Po osmnácti studiích stát rozhodl, kudy a za kolik postaví rychlejší železnici mezi Prahou a Libercem
Nádraží v Liberci. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Doba jízdy z Liberce do Prahy se zkrátí na 69 minut, náklady budou 51 miliard korun
A reálně se žádná nepostaví pro nedostatek peněz… Vždyť je tu ještě VRT a dálnice…
Řek bych, že směrem do Liberce má být VRT toto.
Nemyslím do Liberce, tam se nepostaví nic.
A šroubovat na dálnici Skyway a bude to za 45 min. do 5 let
Jak poté bude jezdit vlak Liberec – Turnov? Odbočkou u Sychrova či Sedlejovic?
Z Doubí.
Konec srandy. Bude do 20 let hotovo nebo se do 20 let přestěhuje z liberecká dalších 20 000 obyvatel do Prahy?
To jsou totiž důsledky neexistence VRT v Praze. A na libereckou technickou univerzitu jezdím autem jen proto že z Černého mostu to mám 69 ztracených a rizikových minut z Prahy a na CVUT jedu stejný čas metrem či metrem a vlakem a tam aspoň něco udělám
A dalších 10-15 tis kolem roku 2050 bídě umírat ( silné populační ročníky 1970-74), kdežto poslednich 30 let pokles porodnosti na 1,2-1,5 dítěte ( poslednich 7 let mírný nárůst na 1,7-1,8j
Spíš z jakého důvodu jezdíte zbytečně do Liberce na VŠ, když v Praze jejich dostatek.
Klid Vojtěcu, v roce 2050+ bude hotová trať do Liberce a vy se tam na univerzitu třetího věku, komfortně z Prahy do hodinky dostanete.
Vydržet !
Už aby to postavili..
Viděl bych to ještě na dalších osmnáct studií, než vyjedou bagry …
Asi jsem natvrdlej, ale jak se můžu dostat autem z centra Prahy do centra Liberce za hodinu při průměrné rychlosti 110km/h, mimo špičku a vlak to má urazit za delší čas i když se bude velká část trati stavět na 200km/h? Buď to bude chlupoida nebo tak budou brutální propady rychlosti, ale jinak si to vysvětlit nedokážu. Předpokládám tedy, že ten čas je pro expresní vlak bez mezizastávek.
Z centra Prahy se do centra Liberce za hodinu nedostanete. Nejlíp tak za 70min a to jen když bude opravdu slabý provoz, což je málokdy. Průměrnou rychlost budete mít okolo 92km/h. Vlak pojede přes Lysou nad Labem a bude to mít tak o cca 10km delší. Z Prahy za Lysou nad Labem se pojede „pomalu“. Průjezd Boleslaví bude také pomalý, ale bude se zastavovat. Pak vlak ještě zastaví ještě v Hodkovicích pro návaznou dopravu do Rychnova.
Za hodinu se z centra do centra rozhodně nedostanete. Na Čerňák ano. Ale určitě ne ve špičce.
To je opravdu jen sen. Bus po 20 minuutách a nic se dělat nemusí. 20 jich to zvládne.
Kdo tolik busů bude řídit? A s kolonama nepočítáte? A ještě jednu motivační fotku.
https://zdopravy.cz/u-plzne-se-srazil-autobus-s-nakladnim-autem-jedna-zena-zemrela-58765/
no než se to postaví, tak asi řidiči potřeba nebudou, to není moc použitelný argument
S kolonama ne, za ty peníze se dá přistavět třetí vyhrazenej pruh v celý délce. A 4 autobusy mají stejný náklady pro objednatele jako jeden vlak.
Teď už jen ty řidiče, emisní povolenky a dostatek ropy. A na ty kolony vyzrajete jak? Odmyslíte si je? Naštěstí se podle vás Správa železnic řídit nebude. A stejně nebudete rychlejší než vlak, který tam pojede až 200 km/h. Takže tento nápad naprosto k ničemu
Ještě že těch strojvedoucích a průvodčích je trvale nadbytek. Jinak Evropa si na daň v podobě emisních povolenek zvykla, takže až skončí uhlí a ropa, tak se bude dojit něco jiného.
dneska i včera byla zasekaná jen I/35 mezi Libercem a Turnovem, alternativní použitelná doprava je tady docela nutností
A co státu teď zabrání udělat devatenáctou a dvacátou? Uvěřím, až to bude hotové…
Přes Drážďany?
