1600 Kč za vlak do Kyjeva. České dráhy rozšířily nabídku včasných jízdenek na Ukrajinu

Kyjev. Foto: Katatonia/Pixabay.comKyjev. Foto: Katatonia/Pixabay.com

České dráhy rozšířily možnosti levného cestování z Česka na Ukrajinu. Tento týden začaly nabízet takzvané včasné jízdenky do dalších destinací

31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiri

Hmm, to je docela odvazne, kdyz zpatecni letenka primym spojem za dve hodiny tam a dve hodiny zpatky stoji 4 tisice a lowcosty jsou dokonce levnejsi nez tahle vcasna jizdenka na vlak. Ale jako moznost pro lidi, kteri nesmi z nejakeho duvodu pouzit levnejsi a nesrovnatelne rychlejsi letadlo je to dobre 😀

Tomáš

Poté, co ČD výrazně zdražily včasné jízdenky na západ, nakupují cestující na webu ÒBB nebo DB.
Tak zkusíme aspoň východ, že.

Radek Janata

ČD nic nezdražily, cena VJE za úsek ČD je stejná. Zdražil úsek DB nebo ÖBB.

Navíc není pravda, že je to na stránkách DB nebo ÖBB vždy levnější. Je to jak kdy. Záleží na trase i na době přeprodeje. Kontingenty jsou oddělené, i způsob výpočtu cen se liší. Dokonce i podmínky těch jízdenek jsou různé. VJE od ČD lze levnějí stornovat, a vyjma přeshraničního spoje není vázaná na konkrétní spoj (Sparpreis i Sparchiene mají vazbu na všechny dálkové spoje ve vyhledaném spojení).

Tomáš

Vážím si vašich korektních odpovědi, nemám bohužel tolik volného času abych vám mohl logicky argumentovat.
Jako „turista“ se někdy dostanete více než dál.

-TR-

Řekl bych, že důvod, proč jsou jízdenky vystavovány právě pro pomalejší trasu přes Slovensko, je především historický. Kdysi dávno byla Podkarpatská Rus součástí Československa. Poté, co tato oblast připadla SSSR, vlakové spojení z Prahy do Kyjeva a Moskvy jezdilo právě touto trasou, protože na trase byla pouze jedna hraniční kontrola (oproti cestě přes Polsko, kde byly kontroly dvě). Výhoda tohoto spojení pominula v roce 1993, kdy došlo k rozdělení Československa a zavedení kontrol na nově vzniklé hranici. Od té doby se přestalo jezdit trasou přes Čiernu nad Tisou, vlaky z Prahy do Moskvy začaly jezdit přes Polsko a Bělorusko, kde… Číst vice »

libcha

Záleží, co pro vás znamená „vyplatí“. Třeba naprostým kolenovrtům může jí to rozdíl v ceně, který i bez dnes zmíněné VJE, při rozdělování jízdenek v KE, Čierné a Čopu, byl vždy ve prospěch slovenské trasy.

Bardotka

Nezapomněl jste, že k Lukašenkovi je třeba vízum?

Radek Janata

Tím vlakem jezdí hlavně Rusové, kterým je to jedno. Spíše ocenili kratší jízdní dobu.

Radek Janata

Včasní jízdenka Praha-Kyjev už před lety existovala, ale byla zrušena.

Džamel

Byla zrušena se zrušením přímého vozu z Prahy…

jan

Neměl se rušit.

Džamel

Vždyť i s VJE to vozilo jen vzduch, stejně jako dnes vůz Košice – Kyjev… Mnohem lepší bylo jet přes Krakov a Přemyšl…

LKPD

Skyup z Pardubic od 1200 kč

MaraSourak

Asi tak, kdo by se trmácel vlakem takovou dobu…

Odesa

Třeba, já. Jedu za dva měsíce do Oděsy. Přestupy Košice, Čop. Cena cca 1500 Kč z Čopu v první třídě.

Džamel

Ano, ale to je šotoušovina, vybrat ten nejsocialnější vlak, to už radši přestup Krakov, Przemysl a aspoň na úrovni…

Džamel

No nic je to asi jako, kdybych se chlubil, že jedu Brno – Plzeň přímým…

Rossec

Třeba ti, co se trmácí autobusy. Skyup s odb. zavazadlem 1.850, každé další cca 600,-

PetrN

Tak pozor, aby to zelená ekomafie nechtěla omezovat, protože přece v rámci ekologie si rádi připlatíme za pomalý a ne pohodlný vlak 🙂

Bardotka

Tak proti těmhle lowcoast letům je i Regionova etalon pohodlí.
A lehátkový /luzkovy vlak je s (jakýmkoli) letadlem z hlediska pohodlí naprosto nesrovnatelný

Já, kdo jiný

Vidím, je low cost letectví způsobuje na železnici dříve nevídané jevy.
I ten rychlovlak jede z Przemyslu do Kyjeva minimálně 6,5 h.
Cestování pozemní cestou do Kyjeva je pro masochisty, v minulosti jsem to dal několikrát i autem.

Bardotka

Lowcoast lety pro socky chcete srovnávat s vlakem?
Sorry, vždycky dám na tyhle krátké evropské vzdálenosti přednost vlaku. Sice cesta trvá dvakrát tak dlouho, ale pohodlí je nesrovnatelné

Jindra

Promiňte, ale Vaše tvrzení pro mě postrádá logiku. Ano, mohu jet vlakem dva dny do Kyjeva. Ale proč bych to dělal, když tam mohu být letadlem za dvě hodiny? A za podobné peníze!
Chápu, že výhled z vlaku je pro někoho jako pohled z koňského sedla. Ale já radši strávím více času v cílové destinaci, než abych odepsal čtyři dny volna za dvě cesty vlakem!

Džamel

Tak nejrychlejší cesta z Prahy stojí cca 1300, doba jízdy 20hodin… Dodávka do Przemysle a dále rychlovlak… To samé do Lvova, cena cca litr… Každopádně to lůžko je použitelné jen po Lvov nebo do Kyjeva, protože tam jede přes Šepetivku (nezastavuje) , zpět Vinn, Chmel, Ter…

LKPD

kdo by jezdil vlakem? když je to levnější letadlem

Džamel

V případě, že bydlím v Praze/Pardubicích a chci do Kyjeva… Pokud chci někam na střední Ukrajinu, vyjde ten vlak lépe…

Jaaa

Kdokoli, kdo se nechce odbavovat a platit za zavazadla.

LKPD

takže nějaký kdo mají problémy se zákonem

Rtep

Třeba já. Je mi putýnka, zda za cestu zaplatím víc, ale letecká doprava je pro mne jednoduše trvale tabu.

Supidio

A smím se zeptat, proč je letecká doprava tabu ?

Rtep

Smíte se zeptat, rád odpovím. Aspoň trochu se snažím snižovat svoji ekologickou stopu, aspoň trochu sám sebe omezuji. Rozhodně to nedělám dokonale. Ale využití letecké dopravy je v tomto pohledu natolik brutálním a především zbytečným způsobem ničení této planety, že se létání trvale vyhýbám.
Občas ještě vyrazím někam do hor i do zahraničí. A všude, kam potřebuji, se dostanu vlakem nebo aspoň autobusem. Ani to není samozřejmě přínosné pro tuto planetu – ale jak jsem psal, dokonalý nejsem ani trochu…