1100 kilometrů tratí řízených dálkově. Správa železnic letos zruší výpravčí na dalších třech úsecích
Rekonstrukce železniční stanice Letohrad. Foto: Správa železnic
Čerstvě zahájená výluka mezi Ústí nad Orlicí a Letohradem přinese české železnici další změnu. Po téměř dvouměsíčním omezení provozu půjde
Dálkové řízení dlouhých traťových úseků jistě přispívá k plynulosti provozu, ale dálkové řízení velkých uzlů jako je Olomouc,Ostrava,Plzeň,atd……… kde se posunuje na několika místech současně,kde se pracuje v kolejišti na několika místech současně…..je naprostý nesmysl protože každý posun i každá četa v kolejišti se potřebuje domlouvat s dispečerem který sedí i sto kiláků daleko a vše současně nestíhá a což teprve když začne třeba sněžit a nejde mu přestavit výhybka ve stanici kde nikdo není.
Kam ad zlodejska Babisova Vláďa zajde
Přepnula se Břeclav a Petrovice u K., kolik lidí se ušetřilo, když pohraniční stanice jsou stejně obsazeny. Někdo znalejší třeba vysvětlí. Dojíždět z oblasti Třinecka a Jablunkovska do Přerova, to už asi nebude žádný med..
Kdy už pochopíte, že nikdo nikam nedojíždí?
Nedojíždí jo? A ti Dispečeři v Přerově mají jako teleport, nebo jak? Kolegové, kteří dělají v Těšíně a dojíždí např. z Frýdlantu, nebo od Mostů u Jablunkova, tak už říkali, že to bude zajímavé dojíždění do Přerova. Většina Vyprávčích v aktuálně obsazených stanicích na trati 320, budou potom dojíždět do Přerova.
Tak nějak jsem to myslel
Možná tady, protože je to koridor a chtějí dělat zajímavější práci a naopak v CDP Přerov potřebují lidi znalé místních postupů. Ale nikdy to nebude 1:1, bo to by mohli zůstat v tom Těšíně sedět a efektivita stojící za DOZ by jaksi nefungovala…
Břeclav řídí výhradně bývalí břeclavští výpravčí. Nejbližší dojíždí cca 50km, nejvzdálenější asi 140km.
dojíždet 140 km do práce je tedy pěknej nesmysl…
Proč znám fíry i výpravčí, co dojíždí z Olomouce do Prahy.
Co prosim? Rovnez zminovany sal Detmarovice – Mosty bude zpocatku obsazen vyhradne vypravcimi, kteri na useku pracuji i dnes.
Obsazeny jsou kým? Tipuju, že maximálně venkovním výpravčím a staničním dozorcem. Většina výpravčích a dozorčích jak z BV, tak PuK přešli do Přerova (je to poznat minimálně podle hlasů v telefonu). Z dozorčích provozu v BV navíc udělali Provozní dispečery. V Břeclavi pokud vím sedí jen výpravčí (dispečer), který má na starosti DOZ směrem na Hrušovany.
Super. Ještě by mohli strhnout elektrické vedení z Ústí do Lichkova.
Je nevzhledné a stejně je tam k ničemu!
Tu trasu využívá nákladní doprava do Polska a mají se touto tratí vést dálkové vlaky do Vratislavi, proč tedy strhávat trakční vedení?
Jaká nákladní doprava? Kde by se tam vzala?
Ona se tam nevzala, ale na základě příběhu o nákladní dopravě byla udělena dotace na modernizaci a elektrizaci. Pan Krocan je jen smutný, že tam jezdí špatný dopravce s motorovou jednotkou, což je na oběh vozidel efektivnější a k zákazníkům přátelštější než přestup v Lichkově.
No ono jde spíš o to, že dráhy tam musely jezdit v elektrické trakci, kdežto soukromníkovi nechali volnou ruku, aby teda vyjel.
Tak to jsem měl asi halucinace, když jsem z Ústí do Králíků jel začátkem listopadu regionovou.
Neříkám, že 100% výkonů byl v elektrické trakci, ale převážná většina ano, proto také byly přestupy v Lichkově, za což je teďka soukromníček chválen, že díky němu nejsou.
Kdyby Pardubický kraj byl co k čemu tak prosadí drátizaci až do Králík (viz Ústecký kraj a Litvínov) a mohly tam ČD i soukromník jezdit elektricky, zbytek 810 (přestup v Králíkách lidi už moc neotráví)
A to vás učili na nějakém speciálním modrogumním školení?
Na této trasae občas jedu a náklad jde vidět. Jasně není vytížena jako hlavní pater (je to jednokolejka) ale vidět prostě jde.