Správné rozhodnutí. Jediné, co v něm chyb í je rozhodnutí o zrušení přežitých lokálek, aby bylo na takovéto potřebnější investice.
Mám pocit, že v tom článku bylo o obnově lokálek a dokonce elektrifikaci všech tratí ve Frýdlantském výběžku?
Necítíte zvýšený tlak nebo bolest na hrudi? Když se životní poslání zlikvidovat každý milimetr kolejí hroutí, nebude určitě snadné rozchodit. Ale od nás lokálkových příznivců asi upřímnou soustrast nepřijmete. I tak vám ji přeji.
Všech ne. Část se má rušit. A jsou lokálky, které dávají smysl, pokud vedou osídlenou oblastí a sídla nemíjejí uctivým obloukem. Pokud se na nich dají vyjezdit solidní jízdní doby a hodinový takt, tak vlak slouží jako páteř a autobusy jako doplňkové vymetáky. Liberec – Frýdlant vlakem za 30 minut je OK. To je stejná rychlost osobáku jako rychlíku Liberec – Pardubice nebo Liberec – Děčín.
Jo a upřímná soustrast se nepřeje, ale vyjadřuje😉
Slovo přežitých znamená, že hovořím o tratích, které svůj účel přežily a to znamená, že jejich účel zmizel ve víru dějin. Typicky trať z Čelákovic do Mochova nebo z Děčína do Oldřichova
Jak se budou do Mochova vozit transformátory? Nemyslím, si že tu trať bude chtít někdo soudný vytrhat. Max. nějaký ničitel a dezolát, který nemyslí na budoucnost a rušení tratí a provozu je pro něj smyslem života. Ale hlavně aby ani kousek kolejí nezbyl.
Hlavně že už konečně je rozhodnuto. Finanční prostředky na další studie nebudou potřeba a mohou být využity na jiné potřebné akce.
Na jiné potřebné sbírky studií
Jenom pro porovnání – Brněnské budoucí hlavní nádraží má stát okolo 50 mld.
To má stát ta stavba. Ale ten projekt jako takový nás bude trvale stát ještě řádově více, protože úplně zničí použitelnost jihomoravské železnice.
69 minut? Vždyť to mělo být 35. Potřeboval bych vidět schéma přeložky a úprav mezi MB a Bakovem (Bakovské nádraží se podle sci-fi může jmenovat Mladá Boleslav – Starlight). Jen jsem nepochopil, jak to bude s tratí mezi Libercem a Turnovem. Trať bude dvoukolejná i tam nebo někde bude jedna kolej? Ale předpokládám že úvratě v Turnově zůstanou. Teda zatím nejsou, ale budou pro spěšné vlaky do Kolína.
Pokud jsem za 40 minut z Prahy v MB, celkových 35 z toho neudělám…
Tisková zpráva Dobré správy: „Podle schválené varianty se téměř v celé trase zruší stávající vedení trati mezi Turnovem a
Libercem. Výjimkou bude úsek Hodkovice nad Mohelkou – Rychnov u Jablonce nad Nisou, který bude zachován pro nákladní obsluhu. Z Liberce na státní hranici s Polskem dojde k elektrizaci trati ve stávající stopě a rekonstrukci vybraných úseků.“
Mezi MB a Bakovem (nadraží) bude trať nejspíš v původní stopě s přeložkama oblouků po mostech a s 1 nebo 2 tunely, z Bakova (nádraží) pak jednokolejka
tu jednokolejku jsem moc nepochopil, ale jestli to má být trať na 200, tak určitě nebude MB-Bakov ve stávající stopě
Pravděpodobně to bude trať až na 200 km/h (hlavně v mezi Lysou a MB) tady spíše na 120-160 km/h s průjezdem v původní stopě v údolí Jizery a přes Bakov. Ale rád bych se mýlil.
Vzhledem k tomu že autobusem to trvá 60 minut tak si myslím nastal čas na 19. studii a začít opět znovu a pořádně a čas srazit pod 60 minut
60 na kraj Prahy a nebo vlakem 69 do centra, to je myslím zásadní rozdíl
No, a na kolik? 55 minut? Na kolik přijde uspořená minuta proti D10 / I/35?
