dpp

100 korun za hodinu. Olomouc zdraží parkování v centru od května trojnásobně

Parkovací automat v Olomouci. Foto: olomouc.euParkovací automat v Olomouci. Foto: olomouc.eu

Vybrané peníze z parkovacích poplatků půjdou do nového fondu mobility. Z něj se budou platit nová stání či parkoviště.

44 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš679.2

V článku jsem nepostřehl nic o vozidlech označených O7.

Jan Jořenek

Už vše rozkradly,tak kradou takto!!!!

joachimstahl

Tvl to i v Berlíně, Drážďanech nebo Chotěbuzi je o dost levnější. Se v Olomouci nafetovali tvarůžkama ne…?

Ivo

Mafie, výběr výpalného. To i Praha nemá tak drahé parkovné.

Petr

40 Kč mimo pěší zónu je hodně?

robert

Točvolanti budou brát jako výpalné úplně všechno. Ale to je jejich problém. Pořídil sis snad auto z toho důvodu, že nevyžaduje údržbu ani placení různých poplatků?

Človek

Názor vola

Miloš

tak to moc nevyberou

robert

Jedině dobře, auta nemají v centru co dělat.

Asd

Vysvětlujte to místním podnikatelům, kteří jistě budou štěstím bez sebe že jim ubude zákazníků.

robert

Tobě nic vysvětlovat nemusím, na to bys měl přijít sám.

Človek

Vy musíte být hodně omezený

Tomáš679.2

Správně! A proto zakázat vjezd i zásobování, ZZS, Policii kurýrům či různým doručovatelům.

Petr

Tak doufám, že se zvýší počet stojanů na kola a koloběžky a ty budou pod kamerami. Nerad bych řešil co chvíli krádeže.

Sch

Ač souhlasím se zpoplatněním záboru veřejného prostoru soukromými auty, tak takhle razantní zvýšení povede ke snížení respektování a bude třeba zvýšit kontrolu dodržování. Tento efekt je známý. Takže to podle mě není dobrý tah.
Jedině kdyby to měli jako v Rakovníku, kde se do úplného centra vyjíždí přes závoru, tam jen 100% dodržování a není třeba to ani moc kontrolovat.
Dnes jsem v centru Prahy zaznamenal (asi to není novinka jen jsem tam po dlouhé době jel autem) žádoucí stav, kdy parkování na ulici je dražší než v přilehlých garážích.

Tomáš

Ubohé nic víc.

robert

Tenhle přístup se mi líbí. V zahraničí je to běžná praxe a podporuje mobilitu do centra pomocí MHD. Navíc ta dlažba tam po těch autech vypadá fakt otřesně.

Bob

Volby se blíží, předpokládám, že voliči jasně vyjádří svůj názor. Centrum města je už teď mrtvé, obchody prázdné. Čili i kdyby obyvatel města nakrásně chtěl podpořit podnikatele v centru města a něco si tam koupit, nemá šanci – nemůže si zboží za slušnou cenu odvézt, stovku za parkování platit nebude.
Jak říkám, volby to doufám vyřeší.

Šejdr

A kolik lidí jezdí nakupovat do centra tak veliké zboží, aby k tomu potřebovali auto? A kolik voličů naopak ocení, že zmizí stav, kdy v údajné pěší zóně jezdí tolik vozidel, že to spíš odpovídá běžné městské ulici?

robert

Co je to zase za nemožný argument? Nemůžeš si prostě pekáčem vjet, kamkoliv se ti zachce. To by to na Staromáku v Praze vypadalo jako na dálnici. Centrum mrtvé není, to je jen tvůj pohled. A určitě by to nevyřešilo to, že si těmi úzkými uličkami budeš vyjíždět autem a smrdět tam. Nebavím se o zásobování, to je úplně jiná kategorie dopravy. Ale zajímalo by mě, co chceš v centru nakupovat a pak si to odvézt autem. Je tam OBI? Je tam nějaké významné obchodní centrum, ze kterého si lidi odvážejí metráky zboží? Volby nevyřeší nic. Určitě nevyřeší tvůj problém… Číst vice »

Poudy

Váš pohled je jako z 20.století. Jo v těch dávných dobách se věřilo že když do centra města nepustíte auta tak se vylidní, naštěstí se přišlo na to že podstatně větší část obyvatel poté začne centrum města navštěvovat mnohem častěji a tráví tam déle času. Musíte si totiž uvědomit že ne každý si našel smysl života v plechové rachotině. Pěším nechte centrum a se svým miláčkem si jezděte třeba do Olympie, všichni budou spokojeni 🙂

František

Ale v městě není ani noha.. 🙈

Petr

Tak ono tohle takový klasický začarovaný kruh. Lidé jsou naštvaný, že v centru pomalu mizí obchody, ale realita je taková, že když jede někdo nakupovat tak prostě drtivá většina z nich zajede radši do OC na kraji města než aby nákup táhl přes „půl města“ takhle to prostě je všude a prostě to tak bude. Nic než smířit se s tím prostě lidem nezbyde. Oni všichni chtějí mít ten krám relativně za zadkem, ale neuvědomují si, že jedno máslo co mě zrovna došlo, nebo štětec co jsem zapoměl vzít v OBI, když jsem tam kupoval barvu na celý byt ten… Číst vice »

Y.K.

To platí pro maloměsta a vesnice, ale město velikosti Olomouce je něco jiného. A to co popisujete způsobuje právě přílišné upnutí k autu. Prostě to dělat ve velkém, vzít atakem obchodní centrum co má megaparkoviště.

