187,49 Kč za kilometr. Plzeňský kraj zveřejnil novou smlouvu s ČD

Jednotka 847 ve Velimi. Foto: Petr BoreckýJednotka 847 ve Velimi. Foto: Petr Borecký

Smlouva řeší sankce dopravci v desítkách bodů.

130 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jarda

takže k rozstřelu stačilo, že kraji dopravce nabídnul „leštěnku“? škoda že i ostatní dopravci nepřistavěli funglovky. Ale to už by se asi nedohodli.

MilanSima

Ještě jednou pro pana Axela. Nadáváte tu na dotovani železnice. Dám Vám příklad. Když jdete do bazénu, na kluziště, do divadla, kina či na hrad nebo zámek, vy tam platíte plnou částku která pokryje provoz a údržbu, třeba tisicovku? Ne, neplatíte. Zaplatíte třeba dvě stovky. Proč uvádíte jen to co se vám hodí?

Surio Mario Martinez Suarez

Když jdu do kina – platím tržní cenu, je to soukromý subjekt! Když jdu na hrad, na zámek, nebo klášter – platím tolik kolik si řeknou – za poslední 2 roky to byly většinou soukromé objekty…třeba klášter v Oseku má vlastní pivovar a restaurací, zámek Chyše má taky vlastní restauraci s pivovarem – vaří vlastní pivo i limo..hrad a zámek Hartenberg/Hřebeny má v sezoně taky vlastní občerstvení na nádvoří a nabízí i ubytování v rámci komplexu -neni nase chyba že stát na to kašle a nedokáže u státem vlastněných objektu si vydělat alespoň na provoz, restaurace pivovar, vinice, ovocné sady,… Číst vice »

Olcit

Vždyť je spousta příkladů, kdy se uživí i bez státních dotací. Viz Dinoparky.

Viz Letecké Muzeum Kunovice
https://www.muzeum-kunovice.cz/

MilanSima

Takže zase neodpovídáte 😁. Píšu o městských bazénech, kinech, kluzištích,státních hradech a zámcích atd. Můžete aspoň odpovědět na konkrétní otázku nebo děláte hloupého?

Olcit

Již jsem Vám odpověděl. Ne, vážený pane, život se netočí kolem čerpání dotací. Představte si to, kam ten svět spěje, že vypínáním dotací prý „ubližuje matce dráze“ ??? Kdo to kdy viděl, aby se hledělo jestli vlaky jsou k něčem užitečnému? To před 30 lety nebylo, protože každý spořádaně nosil s sebou síťovku, kdyby náhodou v obchodě dostali nějaké zboží. Vesměs byl život kratší o deset let než dnes. A autem se jezdilo jen v neděli… to by si nikdo nedovolil, aby auťáků bylo zhruba tolik, kolik lidí je produktivním věku. A vůbec … tráva byla zelenější a po ohnivé… Číst vice »

MilanSima

Takže neodpověděl no 😁😁

Elb

A co je tak úžasně pozitivního na tom, že většina populace dotuje státní bazeny, kina, kluziště, aniž by je využívala?

MilanSima

Já jsem ale nepsal jestli to je nebo není pozitivní 🙂 ptal jsem se proč tedy řeší jen železnici když se dotuje spoustu dalších věcí 🙂

Olcit

Protože jezdívám dálkovým vlakem. No a protože fůra peněz se vyhodila a vyhazuje z okna kvůli víceméně nepotřebným vedlejším tratím, tak hrozí, že dálkové vlaky budou seškrtány třebas na desetinu. A že ve zbývajících dálkových vlacích stoupne jízdné třebas na desetinásobek.

Ono totiž lze utratit pouze tolik, kolik si vydělám. Neboť jsme brutálně zadlužení, tož nám jako státu bankéři na slušný úrok asi těžko půjčí.

xyz

Ne, nehrozí (zejména při existenci dlouhodobých smluv s dvousložkovou cenou).

To je jen vaše myšlenková konstrukce.

xyz

V menších městech jsou kina, resp. jejich zřizovatelé, příspěvkovými organizacemi.

Totéž platí i pro ty hrady, zámky a kláštery.

Vlakem s kolem

Protože ví, že se jeho blabolenim nikdo v reálu zabývat nebude a tak si akorát užívá provokování. Snad si neděláte iluze, že by chtěl skutečně žít v totálně kapitalistickém a nefunkční státu, kde rozhoduje výhradně trh a právo silnějšího. 🙂 Kdyby to byl opravdu jeho sen, dávno se odstěhoval do Somálska.