Trať se měla udělat natolik atraktivní, aby nebyl potřeba třetí pruh na D10, tzn. ušetřené prachy na dálnici započítat do přínosu železnice. Asi by to znamenalo delší tunel z Turnova do Liberce, komplet dvoukolejku, tunel pod MB a napojení Jablonce. Nebo novostavbu Horní Počernice-Mnichovo Hradiště.
a ti lidi jezdi vsichni do liberce? co kdyz jedou do jicina? nebo nekam do jizerek?
Nejvetsi poptavka je mezi Prahou a M.Boleslavi, a tam je rychlost po zeleznici katastrofalni a to i novostavba pres Lysou neni uplne casove nejlepsi, aby se to dalo dojizdet…
Tedy usek Praha-M.Boleslav by mela byt opravdu novostavbou na vyssi rychlost pro prime vlaky, dal uz staci zdvoukolejneni, elektrifikace a hlavne tunel Liberec-Hodkovice…
„novostavbu Horní Počernice-Mnichovo Hradiště“
Výborně, vymyslete, jak ji propojit s Pravobřežkou, aby ji využily nákladní vlaky.
A mám ještě jízlivou poznámku o umístění hlavního nádraží v Boleslavi na takové novostavbě: Hlavní nádraží u čistírny odpadních vod by potěšilo možná tak Lorda Morbivoda.
Ex Praha – Liberec nemá smysl v MB zastavovat (protože z MB do Prahy i do LB pojede i tak dost vlaků), takže to by bylo úplně jedno.
Ex Praha – Liberec budou určitě zastavovat v MB město. Podle koncepce Ministerstva dopravy by měla být do Liberce protažena linka Ex7 z Českých Budějovic a měla by zastavovat v MB a Hodkovicích n/M.
to jsou rozumne zastavky…
Že je něco v koncepci MD ještě neznamená, že je to správně. 🙂
Ale pro jistotu doplním, že jsem měl na mysli situaci s hotovou „D10“, po které by to do Liberce šlo zvládnout za cca 40 min.
Zeleznice kapacitne nejakou potrebu tretiho pruhu nevyeliminuje, i kdyby se snazila sebevic.
Kapacitne jde o uplne jine pocty cestujici.
Další studie bude na zdvojkolejnění celé trasy.
toz to snad dvojkolejne je, ne?
Pokud se po 1/4 století změní podmínky natolik, že druhá kolej bude potřeba? Na věčné časy a nikdy jinak se stavět nedá, Sajuz se taky rozpadl.
Pokud je mi známo, tak varianta 200 (včetně 200PF a 200PFJ) měla dvě koleje mezi MB a Lbc vždycky. S tunely Husa a Jeřmanice a bez tunelu Hodkovice. Jednokolejné tunely měla 1+1.
https://podklady.liberec.cz/?controller=open&action=download&agend=rm&path=2022%2F2022-01-18+RM+2%2FDle+bod%C5%AF%2F049+Studie+proveditelnosti+trati+Mlad%C3%A1+Boleslav+%E2%80%93+Turnov+%E2%80%93+Liberec+%E2%80%93+st%C3%A1tn%C3%AD+hranice.pdf
Nebo, teď na to koukám, 1+1 neměla nové tunely snad vůbec, už v tom mám zmatek. Každopádně tu Liberecký kraj rezolutně odmítl a vyslovil se pro dvoustovku.
Držím palce, aby se toho pan Sůra dožil.
Asi to myslíte dobře, ale měl bych obavu, zda už by neměl kolem 147. roku života chuť to spíš už zabalit. Přece jen mít různé dlouhodobé bolesti a být takových 50 let trvale na lůžku jen kvůli nějaké trati…
Pardon. 😉
Opravdu nejde mít celou trať dvoukolejnou až do Žitavy a mít to jako alternativu pro nákladní dopravu mimo Elbetal a Krušnohorský tunel?
Zajímavá myšlenka.
A k čemu by bylo takové řešení, když naši němečtí přátelé již před léty vytrhali druhou kolej? Původně dvoukolejná trať je dnes v podstatné části (Mittelherwigsdorf – Bischofswerda) jednokolejná. Pokud se mýlím, ať mne někdo opraví. Už tímto směrem léta nejezdím.