Souhlas, LE asi nasazovat elektriku neplánuje ani v budoucnu, dráty tam jsou zcela zbytečně (pro ty 3 páry týdně z Prahy do Wroclawi fakt smysl nemají). Lepší strhnout troleje, než jezdit zcela nesmyslně s motorákem pod dráty.
Dráty tam zbytečné nejsou. Denně zde projede z Polska několik nákladů. Nevím jak jste přišel na to že LE tam jezdí 3x týdně s elektrikou. Jezdí se tam každý den…Ještě loni tu jezdili převážně Reginy a 810. Už jste se někdy někdo zabýval myšlenkou jak se vyrábí ta „ekologická“ elektrika? Mrkněte na Chvaletice a pod. Myšlenka ježdění na el. je krásná, ale zatím nikdo neřekl jak ji vyrábět, aby to bylo ekologické a zároveň dostatečně efektivní
Vadí Vám, že se jezdí s motoráky pod dráty? Máme řešení, strhněte ty dráty a bude po problému, jo to je fakt řešení jak noha.
Ano, vadí, proč by se tam mělo jezdit s motoráky, když je trať elektrifikovaná? Proč se elektrifikovala, když to bylo zbytečné? Proč se zbytečně plýtná již vyrobenou elektřinou, když se tady pouští doslova do prázdna? Na elektrifikovanou prostě trať patří elektrika. Samozřejmě, do určité míry se dají souběhy tolerovat, ale tohle už je 35 km, což je valná většina z celkové délky provozované tratě a to už rozhodně není v pořádku. Podobný nesmysl, jako kdyby motoráky z Hustopečí měly jezdit až do Brna (pokud by to tedy bylo dříve, než se začala tato trať elektrifikovat) nebo snad z Vlašimi do… Číst vice »
Ano, mě taky vadí, že se pálí zbytečně nafta, ale než bourat TV nebylo by lepší trvat na provozu v elektrické trakci?
Jasně, že by to bylo lepší, ale k tomu už, bohužel, nedojde.
Jak bohužel? Stačilo by, aby se to vydalo nařízením (tak jako v Německu chtějí zakázat vjezd autům nesplňující určitý stupeň EURO vjezd do měst), že pravidelný provoz musí být na elektrifikováných tratích v elektrické trakci, vyjma jízdy vlaku do/z depa, pracovních vlaků (OTV, TO, TÚDC, atd…) a mimořádných vlaků.
Jak to vypadá, „pouštět elektřinu do prázdna“ ! Na vaší škole musel být evidentně velmi špatný fyzikář.
Koróna, sršení, svody na izolátorech, Xl+Xc…..základy elektrikařiny na VN/VVN vedeních.
+na transformátorech jalový a činný výkon na pokrytí ztrát v železe.
Tak to by se mohli strhnout dráty z Roztok u Prahy přes Prahu Holešovice Prahu Libeň až do Prahy Hostivaře. Taky tam jezdí ten skopčák jak se to jmenuje Arríva s motorama pod drátama nebo severní Čechy taky tam jezdí motory pod drátama toho modrýho dopravce a žlutej tam jezdí s motorama taky pod drátama. Tak tam strhneme ty dráty taky ne. A ještě z Hradce Králové na Trutnov a Náchod. Přece není myslitelný, aby byli dráty tam kde jezdí motory. 🙂 🙂 🙂 Vážně, tyto názory nechápu čím více drátů tím lépe. Elektriku sice vyrobíme i v těch Chvaleticích,… Číst vice »
Je nesmysl vše stěhovat do dvou CDP Praha a Přerov. Výpravčí bydlící v Letohradu teď bude nucen dojíždět do Prahy aby mohl řídit ten svůj Letohrad. To pojede na denní směnu den předem a spát bude kde? Navíc pokud vím tak touto změnou ani nedojde k úspoře zaměstnanců tak jak se tvrdilo.
Výpravčí dostane jinou stanici v PO HK, a Letohrad bude řídit úplně někdo jiný.
Úspora lidí je naopak poměrně velká a záleží na počtu a složitosti pohybů v dané stanicí.
Toto je zajímavá otázka. Měl byste nějaká relevantní data?
Kolín (mimo) – Kralupy (mimo) původně ve směně 22 výpravčích dnes 8 traťových dispečerů a jeden záložní na CDP plus 6 pohotovostních výpravčích (z toho dva současně navíc pro Kolín) plus jeden výpravčí místní práce v Libni. Takže úspora 6 výpravčích ve směně, turnusová potřeba méně cca 25 lidí
Super.Návratnost při MOON uspořených lidi dnes tak 120 let( jo a operátorky jsou v tom rozboru kde?)A to se vyplatí při životnosti ZZ 30 let,že jo.Hlavně těm,co se jim říká Absolutně Žádná Domluva
Nezapomeňte na vyšší platy v Praze.
