíčkáře si myslím že na žádný tramvajový okruh ani jiné TT ve stádiu konceptu (Příkopy aj.) nebudou. Dokonce se obávám, že si prosadí smradlavé pekáče i na Dvoreckém mostě (nebo jak se bude jmenovat). Jinak označení okružní linky E místo O považuji vzhledem k charakteru linky za krok zpět.
A kudy povede ten vnější tramvajový okruh, když tohle má být vnitřní?
Vnější okruh bude de facto okružní metro. Vede dál od centra vyjma teda jihu, kde by mi přišlo lepší místo kopírování JTT vést přes Kačerov, Záběhlice a Zahradní město.
Jojo…asi kdyby pak nějaký roztržitý autíčkář zapomněl, na kterém odstavném parkovišti ten svůj krám nechal…
Argument se zabíráním silnice je kouzelný vzhledem k tomu, kolik místa v Praze zabírají silnice a parkovací místa v porovnání s tím, kolik % Pražáků používá denně auto a kolik do městského rozpočtu na využití infrastruktury/prostoru posílají.
Tramvaj ok, ale nejdřív at dodělají vnitřní i vnější okruh a D3 přes Posázaví pro auta a Jinonickou radiálu a Vesteckou spojku a pak ať řeší tyhle fantasmagorie!!
Jasně primátor Prahy bude řešit dostavbu D3 😀
Ani „vnější “ Pražský okruh není v gesci vedení města. Aspoň ne celý. Nebo snad nějaký primátor Prahy může rozhodovat o Středočeském kraji?
Okruhy v Praze nic moc nevyřeší, protože hlavní problém jsou lidé jedoucí do centra. Kdo za každou cenu potřebuje dojet až do kanclu někde v Karlíně, ten asi těžko bude místo toho bude celý den kroužit po D0.
Úplně stejně nic nevyřeší Radlická radiála, prostě proto, že jen na sebe natáhne ještě víc provozu z východu a vyklopí ho pod Barrandovským mostem.
Z tohoto mi vycházejí dvě věci:
1. Strašidelná tradice primátorů z ODS je stále silná, a naše jediná naděje bude, že vedle ostatních melouchů nestihne nic moc pokazit.
2. Okružní linka metra je navržená na jihu moc utažená, a prospělo by jí na severu utáhnout a na jihu naopak prodloužit, např. přes Opatov, aby se vhodněji doplňovala s tramvajovým okruhem.
Proc vlastne nekopiruje okruzni linka ten tramvajovy okruh na severovychode, kdyz jinak ho kopiruje uplne cely…?
Ta okruzni linka je tak trochu mimo, sice je natazena nekam a k Cakovicim, ale mnohem prinosnejsi by bylo postavit okruzni linku bud blize centru, silnicni okruh je paradoxne mnohem blize centru z velke casti prave ta okruzni linka. Jeno pripomenu, ze vznikne 4-kolejna trat v casti trasy Branik-Zahr. mesto a pravdepodobne tunelova varianta toho Ecka se planuje pres Strahov a Dejvice, takze zbyva jen to propojit pres Holesovice, Liben a Vysocany. Nakladni dopravu by to nemelo ohrozit, pokud rada useku bude nova nebo rozsirena. Do Cakovic a Letnan lze natahnout linku metra D pres Zizkov, nebo novou linku metra.… Číst vice »
Natahovat metro samozřejmě na papíře můžeme kam chceme, pak se podíváme do společný kasy a zjistíme, že v ní není ani halíř. Takže i ta tramvaj bude na sekeru, ale asi tak desetinovou proti okružnímu metro, na který prostě prachy nejsou.
No, financovani je vec samozrejme druha,… Ovsem naplanovat takto okruzni linku, no nevim… znam plan na okruzni linku E jeste z dob komunismu, a ta vedla na jihu pres Pankrac, prakticky jen o neco severneji nez tram. tangenta pres Budejovickou a jinak defacto jak ji popisuji vyse… vyrazne tak nahrazuje chybejici smery tedy Andel-Hradcanska, Hradcanska-Palmovka, Palmovka- Zelva, Smichov-Pankrac… Ja ji jen mirne posunul do zeleznicniho koridoru Branik-Z.Mesto-Liben-Holesovice-Dejvice… je to prakticky hotove, ale musi se myslet na rekonstrukci a zkapacitneni useku… pak uz by stacilo jen dodelat usek z Dejvic na Smichov… Naopak to Ocko jsou akora „dve“ linky metra na… Číst vice »
Ty obrázky s metrem E si vybuvuju, jako hezký by to bylo asi v jakékoliv podobě, ale buďme realisti, budeme rádi, když za 20 let bude stát D mezi Pankrácí a Náměstím Míru. A to je stavba, která je prostě důležitější než jakýkoliv úsek okruhu.