Na ceske strane je take teleso pro druhou kolej vetsinou pripravene, ale uz to nebude odpovidat soucasnym normam…
Do budoucna možná ano. Dáte ruku do ohně za ty zvýšené náklady, když netušíte, kolik tam toho bude jezdit?
Trať Lysá-Bolka a Nymburk-Bolka je vcelku jasná, jakmile se spojí, chce to dvě koleje až do Bolky a o vytížení obavy nemám.
Hlavně to nepokazit a mít územní rezervu na obě dvě koleje, když už se budou ZÚR aktualizovat. Taková rezerva je vidět v Hradci u Opatovické ulice. Nebo D1 u Holubic, most je pro dvě koleje.
No jo ale v Hradci to blokujou ty kaštany u nádraží co rostou v trase druhý koleje…
No tak snad to pokácej při opravě nástupišť a kolejišť…
Budova i přednádraží je opraveno pěkně.
Už zbourali ten panelák i s těma senilama???
No konečně. To to trvalo. Kolik km dvoukolejky by se asi tak udělalo za ty peníze co se utratily za tolik studií?
Ale ten barák na Olšanské mají pěkný.
Konečně. Teď je míč na kraji, aby novou trasu prosadil do Zásad územního rozvoje a území rezervoval.
Trať do Jindřichovic má být zakonzervována a mezi tím Poláci budou obnovovat trať do Jindřichovic z Polské strany.
To je Kourkov…
https://zdopravy.cz/v-polsku-navrhuji-obnovu-zeleznicni-trati-v-podhuri-jizerek-do-jindrichovic-pod-smrkem-161055/
To je schválně, aby se přes hranice nikdo nedostal.
Vidíte tu trať na mapě kudy a jak vede? Bohatě stačí Harrachov a když budou opravné, tak Černousy.
Jo, tohle je vskutku komedie. A pritom na preshranicni projekt by se prachy z eu nasly jiste celkem snadno
to urcite, jako na ten tunel v kubici, zejo?
Součástí projektu je i elektrizace Frýdlantského výběžku.
Ve článku je, že se nezruší ale zakonzervuje, aby šel lehce obnovit, kdyby Poláci postavili trať až k nám, pak bude u nás méně práce s obnovou.
Já tam čtu, že to pouze navrhovala jedna neziskovka a o ničem se nerohodovalo. K „budou obnovovat“ je velmi daleko.
To, že některé úseky zůstanou jednokolejné, je prostě špatně. Několikrát do roka tam pak zase bude výluka kvůli sekání trávy a lidi to zas vyžene do aut
Samozřejmě, podle Spržel se musí každá kytka sekat zvlášť, a současně v nenavazujících úsecích.
Nedá mi abych si nerýpnul. Tak do N. M. pod Smrkem drátizace a dál ke hranicím s Polskem konzervace? A co ti Poláci, kteří chtěli obnovit trať do Jindřichovic z Mirsku? Takový kousek, už bych neřešil, pokud bude co vozit do Polska a zpět.
Jinak velká pochvala státu. Teď ještě začít s realizací (to je ta důležitější část) včera bylo pozdě.
Ale hlavne ze budou draty i do bileho potoka…
vsaďte se, že nebudou..buď baterky a nebo spíše žádná trať v tu dobu
„pokud bude co vozit do Polska a zpět“
A ono je? A tím nemyslím přepravy několika málo metráku do 50 km daleko, od toho je dodávka.
Poláci žádný zájem o obnovu do Čech nemají, to jen plácnul jakysi spolek!
Proč se tím plácnutím zabývá zde na serveru dopravy samostatný článek a i starosta daných obcí to řešil?
polaci, co chteji obnovit trat z mirsku do jindrichovic, jsou nejaci sotousi z nejake neziskovky.
cili vsechno je ok, jenom hala d ma opet problem s chapanim psaneho textu…
Je třeba zveličit a překroutit realitu v rámci třídního boje proti kolejím, že? Jen nějaký georg nějak nechápe, že nějaký odpůrce železnic plány Dobré správy nijak nerozhází. Nenavrhnete přejmenování na Šotouší správu kolejí?
Ještě dodám, že Misrk není cílem, cílem je Świeradów-Zdrój (česky Lázně Svěradov), neboli lázeňské město a lyžařské středisko v jednom. od Nového Města pod Smrkem je to po silnici asi 10 km daleko, po kolejích 3x víc.
