Patnáct kolejí se spojí v jednu. V Brně začali pokládat unikátní tramvajovou harfu

V Brně začali pokládat unikátní kolejovou harfu. Foto: DPMBV Brně začali pokládat unikátní kolejovou harfu. Foto: DPMB

Celková délka rozvětvení je 95 metrů. Podle dopravního podniku je největší v Česku.

42 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zdeněk

Nejak mi nesedi navratnost investice.
680 milionu naklady a 6 milionu rocne uspora. Takze navratnost investice je 113 let…tak dlouho ta stavba urcite nevydrzi.

Gunduľ neubiješ

Hádám, že se tím bohužel navždy zničí možnost propojení šalin z Pisárek k Univerzitnímu Kampusu a paní s moučkovým cukrem si bude moci nechat postavit věčný pomníček ve formě šílené lanovky…

autobusik2

Pri všetkej úcte takéto spojenie Pisárky – Kampus v našich podmienkach nie je realizovateľné.

Jiří Kocurek

Přijde mi, že šalina a lanovka jsou podobné nesmysly. Po Pisárecké to proti trajflu nic moc nepřinese a stavět souběžný tunel pro tramvaje s napojením na koleje ve vozovně… 🧐

Pro jaký přepravní proud by to bylo? Od Mendláku na východ to pobere už existující šalina 6/8.

Jiří Kocurek

Šalina z Pisárek na Kampus je něco oficiálního, nebo…?

Trolejbus tam jezdí naprosto vpohodě po 10 min, ráno po 5 minutách.

PvvS

A to by tam měla být ozubnice ?

M19

Ne, tramvajový výtah. 😉 😁

Nose Peak

To by šlo. K tomu zrekonstruovanýmu Plecháču dobastlit hunt na laně a problém vyřešenej…můžem rovnou uzavřít smlouvu o partnerství Brno – Terst…

Michal Bartoníček

Trochu svůj vliv přeceňujete. 😀

Michal Bartoníček

DPMB má asi špatné informace. V Praze-Hostivaři jsem spolupracoval na větší harfě.

Y.K.

Nekrmte ho lidi, to je furt dokola to samý provokování.

P_V

Čím je ta harfa unikátní? V Hostivaři má 110 m a 21 výhybek.

PetrV

No Brno no 😂

Pavel P.

Harfa v Hostivaří – tedy pokud myslíte tuhle: https://mapy.cz/s/gakosemoje je technicky značně odlišná. Pohledem na fotomapu se jedná o dvě samostatné výhybky a následně 4 segmenty po 5 výhybkách (poslední má 4).

Zajímavost té harfy v Pisárkách je v tom, že se jedná o jeden souvislý celek.

Michal Bartoníček

V tom případě to beru zpátky. Zdálo se mi, že to tak není, protože matiční kolej v Hostivaři je delší a rozvětvení jsou tam stejná.

DavidK

Jakože… Ano, mezery mezi jednotlivými „segmenty“ vidět jsou, ale když se dívám na místo i na Google mapách, tak se rozhodně nejedná o značně odlišnou harfu. Je defakto úplně stejná, akorát s těmi mezerami, které jsou co cca 5 kolejí.

Kubrt

Že jo, já si pořád říkal, kde je ta značná technická odlišnost. Tuším, že i na Pankráci je takto řešená vozovna.

P_V

Když se to vezme takhle v detailu. tak má jeden segment s 20 výhybkami. Sice jsou někde větší mezery, ale i tam dochází k průniku výhybek, takže je to vcelku. Pak je samostatná výhybka do haly oprav. Takže rozvětvení má o 5 kolejí víc a o 10 m méně než Brno, rekord je tudíž nutno dělit napůl.

JanO

Nemají něco podobného ještě v Ostravě ve vozovně Křivá?

Ondra K.

Ano. Tam je to pro 10 kolejí.

rypák obecný

Ukázal jim někdo voz. Pankrác, tam je podobná řada, ale podle mě tak na 20 kolejí, určitě 15 kolejí nebude největší v ČR, na spoustě místech je 20+ kolejí, tak se zase Brňáci uklidní, stejně jsou druhý 😀

Kubrt

Na Pankráci je taky 15 kolejí, ale ta mateční kolej je v Brně delší.

Radomir Štefka

pěkný den všude čtu že obraečkou se ušetří DPMB 6 milionu ročně to je hezké ale proto se to nestaví totiž stavba bude stát 680 milionu takž hlalně se to stávi pro spojení z budoucí halou a při té píležitosti se vybudují další věci tedy i tá kolej s nájezdy do vozovny

Trrrrr....

….a ty se nauč psát,čmárale!

Hoermalmeister

Milý Radomíre, a co je za problém?

Michal Bartoníček

Nic z toho jsem nepochopil. Co znamená spojení „hezké ale proto se to nestaví totiž stavba“?

Jiří Kocurek

A co zkusit udělat opak a dotáhnout to k provoznímu stavu? Za to Vám nikdo hlavu neurve.

Michal Bartoníček

Chystat se můžete. Ale to je tak všechno. 😀

Ondra

Nemáte vy nějaký příbuzný v Tetčicích?

Honza1 a 1

To má celé Brno štěstí, že jste dobrý. 🙂 🙂 🙂

Petr

Takže návratnost investice za 113 let? 🙃 (680 mega, roční úspora 6 mega)

TnM

Rocni usporu musite rocne prepocitat podle inflace. Investice je tady a ted. Tedy navratnost bude od oka nekde v polovicnich casovych hodnotach

Jiří Kocurek

Přičemž spousta práce by se dělala i bez té smyčky.

Hoermalmeister

Já nevím, proč to tematizujete? Copak dálnice se zaplatí pouze mýtem? Tramvajová trať by se taky splatit neměla, ale jsou nějaké parametry, které zjednodušují provoz a dělají ho flexibilnější. Mimo to, že se hned po dokončení měl přestavovat karakas, což takže by nová smyčka zajistila jediný příjezd do vozovny

Ondra K.

Pokud by se už teda měla řešit návratnost, bylo by potřeba porovnávat pouze cenu za samotnou smyčku. Rekonstrukce zhlaví vozovny a další práce by se časem musely udělat tak jako tak, protože životnost není nekonečná.

Jiří Kocurek

Dálnici do toho netahat.

Výměna dožilých výhybek před ČEDOKem taky nemá ekonomickou návratnost. Podobně jako nová žárovka v koupelně: Ohol se potmě. 😀

Michal Bartoníček

Tady nejde jen o peníze, ale i o ušetřený čas, méně opotřebované těleso na celém úseku, méně časté blokování tratě zatahujícími soupravami.

Jiří Kocurek

Jo, ten Manitou je super: Požádáš o pomoc, zvedneš hlavu a ona přichází shůry.

BND30

Možná se špatně dívám, ale nová harfa mi přijde niveletou výše (o ten panel) nežli původní kolejiště. To se nebude pohodlně přepojovat.

David

Taky to vidím. Na druhou stranu hádám, že omylem to asi neudělali.

Bobek

Stejně stávající rozplety přijdou komplet vytrhat, tak už je asi jedno, jestli se musí nabrat trocha výšky.

M H

Klidně to může být. Odjezd „do kopce“ jako ochrana proti samovolnému odjetí odbržděného stroje…