Hlavně, pokud je město v gesci Prahy a jejího DP, tak ať si ho Praha zaplatí sama.
Oprava: ne město, ale metro
Pokud nam stat da vsechny dane, ktery ma z prazsky ekonomiky, tak si velmi radi to metro sami zaplatime, a pridame k tomu kompletni dostavbu D0 🙂
V tomto směru můžete být naprosto v klidu. Jakoukoliv infrastrukturní stavbu na území Prahy si platí Pražáci sami, protože si na to zaplatili daně, kterých zaplatí cca 40% z celého výběru. Z tohoto pohledu je úplně jedno z kterého rozpočtu to šlo.
To je zas nešťastný výrok… Že tramvajové těleso někde uprostřed města trvale zabírá část ulice, bych na rozdíl od pana primátora za nevýhodu rozhodně nepovažoval. To, co půjde v Litevské, v Jeremenkově už asi ne, trať zde se stává čím dál větší utopií (skrze stávající hlukové normy těžko něco zrealizujete v údolí, které funguje jako zesilovač). Zajímavý by byl výpočet, jestli mezi Smíchovem a Budějovickou už by to dnes bylo na metro (skoro si myslím, že ano) a jak by to odlehčilo přetížené centrum / Ječnou. Není to jenom o nepobírající odpolední 118, když v kanclech nastane padla. Jen nerozumím… Číst vice »
Ono hlukové limity paradoxně hlavně nesplňují železářství jménem Škoda Transportation. Možná by se to mělo řešit při výběrkách, aby tramvaj ve 20km/h nerachtala, jak když nastupuje na podium rocková kapela.
No jo…ale na to, aby Scheißwerke Pilsen dostala zákaz účastnit se výběrových řízení, ještě nenazrál čas…
Souhlasim, ze tramvaje jezdici po ulici patri do predminuleho az minuleho stoleti. Na ulici patri idealne jen chodci a cyklisti, vsechno ostatni pod zem. Hrib ma rad tramvaje, protoze se neco stavi a vypada to dobre. Ja ale nevim, jakou vyhodu ma tramvaj loudajici se po silnici oproti autobudu. Maji-li se stavet nove tramvajove trate, mely by mit vlastni telesa.
Tramvaj v podzemí je blbost. Hromada času se ztratí jenom lozením do pozdemí a zpátky nahoru. Jo, holt si musíte dát pozor, abyste se nesrazil. .. To ale platí i na venkově pro srážku s koněm.
Dokonce i metro je ve spoustě metropolí, které předřečník patrně považuje za vzorové nad zemí, ale to mu radši neříkejte.
A občas na povrchu…
A koňské povozy patří nad zem nebo pod zem?
Vy jste dobrý lolek…
Piráti na Praze 8 teď hází vidle do lanovky a snaží se přesvědčit magistrát, že lepší bude jít rovnou do stavby tramvaje přes Vltavu. Ať už mylně nebo ne, myslí si, že po výstavbě lanovky se tramvaj zazdí minimálně na 20 let. Hřib s nimi názor sdílí, asi nás v této otázce čekají veletoče…
Přitom obyvatelé Bohnic proti tramvaji dlouhodobě brojí, protože takový pokrok v těch končinách by mohl způsobit trhlinu v časoprostoru.
Naštěstí pro existenci toho okruhu není třeba, aby trať vedla skrz Bohnice. Stačí když povede po okraji (K Pazderkám).
Jo, je to dobrá paranoia ty Bohnice. Mám takový dojem, že obyvatelé přilehlé léčebny jsou více při smyslech než ti ze sídliště…
Přece bychom jim nechtěli kazit historický ráz klidného sídliště:)) a ještě jim zrušit 2+2 dálnici v ulicích Čimická/K Pazderkám? No to snad ne!
Raději smradlavý traktory SOR každý dvě minuty, to je efektivní a estetický řešení.
Souhlasím, že jakmile bude lanovka, tramvaje nebudou snad nikdy. Ale na druhou stranu, kolik by teď stálo jen tramvajové spojení Podbaba-Bohnice? To máme poměrně dlouhý most + tunel do kopce. To se bude šplhat k několika miliardám. To tam teď ale nikdo nevrazí, spojení by to bylo dobré, ale za tu cenu to momentálně nestojí. Štve mě to, ale ekonomicky dává lanovka momentálně asi větší smysl a ušetřené peníze vrazit na frekventovanější místa.