K zamyšlení: Proč jezdí Pendolíno do Mariánských lázní a v Ústí nad Orlicí nezastavuje – ÚnO je o 400 lidí větší.
No, tak hurá. Teď teda ještě nějak dořešit Jablonec, a železnice se přesune ze stavu „zcela nepoužitelná“ do „docela fajn, ale má to mouchy“. Předpokládám, že budou hlavně kapacitní, protože zas bude milion překvapených, že oni tím ty lidi fakt jezděj. A pokud se ve studii nepočítalo s R LB – MB – NB – HK, tak on nakonec stejně vznikne, ale bude to tam na nějakých těch jednokolejkách drhnout… Totéž pokud se uvažovalo ponechání dvouhodiny do Tanvaldu: Český ráj nakonec bude hodinu od Prahy a po elektrizaci Turnova a 030 už bude i těch drátů chybět vážně malý kousek.… Číst vice »
Důležité věci je třeba dobře promyslet, kde jsem to jenom slyšel?
Plně chápu, že jedna studie je jako jedno měření – žádné měření. Dvě, nebo i tři různé studie mi přijdou tak akorát. Uznávám, že to trvalo dlouho a za tu dobu se podmínky změnily, takže staré studie mají dnes neplatné vstupy a jsou k ničemu.
Ale osmnáct je teda hodně přes čáru, trojnásobně?
Jsem skeptik…. Hlavně, kde se na to vezme, když je zde snaha především budovat VRT…. 51 miliard mi zní jako skutečně hodně za něco, co se zhruba vyrovná dnes již fungujícím busům. Neberte mě špatně, rád bych ty vlaky tam viděl v nějakém důstojném stavu, ale pragmaticky…. nevím no.
no tak to zase berte s rezervou, je to za 30 let a tyka se to i ruznych poduseku. urcite nebylo 18 plnotucnych studii na celou trasu praha-liberec…
Ono to s těmi „fungujícími busy“ je trochu složitější. Včera navečer jsem se dozvěděl, že se potřebuji dostat na dnešní 10 hod na Vinohrady. První bus, na který šlo koupit jízdenku odjížděl v 9:30.
Ano, mohl jsem vyrazit v 5:49 vlakem nebo 6:37 zastávkovým busem linky 345.
no vidite. when there is a will, there is a way. 🙂
Na to bych se … a nechal auto v Lysé u nádraží. Z tama to jezdí furt.
Naštěsti to je v TEN-T, takže by mohla pomoct EIB, dá se očekávat i značný podíl nákladní dopravy, bude to mít z MB do Lysé o nějakých 20 km kratší, než přes Nymburk
„Zhruba vyrovná fungujícím busům“… ty busy jsou tam taková nouzovka, protože vlak je špatně použitelný. Z Prahy do Ústí nebo do Plzně je taky přímá dálnice, vlak má jisté rezervy v trasování a bus se mu „zhruba vyrovná“, ale přesto jede plný rychlík dvakrát do hodiny, zatímco přímé busy nic moc, spíš ubývají. Velkou roli bude hrát obsluha Mladé Boleslavi.
Ústí n.L. podobně. Po dokončení koridoru autobusové linky prakticky vymřely.
Ježkovy zraky pšt. To se tady neříká. Vždyť lokálkoví rušiči už přesně vědí, že vlaky jsou za zenitem a otěže plně přebírá funkční autobusová doprava. Tento komentář může někomu způsobit zástavu srdce.
Jo, pamatuju si, jak jezdila pravidelná autobusová linka Ústí nad Labem – Praha. Dost často jsme s tím jezdili do Prahy. Teď už nic. Ani autobusák v UL a ani by nešlo dojet na Florenc.
Busy fakt dobrý nejsou.. kupovat jízdenky dopředu nejméně týden atd. Koukat na nástupištích, jak řidič nechává stát na odpornym nástupišti na Čerňáku cestující, protože se nevejdou (i přes to, že jsou sedačky volné, jen Ti cestující neměli dopředu jízdenku).
Škoda, ještě dvě studie a mohli to zaokrouhlit na 20.
Není všem dnům konec.
Kdyby jich tak bylo jedenadvacet. Aspoň by vytvořily rovnostranný trojúhelník.
