148 kilometrů pod dráty. V Dánsku začala elektrizace hlavní trati na Jutském poloostrově
Práce probíhají hlavně v noci, aby co nejméně narušily provoz.
Dánsko začalo dohánět velký skluz v elektrizaci svých tratí. Na přelomu roku zahájilo elektrizaci celkem 148 kilometrů mezi městy Aarhus a Aarlborg včetně prodloužení na letiště.
O začátků prací informoval dánský správce železniční infrastruktury Banedanmark. Dánsko už dříve ohlásilo plán postupně kvůli dekarbonizaci elektrizovat větší část tratí v zemi. Souvisí s tím i velké nákupy nových elektrických vlaků, které v posledních letech objednaly dánské dráhy DSB. Na neelektrizované úseky pak chce nasadit akutrolejové jednotky (BEMU).
Banedanmark aktuálně staví v úsecích Brabrand – Langå a mezi Skalborgem a letištěm Aalborg. Hotovo by mělo být do podzimu letošního roku.
Trať je dvoukolejná, práce probíhají tak, aby byl provoz omezen na jednu a vlaky mohly dál jezdit. „Trať využívá každý den hodně dojíždějících, a proto je pro Banedanmark důležité co nejméně narušovat provoz vlaků. Z tohoto důvodu jsme upřednostnili, aby práce probíhaly ve večerních a nočních hodinách,“ říká mluvčí společnosti Jette Aagaardová. Součástí elektrizace jsou i úpravy tratě, zejména pak mostů.
Dánsko má z 2633 kilometrů tratí elektrifikovanou necelou tisícovku kilometrů.