170 nových autobusů. Karlovarský kraj čeká od ledna velká proměna regionální dopravy
Nové autobusy pro Karlovarský kraj. Foto: FB Petra Kulhánka
Od 1. ledna bude v autobusech v kraji i jednotný systém odbavení cestujících.
Jakože všechno jenom sorky a ještě na plyn? Tak to upřímnou soustrast, hlavně nezapomenout masku, ten kyselej smrad je fakt hnus. A co maj všichni s těma inkartama? Nedaval bych možnost tam nahravat Krajske tarify, pouze u krajskyvh případně bankovnich karet, at to nezačne smrdet monopolem nebo nadržování mafianským drahám.
Jak to vypadá to je fuk. Ale sere se to pořád stejně. V SORu se nenaučí dělat pořádně nikdy.
Ještě jste tím ani nejel a uz hate.
Tak tohle je hodně smutná ukázka toho, jak zmařit dobře myšlený projekt dotací. Celkově doprava v Karlovarském kraji je mi opravdu proti gustu. Co se autobusové dopravy týče, tak jízdní řády jsou jak noty na buben. Stav vozového parku je naprosto tristní a připadám si spíš jak někde v Polsku. Vždy když mě čeká nějaká jízda s úžasným dopravcem AKV, tak se vždy děsím, zda dojedu. Co se týče nějaké provázanosti s železnicí, tak o tom si mohu nechat jen zdát a to co se jízdenek týče, tak i návazností. Železnice je na tom lépe, na hlavní trati jezdí asi… Číst vice »
Ani by som tak neriešil dizajn, u autobusu je to nepodstatná vec. Skôr ma zaujíma, či sa zlepší obslužnosť, či bude mať na tých autobusoch kto jazdiť, či bude grafikon zladený s vlakmi, MHD.
Mierne so mnou striaslo pri pohľade na tú manuálnu prevodovku na plynovom autobuse a k tomu na SORke. V roku 2023 kúpiť manuál s predpokladom, že to bude jazdiť aj o 10 rokov je veľmi zlé rozhodnutie. Vodič bude mať o zábavu postarané…
Nuž, když mají tyto autobusy konečně sledování polohy, dostaneme i my cestující informaci o poloze vozidla? Nebo stále dlíme v době kamenné s vytesanými jízdními řády a třeba přijede.
To dělal taky Kotas? Ta maska nevypadá blbě, co je tam jinak?
A co hlavně nějaká reforma jízdních radu…?
To by jsme chtěli moc.
Tak alespoň, že se zlepší relace KV – Bochov – Toužim.
A když tu reformu JŘ udělají, tak stojí za vyliž kapsu (aspoň teda po zkušenosti s velkým třeskem 3/2020) 🙂
Já jsem na to tedy moc zvědavý. Věřím, že to bude krok správným směrem, i když způsob výběru ústředního dopravce byl dost podivný. A hlavně, veřejná doprava v Karlovarském kraji potřebuje mnohem víc, pokud má jít o skutečný integrovaný systém. Dostat do závazku kraje i linky, které jsou dnes provozovány na riziko dopravců (KV-Ostrov, KV-Chodov, KV-Sokolov aj.), vyřešit návaznosti bus-vlak, zrušit zbytečné souběhy a hlavně zavést jednotný zónový tarif, který bude platit úplně všude (žádné výjimky ve smyslu „na trase z A do B platí neplatí v autobusech dopravce XY“).
Tak INkarta platící v autobusu. To není vůbec špatný nápad.
Jinde normální, i když opačně
https://odiska.cz/Home/ShowHelp/1a26eba2-8aef-455b-b3a9-f86d0f5fbf9a
Fuj ty SORky jsou fakt odporný, jak se Severní Koreje a všechno na plyn? Jé to zase bude breku až plyn zdraží
Tyhle SORy jsou fakt ošklivý a to i na Kotase. Už fakt víc odfláknout nešlo. Přitom to umí zvládnout i hezky
Sorry, ale hrbáči jsou zvenčí mnohem hnusnější. Sice důvod toho hrbu tak nějak chápu, ale vypadá to fakt příšerně. Nové SORy bez hrbu mi připadají mnohem hezčí.
hrb byl taky úlet, ale tohle je jaknějaká indie či čína..to fakt dělal kotas? To mi na něj moc nesedí, ať si o jeho stylu myslí kdo co chce, tak je fakt, že to nějak umí a udělá vozidlo vyvážené, ale tohle je 90ky a nalepená čela na staré T3 atd. absolutně to nesedí se zbytkem vozu
Tento autobus je jeden z nejhezčích, které v ČR máme, řekněte mi nějaké hezčí, které tu na primestu jezdí
Ehm.. všechny
všechny ostatní 😀
Krabice od Iveca jsou vlastně hezčí, já zapomněl 😂
A zase extra karta. Proč, proboha? Máme rok 2023! Proč kraje na těchto kartách pořád trvají? Nechápu.
Kdyby to aspoň přineslo i možnost přestupcích jednorázových jízdenek. Ale ono je to bohužel zachování dočasného tarifního skanzenu.