Olcit

Reagoval jsem na pasáž článku, že pasažérská ČD hodlá investovat do kolejových 70ti sedačkových busů RS1, a bude je využívat 5 let (od 2028 do 2033) na málovyužitých tratích v situaci kdy firma podnikající provozem kolejí (SŽDC) je z víc než 90% závislá na dotacích, které není z čeho platit. Takže fakt se vyplatí RS1 na 5 let na těchto tratích? Nedopadne pasažérská ČD možná podobně jako Daewoo Motor? Která během cca 10 let (90-tá léta) pro trh, kde převažovali méně bohatí zákazníci (v Polsku, Rumunsku, Ukrajině, Uzbekistánu) nabízela cca 10 typů aut určených pro bohaté zákazníky: Daewoo Korando2 Daewoo… Číst vice »

MilanSima

A Daewoo vyrábí vozidla pro veřejnou dopravu? Pokzd vim tak ne. Zase míchat jablka a hrušky.

Olcit

Nerozumíme si. Tím říkám, že mi není jasná ekonomika použití vlaků RS1 v této konkrétní zakázce z pohledu ČD. Zejména fakt, že firma ČD má garantováno využití těchto kupovaných RS1 na pouhých 5 let.

Vypadá to, jako kdyby v pasažérské ČD předpokládali nějakého vlastního „oslíčku otřes se“ nebo aspoň to mýtické Babišovo lithium… aby bylo z čeho plnit firemní kasu ČD.

Karel

Tak se rs1 přesunou na jiné výkony .. už se to tak dělá XXX let. Co vám pořád není jasné vlak se nekupuje na 5 let, to samé autobus. Jezdí tady ještě hromada různých karos s přelomu století.

Olcit

Děkuji Vám za promyšlenou myšlenku, ze které se mi jevíte jako ultra elitní část modré armády.

Karel

Došly argumenty … Takže patřím k modré armádě. Ne fakt nepatřim ty mongole

Olcit

To Vy jste tvrdil: …Tak se rs1 přesunou na jiné výkony .. už se to tak dělá XXX let….

Ale když člověk se člověk podívá do statistiky, tak staré dieslové vlaky ČD spíše putují do záloh. Nebo do šrotu.

Leinad

Takže kdybys ty byl manager dopravce, tak by ses toho výběrka pro Plzeňsko neúčastnil, považuješ za pravděpodobné že to nevynese.
Tak si založ vlastního dopravce a vydělávej víc než ČD.

Vlakem s kolem

Vždyť jen troluje.

Štěpán

Odkud je informace, že vozidla mají mít 1. vozovou třídu? V příloze „01A Požadavky na vozidla na celek Plzeňsko“ vidím naopak věty jako: Jednotka bude obsahovat pouze 2. vozovou třídu.

Avlaky

Je možné že se to odvíjí od skutečnosti ze v 844 i 847 první trida je, jen se prelepí na Dvojku

Chada

Mimo článek. Je to hodně práce zabanovat Axela navždy, aby se dali diskuze normálně pročítat s tím, že se čtenář dozví něco nového a nezničí si kolečko u myši?

Olcit

Obsahuje článek pozoruhodné info, že ČD nakoupí na posledních 5 let vlaky RS1? Obsahuje.

Vzhledem k charakteru těchto konkrétních tratí, vzhledem k charakteru konkrétně RS1 a vzhledem k EU Taxonomii to považuji za aprílovou informaci.

Na mysl se vtírá ta situace, kdy Sazka poslala bance, že s Arénou na krku, chce firma Sazka dát pryč desítky auťáků Volvo XC90 (starých 5 let), aby nakoupila nové Audi Q7. ROFL

Jaká byla reakce bank (zejména Raiff) na tento nápad „duševních gigantů“ ze Sazky … se dá snadno dohledat.

