Dopravci Železnice

1600 Kč za vlak do Kyjeva. České dráhy rozšířily nabídku včasných jízdenek na Ukrajinu

Kyjev. Foto: Katatonia/Pixabay.com
Kyjev. Foto: Katatonia/Pixabay.com

České dráhy rozšířily možnosti levného cestování z Česka na Ukrajinu. Tento týden začaly nabízet takzvané včasné jízdenky do dalších destinací včetně ukrajinského hlavního města Kyjeva. Jízdenky nabízí s jedním přestupem v Košicích, cesta trvá 26 hodin.

České dráhy prodávají včasnou jízdenku na vlak SC Košičan s odjezdem z Prahy v 7:08, který přijíždí ve 14:27 do Košic. V 15:10 odjíždí z Košic přímý vlak do Kyjeva, kde je následující den v 10 hodin místního času. Zpět vlak odjíždí v 18:30 z Kyjeva, v 15:00 následujícího dne z Košic a ve 22:19 je v Praze.

České dráhy dosud nabízely včasnou jízdenku na Ukrajinu jen do Mukačeva, kde firma využívala nový vlak ZSSK z Košic na Ukrajinu. Nově je kromě Kyjeva možné koupit včasnou jízdenku do stanic Svaljava, Stryj a Lvov. V případě Lvova je ale rychlejší jet přímým vlakem z Prahy do Krakova, následně přestoupit na spoj do Přemyšle a Medyky na polsko-ukrajinské hranici a tam přestoupit na ukrajinský vlak či autobus.

Nejlevnější jízdenka vychází na 1600 Kč, v ceně je i místo v třílůžkovém kupé pro spoj mezi Košicemi a Kyjevem. Za cestu ve dvoulůžkovém kupé zaplatí jeden cestující 1832 Kč, v jednolůžkovém 2503 Kč.

„Prodej je do vyčerpání kontingentu nebo nejpozději 3 dny před plánovanou cestou. Z důvodů na straně zahraničních železnic musí být jízdenky vytištěné a potvrzené (kontrolované) naším personálem. Ze stejného důvodu na straně zahraniční železnice nelze jízdenky stornovat,“ uvedla mluvčí Českých drah Gabriela Novotná.

Spojení na Ukrajinu zažívá v posledním roce velký boom, kromě nových leteckých linek společnosti SkyUp chce vlaky na ukrajinské hranice provozovat také Leo Express nebo RegioJet, do byznysu s dopravou na Ukrajinu chce vstoupit Gepard Express.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Jiri
Host
Jiri

Hmm, to je docela odvazne, kdyz zpatecni letenka primym spojem za dve hodiny tam a dve hodiny zpatky stoji 4 tisice a lowcosty jsou dokonce levnejsi nez tahle vcasna jizdenka na vlak. Ale jako moznost pro lidi, kteri nesmi z nejakeho duvodu pouzit levnejsi a nesrovnatelne rychlejsi letadlo je to dobre 😀

Tomáš
Host
Tomáš

Poté, co ČD výrazně zdražily včasné jízdenky na západ, nakupují cestující na webu ÒBB nebo DB.
Tak zkusíme aspoň východ, že.

Radek Janata
Host
Radek Janata

ČD nic nezdražily, cena VJE za úsek ČD je stejná. Zdražil úsek DB nebo ÖBB.

Navíc není pravda, že je to na stránkách DB nebo ÖBB vždy levnější. Je to jak kdy. Záleží na trase i na době přeprodeje. Kontingenty jsou oddělené, i způsob výpočtu cen se liší. Dokonce i podmínky těch jízdenek jsou různé. VJE od ČD lze levnějí stornovat, a vyjma přeshraničního spoje není vázaná na konkrétní spoj (Sparpreis i Sparchiene mají vazbu na všechny dálkové spoje ve vyhledaném spojení).

Tomáš
Host
Tomáš

Vážím si vašich korektních odpovědi, nemám bohužel tolik volného času abych vám mohl logicky argumentovat.
Jako „turista“ se někdy dostanete více než dál.

-TR-
Host
-TR-

Řekl bych, že důvod, proč jsou jízdenky vystavovány právě pro pomalejší trasu přes Slovensko, je především historický. Kdysi dávno byla Podkarpatská Rus součástí Československa. Poté, co tato oblast připadla SSSR, vlakové spojení z Prahy do Kyjeva a Moskvy jezdilo právě touto trasou, protože na trase byla pouze jedna hraniční kontrola (oproti cestě přes Polsko, kde byly kontroly dvě). Výhoda tohoto spojení pominula v roce 1993, kdy došlo k rozdělení Československa a zavedení kontrol na nově vzniklé hranici. Od té doby se přestalo jezdit trasou přes Čiernu nad Tisou, vlaky z Prahy do Moskvy začaly jezdit přes Polsko a Bělorusko, kde… Číst vice »

libcha
Host
libcha

Záleží, co pro vás znamená „vyplatí“. Třeba naprostým kolenovrtům může jí to rozdíl v ceně, který i bez dnes zmíněné VJE, při rozdělování jízdenek v KE, Čierné a Čopu, byl vždy ve prospěch slovenské trasy.

