16 hodin z Kunovic do Dubaje. L410 NG čeká prezentace na prestižním aerosalonu
Nové letadlo L410 NG. Foto: Aircraft Industries
Výrobce zvolil trasu, která se vyhýbá hornatým oblastem. V Dubaji ho čeká jednání s potenciálními zákazníky.
Jenom je po vizuální stránce na první pohled vidět že se jedná o mnoho dekád starý a celkem těžkopádný design, jsem zvědav jak bude působit vedle současných letadel úspěšných značek s velkou mírou inovací, marketingu a ziskovosti. Držím palce.
Jestli počítám dobre tak to letadlo má opravdu průměrnou spotřebu zhruba 1 litr na 1000 km ??
Nepočítáte, 1km = 1.076l
Pro 19 cestujících. Což při plném obsazení dělá 5 litrů na osobu a 100 km. Při takovéto rychlosti to docela ujde.
Jiří Kocourek – dovolím si podotknout, že platí, že: hmotnost maximálního objemu paliva 1850 kg (bez nádrží na konci křídla) + hmotnost maximálního počtu pasažérů+zavazadel 2300 kg PŘESAHUJE užitečnou hmotnost (což nemyslím payload ale rozdíl mezi MTOW a prázdnou hmotností, kterou u L-410NG není uvedena, takže pouze odhaduji) … Jinými slovy – platí buď max paliva anebo max pasažérů. Zvláště v případě L-410NG platí buď anebo poněkud víc než u starší verze L-410UVP-E-20 max. paliva (s nádržemi na konci křídla):1300kg max. pasažérů+zavazadel: 1800 kg Jasně, že L-410NG je lepší než L-410UVP-E20 nebo než Twin Otter 400/400S ohledně nosnosti (přední zavazadlový… Číst vice »
Tak ať se daří
Přeji hodně malých letadýlek 🙂
Dobrý den. U tiskové zprávy je u fotografie uvedeno jméno autora jako Aircraft Industries nebo Jan Lekeš ?
Není tam nic. každopádně fotka vyměněna.
Děkuji za zprávu 😉
Opravdu obě letadla L 410 (MPA) pro polskou pohraniční stráž je verze L-410NG?
Není to náhodou starší verze (L-410UVP-E20)?
Samozřejmě, že oba dva stroje jsou ve verzi UVP-E20.
Jasně. Pak ale není jasné proč vypichují MPA verzi pro Polskou pohraniční stráž. Protože mnohem delší praktickou zkušenost s MPA verzí L-410 má Estonská pohraniční stráž
viz externí část vybavení viditelná např zde:
https://russianplanes.net/f!b!t!a!c!d!l42!g!m!s0!u!r!k!v!h!i!p1!reges-plw!ser!y!n
Třeba proto, že ta polská letadla jsou z nedávné doby a od počátku byla stavěna pro tyto účely, narozdil od estonského stroje, který byl přestavěn z pasažerské verze bez účasti AI? Jinak Vaše starosti a Rotschildovy peníze bych chtěl mít.
Právě proto mi to není jasné. Neboť u verzí letadla, kde vybavení je násobně dražší než samotné letadlo, si vesměs zákazník vybírá dodavatele vybavení (který doporučí vhodné letadlo)…
viz např. Ikhana, která bere téměř hotová letadla např. od VIking Air a uzpůsobuje je na míru, dle konkrétních přání zákazníka… Takový Guardian pro Vietnam není totožný s běžným Twin Otterem.
Podobně ty obě letadla pro ŘLP, kdy dodavatel vybavení preferoval Super King Airy.
Tak ještě jednou. Ty letadla pro SG (polská pohraničí stráž) byla už v AI stavěna pro účely námořního hlídkování, a to ve spolupráci s německým dodavatelem speciálního vybavení. Takže už v Kunovicích byly instalována kabeláž a udělány vývody na správných místech, namontován kryt pro budoucí radar atd. V SRN pak jen instalovali to speciální vybavení.
Kdežto estonské letadlo je původně standardní pasažérská verze, která byla pro účely námořního hlídkování přestavěna a to bez jakékoliv účasti AI.
Nejsme ve sporu… Já pouze upozorňuji, že v případech kdy vybavení je dražší než samotné letadlo, tak zákazník si obvykle kupuje od dodavatele vybavení („na klíč“ včetně letadla), tj. neřeší výrobce letadla. Pokud vím,, tak obě L-410 estonské pobřežní stráže dostaly MRO v Kunovicích, tj. tamní odborníci si je mohli ošahat. Proto se divím, že nepoužijí tak silnou referenci ověřenou dlouholetým úspěšným provozem (estonské pobřeží je mnohem členitější než polské). A zejména referenci, že výrobce L-410 není výhradně pro určitého dodavatele vybavení, nýbrž má otevřený přístup k různým partnerům (viz např. alternativní podvozky různých L-410 provozované zejm. Rusku) Ale to… Číst vice »