Vlakem s kolem

On někdo nutil ČD se do tendru přihlásit? Nejspíš mají financování zajištěné. To je věc jejich vedení, ne zákazníka v podobě kraje a občana, který služby kraje využívá. 🙂

Olcit

Má ČD zajištěné financování? Loni na podzim finanční ředitel ČD úpěnlivě žádal extra mimořádné státní dotace https://seznam.cd.cz/zeleznicar/rozhovor/lukas-svoboda–musime-zmenit-system-financovani-zeleznicni-doprav/-31818/

Připomínám, že odkazovaný rozhovor s CFO ČD vznikl dříve, než bylo známo jak dopadl říjnový, tj. druhý pokus pasažérské ČD si půjčit tuším pár miliard na dluhopisy – první, tj. letní pokus byl neúspěšný.

Připomenu, že dle poslední zveřejněné zprávy (k 30.6.2022) Skupina ČD uvedla, že závazky (dluhy) převyšují 70 miliard Kč.

Vlakem s kolem

Vaše starosti mít.

Karel

Nauč se číst lopato .. nejpozději 2028 nasadí rs1 ..což znamená že to bude dříve.

Olcit

Uvidíme jestli za 5 let bude mít pasažérská ČD ambici v předstihu plnit smlouvu.

V současnosti ČD řeší opačný problém = pozdě resp. vůbec a proto na firmu ČD dopadla povinnost zaplatit mastnou smluvní pokutu viz v Olomouckém kraji.
https://zdopravy.cz/ceske-drahy-stahly-na-olomoucku-z-provozu-zmodernizovane-vlaky-stadler-reklamuji-je-103806/

Karel

Jste Mongol ??

Olcit

Zopakuji to speicálně pro Vás jako pro patrně elitní část „modré armády“

V současnosti ČD řeší opačný problém = pozdě resp. vůbec a proto na firmu ČD dopadla povinnost zaplatit mastnou smluvní pokutu viz v Olomouckém kraji.
https://zdopravy.cz/ceske-drahy-stahly-na-olomoucku-z-provozu-zmodernizovane-vlaky-stadler-reklamuji-je-103806/

Geralt

Pro začátek ho stačí ignotovat a ne se s ním dohadovat.

Chada

Já ho ignoruju, ale bohužel on můj displej ne. A už vůbec nechápu , že už byl několikrát zablokován a stejně se vrátí pod jiným jménem a redakce dělá jako že nic.

Granja

Možná by pro začátek stačilo poslat jódové tablety. Jinak ta diskuze už spěje k totálnímu rozvratu a o to mu zřejmě jde.

MilanSima

Nové slovo Axela pro měsíc březen je: bankéř 😁.

Vlakem s kolem

A kde je slovo pasažérských? To je už out?

Olcit

Záleží na situaci. Ono si vemte, že když vlaky využívá zanedbatelná část národa (zhruba 0,8 milionu lidí si pravidelně platí vlak), tož se nedá spoléhat, že 90% národa má důvěrnou znalost nádražáckého slangu. Např. takový produkt jako „osobní vlak“ musel vymýšlet opravdu „elitní duševní gigant“. Protože každý v národě (vyjma kojenců) zná: – osobní auto – velké osobní auto (autobus) – náklaďák. No a ale na železnici s takovými novotami (=aby to bylo srozumitelné všem) ovšem nepochodí nádražáčtiny neznalý zájemce o cestování. Přece když mám jízdenku, ale furt mi nejede můj osobní vlak, tož takové záhadné názvy přijízdějících vlaků jako… Číst vice »

MilanSima

Pasažér bylo tuším už loni na jaře. Každý měsíc přichází s novým slovem 😁

3PO

…a kolejový autobus RS1😃😃😃😃😃

Olcit

Shledáváte, prosím, zásadní rozdíl mezi kolejovým autobusem RS1 a silničním busem, např. https://www.automobilrevue.cz/rubriky/presunuto-na-trucker-cz-truck-bus/predstavujeme/trinapravovy-autobus-crossway-low-entry_47157.html ?

Pokud ano, tak v čem.

Ano, RS1 má záchod. A také má úplně jinou cenu než bus. A rovněž je otázkou ETCS.

MilanSima

Kolejový autobus neexistuje. Naučte se alespon základní pojmy.

Olcit

Ano, máte naprostou pravdu.
https://de.wikipedia.org/wiki/Schienenbus

Ivan_pha

Souhlas!

Vlakem s kolem

Mně by hodně zajímalo, zda s těmi příspěvky na jedno brdo cíleně trolí a myslí si, že když bude psát slátaniny o tom jak nikdo už do zeleznic nedá peníze z různých absurdnich až nesouvisející důvodů, že se mu tím povede vytočit nebo vystraškt nějaké fandy vlaků a lokalek, nebo zda tomu opravdu věří a bylo by vhodné u něj zahájit léčbu. Myšleno v jeho vlastním zájmu, společenský nebezpečný tím není. 🙂

Chada

Ignorovat se dá, ale proč se tím muset prodírat?