Bardotka
Host
Bardotka

Nezapomněl jste, že k Lukašenkovi je třeba vízum?

Radek Janata
Host
Radek Janata

Tím vlakem jezdí hlavně Rusové, kterým je to jedno. Spíše ocenili kratší jízdní dobu.

Radek Janata
Host
Radek Janata

Včasní jízdenka Praha-Kyjev už před lety existovala, ale byla zrušena.

Džamel
Host
Džamel

Byla zrušena se zrušením přímého vozu z Prahy…

jan
Host
jan

Neměl se rušit.

Džamel
Host
Džamel

Vždyť i s VJE to vozilo jen vzduch, stejně jako dnes vůz Košice – Kyjev… Mnohem lepší bylo jet přes Krakov a Přemyšl…

LKPD
Host
LKPD

Skyup z Pardubic od 1200 kč

MaraSourak
Host
MaraSourak

Asi tak, kdo by se trmácel vlakem takovou dobu…

Odesa
Host
Odesa

Třeba, já. Jedu za dva měsíce do Oděsy. Přestupy Košice, Čop. Cena cca 1500 Kč z Čopu v první třídě.

Džamel
Host
Džamel

Ano, ale to je šotoušovina, vybrat ten nejsocialnější vlak, to už radši přestup Krakov, Przemysl a aspoň na úrovni…

Džamel
Host
Džamel

No nic je to asi jako, kdybych se chlubil, že jedu Brno – Plzeň přímým…

Rossec
Host
Rossec

Třeba ti, co se trmácí autobusy. Skyup s odb. zavazadlem 1.850, každé další cca 600,-

PetrN
Host
PetrN

Tak pozor, aby to zelená ekomafie nechtěla omezovat, protože přece v rámci ekologie si rádi připlatíme za pomalý a ne pohodlný vlak 🙂

Bardotka
Host
Bardotka

Tak proti těmhle lowcoast letům je i Regionova etalon pohodlí.
A lehátkový /luzkovy vlak je s (jakýmkoli) letadlem z hlediska pohodlí naprosto nesrovnatelný

Já, kdo jiný
Host
Já, kdo jiný

Vidím, je low cost letectví způsobuje na železnici dříve nevídané jevy.
I ten rychlovlak jede z Przemyslu do Kyjeva minimálně 6,5 h.
Cestování pozemní cestou do Kyjeva je pro masochisty, v minulosti jsem to dal několikrát i autem.

Bardotka
Host
Bardotka

Lowcoast lety pro socky chcete srovnávat s vlakem?
Sorry, vždycky dám na tyhle krátké evropské vzdálenosti přednost vlaku. Sice cesta trvá dvakrát tak dlouho, ale pohodlí je nesrovnatelné

Jindra
Host
Jindra

Promiňte, ale Vaše tvrzení pro mě postrádá logiku. Ano, mohu jet vlakem dva dny do Kyjeva. Ale proč bych to dělal, když tam mohu být letadlem za dvě hodiny? A za podobné peníze!
Chápu, že výhled z vlaku je pro někoho jako pohled z koňského sedla. Ale já radši strávím více času v cílové destinaci, než abych odepsal čtyři dny volna za dvě cesty vlakem!

Džamel
Host
Džamel

Tak nejrychlejší cesta z Prahy stojí cca 1300, doba jízdy 20hodin… Dodávka do Przemysle a dále rychlovlak… To samé do Lvova, cena cca litr… Každopádně to lůžko je použitelné jen po Lvov nebo do Kyjeva, protože tam jede přes Šepetivku (nezastavuje) , zpět Vinn, Chmel, Ter…

LKPD
Host
LKPD

kdo by jezdil vlakem? když je to levnější letadlem

Džamel
Host
Džamel

V případě, že bydlím v Praze/Pardubicích a chci do Kyjeva… Pokud chci někam na střední Ukrajinu, vyjde ten vlak lépe…

Jaaa
Host
Jaaa

Kdokoli, kdo se nechce odbavovat a platit za zavazadla.

LKPD
Host
LKPD

takže nějaký kdo mají problémy se zákonem

Rtep
Host
Rtep

Třeba já. Je mi putýnka, zda za cestu zaplatím víc, ale letecká doprava je pro mne jednoduše trvale tabu.

Supidio
Host
Supidio

A smím se zeptat, proč je letecká doprava tabu ?

Rtep
Host
Rtep

Smíte se zeptat, rád odpovím. Aspoň trochu se snažím snižovat svoji ekologickou stopu, aspoň trochu sám sebe omezuji. Rozhodně to nedělám dokonale. Ale využití letecké dopravy je v tomto pohledu natolik brutálním a především zbytečným způsobem ničení této planety, že se létání trvale vyhýbám.
Občas ještě vyrazím někam do hor i do zahraničí. A všude, kam potřebuji, se dostanu vlakem nebo aspoň autobusem. Ani to není samozřejmě přínosné pro tuto planetu – ale jak jsem psal, dokonalý nejsem ani trochu…