Po modernizaci kolejiště i oprava nádraží. Správa železnic chystá rekonstrukci budovy v Jaroměři
Nádraží Jaroměř po rekonstrukci. Vizualizace: Správa železnic
Rekonstrukce potrvá 18 měsíců.
Rekonstrukce potrvá 18 měsíců.
Jedna z mála nádražek s nádražním občerstvením.
Co třeba začít opravovat komplet nádraží v Chlumci nad Cidlinou. O víkendu se tam stalo další neštěstí.
Ten šílený žlutý přístřešek nad vstupem do podchodu u nádražní budovy zůstane? Je to jak pěst na oko… Pochopil bych udělat zastřešení buď celé moderní nebo celé v historickém duchu, ale tenhle kočkopes je asi nejhorší kombinace. U pámatkově chráněné budovy to moc nechápu.
Vzhledem k tomu, že SŽ místo místo zkrácení jízdních dob plánuje prodloužení pobytů vlaků této stanici, tak by se to mohlo hodit. Pak by to ovšem chtělo zachovat to občestvení.
Bohužel už to ovšem bude s nesmyslným zdržením zbytečným přesunem hloupým a k ničemu užitečnému nepotřebným podchodem: Jaroměř byla díky délce kolejiště výborným kandidátem na řešení typu Turnov, Šumperk, apod. – ale buzerace cestujících kvůli přehnanému šíření dálkového řízení provozu naprosto všude a odlidšťování železnice pod vidinou úspor „venkovního“ dopravního personálu si vybrala daň i tady.
Uz je potreba. Vypada to fakt hrozne uvnitr. Cekat na vlak bych tam v zime tedy nechtel. Jestli bude nadrazka tak jsem zvedav. V Trutnove takova polo nadrazka byla asi dva az tri roky zpet. Pry se tam docela dalo najist. Co jsem slysel tak SZ zvedla najem tak uz nadrazka neni. Asi je vyhodnejsi mit prazdnou budovu. Tak co zbylo je automat na kafe ze zrzkou. Hmm
Ono SŽ asi zvedá nájmy, ale zas kdyby u těhlech nádražek nebyl celodenně chumel bezdomovců a podivných existencí, tak by tam chodilo víc lidí, zejména z řad cestujících.
To je především záležitost šílených konstruktérů GVD a jejich tříminutových dob na přestupy, a pak samozřejmě i hospodského personálu (= jakou klientelu chce obsluhovat): když ovšem cestující návštěvu „nádražek“ nestíhají, těžko se hospodským divit, že akceptují tržby aspoň od těch, koho by jinak raději obsluhovat nechtěli, protože nějak na nájem vydělávat musejí. I já samozřejmě rád cestuji bez zbytečně dlouhých prostojů, ale stresující honičky s přestupy poklusem (navíc už i stále častěji zbytečnými podchody) jsou spíše odrazující, a jsou-li někde intervaly hodinové či kratší, často mi nedělalo potíže třeba i použít kvůli návštěvě osvěžovny až dalšího vlaku: takových možností ovšem… Číst vice »
Já jsem v Trutnově do bufetu chodil rád, ať v práci nebo při cestě na/z výletu. Příjemná obsluha, dobré obložené housky za přijatelnou cenu, v létě točená zmrzlina. Ale přítomnost podivných podnapilých existencí mě odradila od návštěv.
Až bude hodina, sice bude čas zajít do hospody, ovšem zas proč by tím někdo jezdil, když to začne být skoro rychlejší pěšky. 😉
Furt si říkám jestli je to jen Správa nádraží nebo i železnic…
Nádražní budova je součástí železnic.
A nádražní budova je taky věc, kterou obyčejný cestující vnímá nejvíc ( patřícípod SŽ).
Tím nemyslím starošoutoše, kteří nejraději nastupují z rozpadle staré budovy do 810 ani novošotouše, kteří zase nejraději nastupují z přístřešku do VRT.
A to jste vyčetl z nějakého průzkumu nebo z křišťálové koule?