Vlakem s kolem

To sice ano, ale už jsem si několikrát všimnul, že když byl rozhovor s někým významným na železnici, tak pokud dotyčný pak odpovídá pod článkem, tak se toho tento trol chytne a začne tam psát ty své slátaniny a tím vnpodstatě vyčerpá čas té osobnosti na diskuzi s ostatními. Protoze osobnost neví, že diskutuje s pravidelným trolem. Zde by to chtělo aspon varovat dotyčnou osobnost, ať si ho nevsimaji, protože ne každý sleduje tyto diskuze pravidelně, aby věděl o koho jde.

Kamui

Bylo by dobré aby to tady fungovalo jako na Redditu – příspěvky které nasbírají určité záporné skóre jsou automaticky schovány.

Vlakem s kolem

To by dobré nebylo, protože by šlo v první řadě o příspěvky které nemůžou železnici med kolem pusy. Fanoušci lokalek jsou při plusovani a mínusování ve značné přesile. Tím by se neodfiltroval jen Axel, ale v podstatě kdokoli, kdo by hájil Boreckeho, zmínil že v cizině není spousta lokalek atd.

None

A nejde příspěvky lidí co mají velmi záporné hodnocení skrýt s tím, že kdo chce tak si příspěvek otevře?

Olcit

Ano, k tomu přání se připojuji v kontextu cca 80 miliard dotací pro železniční kolejovou dopravu za kterou byl NIŽŠÍ pasažerský přepravní výkon.

Ve srovnání s městská kolejová doprava, s VYŠŠÍM pasažerským přepravním výkonem než železniční, spotřebovala zhruba 20 miliard dotací.

Tj. nešlo by nějak „SKRÝT“ ty dotace pro nádražáky, abych já jako pasažér nebyl zmaten:
– jestli dálkové vlakové spojení, které používám je „zombie“ (tj, že přestane jezdit s koncem dotací nebo zdraží třebas na 10x násobek).
– Abych výše uvedené zombie vlakové spojení odlišil od životaschopných vlakových spojení, které se uživí i bez dotací?

Desura

nebo aspoň možnost pro jednotlivce zablokovat si ho, takže kdo chce, schová si ho a kdo nechce, bude to dál číst

Vlakem s kolem

Jo, to bylo dobré řešení.

Vlakem s kolem

Abych řekl pravdu, tak jsem docela rád, že ještě pár let na některých tratích budou Regionovy. Koukání z otevřeného okna má své kouzlo. Snad až definitivně doslouží, si nějaké odkoupí spolky na občasné jízdy. Případně by bylo fajn, kdyby to odkoupii nějaké východnější státy (Maďar? Rumun? Bulhar? Srbsko?), kde to ještě může sloužit a bude to fajn na výlety.

Jiří Kocurek

Maďar má víc než dost Bzmotů. Rumun prodá Desira, všech 120 ks, Bulhar se toho chytí a prodá nejen 25 motrových, ale i těch 25 elektrických Desir a Srbové díky Regionovám darují elektrické Flirty do Kosova.

Vlakem s kolem

V tech zemi

Vlakem s kolem

V těch zemích je cela řada trati bez provozu, které nevedou úplně špatně a jsou kolem nich obce. Obnovit tam levně dopravu by klidně mohli mít zájem. Případně s pomocí Regionov někde dopravu posílit. A kdyz už jsme u Kosova, tak co taková Albánie. Pro ni s nulovou elektrifikaci, rychlostmi pod 80, by Regionovy byly poměrně sikovné. Máme tu také Severní Makedonii. A i Polak rad obnovuje a ne všude si muze dovolit nová vozidla. No a pak tu máme Afriku, Asii, Latinskou Ameriku, Kubu… tam kde je stejný rozchod se ta vozidla mohou hodit. No a nrno se sešrotují.… Číst vice »

Richard

Ty jednotky 844 chtějí vzít kde? Nějaké přesuny?

Štěpán

Z tratě Plzeň-Domažlice.

Avlaky

A co přijde na tuto linku tedy?

