15,7 miliardy do bateriových jednotek. Dolní Sasko chystá velké vyřazování dieselových vlaků
Začala soutěž na dodávku 70 bateriových jednotek.
Většina dieselových vlaků by měla z kolejí Dolního Saska postupně zcela zmizet. Dolnosaské ministerstvo, do jehož kompetencí spadá i doprava, rozhodlo o rozdělení 623 milionů eur (15,7 miliardy korun) do nákupu nových bateriových jednotek.
Ministerstvo to uvedlo v tiskové zprávě. Peníze získá dopravce LNVG patřící spolkové zemi a dopravní svaz v Braunschweigu (RGB). Celkem půjde o peníze na nákup 70 bateriových elektrických jednotek (BEMU).
„Tento krok představuje důležitý milník na cestě k dekarbonizaci dopravního sektoru ve spolkové zemi Dolní Sasko, zejména s ohledem na více venkovské regiony,“ říká dolnosaský ministr dopravy Olaf Lies.
První jednotky vyjedou v roce 2029 v provozních souborech Heidekreuz a Harz-Heide. V případě souboru Heidekreuz jde o linky Brémy–Ülzen, Hamburk-Harburg – Buchholz i. d. Nordheide – Soltau – Hannover a Soltau – Lüneburg. V souboru Harz-Heide jsou linky Braunschweig – Bad Harzburg, Braunschweig – Goslar, Braunschweig – Sz-Lebenstedt, Braunschweig – Schöppensted a Braunschweig – Ülzen.
V ostatních souborech se očekává stažení dieselových jednotek a nahrazení bateriovými do roku 2037. Nové dieselové vlaky už spolková země nekupuje.
Začala současně i společná soutěž na dodávku 70 BEMU jednotek pro oba dopravce, součástí je i servis na 30 let.
Dolní Sasko se stalo i prvním regionem, kde jezdí vlaky na vodíkový pohon. Osvědčily se natolik, že další už dopravce nechce.
Vlaky na vodík? Další už nechceme, oznámil jejich první zákazník. Nakoupí bateriové jednotky