Protože tady v diskuzi se většinou objevují spíš výkřiky typu: „Autem je to o 2 hodiny rychlejší a když jedeme dva, tak i levnější.“
Nesouhlasím, z věcí pod SŽ cestující nejvíc vnímá to jak snadno najde své nástupiště, informace o vlaku a jak snadno nastoupí. Budovu cestující často nepotřebuje, jízdenku už má (nebo nemá ale v budově ji stejně nekoupí), služby jako občerstvení nebo prodejna můžou a nemusí být součástí budovy a nejsou určeny jen cestujícím. A cestujícího který do stanice přijede zpravidla budova nezajímá ani trochu.
A když mají vlaky zpoždění, je lepší mrznout venku, nebo stát na dešti, anebo se tísnit okolo antivandal přístřešku, že.
Je moc dobře, že s reko. kolejišť se dělají i výpravní budovy. Stále dokola slyšíme jak to mají na Západě v cajku a jak u nás je vše zdevastované a když se začne zjednávat náprava (aby železniční stanice byla uceleným komplexem hodného 21. století), tak kupodivu to, co se kritizuje (a mnohdy právem) najednou nechceme.
Není to zbytečné? Povolat bagry, všetko popíliť a postavit novou, zcela e-friendly eko bio budovu, úspornější, automatickou!
Pár set mega by tam zahučelo jako nic a odměnil bych se tučnými KPI!
Melete nesmysly – renovovat památkově chráněnou stavbu či starou značně přestavovat je mnohdy dražší než starou stavbu zbourat a stavět obdobně velkou novou!
Ovšem pokud je stávající budova v dobrém stavu + zejména její dispozice odpovídají i aktuálním a budoucímpotřebám, tak oprava je levnější, ale hlavně ekologičtější!
Zjevně jste v případě „F.K.“ nepochopil ironii – já aspoň jsem naprosto přesvědčen, že to ironie být měla, protože jinak by snad ani nikdo něco takového nemohl napsat.
Bylo by fajn, kdyby se s obnovou restaurace obnovil i sortiment nabídky – české hotovky + točené pivo do skla.
Tamější nádražní restaurace byla dříve vyhlášená a měla pořád plno. A to tam vedle ní ještě fungoval i kiosek. Dnes to tam je jak v holobytu.
Bývala to jedna z nejlepších „nádražek“ v síti: dobře fungující a levná. Ale už jsem tam (bohužel) mnoho roků nebyl, takže stav z poslední doby neznám. Na dřívější návštěvy ovšem i teď rád vzpomínám.
Jojo.
Přesně tak. Není nádražka jako nádaržka.
Vždy perfektní a chutné jídlo.
Jako například i v Letohradu…
Jmenoval jsem jeden příklad.
Najdou se i jiné samozřejmě….
Já pamatuji ještě nádražku ve Zdicích. Tam dokonce chodili prodávat pivo v kelímku do oken zastavujících rychlíků 😎.
Nebo nádražní resturace v Hradci Králové na hlavním nádraží. Otevřeno od nevidím do nevidím, lidí plno, na dnešní dobu cvrkot nevídaný. Jídel slušný výběr, ceny pro lidi, kvalita jídel a rychlost obsluhy vzorná. Zlatý důl….
„Najdou se i jiné samozřejmě….“ – bohužel jich ovšem velmi mnoho ubylo a SŽ dělá maximum pro to, aby ten zhoubný trend pokračoval nehynoucí silou.
Ještě tak na Moravě snad aspoň něco trochu funguje, ale v Čechách je to čím dál větší bída – a zejména tam, kam svoji pozornost někdy zaměřil ten lump Filip a jeho nohsledi, je už většinou „pohřeb“ úplný.
Byl jsem tam jednou asi před 15 lety, tehdy jsem měl 17 minut na přestup mezi vlaky, oběd jsem stihl a nemohl jsem si stěžovat na rychlost, kvalitu ani cenu 🙂
Před 15 lety to ještě fungovalo, ale už to byl jen slabý odvar toho, co tam bylo předtím.