Případně v jakem balíčku je tato linka momentálně

Ruzian1

Předpokládám, že se 844 uvolní elektrizací tratě do Domažlic. Pokud teda někdy proběhne.

Franta Vochcalpadlo

Cena není 187 Kč za km ale přes 200 Kč za km. Spolu se smlouvou zavřeli i dodatek kterým cenu navýšili a ještě upravili harmonogram nasazení nových jednotek. Je to v registru smluv jako samostatný dokument schované u hlavní smlouvy.

J.K.

Zajímavé, to trochu zabíjí ten rozstřel, ne?

Geralt

No já hlavně doufám, že sankce za nedodržení řazení nebude vyšší než sankce za odřeknutý spoj.

Leinad

Odřeknutý spoj pro dopravce znamená hlavně že nedostane zaplacenou základní cenu za vlakokm. (+případně musí platit sankce).
Při nedodržení řazení kraj pořád platí.

Kopaniny

Konečně na trati Rokycany-Nezvěstice po celé trati pojede něco nového

Olcit

Vcelku by mě zajímalo, co řeknou bankéři firmě ČD na nápad: kupovat RS1 na tyto konkrétní tratě. Vzhledem k tomu, že firma (státní podnik) SŽDC podniká (tj. funguje aby dosáhla zisku), tož předpokládám že bude patřičně zaktualizován ceník za použití kolejí, aby si na sebre SŽDC vydělala i bez dotací (v 2021 utržila SŽDC 3,7 miliardy od dopravců za použití kolejí, zatímco vesměs na dluh daňových poplatníků dosáhly dotace pro SŽDC víc než 60 miliard). Tož jsem zvědav, jestli někdo z plzeňských krajských politiků do roku 2033 zvládne porovnat celkovou sumu dotací na veřejnou dopravu ve 2 variantách: – silničním… Číst vice »

Nokkonen

Jste tedy připraven platit za každý metr silnice, by si na sebe Správa silnic vydělala?

Olcit

Proč se mě ptáte, jestli jsem připraven na něco, co už dávno funguje?

a) https://www.finanz.at/kfz/nova/

b) silnička

c) spotřebka

d) plná sazba DPH (železniční pasažérští dopravci patrně v celkové bilanci neplatí státu nic na DPH)

A přes velké zdanění auťáků, (které ale ještě vzroste) už dnes v ČR je skoro tolik auťáků, kolik je dospělých v produktivním věku.

JKan

a) aj v ČR?
b) v ČR sa t.č. nevyberá
c) v ČR platia aj vlaky (tie dokonca platia spotrebku z elektriny)
d) v ČR od dph je oslobodené jedine medzinárodné cestovné

Takže?

Olcit

ad d) nemyslím si to samé

Příklad:
– nákup např. pracovního oblečení pro odborníky dopravců – dopravce zaplatí 21% DPH, které dopravci vrátí stát v rámci DPH přiznání

– prodej služeb dopravce, tj. jízdné – dopravce utrží 10% DPH, které zaplatí státu v rámci DPH přiznání.

Závěr:
Proto se domnívám, že železniční pasažérští dopravci patrně v celkové bilanci neplatí státu nic na DPH

xyz

Pletete dohromady pojem plátce vs. poplatník DPH.

Jiří Kocurek

Ono se neplatí? Žádná daň z paliva není?

MilanSima

Kraj platí, kraj poroučí. To jsou.Vaše slova. A tady je hned zas popíráte 😀 Jste schopen vyplodit alespoň jeden článek, kde si neprotiřečíte?

Miloś

Radsi ne, uz takhle plodi vic nez dost.

Olcit

Opravím Vás: žádný kraj neplatí veškeré dotace na provoz železničních vlaků. Dotace pro SŽDC na tratě zatím platil stát a to vesměs na dluh nás daňových poplatníků. Zdůrazním pro natvrdlé: „porovnat celkovou sumu dotací na veřejnou dopravu ve 2 variantách“. Ještě jednou, pro pana Šímu: CELKOVOU. Tož jsem zvědav, jak dlouho si Pardubický kraj dopřeje platit denně 50x regionální železniční autobus (RS1), který zabírá kapacita na nejvytíženější železniční trati, aby ujel těch pár kilometrů (Lanškroun-) Rudoltice v Č.-Č. Třebová. Myslím to tak, až SŽDC zreální svůj ceník, aby se SŽDC uživila i bez dotací. Poté předpokládám bude jízdenka na těch… Číst vice »

