1700 kilometrů napříč australským vnitrozemím. Stavitelé Inland Rail vybrali dodavatele pražců
Nová trať má být hotová do roku 2027.
Jeden z největších projektů na stavbu nové železniční tratě může pokročit. Společnost Australian Rail Track Corporation (ARTC) vybrala dodavatele betonových pražců pro novou trať vnitrozemím Austrálie mezi Melbourne a Brisbane. 1 700 kilometrů dlouhý úsek má sloužit hlavně pro nákladní dopravu.
Zakázku získala společnost Austrak, oznámil její majitel – německá skupina Vossloh. Zakázka na dodávku 1,3 milionu pražců má hodnotu zhruba 90 milionů eur. Dodávky mají začít letos a potrvají do roku 2027.
Pro Vossloh jde o největší zakázku v Austrálii v historii a další kontrakt pro stavbu nové spojnice. Už loni výrobce získal zakázku na dodávku výhybek v hodnotě zhruba 50 milionů eur.
Nová železnice se staví od roku 2018, naráží na řadu protestů v místech, kudy má vést. Celý projekt je rozdělen do třinácti etap. Celkem 733 kilometrů má být novostavbou, 994 kilometrů bude modernizace stávající infrastruktury. Celá trať má být hotová v roce 2027. Vede napříč Victorií, Novým Jižním Walesem a Queenslandem. Detailně je popsána na stránkách projektu.