Dispečer je poměrně náročná a odpovědná práce, i v Přerově berou víc než 50 000 měsíčně.
(píšou to tady: https://www.szdc.cz/documents/50004227/84101901/20200212+CDP+Prerov+Tratovy+dispecer.pdf/a5c16e02-be5e-43ee-89fc-255cd230e223)
TS 12 + VO=🤣
Čísla od CDP jsou ale extrémně vytížené stanice. DOZem někde v Lochovicích, Pacově atd. se uspoří výpravčí a dva signalisti, zatímco je potřeba 0,1-0,2 úvazku dispečera.
Na výrazně lepší výsledek si můžete vsadit i u Letohradu – okamžiků, kdy se posunuje a výpravčí má plné ruce práce, tam bude relativně málo.
Ve směně, takže krát 4. Plus CDP dokážu ušetriť aj dosť THP okolo (preto ostatne vznikli).
Děkuji.
Možná se uspoří lidi v řízení provozu. Ale budou se muset nabrat lidi, kteří se budou starat o to zařízení. Nehledě na to, že taková reléovka vydržela klidně 50 let. A to nemluvím o elektromechanice… Ta by vydržela snad navěky. A stačil na údržbu jeden až dva zabezpečováci. Oproti tomu, tyhle pos*aný ESy jsou do deseti let v … (víte kde), takže se musí všechno vyhodit a postavit znovu… To je úspora? A efekt v podstatě žádnej…
Efekt je v tom, že fyzické řešení veškerých mimořádností trvá déle, tím se odradí uživatelé a bude s tím zase méně práce, aneb proč udržovat železnici, když můžeme mít více silnic (držících pohromadě vlastní vůlí). 🙂
Na trati 171 máte elektromechaniku dokonce i jako TZZ, obsluhují to nízké desítky lidí na tři směny. Uměl byste porovnat rychlost řešení mimořádností na trati 171 třeba s dálkově řízenou tratí 221?
Elektromechaniku i v nejjednodušších stanicích musel obsluhovat 1-3 lidi na 3 směny. Chcete říct, že elektronické stavědlo v každé stanici musí servisovat 1-3 lidi na 3 směny? To asi ne, že…
Co se týče životnosti, mohl byste uvést nějaké příklady, kde se muselo elektronické stavědlo „vyhodit a postavit znovu“? Bohumín asi nepište. 🙂
Po cca 40 letech (1968 – cca 2008) se „vyhodilo a postavilo znovu“ dálkové řízení tratě Plzeň – Cheb. Ale těch 40 let považuji za přiměřenou dobu.
To ale asi nebylo elektronické. 🙂 Nicméně na tu dobu pozoruhodný počin, divím se, že to ČSD nedaly i na další tratě…
České Budějovice – Horní Dvořiště… Třeba…
Něco s toho, co bylo instalováno při koridorizaci okolo roku 2000 se vyhodilo a nahradilo něčím jiným?
Když o tom nic nevíte, tak taky nerušte. To víte, o tom se moc psát nebude, že zabzař na DOZ dosloužilo a muselo se tedy kompletně překopat. Případ právě např. té trati ČB – HD… Ale o tom nemáte ani zdání… A jen pro neznalé, jako jste vy, elektronické zabzař se překopalo za novější elektronické zabzař… To je sranda, co? Trvalo to asi 3 měsíce a za plného provozu… Je mi vás líto.
Děkuju za soucit, ale možná by bylo lepší být namísto soucitu konkrétnější. Takže ESA nebo elektronická nadstavba na reléovku, která se do stanic na koňce dávala po roce 2000, najednou dosloužila (za jak dlouho? a všude?) a musela se nahradit?
A dá se tohle zevšeobecňovat? Prabába ESA byla někde ve Staré Boleslavi, tam to už vyhořelo? Co první koridor – Rudoltice, Svinov, Hranice, Třebovice, Svitavy… tam všude by to mělo být už v provozu okolo dvaceti let, všechno se už muselo vyměnit?
Jarku zrovna loni jsem tam byl St. Boleslav a naskytl se mne pohled oknem z ulice do místnosti zab. zař. no vábně to tam moc nevypadalo. Rozhodně se tam válelo hodně odešlých součástí a i vyřazených věcí. Jestli to je i jako sklad vyřazených a poškozených součástek nevím, ale poruchovost je zřejmě velká.
Kde furt berete 3 směny? Normálně se slouží 2 směny, denní a noční…
Co se spolehlivosti týče, tak je elektronechanika úplně na prd. Navíc často tam spousta věcí „blbne“, protože nejsou náhradní díly.
Na té 171 není neobvyklé končit záznamník poruch na JEDNOM pracovišti číslem přes 30 za JEDEN kalendářní rok.