MilanSima

Tak ještě jednou pro Vás extra speciálně. Vaše slova: kraj platí, kraj poroučí. A tady hned zpochybnite objednávku Pardubického krajev úseku Česká Třebová-Lanškroun. 😁😁 Vám opravdu chybí špetka soudnosti, čtěte si vůbec po sobě ty články? Napíšete A, a v článku B to A hned popřete 😁

Olcit

Kraj neplatí. Copak těch víc než 60 miliard dotací pro SŽDC předloni bylo z rozpočtů krajů? Ne. Těch víc než 60 miliard dotací pro SŽDC bylo vesměs na účet daňových poplatníků, předpokládám, že zejména dluh důchodů daňových poplatníků. P.S. Nepochybuji, že Pardubický kraj by rád zachoval 50x denně ježdění pro pár nebo pro pár desítek pasažérů na pár kilometrech Rudoltice-Č. Třebová v kolejovém 70ti sedačkovém busu RS1. Pouze připomínám, že tenhle kolejový autobus z/do Rudoltic jezdí na nejvytíženější trati = tož předpokládám brzy firma SŽDC velmi velmi velmi citelně zaktualizuje svůj ceník, neboť SŽDC podniká, tj. funguje za účelem dosažení… Číst vice »

xyz

Úsek Česká Třebová – Rudoltice je z principu méně vytížený než kterýkoliv úsek mezi Českou Třebovou a Prahou = lanškrounské vlaky v tomto úseku nepřekážejí, resp. nejsou rozhodujícím jazýčkem na vahách v počtu dálkových osobních či jakýchkoliv nákladních vlaků, které po tomto koridoru mohou projet.

Olcit

A proč to píšete?

Já pouze odhaduji, že dojde k velmi velmi velmi citelnému zaktualizování ceníku firmy SŽDC pro vlaky jedoucí na tomto kousku trati Rudoltice-Č. Třebová.

MilanSima

Takže vlastně v tom případě popirate svoji původní větu Kraj platí, kraj poroučí. Dekuji, to mi stačí, právě jste dokázal jak jste mimo.😎

Olcit

Kraj neplatí těch víc než 60 miliard dotací pro SŽDC, zejména proto, že krajské železniční tratě dosud jsou organizovány celostátně. Prozatím.

Kraj platí krajské silnice, neboť už desítky let to tak funguje. Vesměs ke spokojenosti, narozdíl od dřívějška, kdy o penězích na cestu z Horní do Dolní Lhoty rozhodoval cifršpion od stolu z Prahy.

Lomb

Boha, přestaňte už spamovat, je to trapné

Geralt

Upal se.

Olcit

Myslíte, že by to pomohlo, aby firma ČD do 25.5.2023 sehnala 400 milionů EUR, které musí splatit (cca 10 miliard)?

Myslíte, že by to pomohlo udržet snesitelnou výši úroků, které ČD platí? Kdyby např. se bankéři naštvali a zdražili firmě ČD úrokovou sazbu třebas ze 2% na 9%, tak z jedné půjčené miliardy by ČD zaplatila navíc 70 milion ročně.

A těch miliard dluží ČD fakt hodně. Dle poslední zveřejněné zprávy (k 30.6.2022) závazky Skupiny ČD přesahovaly 70 miliard Kč.

Vlakem s kolem

Postačí se inspirovat starostou Varšavy.

Karel

Správa zeleznic není firma ani státní podnik.prestan už lhát. Že správa zeleznic neumi hospodařit je její problém. Co máte..rs1 nebudou nové.. a autobusy si na sebe vydělají ..blablabla Axel nechtěl psát do diskuze ale musí aby poškodil správu železnic..

Olcit

Vy věříte, že bankéři půjčí na snesitelný úrok firmě ČD na nákup železničních autobusů RS1, pro které bude práce 5 let? 2028-2033?

Karel

A v roce 2033 je sesrotuji hahahaha

Olcit

A kolik let odslouží vlak typu 842 v ČD?

Karel

Když do toho jde etcs a je po modernizaci. 2012 tak se s ním počítá. 842 není typ ale Řada

Olcit

A 843?

Karel

Neumíte použít Google http://www.atlaslokomotiv.net/list-mv.html říkám že stě Mongol.

