185 kilometrů na baterie. Stadler dokončil výzkum akutrolejové jednotky

Jednotka Stadler Flirt Akku. Foto: Stadler RailJednotka Stadler Flirt Akku. Foto: Stadler Rail

Podle Stadleru je dojezd delší, než firma předpokládala. Na akutrolejové jednotky už má první zakázky.

Společnost Stadler Rail dokončila vývoj a výzkum nové technologie pro takzvanou akutrolejovou jednotku Flirt Akku. Ta kombinuje jízdu na trakční elektřinu s pohonem na baterie. Testování ukázalo, že čistě na baterie je jednotka schopna dojet 185 kilometrů.

Stadler je dalším velkým hráčem, který se pouští do segmentu akutrolejových souprav. Na vývoj švýcarskému výrobci částečně přispěla německá vláda, probíhal ve spolupráci s Technickou univerzitou v Berlíně a společností EWE AG. Podle Stadleru výsledek výrazně předčil očekávání.

Akutrolejové vlaky mají být variantou dieselových na tratích, které nejsou elektrizovány. V celé Evropě je pod trolejemi 54 % tratí, v Německu zhruba 60 %. Stadler již dříve získal zakázku na dodávku těchto jednotek do Šlesvicka-Holštýnska. U nich uvádí dojezd 150 kilometrů.

Podle šéfky projektu Evelyn Thiel vozidlo jen na baterie ujelo 15 tisíc kilometrů. Tým při testování kladl důraz i na mimořádné situace, například neočekávané zpoždění na trati nebo provoz za extrémního počasí, aby zjistil, jak baterie vydrží. Využil tak horkého léta v roce 2019, kdy probíhaly jízdy při teplotách přes 40 stupňů a naopak v letošní zimě za teplot kolem mínus dvaceti. Baterie pro tento projekt dodává německá společnost Initilion.

Jednotka Stadler Flirt Akku. Foto: Stadler RailPrototyp jednotky na baterie Stadler Akku. Foto: StadlerJednotka Stadler Flirt Akku. Foto: Stadler Rail
Tagy akutrolejové vlaky hybridní vlak Stadler Flirt Akku Top
128 komentářů