Na Ese (JOPka) poruch nepočítáte za rok na prstech jedné ruky.
Jo, při bouřkách to bylo kolikrát krásně vidět Ústí nad Orlicí 3 bouřky za týden 3 fialové smrti, Česká Třebová ten samý týden 0 výpadků (releovka).
Jako, že ten systém běží na widlích – windows? Usuzuji z zde napsaného termínu fialová smrt kterým je občas nesprávně označována modrá smrt OS Windows. Pokud ano tak potěš koště.
Fialová smrť naozaj nemá vôbec nič spoločné s operačným systémom. Štandard používaný pre zobrazovanie ovládacích prvkov na monitoroch ZZ predpisuje pre prvky, ktoré sa z dôvodu poruchy zariadenia vôbec nedajú ovládať, fialovú farbu. A keď zariadenie vypadne celé, tak je celé koľajisko vykreslené fialovou farbou. Od toho fialová smrť.
Doufám, že v Letohradu zůstane alespoň pohotovostní výpravčí. I když lepší by bylo, aby Letohrad byl řízen místně, a jen trať dálkově. Domlouvat si posun s CDP je opravdu výhra, kvůli všemu mu furt volat přes GSMR. Doufám, že Pardubice zůstanou po rekonstrukci řízeny místně.
Pardubice a Česká Třebová budou po rekonstrukci ve stejné pozici jako Kolín. Řízeny z CDP…
Řídit dálkově Pardubice je blbost a Třebová to je blbost na entou, vzhledem k velikosti.
A k čemu ta „velikost“ Třebové asi tak je?
Pravda, v současné době je nákladní doprava trochu v útlumu, ale nevěřím, že tomu tak bude na vždy a i rozdělení vjezd – střed – odjezd v nákladu, je geniální.
Ono je to naopak, čím väčšia stanica, tým menší zmysel má miestne ovládanie. Aký je napr. v ČT-osobnom rozdiel, či to tam ovláda niekto z 019 alebo z CDP? Veď už ani z 019 tam ten človek poriadne nevidí.
Pardubice nebudou řízeny z CDP, mám to od lidí co v té stanici pracují na panelech. O stejném převedení z CDP na mímstní se uvažuje i o podobných stanicích (např v Olomouci)
Tak snad to bude pravda. Protože jinak bude velice fajn volat na CDP, že z 11 potřebuju do veřejnejch a on mi řekne, zavolej za 10 minut teď mám moc práce.
Klid, dáš si cigáro a napíšeš 10 min zpoždění protože SŽ nechce postavit trasu. 😉
A jaký je rozdíl v tom, jestli se volá telefonem, nebo vysílačkou na panel v Pardubicích, nebo na CDP ? Nebo v těch Pardubicích si běháte osobně do 1. patra si ten posun vyjednat ústně přímo „z očí do očí“ ?
V tom, že v Pardubicích volám přes simplex, což je v případě posunu daleko lepší, než furt volat na GSMR, protože buď výpravčí nechce dát simplex a nebo prostě v dané stanici nefunguje.
Protože simplex už je archaismus a zaplať pánbůh, že už nebude. Stačí jeden kanál na všechno a neuslyším tam dalších 10 posunů v okruhu 50 km.
Zavolám výpravčímu a domluvím se. A ne se 50x přelaďovat z kanálu na kanál.
A to že by mi na CDP řekli, neotravuj, nemám čas, se mi za celé 3 roky nestalo.
No, mě se to stalo u CDP Praha za poslední rok snad 5 krát, že mi řekl, zavolej za 10 minuty, teď nemám čas. Zajímavé, že v Pardubicích, jsem se nesetkal s tím, že bych na kanálu s panelem slyšel dalších 10 stanic. To už je horší nedodržení klidu od ostatních fírů, já domluvím, čekám odpověď, a do toho se začne cpát někdo jiný.Jistě, když potřebuješ do depa, tak snad to ještě jde, ale když potřebuješ projezdit všechny koleje ve stanici (třeba kvůli kontrole TV), tak už je opravdu zlatý simplex. A celkově, nemusím hledat číslo v seznamu, nebo někde… Číst vice »
Ale funguje a výpravci ho rád dá. Neb i pro něho to je jednoduší
No, znám stanice, kde s velikými obtížemi, někdy se domluvím, někdy nefunguje. A to samé výpravčí, už jsem se s pár z nich setkal, co mi ho odmítli dát.
Ten simplex se běžně dá použít ve větších stanicích. Krom sítě VOS jsou tam vždy nejméně další 3 – 4 frekvence. Například Ústí nad Orlicí, Choceň, Moravany, Přelouč, Řečany nad Labem, Kolín. A v těch Pardubicích bude taky.
