148 kilometrů pod dráty. V Dánsku začala elektrizace hlavní trati na Jutském poloostrově

Železniční stanice Aarlborg. Foto: BanedanmarkŽelezniční stanice Aarlborg. Foto: Banedanmark

Práce probíhají hlavně v noci, aby co nejméně narušily provoz.

Odebírat
Upozornit na
guest
9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
lokodepo

Příkrý kontrast s DSŽ, která naopak ohledy na cestující a přepravce vůbec nebere. Hlavní pro ni je stavět, stavět a zase jen stavět.

Náhodný Kolemjdoucí

Prostá elektrizace?

Kubrt

Ten základ ovšem není klikatá pomalá jednokolejka.

Os5600

Jediná neelektrifikovaná trať na evropském kontinentě s povolenou rychlostí 200 km/h.

libcha

Chtěl jsem vaše odvážné tvrzení vyvracet příkladem z Británie, ale pak jsem si všiml, že jste použil nenápadné omezující slůvko „kontinentě“. Nicméně i tak nemám podobná vyjádření rád, svádí to k přesvědčení, že jde o něco výjimečného, přitom další příklady by se našly v minulosti, nebo za tím průlivem.

xyz

V první části článku máte v názvu „Aalborg“ navíc „r“.

K ostatnímu – a to už mezitím aspoň elektrizovali trať do Esbjergu (což taky nebylo „odedávna“). A i ta tranzitní páteřní trať byla elektrizována až při výstavbě mostů/tunelů mezi dánskými ostrovy, resp. od Kodaně k Malmö. Ještě před cca 30 lety byla v Dánsku elektrizovaná jen kodaňská příměstská železnice (a to netypickou voltáží 750 V ss).

thomas.horky

Taky tu do organizace práce Daňové nemají nejlepší: minulý rok jsem tam jel a probíhala zrovna několikatýdenní výluka s NAD… Mohli ten čas využít a postavit část trakčního vedení, pátky, stožáry

VRTjecesta

Postavili…

VRTjecesta

Stačí si proklikat tohle video: https://youtu.be/GJMTsdXmwqI?si=mXltJSk9H_6dV-xD