S 18 se dá udělat pěkný kosočtverec o straně 4 a 2 studie zbydou doprostřed.
Dvě? A není to málo, mistře Čechove?
Neočekávám, že to dopadne jinak, než dlouhodobým provizoriem v podobě elektrizace současné trati Turnov – Liberec. Modernizace úseku Lysá – Milovice – Mladá Boleslav – Turnov nějak plíživě proběhne, ale novostavba mezi Turnovem a Libercem bude až tehdy, až se i v Německu vzpamatují a dojde i k modernizacím navazujících tratí pro nákladní dopravu i tam.
Ještě ten výjezd z Prahy do Bolky a bude to cajk.
Autobus 60 minut. Vlak 69 minut. Pořád přemýšlím, jak dostanou ty lidi do vlaku. Pak přestup na Jablonec a +21 minut.
Bavíme se o stejném koncovém bodě v Praze?
Jasně že ne, ale to nevysvětlíte prostě…
Bohatě bude stačit aby ten vlak začal jezdit. Když pominu vše ostatní, tak 9 minut je naprosto pod rozlišovací schopnosti.
Už jste někdy jel z Prahy do Prahy, trvalo vám to hodinu a stále jeste u toho byl v Praze?
Běžně dokonce i 1:15 a to jsem ještě nebyl na druhém konci.
Přesně na tohle narážím. Někdo jede do Vysočan, jiný do centra, další by jel na Smíchov a nebo někam úplně jinam. Někomu stačí ten Černý most, jiný by rád z Bolky až na letiště.
A nejvic me irituje, ze vlakem projedu Liben odkud to mam 10-15min. domu, ale musim na wilsonak a odtamtud casto 20 a vic min. zpatky…
Autobuse nejede 60, ale 65 minut. Ty 4 minuty už jsou opravdu titěrné. Reálně ten vlak bude o dost rychlejší, protože málokdo má cíl na Černém mostě, kde končí po 65 minutách autobus. Vlak bude za těch 69 min v centru Prahy.
Očekávám, že ten vlak bude stavět i ve Vysočanech, kde bude za nějakých 60 minut. Tedy rychleji než autobus na černém mostě. Přidáme-li k tomu pravidelné zácpy a potažmo i zpoždění na příjezdu do Prahy ve špičce, myslím, že to vlak bude vyhrávat na celé čáře a časem ani žádný autobus nebude.
Napsáno naprosto přesně. Autobusy už žádnou možnost na zrychlení nemají, to by museli létat vzduchem.
Nebo nějaká změna předpisů, aby se nemusely loudat stovkou.
Nadzvukový bus, ha ha ha. Ale zrychlení vlaků na lokálkách, je to nejhorší zlo co si jen dovedete představit.
Může jet max. konstrukční rychlostí. Když má konstrukční rychlost 120, může těch 120 km/h jet.
Zákon 361 neomezuje rychlost jízdy autobusu na 100km/h.
A bude hůř, pokud se něco něbude v Praze s automobilovou dopravou dít. Nebo celkově na celém světě.
a to debilni nadrazi vrt v polich u nehvizd bude mijet? takze prestup na hlavnim ? a dalsi v nehvizdech , pojedu li do ovy?
Tipuju to na přípojný bus, on ten proud Boleslav-Ostrava nebude z nejsilnějších.
Nebo R z Bolky a s přestupem v Kolíně, žeáno. Už ho chtěli soukromníci zavádět, ale byli šotouštvem po zásluze vypráskáni.
Fakt ten Kocurek je nástupcem mistra Axellissima.
Spíš Vy jste ten Axel, ne? 😀
Na hlavním bude možno z vlaku z Liberce přestoupit rovnou na vlak směr Ostrava, proč by měl být další přestup na terminálu Praha východ?
Řekl bych že z Liberce do Ostravy to bude pořád rychlejší přes HK a Pardubice.
Myslíte, že rychlíky LBC-PCE budou mít jízdní dobu 2hod. Jinak to jaksi nebude vycházet.
pokud bude novostavba Liberec-Turnov tak ty 2h jsou naprosto reálné
Při kompletním VRT nebude.
Naplánované doby.
Liberec – Praha 70 minut
Praha – Ostrava 120 minut
Odhad
Liberec – Pardubice 150 minut
Pardubice – Ostrava 90 minut
a k tomu nějakou dobu na přestup.
