1100 kilometrů tratí řízených dálkově. Správa železnic letos zruší výpravčí na dalších třech úsecích
Čerstvě zahájená výluka mezi Ústí nad Orlicí a Letohradem přinese české železnici další změnu. Po téměř dvouměsíčním omezení provozu půjde
Čerstvě zahájená výluka mezi Ústí nad Orlicí a Letohradem přinese české železnici další změnu. Po téměř dvouměsíčním omezení provozu půjde o další trať, která bude řízena dálkově, konkrétně z Ústí nad Orlicí až do Lichkova.
Součástí výluky je i přepnutí celé tratě na dálkové řízení, provoz bude řízen z Centrálního dispečerského pracoviště v Praze. Jde o jeden ze tří úseků, který letos přejde pod takzvaný režim DOZ (Dálková obsluha zabezpečovacího zařízení). Aktuální mapa tratí řízených dálkově je ke stažení zde.
Podle mluvčí Správy železnic Nely Friebové dojde ještě letos k zapojení dálkového ovládání uzlu Plzeň, přerovští dispečeři pak převezmou řízení provozu úseku z Dětmarovic do Mostů u Jablunkova. „Po zapojení uvedených úseků v letošním roce bude v součtu z obou CDP dálkově řízeno již bezmála 1100 kilometrů tratí,“ uvedla Friebová. Přechod na dálkové řízení znamená zrušení většiny výpravčích ve stanicích, nahrazují je dispečeři z centrálních dvou pracovišť v Praze a Přerově.
V Letohradě je od dnešního dne přerušen veškerý provoz, místo vlaku jezdí autobusy. Správa železnic modernizuje tuto stanici od loňského března, stavební práce míří pomalu do finále. Kompletně hotovo bude ve druhé polovině letošního července.
Výluka je naplánována na 52 dní, během kterých proběhne rozhodující část zbývajících stavebních prací. Půjde zejména o úpravy kolejových rozvětvení na obou koncích stanice, dále dokončení podchodu a kompletní výměnu trolejového vedení.
Během této výluky bude přerušený provoz na všech třech tratích vedoucích z Letohradu. Následovat bude další dvouměsíční období, kdy se vymění koleje za ostrovním nástupištěm určené pro nákladní dopravu a odstavování souprav. „Během těchto prací ale bude nádraží v hlavních kolejích zcela průjezdné, krátkodobé výluky budou nutné v podstatě jen při zapojování opravených kolejí do výhybek,“ řekl ředitel Stavební správy východ Správy železnic Miroslav Bocák. V této fázi se také dokončí výstavba podchodu pod celým kolejištěm a u jeho ústí na opačné straně, než je výpravní budova, vzniknou nová parkovací místa pro cestující.
Rekonstrukce celé stanice vyjde na 1,005 miliardy korun, zakázku získala Společnost Rekonstrukce žst. Letohrad, jejími společníky jsou firmy Chládek a Tintěra Pardubice a Elektrizace železnic Praha.