No to ano, ale základem je furt GSMR, a už se mi stalo, že mi ten simplex odmítl dát (údajně nefungoval), ale třeba v Záboří zrovna dvakrát dobře nefunguje.
Záboří nejsou Pardubice.
Ale tvrdil jste mi, že simplex funguje a výpravčí ho rádi dávají. Ale pravda, v Záboří se asi tak často manipulace neprovádí.
A jaký je rozdíl v tom, jestli se volá telefonem, nebo vysílačkou na panel v Pardubicích, nebo na CDP ? Nebo v těch Pardubicích si běháte osobně do 1. patra si ten posun vyjednat ústně přímo „z očí do očí“ ?
To sice ne, ale ten výpravčí nemá na starost další 3 stanice, nebo mi chcete tvrdit, že je úplně stejné řídit takový uzel, jako Pardubice, nebo řídit 2 stanice plus takový uzel?
Taky ten, co bude ovládat Pardubice, tak nebude ovládat nic jiného.
A když je to tak jedno, tak proč to stěhování do Prahy? ESU mohou dát do Pardubic, zůstane tam hlavní + 1 na panelu a k tomu 2 hradla.
A co tam ten hlavní bude dělat ?
No, že by Pardubice zůstali řízený místně, stejně tam, tak i tak, zůstane minimálně pohotovostní výpravčí určitě a jednou za den bude řízení předáváno do Pardubic na hodinu, tak jako to je dnes.
Skeptici taky předpovídali katastrofu Kolínu, že po přepnutí na CDP zkolabuje. A dneska ho v pohodě o padají dva dispečeři místo dřívějších čtyř výpravčích. 😀😀😀
… ovládají …..
Fakt by to zvádl jeden? Já jenom,že Pardubky jsou taky uzel a mají ideální polohu na střídání(tedy jestli po modernizaci bude kde),bavím se o nákladce(jedno kdo)
Třeba vyplňování EDD zabere výpravčímu hodně času. A hlavní výpravčí v Pardubicích to má skoro jako hlavní náplň práce. A po přepojení na ESA a CDP mu tato povinnost odpadne. Jak jsem psal, v Kolíně po staru sloužili čtyři výpravčí teď to v pohodě zvládají dva.
A to vám povídal kdo ? V Pardubicích pomalu nemá kdo sloužit. Nebýt přesluhujících co už mají být v důchodu, tak je velký problém. Na CDP na řízení Pardubic bude stačit jeden člověk místo dnešních tří.
3 sedí v prvním patře + peronový výpravčí + 2 hradla. Nebo snad hradla zůstanou zachována?
Místo těch 3 v patře bude jeden na CDP
A hradla? Nebo ta zůstanou?
Vypravčíxy …kašlete na něj, evidentně netuší o způsobu řízení z CDP. Jak už bylo napsáno, Kolín byl proti místnímu po přechodu na CDP velké zlepšení. Snad jen občas váznou předávky mezi CDP a místním (informace). A jestli někdo předpokládá, že zrovna Pardubice bude mít nějaký úsekový, který bude řídit i další stanice, nevi o čem to je….
Jestli je výpravčí někde 1 – 2 km daleko , nebo 150 km v Praze je s ohledem ovládání stanice úplně jedno.
Dobře jsem obyčejný fíra, ale ono je stejné řídit jednu stanici nebo 3? Zvlášť, když v jedné do toho neustále probíhá posun? Navíc v Pardubicích, teď máte stavědla, takže ta odlehčují panelu, co se týče právě toho posunu. Pak si ještě k tomu zapomenou přepnout na GSMR vysílačku (když to na hodinu předává z Prahy do Pardubic) a člověk, jak blbec se snaží 10 minut dovolat a ono to nejde, za poslední rok 2 krát.
Proč pořád zmiňujete 3 stanice ? Nebo vám někdo řekl (a bylo to závazné), že úsekový, který bude řídit Pardubice bude řídit např. Přelouč nebo Kostěnice, Moravany ? Tyto stanice už své řízení z CDP mají. Nebo snad v Přerově řídí Svinov, Bohumín a Petrovice jeden dispečer ? Ne, každá stanice má svého. Raději si nejdřív zjistěte správné informace, nejen co vydala agentura JPP….
Ne neřekl, ale jelikož se to musí nutně přepojit do Prahy, tak jsem mylně předpokládal, že to bude řídit úsekový. Příště si lépe zjistím informace. Ale proč je potom tak nutné aby to bylo řízeno z Balabenky, když stejně bude mít svého výpravčího?
V čem je to o tolik lepší, že to musí řídit z Prahy, tak by v Pardubicích na panelu jich sedělo míň, plus 2 hradla?
