148 kilometrů pod dráty. V Dánsku začala elektrizace hlavní trati na Jutském poloostrově
Železniční stanice Aarlborg. Foto: Banedanmark![Železniční stanice Aarlborg. Foto: Banedanmark](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2025/01/EP7-Aalborg-St.jpg)
![Železniční stanice Aarlborg. Foto: Banedanmark](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2025/01/EP7-Aalborg-St.jpg)
Práce probíhají hlavně v noci, aby co nejméně narušily provoz.
Práce probíhají hlavně v noci, aby co nejméně narušily provoz.
Příkrý kontrast s DSŽ, která naopak ohledy na cestující a přepravce vůbec nebere. Hlavní pro ni je stavět, stavět a zase jen stavět.
Prostá elektrizace?
Ten základ ovšem není klikatá pomalá jednokolejka.
Jediná neelektrifikovaná trať na evropském kontinentě s povolenou rychlostí 200 km/h.
Chtěl jsem vaše odvážné tvrzení vyvracet příkladem z Británie, ale pak jsem si všiml, že jste použil nenápadné omezující slůvko „kontinentě“. Nicméně i tak nemám podobná vyjádření rád, svádí to k přesvědčení, že jde o něco výjimečného, přitom další příklady by se našly v minulosti, nebo za tím průlivem.
V první části článku máte v názvu „Aalborg“ navíc „r“.
K ostatnímu – a to už mezitím aspoň elektrizovali trať do Esbjergu (což taky nebylo „odedávna“). A i ta tranzitní páteřní trať byla elektrizována až při výstavbě mostů/tunelů mezi dánskými ostrovy, resp. od Kodaně k Malmö. Ještě před cca 30 lety byla v Dánsku elektrizovaná jen kodaňská příměstská železnice (a to netypickou voltáží 750 V ss).
Taky tu do organizace práce Daňové nemají nejlepší: minulý rok jsem tam jel a probíhala zrovna několikatýdenní výluka s NAD… Mohli ten čas využít a postavit část trakčního vedení, pátky, stožáry
Postavili…
Stačí si proklikat tohle video: https://youtu.be/GJMTsdXmwqI?si=mXltJSk9H_6dV-xD