Liberec-Pardubice za 150 je zbytečně moc, když se to zadrátuje, postaví novostavba Liberec-Turnov, HK-Pardubice se dotáhne komplet na 160, tak to bude méně, za 150 minut to zajede i dnes liná 845 na stávající trati
Zajede, ale stylem „všichni mi uhněte z cesty“ a bez návazných přípojů. Uvidíme, co s tím udělá elektrizace a překopání přípojů.
ano přes Pardubice to pojede..ale nikoliv po 030, protože to je rychlejší přes Bolku už i nyní
tak proc ten terminal stavet? proc ze severniho smeru na hl a z vychodniho ne? zbytecne nadrazi. odpoved na vasi otazku je usetrena pulhodina .
Proč furt dokola opakujete ten nesmysl, který vám tu byl už několikrát vyvrácen, že vlaky z východního směru nepojedou na hlavní nádraží? POJEDOU!
Na terminálu Praha východ budou zastavovat vybrané vlaky pro přestup na návaznou dopravu (bus, IAD) a cestující z VRT od Brna tam budou moct přestoupit směr Hradubice.
https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/119292901/Linkov%C3%A9+veden%C3%AD_1.10.pdf/74af8758-3de9-4c74-85d6-fb4ce417befb
Ne.
Vás ta debilita přestupů v Nehvizdech v relaci Praha – východ stále neopustila? Kde jste k ní přišel, že se ji držíte jako H…o košile?
tady jsem se dozvedel( zdopravy) ze to je nezbytny nadrazi. a najednou jeden ze dvou ! smeru je veden mimo. jsem presvedcovam ze vrt brno berlin preci nebudou zajizdet na hl. ve finale to jen prodlouzi cestovani. na hlavni okolo nehvizd , prestoupit do nehvizd no to je komfort
Jenže ony vlaky z VRT na hlavní samozřejmě pojedou. O čem vy jste přesvědčen je úplně irelevantní.
ale vzdyt mi pokazde povidate neco jineho. vrt z brna uz prahu mijet nemaji? minuli mesic to bylo jinak. a prestup z brna na hradubice v nehvizde h? tak to je hluboka myslenka
Já říkám furt to samé, a to je to, s čím počítá koncepce ministerstva dopravy. Jestli vám tu někdo píše nesmysly o míjení Prahy, za to já nemůžu.
Ano, přestup z Brna do Hradubic, pokud pojedete po VRT, tak v Nehvizdech. Ten vlak od Brna bude pokračovat z Nehvizd do Prahy hlavního a ten do Hradubic přijede z Prahy hlavního. Nikdy žádná jíná koncepce vedení mimo Prahu nebyla. Nepletete si to s návrhem Brna, kdy některé linky/spoje na brněnské hlavní zajíždět nebudou?
Tady je návrh linek: https://www.spravazeleznic.cz/vrt/priprava-a-technologie
Směr Liberec je z Prahy veden po trati na Lysou (stávající trať), Milovice a novostavbou do Čachovic. Nádraží pro obsluhu východu od Prahy vhodné až nutné je. Ale že se na něm bude přesedat při jízdě z Prahy tu nikdo netvrdil, maximálně to byly dotazy a ty byly vyvráceny odkazem na koncepci a plány SŽ. Vedení linky do Liberce přes Nehvizdy vyloženě prodlouží jízdní doby Praha – Liberec. To už spíš taková přitažená linka Liberec – Nymburk město – Nehvizdy (úvrať) – Brno. Ale stanice Nehvizdy, myslím, že není vhodná pro otáčení vlaků (úvraťování). A že by vlaky od Brna/Vídně/Ostravy/Jihlavy/HK… Číst vice »
Bus 60 minut na Čerňák, vlak 69 minut na Hlavák…
Cestovní čas 69minut je pro expres který nikde nestaví, nebo se alespoň počítá se zastavením v Mladé Boleslavi?
Podle dřívější prezentace o rozvoji dálkové dopravy by expresy měly stavět: Liberec, Čambuzy (Hodkovice n.M.), MB, Pha-Vysočany, Pha hl.n., Pha Vršovice, Pha Zahr.město, Tábor, České Budějovice.
Turnov necháte stranou?
Dovolím si otázku, když chcete rychlé spojení LBC a Prahy, tak budete ztrácet čas úvratí v Turnově? To asi nebude ideální řešení.