Olcit

Úctyhodná služba typu dieslového kolejového busu typu 843 v barvách ČD dosáhne přibližně 25 let. Aspoň tak tomu bude v KHK.

Vojtěch Suchan

Správa železnic není podnik. A vy už proboha přestaňte spamovat každou diskuzi vašima slátaninama a najděte si konečně pomoc, očividně jí potřebujete.

Olcit

Správa železnic, státní organizace se řídí zákonem o státním podniku …vycházím ze Zákon o SŽDC 77/2002, např. § 19.

A veřejně je znám konkrétní příklad, kdy za Babišovy vlády firma SŽDC prodala své pozemky (Praha-Dejvice) privátní firmě (Amadeus Real). Pokud vím, tak v tomto případě:

– SŽDC nepotřebovala souhlas státu s prodejem pozemků

– SŽDC nenabídla pozemky bezplatně a ani za peníze pro účely organizačních složek státu, např. armádě

– SŽDC na prodej pozemků nezorganizovala veřejnou soutěž, aby si SŽDC vybírala z více nabídek koupěchtivých kupců.

Holt… kuňká to jako žába, skáče to jako žába… tož bude žába.

Vlakem s kolem

Má to vaše trolení nějaký účel? Také mi uniká pointa vašich nekonečných slátanin, jak to dobře nazval pan Suchan. To se tak nudíte?

Olcit

Vy věříte, že bankéři půjčí na snesitelný úrok firmě ČD na nákup železničních autobusů RS1, pro které bude práce 5 let? 2028-2033?

Jestli chápu správně EU Taxonomii, tak patrně nepůjčí. Ledaže by RS1 byly na prodej za 1 EUR a za bohemizaci plus ETCS.

A to asi RS1 takto k mání nebudou, když výrazně starší 628.2 (se slabším motorem) prý stávaly 100T EUR.

Vlakem s kolem

Je mi srdečně ukradené, jak si to akciová společnost České dráhy zařídí. Předpokládám, že má kompetentní vedení, které si je vedomo, do čeho se uvázalo. Váš snad zajímá, jak si např. Intel zajistí peníze na výboj nové generace procesorů? Já jsem uživatel, zákazník, neprodávám nikomu železniční služby. Nevím, proč bych se měl strachovat o to, jak to ten, kdo se tím živí, udělá.

Olcit

Jistě, že pokud nejezdíte dálkovým vlakem, tož patrně je Vám jedno jaká je stabilita firmy ČD. Já jsem v poněkud v jiné situaci.

Připomínám jak před víc než 20ti lety dopadli ti odvážlivci, kteří při nákupu svého plechového miláčka zvolili Daewoo a kterým se přihodila záruční oprava
https://www.irozhlas.cz/ekonomika/automobilka-daewoo-motors-je-odsouzena-k-bankrotu-_200011080000_mkral

Vlakem s kolem

Odvodit od Daewoo, že skončí dotované rychlíky u ČD, to chce kumšt. 🙂

Olcit

V čem spatřujete rozdíl mezi budoucí finanční kondicí firmy ČD (řekněme do pár let, popř. do pár měsíců) a tehdejší kondicí Daewoo?

Vlakem s kolem

ČD nikdy nevyráběly videa.

Olcit

Pročpak nikdo nestál o varšavskou FSO? Ani Fiat, který s FSO dříve velmi úzce spolupracoval?

Z podobného soudku – proč raději Citroën utekl z Oltcitu?

Fakt se některé kroky ČD liší od tehdejších rozhodnutí Daewoo Motor?

Ivan_pha

A hele, exot Axel alias vtvt alias Olcit je zpět!

Můžete ho prosím opět zabanovat?

Děkuji.

Ivan_pha

Samé lži, SZDC je něco co neexistuje.

Olcit

Připomínám, že my kteří jezdíme vlakem a doporučujeme totéž v rámci svých známých, že čelíme matoucí situaci:

a) Firma, která má v názvu slůvko „dráhy“ totiž dráhy neprovozuje. Provozuje kolejovou a autobusovou dopravu

b) Firma, která se dříve jmenovala „Správa železniční drážní cesty“, dráhy provozuje. A protože SŽDC podniká za účelem zisku, tak podnikla pozoruhodný krok = netušící veřejnosti sděluje, že nyní se zabývá „Správou železnic“ … To nevymyslíš. -:)

Vlakem s kolem

To je na zvýšení meditace. Mimochodem, jak může státní organizace podnikat?