Dvě věty z článku:
„19 kilometrů, 14 miliard“
„Tato doprava je ekonomicky levná“
Podotýkám, že ze 14 mld. se ve skutečnosti stane 19 mld. Takové je pravidlo staveb.
A že ty prachy jsou jen na vybudování trati, nikoli na nákup vozidel a jejich provoz.
Ekonomika dostává na frak…
Zato budovaní silnic a s nimi spojených umělých staveb nic nestojí.
Doporučuju navštívit některé zěmě, kde silnice nemají. Zjistíte velice rychle že tam nemají ani tramvaje, ani vlaky. Ani kanalizaci a dost často ani vodovod. Zato tam mají satelitní internet.
Satelitní internet funguje všude na světě, to s infrastrukturou na zemi nesouvisí ….
čičoure v praze nema 20 tisic lidí kanalizaci.. o mensich obcich ani nemluve… co jsi tim chtel rict???
kdo chce opici, musí mít na banány…
A kdyby to bylo metro, tak by to stálo kolik?
Svoboda má také jednu nevýhodu, trvale zabírá určitý úsek času, vyhrazený pro Pražské primátory.
Svoboda: „Má ale jeden problém. V okamžiku, kdy na něj postavíte moc tramvají, nepojedou, protože budou stát v řadě za sebou.“
Zkusil stejnou logiku uplatnit tento dopravní odporník také pro auta? Že bychom do centra města pouštěli jen omezený počet aut, aby náhodou nestála v řadě za sebou..
Asi byl u svých ultrakolegů v nejrozsáhlejší české nemocnici na Karlově náměstí a měl hrůzu z toho provozu tam…
A nebyl nikdo, kdo by mu sdělil, že tam blokují provoz a překáží ty auta…
Ševče, drž se svého kopyta.
I pan doktor Svoboda by se měl hrabat tam, kde to zná, léčit dámy a na politiku by se měl vykašlat. Pro hlavní město není takovým přínosem.
A kdyby byl primátorem profesionální politik, který od 18 pracuje pro svou stranu (typ Sobotka, Hašek, Benda atd), tak budete brblat, že nic nedokázal, že nemá svou kariéru, že jen leští kliky na sekretariátu. Ono je to tak, že v politice jsou potřeba oby typy lidí, jak profíci, tak lidi z jiných oborů, co v nějaké fázi života se rozhodli vstoupit i do politiky. Což ten Svoboda dělá už 30 let – nejpreve dělal „lékařskou politiku“, posléze univerzitní a „velkou“. Lidi si ho zvolili, tak se s tím budeme muset nějak vyrovnat.
Právě že už to dělá moc dlouho a jeho myšlení zůstalo zamrzlé někdy v jeho mládí, nové nápady a koncepty nepřijímá vůbec. Asi proto ho mají rádi u konzervativců.
OK, ale zkrátka v těch volbách uspěl. Nemůžeme uznávat výsledky voleb jen tehdy, pokud nám konvenují.
Hlavní je, že to kdo za Spolu kandiduje na primátora věděli dopředu voliči a i kdyť se vám výsledek voleb nelíbí, je to tak všechno co s tím můžete udělat.
No že by si lidi zvolili zrovna Svobodu, to se úplně říci nedá. V rámci strany křížkováním pěkně propadl, z nějakého divného důvodu jej však ODS nahoře podržela přes vůli voličů. Jestli se zase chtějí propadnout nebo co? Nebo tam milují ultrakonzervativní trochu dezorientované stréce?
Hmm…a pak že nejsou doktoři…nemálo jich je v politice…
Mezi Slavií a Želivského to chtějí vést jak?
Litevskou, areálem nemocnice z části tunelem (už jen kvůli sklonu) a podél vinohradského hřbitova. Byly i nějaké rozmáchlejší nápady, zahrnující třeba podtunelování křižovatky na ZE, ale…
Varianta přes Belocerkevskou je tedy úplně mrtvá?
Ten Svoboda. Pořád nechápu jak ho mohlo tolik lidí volit za primátora. Ten člověk se měl narodit na konci 19. století v Houstnu. Mít takového člověka za Primátora je ostuda. Jaký je váš nejoblíběnější výrok? 1) Nevýhodou tramvají je že trvale zabírá určitý úsek silnice 2) Tramvajový okruh má ten problém, že když na něj postavíte moc tramvají, nepojedou, protože budou stát v zácpě 3) Cyklopruhy nesmí ohrožovat řidiče 4) Erupce na slunci jsou škodlivější než emise z aut. 5) Zůstává pozitivní skutečností, že návrhy Sovětského svazu, konstruktivní návrhy, zůstávají v platnosti. A že tedy, doufejme, zvítězí zdravý rozum a… Číst vice »
Laťka je nastavena vysoko.
