Desítky let čekání jsou u konce. ŘSD otevírá obchvat Olbramovic na I/3
Obchvat Olbramovic na I/3. Pramen: ŘSD
Poslední obcí na trase silnice I/3, jejímž centrem projíždí neúnosná tranzitní doprava, je po dnešku Miličín.
Poslední obcí na trase silnice I/3, jejímž centrem projíždí neúnosná tranzitní doprava, je po dnešku Miličín.
Přes 30let čekání na obchvat obce, tak to je obdivuhodný výkon.:( Tak ať všem slouží déle než nám v HK D11 kt z preventivních důvodů opravují a to jí nedávno kolaudovali!!!
S co pripojovaci pruh od Sedlčan v obou směrech?
Tohleto me taky napadlo. Uz kolikrat jsem videl, ze spousta ridicu bere stopku pri vyjezdu od sedlcan na budejovice jako jenom ze smeru od prahy a nedochazi jimze je muze smest nekdo, kdo jede od budejovic a predjizdi. Nechapu, co je za problem tam udelat dva aspon 30 m pripojovaci pruhy v obou smerech…
jojo, ani tam neni zakaz predjizdeni v prime. tyhle komunisticke krizovatky jsou ostuda a jeste vetsi ostuda je, ze je nikdo nema ambice polidstit. totez exit votice.
misto neni nikde problem…
Výborná věc je také zmizení nebezpečného esíčka, z toho mám opravdu upřímnou radost. Těch nebezpečných situací, co tam člověk za ty roky zažil….
Politici se jeli podivat na Ptačí hnizdo, které je na severním konci této stavby.
Ano, to ptačí hnízdo, jehož majitel v zájmu této stavby dost dlouhou dobu stavbu obchvatu blokoval.
Každý hájí své zájmy. Stejně jako třeba autobazar, který je na druhém konci obce, který, pokud se nepletu, to blokoval déle.
Zlepšení to tak nějak je to ano , ale skutečný problém vyřeší až D3. No zatím ale máme po letitých tahanicích zastabilizovanou trasu a pár geo průzkumu. Co se vleče neuteče.
Tak ještě Miličín a pár křižovatek (hlavně u BN), a na středočeskou D3 možno klidně zapomenout.
naštěsí D3 je již schválena a potvrzena (02 -2022). – “ Středočeská část dálnice D3 povede Posázavím, rozhodl Nejvyšší správní soud. Ukončil tak dlouhodobý spor o trasu“ …..
Což nic nemění na tom, že po zkapacitnění I/3 a I/20, dostavbě D4 a naopak vzhledem k nepostavení Vestecké radiály je ta D3 prostě navíc. V jižních Čechách je to právě ona, která tvoří obchvaty měst na Táborsku, jižně od Veselí řekněme je to součet i se směrem Brno (dále po I/19), na České Sibiři nutná fakt není.
Jo něco jiného by byl třeba úsek Praha – Jílové (či tak podobně), proti tomu nic.
A co by resil usek praha – jilove?
prosim vas vy se opravdu mate ambice zivit se do duchodu jako expert a konzultant v oblasti dopravy?
nektere vase vyroky jsou na urovni zastydleho sotouse, to by se vam mohlo vymstit.
Tak to je skutecne aspirant na blabol roku. Pretizenou I/3 napojenou na pretizenou D1 pred Prahou par predelanych krizovatek a obchvat Milicina nevylepsi. Ta bude i nadale kolabovat sest dni v tydnu. Jedine skutecne reseni je D3 v StC kraji. Bude to jeste trvat ale dockame se.
Ministr Kupka nechyběl. Ano, je ti min.dopravy. Proč tam byl ihned po nemoci premiér netuším. Zajímavé jsou (ne)rozjeté projekty ve Střed.kraji, kde pan Kupka nerozjel jediný projekt během svého působení, ani jeho následníci.
Rozjet projekt trvá 10 let, Kupka je ministr sotva 10 měsíců.
Já ale píšu o jeho působení na Kraji.