Olcit

Dle zákona o SŽDC 77/2002 se Správa železnic, státní organizace řídí Zákonem o státním podniku (viz § 19). A jak je známo, tak státní podniky podnikají. A dle OZ podnikání je činnost za účelem zisku.

Tož Vy nesouhlasíte, že ve firmě SŽDC dojde ke změnám, pokud nám bankéři nepůjčí na slušný úrok třebas 2% či 3%, aby bylo na další každoroční dotace desítek miliard pro SŽDC ?

Olcit

Ještě memotechnická pomůcka k Vašemu dotazu…. Pročpak asi SŽDC asi už od 2003 uvádí ve své výroční zprávě, že SŽDC podniká v souladu s Živnostenským zákonem?

Že by tiskový šotek, či tak něco? Každoročně?

xyz

Jedno s druhým se nevylučuje, viz https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-firma.vysledky?subjektId=678947&typ=PLATNY

a dva oddíly – předměty činnosti (a to coby specifická státní organizace, která v těchto činnostech nemusí vytářet zisk) vs. předměty podnikání (tedy činnosti konané dle živnostenských předpisů a mj. s cílem vytvářet zisk)

Olcit

Odmítám s Vámi diskutovat. Neboť se neshodneme naprosto ani v tom základním.

Vy si klidně žijte ve svém světě kde schvalujete nepotismus a schvalujete zásadu „všichni jsme si rovni, ale někteří jsme si rovnější“. Je Vaše právo o tom přemýšlet.

Mé právo je věnovat svůj čas něčemu jinému. Něčemu spravedlivějšímu.

Mějte se fajn.

Umbridge

Čekám na komentář od pana Olcit 😍

Vlakem s kolem

Nestíhá… 🙁 Ale čekejte, jste 10. v pořadí. 🙂

Olcit

Tak ono diskutuji k pasáži článku, že kdosi pojal „výjimečně úžasný“ nápad na tuto zakázku kupovat na 5 let železniční autobusy RS1.

ROFL

Zvláště pokud by v 2028 nakupované RS1 byly exempláře RS1 vyrobené v 90.-tých letech, tak to šlo o velmi pozoruhodný jev, prokazující výjimečnou integritu rozhodování v ČD…. Víme totiž po kolika letech pasažérská ČD vyřadí vlaky typu 842, např. v KHK. A ze stejného zdroje také víme jakou životnost měla velmi nákladná investice pasažérské ČD do vlaků typu 854.

Karel

Po kolika letech vyřadí vozy řady 842 v KHL no ? Nikdy protože tam nejezdí.
To je překvapení.

Olcit

A typ 843, který v KHK jezdí? Zatím jezdí.

Karel

843 je řada žádný typ. 843 nahradí 854 ale to se tady psalo.

Olcit

V KHK určitě typ 854 nebude nahrazen typem 843.

A ani naopak, pokud jste Vaši myšlenku formuloval tak srozumitelně, jak srozumitelná bývá nádražáčtina.

Vycházím z údajů v Registru smluv = Typ 843 v KHK si odslouží svých cca 25 let. A basta fidli.

Olcit

Nemusíte mi vysvětlovat, že neumíte pořádně s internetem a proto si netroufáte si to najít v Registru smluv.

Zkuste nějakou babu, bývají velice šikovné v hledání informace. Tož když jí donesete kvítko, tož třebas Vaše zvědavost bude ukojena.

Pája

Mám jediný dotaz – co krajům bránilo dávat sankce za nedodržení kvality i dříve?

XXXD

Patrně to nebylo řádně smluvně stanoveno.

Karel

Oni dřív nedávali sankce.. ale jo.

Pája

Pokud by kraje sankcionovaly důsledně – a to i nedodržení řazení, špinavé vozy atd, tak za některé linky by platili dopravci a ještě dotovali krajské rozpočty – nebo by byla úroveň úplně jinde.

Štěpán

Zrovna Plzeňský kraj byl z těch, který pokuty dával poměrně důsledně. Psalo se o tom i zde:
https://zdopravy.cz/plzensky-kraj-pokutoval-ceske-drahy-tremi-miliony-za-nasazovani-starych-vlaku-smlouvu-stale-nedodrzuji-94101/

Leinad

Úředník by musel pracovat

Lomb

Kdo tvrdí, že kraje neudělují sankce.