1175 kilometrů na jedno naplnění. Alstom otestoval, kolik může ujet vodíkový iLint

Jednotka Alstom Coradia iLint v Praze. Autor: Zdopravy.cz/Ondřej KubalaJednotka Alstom Coradia iLint v Praze. Autor: Zdopravy.cz/Ondřej Kubala

Jízdou vytvořil Alstom rekord v délce dojezdu na jedno naplnění.

13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ondřej

Kolik vodíku tedy spotřeboval? Víme?

Phate

Myslím že vetší drama by bylo soupravu v pátek odstavit a v pondělí měřit kolik vodíku ještě zůstalo v nádržích 🙂

K.S.

Záleží na tom jakou technologii to používá, jestli je tam vodík kapalný, nebo stlačený. Vodík sice uniká přes materiály, ale není to zase závratná rychlost. Zkuste se podívat třeba na to jak rychle uniká vodík z Toyoty Mirai.

Brzda dopravy

Zvolili špatný směr, kdyby jeli z hor k moři, tak skončí ve Skagenu…

Kubrt

Burghausen je dobrý cíl pro takový rekord, protože v tamní ropné rafinerii je jistě k dispozici spousta vodíku pro zpáteční cestu.

Jiří Kocurek

Jenže ten nebude ani trochu zelený.

Kubrt

Není čas, řešit detaily.

Vojtěch Suchan

To není ani ten v Bremervörde kde iLinty nahradily dieselové jednotky a kde je i tahle doma. Jezdí to tam na odpad z chemičky.

PetrD

Jakože pro tu chemičku je ten vodík odpad, čili musí platit nějaké firmě za to, aby ten vodik odebrala ? Asi ne co? Je to vedlejší produkt, který normálně prodává.

M19

Je to vedlejší produkt, který se zvětší části bez užitku spaluje. Stále není dostatečný odběr vůči produkci.

Kubrt

Nevím, jak konkrétně je realizováno spalování v předmětné továrně v Německu, ale vodík se dá výhodně spalovat ve směsi se zemním plynem ve stávajících plynových kotelnách. Je to „uznaná“ součást vodíkové ekonomiky. A energeticky efektivnější než palivový článek.

K.S.

Výhledově, dal by se už dnes, otázka spíš je jestli to za to stojí. Po letošním extempore s plynem bych se nedivil kdyby šlo moderní plynárenství celé do kytek. Stejně jako spotřeba plynu v Evropě, výhody zemního plynu v podstatě zanikly. Ano, něco se dá nahradit novou těžbou v Karpatech (ale to by musela být Ukrajina dost bezpečná na to aby tam mohly společnosti bez obav poslat lidi, východnější ložiska nemá do konce války cenu uvažovat), něco mohou zajistit plynárny a koksovny po dobudování příslušné technologie, ale velkou část plynu bude třeba dovážet po moři. A je otázka jestli v… Číst vice »

Ivo

On jaki žádný vodík není zelený, když se nad tím člověk důkladně zamyslí.