Protože CDP mi dává smysl ve chvíli, kdy se řídí větší úsek naráz, ale v čem je tak super, řídit jednu stanici ze 100 km vzdáleného místa?
Přijeďte se na CDP podívat a pochopite.
Nákladní doprava k obsluze naší země se má přece zcela převést na silnice, ne? Po železnici už jedině tranzit…
A pak od vás uslyšíme nářky na přeplněné a rozbité silnice.
To máte odkud? (Opravdu by mne to zajímalo) Řeknu k tomu asi tolik, buď někdo přinese novou koncepci na železnici (eventuálně vodu, když jsme u toho), která odstraní největší problémy a překážky, nebo ano, opravdu budou firmy více a více používat silniční dopravu. Jenže pro začátek musí dojít i k tomu že se změní myšlení viz: www k-report net/presmerovani/?prispevek=4136071 www k-report net/presmerovani/?prispevek=3507297 www k-report net/presmerovani/?prispevek=3507582 Já, jako zákazník, chci aby má zásilka byla doručena v +- garantované a krátké době, ne aby si s tím hráli, od toho jsou vláčky v TTčku (a nebo H0, co podle toho co se… Číst vice »
To jdete na Františka se strašně složitými tématy, on je prosťáček a chtěl by šukafony, bumláčky a lokálky s panem výpravčím a pelargoniemi. Tohle je o moc velkým přemejšlení a dneska má šábes…
Lepší je locomotion.
co vim, bude tam jen staniční dozorce v dopravě.
pokladní a čekarna zustanou na stejným.
Kdyby tam měl zůstávat pohotovostní výpravčí, tak se tam nemusí dělat DOZ a může tam sedět ten nepohotovostní, ne?
A ti výpravčí budou dělat co? A jak budou zajištěny služby pro cestující? Bude tam vytopená čekárna, pokladna, někdo, kdo poskytne informace, bude moci u něj podat zavazadlo atd.:
SŽ není ČSSZ.
Co má Správa železnic společného se svazem zahrádkářů_
Svaz zahrádkářů je ČSZ.
Svaz zahrádkářů je ČZS, když už.
A SŽ je co? Název zní „Správa železnic“. A starost o cestující byla vždy doménou železnice. Jenže to vy, pohůnci gumokol neznáte…
Nejen o cestující, i o přepravce. Ale trvá snaha vše dále převádět na silnice, tak co bychom chtěli. Autobusy mají také nejvýše studený přístřešek, jen v uzlech je občas i nějaká čekárna, výjimečně záchody a stánek s občerstvením.
Jo a stále rostoucí počty cestujících na železnici jsou statistická chyba, protože železnice o své zákazníky nepečuje a šecko jde na silnice.
Po dvaceti letech u dráhy už člověk ani nemá režijku do jedničky, nemůže si zadarmo podat kufr a v některých posraných krajích už ani na režijku nejede zadarmo. Jde od fakt od desíti k pěti…
Tak tohle už stejně dost dlouho výpravčí nedělali, což byla a je samozřejmě chyba. A ve velké části stanic už se žádné služby pro cestující nenabízí, leckde už desítky let chybí čekárny, úschovny zavazadel. Obecně služby železnic sice nabízí vyšší komfort cestování přímo ve vlacích, naopak ale úroveň služeb pro cestující ve stanicích poklesla téměř na nulu. Není to ale jen problém vlaků, totéž potkalo cestující v autobusové dopravě.
A je to problém při zkrácení intervalů omezit čekárnu?
To rozhodně. Nebo snad žijete v bludu, že vlaky jezdí bez zpoždění? Že třeba člověk někde nečeká i několik hodin?
Prozradím malé tajemství – čekárny na autobusových i vlakových nádražích jsou a vždy budou potřebné.
Tak vytápěný prostor k přečkání 15 minut se asi hodí, ale několik hodin jste viděl čekat koho kde?
Třeba sám sebe několikrát ročně. Ono stačí jezdit vlakem, pak máte zkušenosti.
Výpravčí budou dělat výpravčí někde jinde, chybí jich desítky…
https://www.szdc.cz/kariera/volna-mista/nabidka-pracovnich-prilezitosti
Co se týče podávání zavazadel, evidentně potřebujete jen záminku k pruzení, protože jste za 15 let nezaregistroval tohle: https://www.zelpage.cz/zpravy/757
Kyšperk je celkem velká stanice, tam bych se o pokladnu a čekárnu nebál. Je tam i slušná nádražka, která doufám přežije rekonstrukci.
To není pružení. Přeprava zavazadel byla vždy velkým plusem železnice před autobusy. Proč se nevrátit k osvědčenému. Sám jsem to využíval a na cestu jsem si bral jen malé příruční zavazadlo.