A ministři dopravy předchozích vlád někdy někde chyběli? Nechyběli! Ale proč si nekopnout, když to není zrovna Váš oblíbenec, že.
Pointa? Dyť mu to nevyčítám. Spíš jsem tam nepochopil premiéra.
Škoda, že se při podobných akcích nenechá vždy napojení původní silnice aspoň v tom směru, kde to nevyžaduje křížení protisměru ve směru od Prahy to tak je, ale od Votic to budou mít zejména obyvatelé Městečka celkem slušnou oklikou. Přitom pahýly původních komunikací vedou až k té nově zbudované přeložce.
Ani ty tam nemusí zůstat navěky – podívej se třeba na stopu bývalé I/10: https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&rm=95ubWx-mgs5h05IC&x=15.0858742&y=50.5822952&z=15
Tak to zrovna není dobrý příklad II/610 měla vést tudy a ne středem Příšovic a Přepeří, protože se jedná o komunikaci, která se používá ve chvíli kdy je dálnice z nějakého důvodu uzavřeno, nebo vozidly bez dálniční známky. U obyčejného obchvatu je pravda, že není důvod, aby v krajině zůstával nevyužitý, resp. minimálně využívaný asfaltový pás.
Slavil bych kdyby tam byly rovnou čtyři pruhy ale takhle je to jen zlepšení hrůzy ale hrůza zůstává
To by byla výhledově zbytečná investice.
To by byla úplně zbytečná investice, i bez D3.
Hlavně že píšou kapacitní komunikace, ale pořád jen 2 pruhy
Kvůli 3km silnice účast premiéra a ministra, kteří navíc na té stavbě nemají žádný podíl? Jediná jejich „zásluha“ je, že tu stavbu nestihli odsunout o dalších x let…
Chtělo by to spíše seznam letos zahájených obchvatů na silnicích I.třídy…
Každý politik se rád ukáže na otevření. Babiš s Havlíčkem se chlubili „novou“ D1 a to mohli tak akorát za tříleté zpoždění.
Kdo tam teda měl přijít, Havlíček?
Jinak tu přípravu obchvatů na silnicích 1. třídy současný ministr zadat nestihl, kde se dnes zahajuje stavba, to bylo v přípravě kolikrát už za Bárty. Se podívejte na data posudků EIA. Teda pokud by vůbec měl ministr v agendě podávání posudků EIA a dalších, což je věc druhá.
Letos je to ohledně zahájených obchvatů na silnicích I. třídy zrovna bohatá nadílka, začalo se stavět několik dost zásadních staveb, na které se čekalo i přes dvacet let, např. Nová Paka, Jaroměř, Svitavy nebo Žiželice. Do konce roku to pak bude třeba ještě severovýchodní obchvat Pardubic, Mošnov nebo Lišov – Vranín. Stačí se podívat na stránky ŘSD a nemusíte ze sebe dělat blba: https://www.rsd.cz/mapa-staveb#/stavby?komunikace=silnice&filters%5B%5D=StavbyBudeZahajeno2022&filters%5B%5D=StavbyPriprava2022&page=0
a kdo tam mel prijit? lubomir strougal?
‚Ritualni tance politiku‘ je na novy zdejsi tag :))
Zkušeně p. Honza Šindelář 😀
Jestli to není rituální novinářské kopnutí
Krása, jen se ještě zhorší situace na těch nesmyslných, nově vybudovaných, kruhových objezdech u Benešova.
Žel , za neschopnost českých řidičů využívat výhody kruhového objezdu ten kruhak nemůže , cest všem těm kdo dokážou projet plynule.
Protože jezdí čím dál víc nemehel, co odmítaj vjet na kruháč, pokud je obsazen jiným vozidlem.
Ty kruháky u Benešova jsou něco tak nepřehledného! To se jen tak nevidí.
Prosímvás, tak nás pomýlené poučte, jak se projíždí kruháč plynule, tedy tak, aby nedošlo ke značnému snížení rychlosti a nepříjemným bočním zrychlením.
