11 roků a dost. Air France se rozloučily s A380 speciálním letem okolo Francie se zaměstnanci
Rozlučka Air France s letounem A380. Foto: Air France
Letecká společnost Air France naposledy vzlétla se svým Airbusem A380. Firma se dnes s letadly rozloučila symbolickým letem s vybranými
Moc pěkný video k tématu udělal Rosťa
https://youtu.be/jEDcxlnJZ5Q
To letadlo už bylo zastaralé ješte než vzlétlo první.
To bylo slávy, když tahle letadla začínala..
A380 bylo poplatné své době. Dnes už dvojmotoráky mají lepší efektivitu a samozřejmě návratnost investic i ochrany životního prostředí. Na jednu stranu je to smutné se loučit s dobytčáky typu A380, ale na druhou stranu to ukazuje, že pod velkým tlakem jsou přepravci a výrobci techniky sebereflexe.
Byl to skvělý pocit vidět Francouze, jak noblesně přeletěli pro ně nepřátelská USA během pandemie a obletěli půl zeměkoule v nejdelším vnitrostátním letu z Francie do Francie resp. z Tahiti do Paříže.
Něco odchází a jiné přichází. Supersoniky také skončily v muzeích a na šrotech. A svět se nezbořil.
A380 v žádné době smysl nemělo. Pouze v alternativní realitě, kde by Čína byla rychleji bohatší a hlavně daleko blbější, a místo domácích rychloželeznic se rozhodla investovat přednostně do Airbusů.
Žravý A380 se připravoval v době, kdy nikdo netušil, jak bude funkční „Globální vesnice“ a kdy cesťák byl často ve vzduchu častěji, nežli pilot nebo letuška a hledal se prostor pro maximum pohodlného místa pro takové jednotlivce. Trend se obrátil s rozvojem internetu, baťůžkářů a nomádů a naopak sardinkováním do dálkovych lc a ulc. Ty tam jsou neomezené budgety cesťáků a top managementu na letenky.
Francie vede válku proti USA?
Jo USA „válčí“ proti Francii v podstatě pernamentně už od roku 1929.
Čo je to také pernamentně, Kefalín Pééétr? To je americky nebo tatarsky?
Se divím, že neletěla nad Toulouse. Přitom tam by to mělo z Paříže letět jako první.
Alespoň jeden by se mohl ukázat v některém leteckém muzeu.
Jedna A380 se již nachází v muzeu při Paříži a jedna v Toulouse. Ještě doufám, že i muzeum Sinsheim/Speyer jednu časem získá.
Nejlépe v barvách Lufthansy vzor 2018 dát ji ve Speyeru vedle Jumba.
Je mi to celkem líto že takový stroj končí.
Přitom by stačilo, kdyby byla k dispozici verze A380-700 která by byla menší a úspornější. Taková A380 NEO. Docela se divím že z toho nespíchli cargo verzi. Těch by udali o hodně více než osobních variant.
Škoda, snad se král nebes jednou vrátí.
Uz to tu bylo probirano nekolikrat, A380 diky sve konstrukci nejde prestaven na Cargo. Podlahy jsou soucasti nosne konstrukce draku, nejde je vyjmout a maji prilis nizkou nosnost.
Což je teda hodně velký konstrukční fail Airbusu, že s možností přestavby na cargo verzi nepočítal. Boeing 747 má hrb údajně právě proto, že Boeing si nebyl jistý úspěchem pasažérské verze, respektive toho, jestli normální letadla záhy nepřeválcují nadzvuková, tak ho postavil tak, aby se snadno dal přestavět na cargo (odklopný předek).
Souhlasím. Jen bych si dovolil ještě doplnit, že Boeing 747 byl vyvíjen původně jako transportní letadlo pro americké letectvo. Zakázku Boeing prohrál s Lockheedem (C-5 Gallaxy) a možná taky proto, „ze zoufalství“ nabídl Boeing 747 Pan American. Jinak by museli skončit.
Protože v Toulouse mêli představu, že se A380 stane trhákem a vyrobí se 750-1000 kusů.
747 jde z pax verze přestavět na F, aby měla odklopný předek?
Nevím o tom. Teoreticky by to možná šlo, ale asi by to byla příliš drahá přestavba konstrukce trupu. https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_747-400#747-400_Boeing_Converted_Freighter
Nejde, osobní po konverzi nemá odklápěcí čumák. Viz například 747 400 od Saudian Airlines.
Airbus s cargo verzí počítal, dokonce na i měl objednávky Fedexu a UPS, ale ty byly stornovány a na A380F nikdy nedošlo.
Lufthansa Technik nicméně přestavuje nějaké A380 na Fkové verze, takže minimálně dočasně se asi pár využije. Jejich úspěch či neúspěch asi ukáže jak moc hodnotná to je přestavba se všemi limity co tahle konstrukce má.
Cargo verze měla být na bázi A 380 900, tady na osobní taky nikdy nedošlo.
Proč asi tak spousta aerolinek používá 777 F se 2 motory?
Dovolím si zavtipkovat, některé airline používají i jeden motor a přesto to nestačí.
Úspornější byla nabízena A 380 800 Plus a na tu taky nikdy nedošlo.
Bože můj, i děti tady sní….