Ok, tak zrovna u článku pojednávajícím o rekonstrukci stanice v Kyšperku, kde se zavazadla už šesnáctým rokem nepřijímají, otevřeme diskusi o podaných zavazadlech.
K „osvědčenému“ se nevrátíme proto, že není síly, která by při taktové dopravě zvládla ty zavazadla přemístnit při dnešních relativně ostrých přestupech a není cestujících, kteří by takovou logistiku dokázali zaplatit. Ostatně vy jste službu asi taky využíval na režijku zdarma, tak se pak nedivte, že se to neuživilo…
Ne, platil jsem za ni. Jestli to držitelé režijek měli zdrama, to mnevím.
Jistě, všichni hurá do Prahy. Už teď je s tím problém, ale my to budeme ještě přiživovat. 🙂
No můžete i do Přerova.
Podat kufr jako spoluzavadlo už nelze cca 15 let. Tato služba byla už dávno zrušena. 😀
Použijí slova klasika “ a výpravčí nebudou mít co žrát “ 😀
To mají za to, že kvůli železnici nemá už asi 150 let většina kočích co žrát
Nějak tomu dálkovému řízení nemohu přijít na chuť … asi nostalgie … dnes to v takové stanici vypadá následovně: – v zimě je mimořádně otevřená čekárna část dne – otevírá/zavírá najatá důchodkyně – zimní údržbu dělá externí firma, pokud ale sežene vůbec zaměstnance při smlouvě na dohodu 115Kč/hod. – přes jaro/léto/podzim je čekárna zavřená – výměny maže asi někdo kdo přijede odněkud .. zaměstnanec Správy železnic – údržba stanice je nahodilá .. až vyroste tráva tak ji možná stačíme posekat – odpadkové koše vynáší externí firma co přijede osobním vozem …. – když dispečer neotočí výměnu (nepodaří se ji zajistit… Číst vice »
Jo pokrok nezastavíš.Hlavně že je všechno levnější .Ale opravdu je? Nebo je důležitější mít řízení provozu pod jednou střechou,kdyby se chtělo stávkovat? Nebo ti co o tom rozhodli jsou vlastizrádci co nabízí snadný cíl pro naše nepřátele? Otázek je spousta,uspokojivé odpovědi jsem se nikdy nedočkal
Dočkal .Koukám že bezpečnost a obranyschopnost naší vlasti je většině lidí tady u zadní části těla.
Á, dneska je tu virtuální jamboree nějakého uzavřeného oddělení blázince.
Co má společného obranyschopnost s dálkovým řízením? Nepřítel vyřadí Balabenku a branci na bosenskou frontu nebudou moci odjet? Ani na ruskou nebo italskou?
To víte Jarku, člověk se celý život učí, já jsem taky dodnes netušil, že obranyschopnost vlasti visí na vypravčím v Letohradu.
Je to tak. Možná i na signalistech a paní pokladní. A teď se to celé naservíruje na stříbrném podnose nepříteli…
Ne, ale může záviset na funkčnosti železnice jako strategické infrastruktury
Skutečně ubohé.Kde nestačí rozum, nastupují osobní invektivy. Vy musíte být skutečný duševní invalida
CDP jsou objekty kritické infrastruktury státu.V době terorismu a dalších nebezpečí centralizace nahrává jakémukoli nepříteli.Pokud máte na tento fakt podobnou odpověď ,nechte raději zavřít do blázince sám sebe
Stejně tak „nahrává nepříteli“ závislost úplně všeho na elektřině vyráběné v 10 elektrárnách a distribuované v několika málo VVN rozvodnách. Nebo strategické zásoby paliva… Bohužel prakticky vždy jde decentralizace/diverzifikace užitečná v době války velmi ostře proti technologickým a ekonomickým požadavkům v době mírové.
Takže začněte svoj důchodcovskou hru na vojáčky někde jinde, Balabenka/Přerov budou na nějakém 30.-50. místě.
I když se vyřadí CDP tak vlaky budou jezdit dál. Sice trochu omezeně, ale budou. Je to pojištěné
Hahaha.Za týden jako v Bohumíně
No v Bohumíně vyhořela zabezpečovačka, takže by se tam nejezdilo, ani kdyby tam byli v pozoru tři výpravčí. Lokální obsluha je u většiny, ne-li všech DOZ stanic možná.
Fakt už se na to filozofování vyprdněte a jděte krmit holuby nebo na špacír…
Lokální obsluha ano to sice možná je, jenže koho tam dáte když nebudete mít koho? A na vojáky bych také už úplně nespoléhal, protože na rovinu nevím o tom, že by se u vojáků toto vyučovalo nebo aspoň školilo. A že Přerov zastoupí Balabenku a naopak. Když Vám někdo správě zmrší infrastrukturu podle trati a data se nedostanou ani k Přerovu a ani k Praze tak budete dělat co?