Pokračujete-li rovně: na maximum využít šíři pruhu a myšlenou trojici zatáček tak říznout s minimálním zatáčením, ideálně při tom ohrozit co nejvíc účastníků provozu 😀
(odkoukáno z provozu)
Při „odbočování vlevo“ pak zkratkou protisměrně. Viděno v Žilině na vlastní oči před mnoha léty. Nestačil jsem se divit a to jsem byl spolujezdcem, takže jsem na divění měl celou mysl.
Ze vas ten kruhac donuti citelne snizit rychlost neni IMO chyba, ale zadana vlastnost vzhledem k tomu, jak vypada ten kus kolem Benesova mezi nimi, kde se, z casti urovnove, napojuji jine silnice v ostrych uhlech. Jasne, pro ten hlavni smer by to bez tech kruhacu bylo pohodlnejsi. Ale za cenu vyrazne horsi bezpecnosti pro ty, kdo se tam pripojujou, odpojujou nebo ten hlavni smer jen krizi.
Samozrejme tím nemyslím ohrožovat , ale pokud umíme přejíždět z pruhu do pruhu plynule , pokud umíme se zařadit do průběžného pruhu z pripojovaciho , nebo bychom uměli zipovat tak umíme i jezdit kruhácem . A v čím nižší rychlosti to je ( a zároveň je zde mezera pro auto ) tím pohodlněji se to děje . Měl jsem nehodu kdy pan přede mnou žel na sněhu zastavil před kruhacem ačkoliv žádné auto na nem nebylo , pouze se k němu blizilo! Asi tak deset metru před vjezdem na kruhac bylo ! Holt uvažoval jsem , ze pan pojede ,… Číst vice »
No, k vychytaným anglickým kruhákům mají ty české ještě hodně daleko…
Budovat kruháče na silnicích první třídy je prasárna, s tím nic nenaděláte.
To není neschopností Českých řidičů, ale nad určitý počet vozidel za hodinu jsou kruhové křižovatky horší než světelné s odbočovacímy pruhy. A to je i případ těch u Benešova či v ranní a odpolední spičce problém kruhové křižovatky na Okružní v Českých Budějovicích.
To jo. Myslím že v tomhle smyslu je pozitivní že ŘSD navrhuje u Globusu v ČB zrušení kruháče a předělání na světla až vznikne severní spojka.
Kruhák na silnici I. třídy žádné výhody nemá pokud není v obci, kde se jezdí 50. Na dálkové silnice kruháky vůbec nepatří.
a ty benesovske v obci nejsou?
jakoze kdyz tam ty auta dojedou o dve minuty driv, tak tim nejak situaci zhorsi?
indukce!!!
Římané ty silnice stavět neměli…
Situace na OK v Benešově se stopro zhorší, protože špuntem byl právě průjezd Olbramovicemi, kdy kolony sahaly klidně i na Oldřichovec a z Olbramovic vyjelo méně aut (takový filtr). Podobná situace byla před 20 lety v Táboře. Než se vystavěl 4 pruh přes Tábor, největší kolony se tvořily průjezdem, po výstavbě se kolony přesunuly do Plané nad Lužnicí.
a jste si jisty, ze „turbo“ okruzni krizovatka je stejne velky spunt jako kilometr dlouha obec s padesatkou, prechody pro chodce, odbocovanim vlevo a podobnym bordelem?
Co to je za blbost? Pocet aut bude stejny. Jen dojedou rychleji.
Nebude stejný počet aut 🙂
Zato taková redukce, svedení dopravy na silnici 1. třídy do jednoho pruhu a střídavá jízda řízená semaforem, nebo výlka na železnici a jízda po jedné koleji, to je tak skvělá věc, že se na to každý těší jak na vánoční stromeček. Ještě by jim mohli ucpat kanál.
Kruhace v benesove maji jedinej ukol, aby se ridic citil jako verstappen kdyz trefi spravnej pruh a predjede 1-2 auta !!
jo, vždy z toho mám radost.