cargo

15 020 kilometrů a 17 hodin 25 minut bez mezipřistání. Qantas pokořil rekordy pro nejdelší komerční let.

Výhled během letu z Buenos Aires do Darwinu. Foto: QantasVýhled během letu z Buenos Aires do Darwinu. Foto: Qantas

Celý let probíhal za denního světla.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
posix

Rekord zatim stale drzi PIA s 777-200LR, 21,601km, HKG-> LHR, 22h 43m z roku 2005.

Nicmene tuhle trasu Qantasu bych si, kvuli vyhledu na Antarktidu, rad zaletel.

Gogo

Pochopím že brání ve vstupu do země turistům, ale bránit v návratu domů vlastním obyvatelům je už dobrá schíza.

Ibragim z Bastru

Takový malinký fašismus – stát je důležitější než občané. Pro sebe jsem si Austrálii navěky vyškrtl se seznamu zemí, kde bych si uměl představit žit. …

Augusto Pinochet

…myslím, že to bez tebe přežijou…

Augusto Pinochet

…co je na tom divnýho?…domu múžeš, ale jdeš do karantény…tahle země, kontinent, se s tim prostě nese-e…nikdo tě nenutí žít v této zemi…tam jsou i volby povinné, sice ti nic reálného nehrozí, ale pakliže cheš poté něco od státu, máš smůlu…neplatíš zdravotní, máš smůlu…furt je dost lidí, kteří tam chtějí žít a žijí…

Mik

Qantas se potrebuje zviditelnovat pote co bude prepravovat jen ockovane cestujici tou jejich smakuladou Australie a Novy Zeland jsou v coivid hysterii opravdu k politovani pridala se i Air Asia dalsi adept na krach

Miroslav

mikire, airasia adept na krach? To je jak kdybys to tvrdil o svém oblíbeném Ryanairu, úplně mimo 🙂

Air Traveller

hybaj zpatky na novinky

Ibragim z Bastru

Díky. Taky celkem se znepokojením sleduji tyhle novinkáře a podobné idioty jak je jich tady čím dal tím víc :/

Zdenek

To je fakt bulvární Novinky jsou nejprolhanejsi médium…..

Roman Soudný

Tím bych se chtěl proletět, už jenom pro ty výhledy na Antarktidu.

Y.K.

No počkat! Co na to plochozemnci? Takhle po okraji napříč na opačnou stranu disku, přibližovat se ještě tajuplné hranici okraje světa. Ts ts ts ts.

Jinak tedy vážně. Dost zajímavé, není to úplně frekventované, takovéto lety přes jižní pól.

Pavel Q

Je to právě kvůli absenci letišť, na které by se dalo nouzově přistát. To v severních polárních regionech je jiné. Druhý faktor, že jediná smysluplná relace je právě mezi Jižní Amerikou a Austrálií, a tam nebude zas tak velká poptávka.

Aleš

V té souvislosti mě napadá, proč žádná aerolinka nelétá třeba 2x týdně FRA-HNL. Před pandemií bylo evropských turistů na Havaji relativně dost, k tomu se přidá pár expatů a havajských turistů do Evropy a možná by se to naplnilo. Extrémní zkrácení doby v letadle a bonus let přes Arktidu.

Aleš

Žádný let neproběhl, to video je ze studia, udělali tam polystyrenový model. Jaký repatriační let, když žádný covid neexistuje!!! Takže plochá země stále žije!
:-)))

J.K.

Ty jo, 330 minut etops, to bych měl trochu naděláno letět 330 minut na nejbližší letiště s jedním motorem, na takovém konci světa…

Zajímalo by mě jestli je plán evakuace když se to nepovede a skončí někde na vodě v takové pustině, vždyť ani záchranné letadlo se tam nemůže pořádně dostat…

Y.K.

Není. 🙂 Vždycky se totiž něco může podělat (i čtyřmotoráku)… Dojít palivo, požár. Pravděpodobnost přežití při přistání na moře není moc velká, oceány jsou nezměrné, najít vrak mimo civilizaci trvá dlouho, takže asi tak. Kdo nedoletí na letiště je v trablech.

Jako suchozemce mě také trochu zneklidňuje představa vody, kde 5,5 h letu není kus země s dráhou…

Aleš

To je v Pacifiku normální, 5,5 hodiny bez možnosti přistát (prostě není kde). A kromě pár 380 (které jsou ale teď kvůli pandemii uzemněné) je prakticky 100% osobní dopravy v Pacifiku na dva motory (cargo je z většiny na 3 nebo 4 motory).

Y.K.

Jojo, tak tak, hlavně Pacifik si vynutil tyhle extrémní ETOPSy.

EM*

Singapur – New York je delší, jak časově, tak kilometrově.

Qantas pokořil akorát své vlastní rekordy pro nejdelší komerční let.

Ivan

Má pravdu, předsedo.
Je to cca 15500 a SIA to létala asi 19 hodin s A350.

Roman osobně

Tady je to dokonce online – https://www.flightradar24.com/SIA23/296d35b7

dejf

Opravdu bylo na obou letech 107 cestujících? Ne že bych do toho chtěl šťourat, ale přijde mi to jako podivná náhoda.

Džamel

Není to nějaké číslo vzniklé maximální možnou obsaditelností v souvislosti s COVIDEM a plné využití této kapacity?

Pavel

Super PR pro Qantas👍

Roman

Sice úžasné, ale sedět 17 hodin v letadle už beru spíš jako rafinovaný způsob mučení 🙂

Rudolf 33

V poloprázdném letadle? To spíše vlak Moskva- Chabarovsk (7 dní).

Jan

V takovém vlaku můžete normálně spát, ležet jen tak, projít se ve vagóně, protáhnout se ve stanicích, tam bývá dost času i na jídlo. I v autobuse bývají zastávky. Za to v letadle toho moc dělat nejde, nejdál se projdete do malinké toalety.

O.K.

Ale sedm dní je sedm dní.

Ivan

Když dali lidi i do businessu, tak měl každý trojku pro sebe, to se to pak hezky spí :-).

Roman

To jako jo. Tento „luxus“ jsem si užil jen jednou na trati mezi JFK a LHR s BA. Vcelku jsem se i vyspal. Nejdelší let jsem mel DXB SYD nějakých 13 a půl hodiny a to už jsem upřímně kousal nudou opěradlo přede mnou. 17 si raději ani nechci představit.

TomášM

Letěl jsem HAV-CCS-ISL. 16,5 hodiny. Sice dvě hodiny na zemi v CCS, ale uklízely letadlo, takže člověk stejně musel sedět.
Po této zkušenosti doufám, že tak dlouhý let už nezažiji. Pro lidi jako já, kteří nemohou v letadle spát je to utrpení.

Aleš

Záleží na kvalitě cateringu :-))) A děti to zvládají v pohodě.

Ibragim z Bastru

Letěl jsem LAX-SYD a měl pro sebe trojsedačku téměř úplně vzadu. Nebylo to špatné – spát, najíst, spát, najíst, spát a už jsme přistávali….