Pokud vím železniční vojsko už neexistuje.
Co to má společného?
Že dalkove řízení celé železnice z jednoho ( dvou) místa je velmi zranitelné.
Viz vyhořelé centrální stavědlo v Bohumíně, kdy byla na řadu týdnů ochromena železnice v půlce republiky…
U CDP stačí přerušit par sdělovacích kabelů ( ať už z důvodu MU, nebo jako záměrný útok ), nebo prolomit zabezpečení a hacknout počítače).
Železnice stále patří ke strategické infrastruktuře státu
Tak pokud má být CDP pro lepší bezpečnost a obranyschopnost tak právě centralizace je největším nepřítelem bezpečnosti a obranyschopnosti. Pokud by jsme se bavili o válce tak se můžeme bavit o válce software nebo železa. Takže stačí správně trefit pár optik podle trati a cdp je v pr… nebo stačí správně zaútočit na software a stroje cdp a je to taky v pr… Nádraží typu Pardubice, Třebová by dle mne měla být minimálně připravena k obsazení, aby přesně v situaci kdy bude potřeba zvýšená bezpečnost nebo obranyschopnost byla obsazena pro případ který jsem popsal a mohla si převzít řízení.
Vlak opravdu necouvá.
To „couvání“ jsem měl dát do uvozovek, i když z pohledu řadového cestujícího to tak bylo …. vlakvedoucí proběhl vlakem na konec vlaku a řídil „posun“ zpět.
ps: nejde mi o zachování výpravčích v malých stanicích .. ale o to aby byl ve stanici alespoň přes den člověk na úrovni vedoucího posunu, který by ve stanici prováděl práce které jsem výše uvedl a případně i jako informátor pro cestující
Couval teď už ne skoro každý spoj z Pardubic do Rosic směr Havlíčkův Brod jezdili tam béčka z brejlovcem v zadu posunovač z visilackou
Vlak necouval, vlak byl sunut
S posledním bodem naprosto souhlasím. Měl jsem možnost sloužit v Huštěnovicích a Napajedlích po přepnutá na CDP a obě stanci jsou naprosto zdevastované a prakticky vybydlené.
Zbývá jen demolice anebo stěhování strážníků… Vůbec nějak rádi vyrábíme v zemi vnitřní periferie na jedné straně a až neobyvatelně přehuštěná centra na straně druhé. Plus čím dál více subvencujeme neefektivní převážení všeho přes lán světa, aby pár vybraných velkovýrobců vydělalo.
Ono, kdyby nebyl panel obsluhy v Napajedlích, tak ta bude je definitivně zralá na demolici. V Huštěnovicích jsou v druhém patře byty.
ps: – jde o koridorovou stanici Drahotuše – vlastní cca 40-ti letá zkušenost … jsem z toho dost smutný … i když se koleje trošku narovnaly, je tam podchod k nástupišti … vlečka pro lom přemístěna … ale celkově jde o krok zpět … asi stárnu …
Omlouvám se za nesouvisející dotaz, ale jak velký je ten řád dní, ve kterém se mělo rozhodnout o železničním mostu pod Vyšehradem?
Jednou na Pragocentrizmus chcipnem.
A Moraváci budou chcípat na přerovocentrismus…?
Umístit CDP do Prahy je blbost. Mzdové náklady nejvyšší v celé ČR. Přerov je dúkaz, že to jde dát i do výrazně menšího města s nižšími náklady. Jenže státní firma náklady neřeší.
V Praze i v Přerově stejné mzdy. Holt tabulkové platy podobně jako státní zaměstnanci a moře dalších větších firem (např. banky, Fast foody)
Nikoli
V Praze je extra příplatek pro všechny platové třídy
Přerovcentrizmus, to si zapisuju.
Někdo tu má pragofóbii…. Běžte si léčit mindráky k psychologovi.
A kdo u nas Praglu pracuje? Samí Moravci. A pak kdyz ctu ty nářky na Prahu tak me to vzdy rozbije.
No, já to vidím z druhé strany. Přehuštěné rodné město, kam se cpou všichni, zatímco u nich se vše rozpadá. A ti, kdož se sem nacpali, káží namnoze své bývalé domovině, že bohaté centrum potřebuje ještě více peněz, a opájejí je pořizováním zbytečných nesmyslů do jejich kraje…
Počítá se s tím, že regionální tratě, které jsou řízeny dispečersky na některých nádražích přijdou také pod Prahu, Přerov nebo budou zůstávat, tam kde jsou?
Ohledně mapy i tratě Číčenice – Volary či Strakonice – Volary jsou řízeny z jednoho místa skrz dirigujícího dispečera.