… (pokud již nevlastní Karlovarskou, Mariánskolázeňskou, Chebskou, Plzeňskou kartu nebo IN Kartu Českých drah). Na každou tuto kartu si mohou cestující…
A? Pořád je to extra karta, kterou si musíte někde vyřídit, hlídat si její platnost a nabití. Navíc se skoro vsadím, že to neplatí pro IN Kartu v mobilu na QR kód, ale jen pro tu plastovou. Což v roce 2023 je fakt docela úlet, nezlobte se na mě. Dnes by měla být možnost nahrát předplatní jízdenku na klasickou bezkontaktní platební kartu. To se na mě nezlobte.
Nahraní na platební kartu? To spousta lidí odmítne, neboť bezpečnostní obavy.
To už raději aplikaci do mobilu.
I to je možnost.
Ale v JMK jízdenky na kartě docela fungují a třeba v Brně už ani jiná možnost, jak mít předplatní jízdenku není. Tím netvrdím, že jednoúčelové karty jako alternativa pro ty, co jízdenky na platební kartě nechtějí, by neměly zůstat. Případně ta aplikace. V tomto je skvělý právě PID. Ale, nezlobte se na mě, v roce 2023 by jízdenky na platebních kartách měly být již standardem a cokoliv dalšího jen příjemnou alternativou. Toť můj názor.
Nejedná se o zádné nahrání. Tedy ne že by to technicky nešlo, ale nikdo nikoho cizího jen tak nepustí k nahrávání do své karty.
Platebni karta pak funguje pouze jako identifikátor a ověření musí být online.
Maršrutky jak v Polsku.
Ale asi na ty zapadlé vesničky s úzkými cestami je to to nejlepší.
Na některých linkách v KV kraji budou midibusy Rošero jistě kapacitně plně postačovat, obávám se však, že vzhledem k jejich počtu se budou objevovat i na linkách, kde by přinejmenším v ranní špičce mohl být problém.
Co bude s některými relativně novými autobusy dopravců? A co ČSAD autobusy, které mají vybudované zázemí, doprav ní termonaly atd. Není toto poněkud nehospodárné?
O jakých relativně nových autobusech je řeč?
Průměrný věk vozového parku v KK je skoro 15 let – tím mám na mysli vozy dopravců LIGNETA, AKV, VV Autobusy, Cvinger Bus a Zepra. Jediné nové autobusy z těchto dopravců má ve větším množství LIGNETA (ty záměrně nepočítám), která však s nimi nejezdí v závazku kraje, ale na vlastní „triko“ (byť s příspěvky od obcí). Jedná se primárně o příměstské MANy pořízené v rocích 2018-2019.
Samozřejmě i tito dopravci mají jednotky kusů novějších autobusů, ale to jsou doopravdy jednotky kusů.
Mohu potvrdit. V porovnání s jinými kraji tady opravdu jezdí šroty. Nechápu, jak zejména VV autobusy mohou projít technickou.
Dopravní terminály se budou muset zbourat. Není totiž možné, aby na ně jezdil jiný dopravce, než pro kterého je město stavělo.
Autobusy se budou muset sešrotovat, jelikož jejich odprodej Vláda nenařídila. A provádět lze pouze věci Vládou nařízené. Vaši Vogoni.
Proč zbourat, to nechápu?
Ironie
Proč ironie? Pokud vím, v Sokolově je terminál relativně nový, podobně i v Chebu.
Zajímalo by mě, v jakém stavu ty Rošera budou za 5 let…
Vždycky jsem je viděl po pár letech na rozpadnutí, takže se asi máme na co těšit 😁
CDS Náchod už je nějaký rok má, nevím přesně kolik, ale svezte se. Kromě rozvrzaného podvozku (který tak možná je už z výroby 🙂 ), jsem na nich zásadnější opotřebení nepozoroval. Doporučuju třeba trasu Police n/M nádraží — Machovská Lhota (výborná hospoda) — Karlów.
Iveco Daily je náklaďák, takže zadní náprava je náklaďáková se vším všudy. Do KV a Plz. kraje tehdy přišly ojeté, jezdily 10-13 roků.
https://seznam-autobusu.cz/seznam?iddopravce=196&trakce=autobus&vyrobce=STRATOS+AUTO&ntyp=Stratos&typ=Iveco+Stratos+L+37
Po Brně jezdí SOR NBG 12, dodané mezi lety 2014-18 a prakticky všechny jsou v šíleném stavu. Když ji člověk chytí, tak má jistotu aspoň pětiminutového zpoždění.
Abyste mě nechytali za slovíčka, 5 minut je asi čtvrtina celé cestovní doby, takže dost
To není autobusem, ale linkami, na které jsou nasazované. Taková linka 67, vám načas přijede tak akorát na konečné. A naopak, SORy tam jezdí zpožděné méně, než Urbanwaye, protože čtyži dveře zrovna tady zkracují čas na zastávce. Oproti tomu linka 52, kde tyhle SORy jezdí taky, jezdí vcelku načas. A na takové 44, nebo 84 má zpoždění jak Urbanway, tak Solaris, ale autobusem to fakt není.