Na obsluhu Turnova má být určena vrstva rychlíků Praha – Tanvald, Liberec – Pardubice a Liberec – Kolín, tedy dle MD a Spržele.
právě že mám chalupu na sychrově, a tam se teda dostanu jak?
No než začnou stavět, budu pod drnem
Trať přes Sychrov se bude rušit a bude nahrazena tunelem, takže autobusem
Do Turnova úvratí budou zajíždět rychlíky, expresní vrstva pojede po spojce mimo Turnov.
Stejně to bude úplně jinak, protože některé dnešní předpoklady například o volných trasách Praha hl.n. – Lysá n. L. zcela jistě nebudou v době skutečné realizace platit. A s trochou smůly si zas někdo vymyslí nějaké nové omezující předpisové ustanovení s dopadem na rychlost nebo provozní intervaly, na tohle jsme totiž experti… A pokud tam zůstává převážně jednokolejka (tak jsem článek pochopil), tak se velmi snadno ta cestovní doba může změnit, a to bohužel nikoli na menší hodnotu.
Tedy výjezd na Bolku je nevyhnutelný.
Pokud bude jednokolejka v budoucnu problém, zajisté bude tlak na plné zdvoukolejnění. Předpokládám, že jedna kolej je tam ve studii proto, aby ta studie vyšla a mohlo se jít dál.
Ale jo, to jsem si jen tak povzdechl. Ostatně do Hradce se taky nějak jezdí, že ano.
Volné trasy tam budou místo hradečáků. Nebo plánujete i ty vyžrat regionálkou?
Jedna za hodinu (a o jejím „vyžrání“ regionálkou asi nelze moc pochybovat), no tak hurá, 20% problému vyřešeno. 😉 A to nemluvím o tom, s jakou pravděpodobností se právě tahle (dle mě tedy trochu virtuální, ale budiž) trasa „trefí“ do minutových poloh, dle kterých se severně od MB navrhly ty jednokolejky-dvoukolejky…
A co VRT Polabí, která se právě kvůli Liberci uhnula k Nymburku. Reálně by tedy měly být Praha-Všejany 3-4 koleje. Fakt se to ani na ně nevejde?
Je však také na čase, aby se něco stalo.
V každém případě si myslím, že nejdříve se začne s tunelovými pracemi, kterým budou předcházet různé zkušební vrty. Až se začne s tunelovými pracemi, bude se řešit „jednodušší“ úsek. Možná, že trať na Pražské předměstí bude přestavěna v předstihu, ale Mladá Boleslav a Turnov si budou muset ještě dlouho počkat. Nakonec snad budou práce v tunelu dokončeny poněkud a trať přes Mladou Boleslav do Turnova bude alespoň částečně otevřena. Poté budou tunely do Liberce dokončené. Velmi pochybuji, že se to celé podaří dokončit za 20 let.
Bude samozřejmě záležet na tom nejdůležitějším – zda budou chehtáky.
Prosím potlesk! Stát to dokázal! Šikulka!
A člověk z toho má týž pocit, jako když chválí dítě, které si poprvé samo došlo na nočník.
A nejsou tyhle rychlosti už nebezpečné? Co udělat další studii?
Zrovna jedu po koridoru a je to takový fofr, že téměř nestíhám počítat pražce..
Určitě aby ušetřili, tak tam budou klasické přejezdy a žádné mimoúrovňové křížení …teda s výjimkou tunelu. Mít přejezd v tunelu by byl asi unikát.
Někteří ho navrhovali spolu s obnovením starých kolejí Tišnovky v Brně, v Husovickém tunelu. To aby byla záloha, když se něco stane v Maloměřicích.
Kdyby starou tisnovku nezrusili, mohla byt krasna mestska zeleznice. Sice ta stiupani nic moc, ale moderni soupravy by to daly
Vlak v parku mezi bytovými domy, to chceš. Oplocený modrým zábradlí a s přechody se závorami jak je to v Praze s tratí na Kladno.
V Brně platí, že městská žleznice = šalina a ta Ti jede častěji než vlak, může, má totiž dvě koleje. Navíc je jenom o 150 metrů vedle, v souběhu na Merhautově.
A jinak teda 200 km/h a přejezdy fakt ne, nesmí tam být.