Od docenta medicíny jasně 4).
Někde jsem četl, že lidé naopak kroužkovali, aby na prvních místech toho uskupení nebyl, leč zákulisí rozhodlo jinak. Jaké všechny jsou v tom zájmy, nebudu raději odhadovat.
Žádný velký kroužkování na kandodátce Spolu na magistrát se nekonalo, a už vůbec ne proti Svobodovi https://www.volby.cz/pls/kv2022/kv111111?xjazyk=CZ&xid=0&xdz=4&xnumnuts=1100&xobec=554782&xstrana=1327&xstat=0&xvyber=0
To je to „někde jsem četl“….
Ono v komunálkách (zejména ve velkých městech) je křížkování daleko míň účinný, než v parlamentních volbách. Ten systém je hodně jinej a daleko víc zvýhodňuje ty, kdo jsou na předních místech kandidátek. Tyhle výsledky fakt nejsou pro člověka z 1. místa na kandidátce dobrý.
Tak Svobodu lidi fakt nechtěli. Byl jedničkou na kandidátce, ale vykroužkovali jej až na 4.místo. Přitom lídr obyčejně získává násobky preferenčních hlasů toho druhého v pořadí.
Plus SPOLU v Praze získala v komunálních volbách dost míň hlasů, než ve volbách do PSP. Můžeme jen odhadovat, kolik lidí nevolilo SPOLU „protože Svoboda“, ale zřejmě nějakým extra magnetem pro voliče nebyl..
Od prvního Pospíšila Svobodu dělilo 684 hlasů, to bych za nějakou kroužkovací revoluci nepovažoval. Drtivá většina voličů Spolu nekroužkovala a hodila to kandidátce jako celku.
A od Marvanove cca 4000. Ale jo, to je cca 4%.
Aha, pardon, Marvanové jsem si v tom poli nevšiml, díky za upozornění.
Spise je zajimave, ze spolu ziskalo mene kresel nez v minulych volbach, ODS+TOP meli v minulych volbach vice, jen TOP byla v koalici a ODS v opozici,…
Pan Škop dělal rozbor volebních výsledků, podle kterého voliči Prahy sobě v komunálních volbách jsou z velké částí voliči STAN a Spolu z parlamentních voleb. Rozdíl ve výsledku Spolu bych nekomentoval tak, že v komunálních „protože Svoboda“, ale že v parlamentních volbách neměli moc jiného na výběr.
Za primátora ho volilo jen několik desítek zastupitel. Stejně je to zvláštní, ale politika prostě není jednoduchá, a někdy je lecjaký kompromis a dohoda lepší než nedohoda, zvlášť když systém nezaručuje zvolení nějakého primátora a rady.
Primator v osobe Bohuslava Svobody je skutecne obskurni volba. Tenhle clovek ma na stara kolena ordinovat a krmit ptacky, a ne delat primatora hlavniho mesta, poslance a jeste k tomu lekare. Uplna ztrata soudnosti. No a Svobodovy nazory co se tyce dopravy jsou mirne receno dost mimo. Tramvajove trate zabiraji prostor autum a kdyz postavite moc tramvaji na okruh, nepojedou, ale budou stat v rade za sebou, to je skutecne myslenka hodna velikana. Abych parafrazoval jednoho zdejsiho diskutera:
Doc. MUDr. Svoboda CSc. ven!
Mě se taky Svoboda v roli primátora nelíbí, ale volič je suverén – a on dosáhl dost dobrého výsledku a nemyslím si, že by to bylo proto, že jeho voliči jsou zmanipulovaní hlupáci. Takže s tím holt budeme muset nějak žít.
Já bych řekl že trochu zmanipulovaní jsou. Porotže od týmu Svoboda se před volbami šířily neskutečné pomluvy jak je Hřib nejhorší primátor v dějinách a Piráti aktivističtí neomarxisti. I sám Scheinherr dostával naloženo za celou Prahu Sobě, přitom jemu vděčíme za všechny připravené proejtky, které se po dvou dekádách stagnace začínají konečně realizovat. Zajímavé, že po volbách, když se začala dojednávat koalice, se tyto nálepky už nepoužívají.
To je v politice normální, že každý říká, že on je nejlepší a ti ostatní to dělají špatně. Uzvávám, že v tom minulém obdobé v Praze tahle „permanentní kampaň“ byla možná ostřejší, než je běžné, ale těžko říct, kde je hrana mezi standardní politickou kampaní a nepřípustnou manipulací.