Naopak pokud po okolí chodíte pěšky a MHD, tak prostě jdete kolem potravin, papírnictví, železářství a koupíte si jen co potřebujete, ne zásobu a nemáte motivaci si jít pro auto a vydat se někam na periferii do obchodního centra „vše v jednom“.

Otakar

S tou Olympií výborný postřeh, parkoviště jako kráva a v obchoďáku lidí pomálu. Mimochodem ta stovka je za parkování na náměstí a podobných lokacích, kam stejně běžně člověk autem nezajíždí (za celý život jsem tam byl jednou, když jsem něco stěhoval). Tam, kde člověk parkuje nyní, tak bude cena 40 Kč/h (dosud 30 Kč/h).

Petr

V Olomouci je ODS v koalici na radnici, tak jsem zvědav, kdo za ty podnikatele na pěší zóně bude ve volbách bojovat 🙂 Mají tam nějaký spolek Olomóc autem?

Zbyněk

„Peníze z poplatků za odstavení auta mají zamířit do nového fondu mobility. Z něj bude radnice hradit například výstavbu nových parkovacích míst, cyklostezek, autobusových zastávek a další investice pro zvyšování bezpečnosti v dopravě.“

Výstavba parkovacích míst bezpečnost dopravy nezvyšuje ale přes naopak, SNIŽUJE.

jva

I výstavba P+R, které v Olomouci v podstatě neexistují (ač to měl být krok A, než se přistoupí k razantnímu zvýšení parkovnému co by krok B)? Tramvajové tratě v mizerném stavu, kolejnice nebroušené desítky let, tedy rachot jak prase (a jako bonus na nich pojízdné příborníky Astra a Trio), 2x opravovaný přestupní uzel, aniž by se uzpůsobil k odbavování dvou souprav,ů plno dlouhodobých rychlostních omezení (třeba třicítka na kusu segregované trati na Nové ulici), dlouhodobě odstavené tramvaje (resp. neuvěřitelné lhůty periodických prohlídek)…

Paolo

dobra sprava… u kvality mhd v Cesku by se mohlo inspirovat vice mist.. trend neni vsude autem .. ale mhd nebo jine formy mobility…

Petr Novák

Kvalitní MHD? V Olomouci? Jako vtip dobré, ale je-li to míněno vážně, pak nevím, co si o tom myslet. IMHO z krajských měst má Olomouc jednu z nejhorších MHD a nejhorší je, že není moc snaha s tím něco dělat. Spíše mám pocit, že naopak, je snaha to ještě zhoršit.

Šejdr

Třeba proti Hradci je olomoucká MHD vysloveně skvělá. Aspoň jsem si nevšiml, že by DPMO zaváděl od dubna na páteřních linkách interval 30 minut, zatímco v Hradci je to na dvojce a čtyřce realita. O neschopnosti vytvořit pravidelný (a zapamatovatelný) interval ani nemluvě – viz třeba sedmička, která jede 4x za hodinu, přičemž intervaly mezi spoji jsou např. 16 – 14 – 18 – 11 minut.

Denor

Tohle je naše tramvaj 5 v Olomouci: https://www.dpmo.cz/doc/jr-tra-5-20211212.pdf?

vjkm

D-3,D-5 zatím nejsou úplně tak páteřní linky. Nicméně rozpočtové určení daní je na stotisícových městech i přes námitky k různým radničním seskupením prostě znát, ten rozdíl v možnosti investic je veliký.

Šejdr

Vaše tramvaj 5 je linka, která začíná na okraji sídliště, jede mimo centrum a končí u nádraží. Navíc na tom sídlišti je hned za rohem frekventovaná zastávka autobusů, které jsou na nádraží dřív než tramvaj. Dokážu pochopit, že pro tramvaje zatím (do dostavění další části tratě napříč sídlištěm) není dostatek cestujících. Hradecká dvojka je oproti tomu klasická radiála, která začíná na autobusáku, jede přes vlakové hlavní nádraží, projíždí napříč centrem města, jede kolem krajského úřadu a magistrátu, zastavuje u univerzitního kampusu a pak projíždí napříč velkým sídlištěm. Z nejvýznamnějších hradeckých lokalit míjí pouze fakultní nemocnici. A přesně na téhle lince… Číst vice »

robert

Tak to bych se hádal. Olomouc má z krajských měst jeden z těch lepších systémů MHD. Když srovnám přímo stotisícová města, tak Liberec nebo Hradec Králové nedosahují takových kvalit jako Olomouc.

V. K.

Tramvajová doprava je s jistými připomínkami celkem v pohodě (i když intervaly mi mimo špičku připadají příliš dlouhé), ale autobusová obsluha okrajových částí Olomouce je opravdu tragická. Bohužel je vidět snaha šetřit za každou cenu.

Kodl

Parkovné dražší než například v Berlíně 😀👍

thegrid

Přijde vam to vtipné? Mne teda k pláči.

Kebab

A pak že to Německo nedožeme😃

Daniel Jablonecký

No a? Taky je mnohem krásnější než Berlín.

Pavel

Těch 100 kč/h je na pěší zóně. Tam běžný smrtelník nemůže.
Jinak centrum je 40 kč/h

Koro

Správně. Do centra se odevšud dá dostat za pár minut MHD. Plechovky do úplného centra nepatří.

V. K.

Kéž by. V Olomouci se bohužel parkuje i na náměstí a povolení do pěší zóny ma tolik lidí, že člověk musí stejně jít po chodníku, aby nemusel neustále uskakovat autům.

D.S.

Správný přístup, jen tak dál.