Patnáct kolejí se spojí v jednu. V Brně začali pokládat unikátní tramvajovou harfu
V Brně začali pokládat unikátní kolejovou harfu. Foto: DPMB
Celková délka rozvětvení je 95 metrů. Podle dopravního podniku je největší v Česku.
Nejak mi nesedi navratnost investice.
680 milionu naklady a 6 milionu rocne uspora. Takze navratnost investice je 113 let…tak dlouho ta stavba urcite nevydrzi.
Hádám, že se tím bohužel navždy zničí možnost propojení šalin z Pisárek k Univerzitnímu Kampusu a paní s moučkovým cukrem si bude moci nechat postavit věčný pomníček ve formě šílené lanovky…
Pri všetkej úcte takéto spojenie Pisárky – Kampus v našich podmienkach nie je realizovateľné.
Přijde mi, že šalina a lanovka jsou podobné nesmysly. Po Pisárecké to proti trajflu nic moc nepřinese a stavět souběžný tunel pro tramvaje s napojením na koleje ve vozovně… 🧐
Pro jaký přepravní proud by to bylo? Od Mendláku na východ to pobere už existující šalina 6/8.
Šalina z Pisárek na Kampus je něco oficiálního, nebo…?
Trolejbus tam jezdí naprosto vpohodě po 10 min, ráno po 5 minutách.
A to by tam měla být ozubnice ?
Ne, tramvajový výtah. 😉 😁
To by šlo. K tomu zrekonstruovanýmu Plecháču dobastlit hunt na laně a problém vyřešenej…můžem rovnou uzavřít smlouvu o partnerství Brno – Terst…
Trochu svůj vliv přeceňujete. 😀
DPMB má asi špatné informace. V Praze-Hostivaři jsem spolupracoval na větší harfě.
Nekrmte ho lidi, to je furt dokola to samý provokování.
Čím je ta harfa unikátní? V Hostivaři má 110 m a 21 výhybek.
No Brno no 😂
Harfa v Hostivaří – tedy pokud myslíte tuhle: https://mapy.cz/s/gakosemoje je technicky značně odlišná. Pohledem na fotomapu se jedná o dvě samostatné výhybky a následně 4 segmenty po 5 výhybkách (poslední má 4).
Zajímavost té harfy v Pisárkách je v tom, že se jedná o jeden souvislý celek.
V tom případě to beru zpátky. Zdálo se mi, že to tak není, protože matiční kolej v Hostivaři je delší a rozvětvení jsou tam stejná.
Jakože… Ano, mezery mezi jednotlivými „segmenty“ vidět jsou, ale když se dívám na místo i na Google mapách, tak se rozhodně nejedná o značně odlišnou harfu. Je defakto úplně stejná, akorát s těmi mezerami, které jsou co cca 5 kolejí.
Že jo, já si pořád říkal, kde je ta značná technická odlišnost. Tuším, že i na Pankráci je takto řešená vozovna.
Když se to vezme takhle v detailu. tak má jeden segment s 20 výhybkami. Sice jsou někde větší mezery, ale i tam dochází k průniku výhybek, takže je to vcelku. Pak je samostatná výhybka do haly oprav. Takže rozvětvení má o 5 kolejí víc a o 10 m méně než Brno, rekord je tudíž nutno dělit napůl.
Nemají něco podobného ještě v Ostravě ve vozovně Křivá?
Ano. Tam je to pro 10 kolejí.
Ukázal jim někdo voz. Pankrác, tam je podobná řada, ale podle mě tak na 20 kolejí, určitě 15 kolejí nebude největší v ČR, na spoustě místech je 20+ kolejí, tak se zase Brňáci uklidní, stejně jsou druhý 😀
Na Pankráci je taky 15 kolejí, ale ta mateční kolej je v Brně delší.
pěkný den všude čtu že obraečkou se ušetří DPMB 6 milionu ročně to je hezké ale proto se to nestaví totiž stavba bude stát 680 milionu takž hlalně se to stávi pro spojení z budoucí halou a při té píležitosti se vybudují další věci tedy i tá kolej s nájezdy do vozovny
….a ty se nauč psát,čmárale!
Milý Radomíre, a co je za problém?
Nic z toho jsem nepochopil. Co znamená spojení „hezké ale proto se to nestaví totiž stavba“?
A co zkusit udělat opak a dotáhnout to k provoznímu stavu? Za to Vám nikdo hlavu neurve.
Chystat se můžete. Ale to je tak všechno. 😀
Nemáte vy nějaký příbuzný v Tetčicích?
To má celé Brno štěstí, že jste dobrý. 🙂 🙂 🙂
Takže návratnost investice za 113 let? 🙃 (680 mega, roční úspora 6 mega)
Rocni usporu musite rocne prepocitat podle inflace. Investice je tady a ted. Tedy navratnost bude od oka nekde v polovicnich casovych hodnotach
Přičemž spousta práce by se dělala i bez té smyčky.
Já nevím, proč to tematizujete? Copak dálnice se zaplatí pouze mýtem? Tramvajová trať by se taky splatit neměla, ale jsou nějaké parametry, které zjednodušují provoz a dělají ho flexibilnější. Mimo to, že se hned po dokončení měl přestavovat karakas, což takže by nová smyčka zajistila jediný příjezd do vozovny
Pokud by se už teda měla řešit návratnost, bylo by potřeba porovnávat pouze cenu za samotnou smyčku. Rekonstrukce zhlaví vozovny a další práce by se časem musely udělat tak jako tak, protože životnost není nekonečná.
Dálnici do toho netahat.
Výměna dožilých výhybek před ČEDOKem taky nemá ekonomickou návratnost. Podobně jako nová žárovka v koupelně: Ohol se potmě. 😀
Tady nejde jen o peníze, ale i o ušetřený čas, méně opotřebované těleso na celém úseku, méně časté blokování tratě zatahujícími soupravami.
Jo, ten Manitou je super: Požádáš o pomoc, zvedneš hlavu a ona přichází shůry.
Možná se špatně dívám, ale nová harfa mi přijde niveletou výše (o ten panel) nežli původní kolejiště. To se nebude pohodlně přepojovat.
Taky to vidím. Na druhou stranu hádám, že omylem to asi neudělali.
Stejně stávající rozplety přijdou komplet vytrhat, tak už je asi jedno, jestli se musí nabrat trocha výšky.
Klidně to může být. Odjezd „do kopce“ jako ochrana proti samovolnému odjetí odbržděného stroje…