Ten už by neměl ani ordinovat. Ptáčkům by snad neškodil…
Třeba v těch Bohnicích…
Tož uvidíme jestli tento plán na nové regionální kolejové tratě bude také v jiných regionech ČR.
Osobně si nejsem jist brněnským „severojižním kolejovým diametrem“. Pro šotoblázny – i VAL208/LOHR bývá zařazován mezi kolejová vozidla, ale v tomto případně klidně si to škrtněte slůvko „kolejový“… je mi to fuk.
Jsem zvědav na plánované regionální tratě z Ostravy do Karviné atd.
Klídek
Víte na jaký článek reagujete?
Ano, na plán, aby přibylo regionálních kolejových tratí.
A to v takovém regionu, kde díky hustotě zabydlení je šance, že se zaplatí investice = drahá infrastruktura (koleje, el. vedení), díky častému využívání a vysoké kupní síle pasažérů.
Ale tenhle článek je o tramvajových tratích v Praze.
Co to je „regionálních kolejových tratí“?
Chápu, že lidé myšlenkově navázaní na „modrou armádu“, potřebují vymýšlet iracionálních zdůvodnění proč do kolejové železniční dopravy šlo 80 miliard dotací ročně.
A to při MENŠÍM přepravním pasažerském přepravním výkonu než jaký realizovala městská kolejová doprava. Která spotřebovala zhruba 20 miliard dotací ročně.
Holt za dražší částku dostat méně … to by se někdo mohl považovat za „idiota“, kdyby pokračoval v takovém vyhazování peněz z okna.
Fakt mimoň.
kdysi žil takový týpek, některými považován že byl „z vidlákova“, který furt měl šťouravé otázky, jestli by stát nemohl na tom či ono ušetřit, aby nemusel zvedat daně.
Třeba aby stát přestal nakupovat od výrobce letadel B-26 Marauder, které bylo přezdíváno „Widowmaker“ , než výrobce to drahé letadlo patřičně upraví.
Jmenoval se Harry Truman
https://en.wikipedia.org/wiki/Truman_Committee
Fakt mimoň.
Co to má společnýho s tím, že chci od vás vysvětlit nějaké slovní spojení?
Na tom plánku chybí legenda. Předpokládám ale, že zelenou jsou existující tram. tratě a červeně ty, které je potřeba postavit.
Cosi nepěkného o výkresech bez legendy řekli by učitelé…
Nemluvě o úplně nesmyslném vyznačení hranic městských částí. Úplně zbytečná informace.
Neee prostě oni to metro E ( nebo O ) na ty mapě furt budou prezentovat tím trapným směrem na Čakovice .. to nemůže dopadnout… To není okruh to je špatné nesouměrné, nedonošené hrbolaté vejce..
Hele je to jen cara na mape. Kazdej si ji muze nemalovat jak chce a vubec nic to neznamena.
Znamená, ono se to totiž dostalo i do metropolitního plánu, na rozdíl od dosavadních návrhů z územního plánu, které jdou pryč. Takže ono to zapustí pevné kořínky a návrat vyškrtnutého bude také obtížný.
To bych byl v klidu, v územních plánech už bylo takových věcí…
DOL 😀 😀
v to můžeme v tomto případě doufat!!!!
Tam v Čakovicích, co je písmenko E, se má podle územního plánu vynořit z tunelu VRT směrem na Německo. Možná tam plánují terminál v budoucnosti, nevím.
Akorát tím směrem už vede C a od Bohnic má být poblíž tramvajová tangenta; k tomu je tam též příměstský vlak od Neratovic. A oni místo, aby tím D doplnili nepokryté směry, jej vedou spolu s C do centra, odkud ale současně správně chtějí vytáhnout zbytný tranzit, a místo něj plánují víceméně nadbytečnou trasu Ö (dříve E, ale ta byla ve většině trasy blíže centru a současně byly utlumovány tramvaje i vlaky). Odhlédnu teď od podivného trasování samotné VRT mimo podstatné uzly a se stanicemi v polích pro dojížďku auty.
To navržené označení trasy metra Ö je dobrý kompromis mezi E a O 🙂
Proč?
Protože to aspoň pro ty neexistující německé turisty bude srozumitelnější?
Asi tam bydlí nějaký významný politický činitel…
„Má ale taky jednu velkou nevýhodu – trvale zabírá určitý úsek silnice,“ uvedl Svoboda.“
Jinými slovy- nic se stavět nebude.